Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

+12
Lovely
kuunsisar
sateenkaarenpäässä
Tepa43
ukkomara
haaho
MAkaTA
sinny
sinizii
Admin
hylje
emäntä-85
16 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja emäntä-85 Ma Syys 14, 2009 5:08 pm

Eli omalta osaltani olisin kiinnostunut ketä on leikattu Seinäjoella Keskussairaalassa. Kuka on ollut leikkaava kirurgi ja leikkaus tapa Smile
Itse olen menossa mahapantaleikkaukseen ja jännittää ihan sairaasti paljonko sillä saan pudotettua painoani näistä tämän hetkisistä kiloista..
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Paikkakunta : etelä-pohjanmaa
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja hylje Ma Syys 14, 2009 7:51 pm

onko tosi et suomessa tehdään vielä mahapanta leikkauksia*?Ä???

itse luullut et vain ohitus ja osapoistoja??
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja Admin Ma Syys 14, 2009 9:47 pm

Kyllä pantoja edelleen asetellaa, mutta aika harvakseltaa tehdään, mutta tehdään kuitenkin ja pääasiassa pantoja laitetaan vain täällä Pohjanmaalla.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja hylje Ti Syys 15, 2009 1:59 pm

thanks sirpa taas viisastuin,,
mä luulin et ne jo *kokemusten myötä* poistuneet suomesta

aurinkoista ruska aika pohjanmaalle!!
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja emäntä-85 Su Syys 20, 2009 6:30 am

mulle ainakin suositeltiin pantaa koska olen vielä niin nuori ja jos 10 vuoden päästä on joku parempi leikkauskeino niin siihen mielelläni menen. eiköhän kaikki ole omasta motivaatiosta kiinni kuinka paljon pannalla saa pudotettua. kyllä ohituksella ja sleevellä saa nopsaa painon alas mutta sen jälkeen voi kyllä muutama kilo tulla takaski jos jatkaa rasvasia ja sokerisia ruokia.. näin sanottiin mulle kirulla. pannalla tippuu hitaampaa mutta mä kun en halua mihinkään kiristys leikkauksiin mennä niin sen sijaan painelen salille heti kun kunto antaa myöden..

ja muistakaa!! tää oli vain mun mielipide. en halua aiheuttaa sen kummempaa kritiikkiä tästä What a Face
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Paikkakunta : etelä-pohjanmaa
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja sinizii Su Syys 20, 2009 1:04 pm

Niin no Hylje varmaan tarkoitti "kokemuksilla" pantaan liittyviä ongelmia. Mutta jokainen tekee valintansa oman näkemyksensä mukaan sekä tietenkin sen, mitä on tarjolla ja mitä suositellaan.Smile Pääasia että itse olet tyytyväinen ratkaisuun.
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja sinny Su Syys 20, 2009 2:09 pm

Hei! Eihän nämä leikkauksetkaan, ohitukset ja sleevet automaattisesti laihduta.Kyllä sitä jatkossakin joutuu katsomaan mitä suusta alas pistää.Olen kuullut tarinoita ohitusleikatuista jotka saivat kiloja lisää kun söivät esim.jäätelöä joka väliin siihen pieneen masuunsa.Mutta isoa apuahan niistä saa kun vuosikausia on pyörinyt lihomis,-laihtumiskierteessä.Ja nyt on ihan pakko katsoa,että se pieni määrä minkä syö olisi ravintoarvoltaan täysipainoista ruokaa.Mukavaa päivänjatkoa kaikille Very Happy

sinny

Viestien lukumäärä : 70
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 14.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja hylje Su Syys 20, 2009 5:29 pm

just niin sinizii ,, juuri niin liian monelta taholta kuullut ,
lukenut, nähnyt
että ne loppuvat suomessakin,
juuri ongelmien takia.
toki monta hyvääkin kokemusta varmaan, niilläkin.
joku syyhän siihenkin lienee kun niitä tehdään vaikka harvakseltaan Adiminin sanoja lainatakseni ja vain pohjanmaalla.
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja MAkaTA Ma Syys 28, 2009 6:17 pm

Hei,
emäntä -85

Olen menossa gastric by bass leikkaukseen, alkusysteemit on Seinäjoella ja itse leikkaus tehdään Vaasassa. Seinäjoella tehdäänkin vain mahapantaleikkaukset. Itse olet vielä nuori, minulla on ikää jo 57-vuotta ja sain todella tehdä töitä sen eteen että pääsen leikkaukseen. Vielä sekään ei toki ole varmaa, on tekemättä ultra, gastroskopia ja kirurgin vastaanotto. Ja laihtuakin pitäisi, mutta ei vielä tietoakaan noista vastaanottoajoista. Sisätautilääkärillä kävin 31.8.09. Kovasti sairaanhoitaja ihmetteli miksi en saanut terveyskeskuslääkäriltä lähettä vaikka olen yrittänyt 2 eri laihdutuslääkkeellä laihduttaa ja sitten se vietiin pois markkinoilta. Minulla on jo muita sairauksia ja uhkana on lähinnä diabetes ja ehkä kihtikin. Kärsin jonkinlaisesta nestevajauksesta (pitäisi ehkä vaihtaa verenpainelääkettä). Fibromyalgiaan syön epilepsialääkkeitä ja unen laatua parantamaan Klotriptyl Mitea, joista ei ole pahemmin apua, lihottavat kylläkin. Voimakkaita särkylääkkeitä en saa enää syödä, maksa-arvot pompahtavat pilviin. Toivon että pääsen sinne Vaasaan asti mahdollisimman pian. Kummityttäreni leikattiin siellä 31-vuotiaana ja todella tyytyväinen. Toiset siskon tyttäret kävivät pantaleikkauksessa, jälkijuttua tuli eikä se painokaan niin hyvin tippunut kuin ohitusleikkauksella.
Toivon sinulle onnea leikkaukseen! Itsekuria tulemme molemmat tarvitsemaan.

MAkaTA

Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 72
Paikkakunta : Nurmo
Registration date : 30.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja Admin Ma Syys 28, 2009 8:05 pm

Makata, kyllä se aika tänne Vaasaan sitten tulee, kun olet päässyt nuo isommat tutkimukset läpikäymään siellä Seinäjoella. On hyvä, että pääsee alkututkimuksiin oman asuinalueen lähellä ja siten pitkät matkat ainakin jäävät pois.

Eikös ne siellä Seinäjoella tee nuo gastroskopiatkin, niin ei tarvitse tänne saakka tulla siihen tutkimukseen ja ensin odottaa aikaa pidempään, sillä sinne on jono pitkä.
Toivottavasti saat sen leikkausajan pian, mutta sit ennen leikkoa tulisi noudattaa ENE-dieettiä, jotta maksan kokoa saadaan leikkauksen tekniikan helpottamiseksi pienemmäksi.
Täällähän vaaditaan nykyisin ennen leikkausta painonpudotukseksi 5-10 kilon pudotus, ennenkuin leikkaus toteutuu. Tämä on samalla osoitus kirurgeille ja muulle henkilökunnalle siitä, että motivaatiota löytyy noudattamaan ruokavaliota leikkauksen jälkeenkin, sillä ei se leikkaus laihduta itsestään, kyllä se suurin syy löytyy oman koukistajalihaksen toiminnasta kädessä. Siis siitä, miten usein ja millaista ruokaa sinne mahaan ahtaa niillä useilla ruokailukerroilla.

No, ei se ole ahtamista, vaan hidasta nyppimistä oikeesti se syöminen, kun se tehdään oikein ja niin, ettei oma kroppa joudu sitten kärsimään liiallisesta hotkimisesta ja kiirehtimisestä.

Tsemppiä leikkotielle.
Otahan yhteyttä, kun tännepäin tulossa, mikäli oma selkäni kestää, niin tulen mielelläni tapaamaan leikkaukseen meneviä sairaalaan, kun siitä vaan minulle hyvissä ajoin ilmoitetaan.
Tukiverkostoa ollaan kehitetty ja juuri eilen oli osa tukihenkilöistä tapaamisessa, jossa keskustelimme, miten saamme tuen ja neuvon helmpoimmin kaikille tietoa haluaville.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja haaho Ma Syys 28, 2009 10:50 pm

Hei Emäntä -85. Minun tätini sai mahapannan vajaa 10 vuotta sitten Vaasassa. Hän laihtui sillä ja valtavalla itsekurilla ihannepainoonsa eli varmasti heti sen 50-60 kg parin vuoden aikana. Ja yllätys yllätys hän on siinä ihannepainossaan edelleen.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja emäntä-85 Ti Syys 29, 2009 5:02 am

Seinäjoella ainakin kestää puoli vuotta ennenkö pääse mahalaukuntähystykseen ellei mene kiireellisenä. Itse kävin yksityisellä ja pääsin nopeampaa leikkauksessa eteen päin. Pakko sanoa suoraan että mua suorastaan v*tut** ku joka paikassa jauhetaan siitä ettei pantaleikkauksella laihdu! Miksi Pekka Tolonen olis sitte aiheesta teheny väitöskirjanki? Eiköhän se oo ihmisestä kii! mä näytän teille mistä kana pissii Basketball
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Paikkakunta : etelä-pohjanmaa
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja ukkomara To Loka 01, 2009 11:50 pm

seinäjoen sairaanhoitopiiri pieni pyörii mut operoitiin 1106 kuluvaa vuotta mutta vaasaan piti mennä. On meitä täälä eepeellä jotka on saanut uuden elämän olen sellaanen sleev poika ,harmaata ei ole mut hiuksia jo harvassa. en tiedä mikä leikkaus on paras mutta lääkärit sen viimekädessä päättänee toukokuun alusta nykyhetkeen painoa on lähtenyt 30kg

ukkomara

Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 62
Paikkakunta : nurmo
Registration date : 01.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja emäntä-85 Ma Loka 26, 2009 4:01 pm

Ukkomara: Mikä leikkaus sulle tehtiin??
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Paikkakunta : etelä-pohjanmaa
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja ukkomara Ti Loka 27, 2009 12:29 am

mulle tehtiin sleev leikkaus, eli vatsalaukun jäljelle jääneestä osasta tehtiin suoli

ukkomara

Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 62
Paikkakunta : nurmo
Registration date : 01.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja emäntä-85 To Loka 29, 2009 2:34 am

Leikkaus takana ja hengissä ollaan Smile
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Paikkakunta : etelä-pohjanmaa
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Loka 29, 2009 4:01 am

Onnea emäntä-85!! lol!

T: tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja hylje To Loka 29, 2009 4:37 pm

onnea toipumiseen ja uuden ruokailun opetteluun!!
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja emäntä-85 To Loka 29, 2009 4:44 pm

Kiitos kiitos Smile on tuo panta jännä juttu kun heti ilmottaa koska alkaa maha olla täynnä. Kipuja ei pahemmin ole muuta kuin tuosta tissien välistä kipeä. Sain sairaalasta niitä proteiini juomiaki mukaan onneksi. Oli tosi mukava ravitsemusterapeutti sielä Smile
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Paikkakunta : etelä-pohjanmaa
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Su Syys 12, 2010 3:57 am

Projektissani olen edennyt seuraavasti 27.7.2010 alkaen:
Nostin paperini sis. tauti lääkärin lääkärin mappi Ö:stä pöydälle kielteisen päätöksen jälkeen!
Kohtelias kirje ja perusteluja mukana.
Asiani ollut jo kerran aiemmin sisätaudilla konsultoitavana 2009, jolloin tuli kielteinen päätös.

Toivottavasti pääsisin toimenpiteeseen nyt tai 2011 loppukeväästä....

Onko E-Pohjanmaan alueella tulossa vertaisryhmätapaamisia?

Allekirjoituksesta selviää lisää aikataulustani.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Syys 14, 2010 4:33 pm

Seinäjoki on aloittamassa lihavuusleikkaukset ensi vuoden alusta. Hyvä vai huono? Nykyisin leikkaukset Vaasassa, jonot Sjoen kirurgipäätöksen jälkeen sinne 2-3 kk.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä La Joulu 11, 2010 7:33 am

Hei. Kuulin juuri viikolla, että Seinäjoki ei aloita leikkauksia v 2011, koska heillä ei ole lääkäriä.
Suuntana siis edelleen Vaasa. santa
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja kuunsisar Su Joulu 12, 2010 3:29 am

Samanlaista tietoa sain, kun olin 1.12 ultrassa ja hoitajan vastaanotolla, että siellä ei ole resursseja, kun ei ole lääkäriä. Itse ainakin menen hyvillä mielin Vaasaan (sitten kun sinne pääsen), koska siellä on asiantuntemusta - Helsingin jälkeen Vaasassa tehdään Suomessa toiseksi eniten leikkauksia. Me Vaasaan menijät olemme siis hyvissä käsissä! Very Happy
kuunsisar
kuunsisar

Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 59
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 24.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ma Tammi 10, 2011 2:37 am

Millä aikataululla E-Pohjanmaalla Vaasaan pääsyssä eletään nyt 2011? Question
Sjoella tulossa kirurgin tapaaminen helmikuun alussa.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja Lovely Ma Tammi 17, 2011 5:38 pm

Tänään soittelin jonohoitajalle Vaasan ja jono on nyt noin puolivuotta, kun lähete on Vaasaan menny.
Aikasintaan pääsisin maalis-huhtikuussa.
Pian ne tilanteet muuttuu.
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät Empty Vs: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä leikatut tai leikkaukseen menevät

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa