Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaukseen 9.2.2015

+12
Leenu68
tuidetuinen
HyeeNa!
suklaaperhonen
MatamiMimmi
Miumau
tonniKEIJU88
HelmiNainen
lihava89
Valopää
trintilla
Tuplanainen
16 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 La Helmi 14, 2015 5:32 pm

Täällä kanssa tuntuu että joka toinen päivä on hyvä ja energinen ja toinen taas heikko olo. Eli täytyy kyllä olla tarkkana että tulee tarpeeksi nesteitä nautittua.
Aamulla veinasi käydä huonosti kun menin suihkuun ennen kuin olin pistänyt mitään suuhuni. Veinasin pyörtyä sinne.
Mun lemppari tuotteita on Arlan 15 proteiini jugurtti (mango/ananas ja karhunvatukka). siihen kun lisää vielä piltti mango sosetta niin maistuu hyvältä. Ei lisättyä sokeria. Ja suolaisena herkkuna pinaattikeitto.
Onko muilla etovaa oloa tietyistä tuotteista ja hajuista? Sairaalassa tykkäsin Violan savuporokeitosta, mutta nyt sen haju jo tökkii enkä saa alas ollenkaan. Tuntuu kuin olisi raskaana kun hajut etoo Smile.

Ruokavinkkejä otetaan mielellään vastaan ja ensi viikolla saa alkaa syömään jo enemmän sosemaista ruokaa.
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 Su Helmi 22, 2015 5:33 pm

Kohta 2 viikkoa leikkauksesta ja huomenna niittien poisto. Haavat parantuneet hyvin ja olo ihan ok.
On päiviä että kaikki on ihan hyvin ja sitten huonompiä päiviä kun tulee jostain dumping oireet. Se on harvinaisen epämielyttävä olo, vaikka meneekin reilussa puolessa tunnissa ohitse.
Entisenä makean himoitsijana nykyään himoitsen kaikkea suolaista. En pistä yhtään pahakseni ettei jäätelö ja suklaat enää maistu Smile.
Miten teillä muilla vähän aikaa sitten leikatuilla on mennyt? Onko ällötyksiä tai mielitekoja?
Koskahan uskaltaisi alkaa tekemään vatsalihas liikkeitä?
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Helmi 22, 2015 6:20 pm

Hihihii, mie olen itte ollu aina samanlainen että makea on ollu se minun heikkous. Leikkauksen jälkeen vaihtu nurinkurin ettei makeaa tehny mieli mutta suolasta kyllä. Kyllä se on nykyään keikahtanu takas toisinpäin. x) Meikällä on leikkauksesta 2 vuotta ja edelleen on ihan arpapeliä millanen päivä on tulossa. Toisinaan kaikki etoo ja tuntuu et kaikki dumppaa ja välillä pystyy syömään mitä vaan eikä oo mitään ongelmaa. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Lellukka Su Helmi 22, 2015 9:08 pm

apuva toivottavasti mulla ei muutu sitten leikkauksen jälkeen makuaisti niin ettei suolanen enää kelpaa vaan kaiken pitäis olla makeaa Shocked
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 Ma Helmi 23, 2015 2:47 am

joo, hauskaa sinänsä että nämä ruokahimot ovat menneet ihan päälaelleen. Kahvia en pysty vieläkäään juomaan. Naurattaa aina että ihan kuin olisi raskaana. Ja useat hajut tekee pahaa. Huomaa että hajuaisti on voimistunut todella paljon.
Muilla kokemuksia?
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Annniina Ma Maalis 30, 2015 12:56 am

Hei Leenu, kuinka siellä sujuu? Onko kahvi jäänyt kokonaan pois?

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 Ke Huhti 01, 2015 2:00 am

Hei Anniina
Kahvi on alkanut taas maistumaan, mutta ei ollenkaan samoin kuin ennen. 1-2 kuppia päivässä tai muuten tulee sydämen tykytyksiä.
Herkut on jäänyt kokonaan pois, jäätelöä en tosiaan pysty syömään ollenkaan vaan siitä tulee kammottava olo. suklaata voin ottaa palan tai kaksi. Todella outoa että mun jääkaapissa on ollut kohta 2 kk fazerin sininen levy ja se on edelleen siellä, ainoastaan vajaa puolet syöty. Ennen olisi mennyt levy kerta laakista.
Muutenkin huomaa että ruokaa tulee ostettua puolet vähemmän kun oma syömiseni on niin minimaallista. Alkuun tuli ostettua kuten ennen ja puolet meni roskiin kun pojat (2 teiniä) ei syönyt niitä. Pikku hiljaa alkaa oppimaan Smile.
Ravintolassa syöminenkin on halvempaa kun tulee syötyä vain alkupala ja ei tule juotua muuta kuin vettä.

Tsemppiä sinulle ENE:lyyn ja tuleviin koitoksiin.
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Huhti 01, 2015 4:21 pm

Kiitos Leenu ja kiitos kuvauksista, ihan hykerryttää lukea ja vaan toivoa että minullekin kävisi samoin Very Happy
Mä haluaisin etten mä enää haluaisi just syödä suklaalevyä kerralla tai mitään muutakaan.

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Sunnuntai Ke Huhti 01, 2015 4:54 pm

Moi Leenu68 Smile
Sulla oli leikkaus 9.2 miten on mennyt ja paljonko paino on lähtenyt;)?
Itse olen menossa 27.4 leikkaukseen ☺

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 To Huhti 02, 2015 3:08 am

Hei Sunnuntai

Painoa on lähtenyt leikkauksen jälkeen 8 kg ja yhteensä pikkuisen vajaa 15 kg (Ene alkoi tammikuun lopussa)

Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Sunnuntai To Huhti 02, 2015 3:35 am

Wink 👍

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Tyyne To Huhti 16, 2015 10:57 pm

Moi Leenu68,

sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan, miten menee? Onko paino tippunut toivotusti?
Mulla on nyt se tilanne, jota jossain vaiheessa haikailin, että leikkauksesta olisi kulunut pari viikkoa, nyt alkoi jopa 3. viikko Very Happy . Tikit otettiin pois eilen ja huomenna töihin. Yllättävän "helppoa" on ollut; olen osannut syödä tarpeeksi pieniä määriä ja tarpeeksi hitaasti. Vettä tosin pitäisi juoda enemmän, otan sen nyt oikein asiakseni. Hyvää jatkoa sulle ja kirjoittele kuulumisiasi jos työkiireiltäsi ehdit.

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 La Huhti 25, 2015 2:35 am

Hei Tyyne ja kaikki muutkin Smile

Elämä on lähtenyt rullaamaan normaaliin tahtiin työn myötä. Ruokailut suht kunnossa, välillä tulee vain syötyä liian nopeasti ja sitten sen tuntee nahoissaan.
Painoa on tippunut 18 kg ja kävin viime viikolla 2 kk tarkastuksessa. Kaikki oli hyvin ja painon pudotusvauhti kuulemma juuri oikea. Itse vähän olen sitä mieltä että liian hitaasti tippuu, mutta uskottava se on viisaampia Smile.
Tällä viikolla liityin jäseneksi kuntokeskukseen ja olen käynyt nyt 2 kertaa kuntosalilla treenamassa. Toiveissa on siis ettei kauheasti jää roikkonahkoja kun painoa tippuu. Toki olen jo 47 v ja iho ei enää varmaan pysy samassa tahdissa kuin nuoremmilla mutta kaikkeni yritän.
Ainoa negatiivinen asia on että olen iltaisin ihan väsyksissä. Veriarvot olivat kuitenkin hyvät.
Josko se on vain kevät väsymystä.

Miten Tyyne sinun paino on tippunut leikkauksen jälkeen? Mitä kuuluu ruokavalioosi?

Leena
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Tyyne La Huhti 25, 2015 10:57 am

Moi,

olen erittäin tyytyväinen painon putoamiseen; leikkauksesta reilu kolme viikkoa ja painoa tippunut yli 4 kiloa. Ilman tätä leikkausta olisin pudottanut tuota kilomäärää kolme kuukautta Very Happy . Olet itse saanut todella hyvin painoa pois mutta tietenkin odotat sitä kaksinumeroista lukua, se on ihan siinä hilkulla. Pian hypit aamulla riemusta vaakalla käynnin jälkeen Very Happy , tiedän kokemuksesta!
Hyvin on mennyt kaikin puolin, myös itse olen syyllistynyt liian nopeaan juomiseen, ja sen todellakin saa tuntea nahoissaan.
Olen itse myöskin kiinnostunut kuntosaliharjoittelusta mutta en osaa käyttää niitä laitteita enkä tiedä millaisilla painoilla/sarjoja pitäisi tehdä. Pitäisi selvittää onko täällä maalla kuntosaliohjaajaa, kuntosaleja kylläkin on jopa muutama Smile . Ihan sama homma kuin sulla, olen sua pari vuotta vanhempi, joten nuo roikkuvat nahat askarruttaa. Tosin ei ulkonäkö enää tässä iässä ole yhtä tärkeä kuin parikymppisenä, enkä muutenkaan enää esiintyisi bikineissä vaikka olisi millainen vartalo hyvänsä Very Happy . Paljon enemmän odotan sitä hyvää olotilaa/jaksamista hoikemmassa kehossa. Harrastin ennen esim. joogaa kun olin hoikempi, näillä kiloilla se on yhtä tuskaa kun vatsamakkarat ovat tiellä + ennen vatsalaukun ohitusta närästi. Joogan aioin aloittaa heti ensimmäiseksi kun neljä viikkoa on kulunut leikkauksesta, se on erinomainen rentoutus/rauhoittuminen kun töiden jälkeen tekee 45 min ohjelman.

Ei se ihme ole, että väsyttää näin suuren leikkauksen jälkeen, ja näin vähällä ravinnolla. Taitaa kroppa olla aika ihmeissään kun ruokaa ei tulekaan entiseen malliin Very Happy .

Ilmoittele kun alkaa ysillä Smile .


Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 To Huhti 30, 2015 1:48 am

jee... nyt se päivä vihdoin koitti. Tänään aamulla paino 99.4 kg.
Ensimmäinen etappi saavutettu Smile. Pitkä matka edessä mutta mihinkään ei ole kiire. Juu, helpommin sanottu kuin tehty.
Vieläkään makeat ei maistu, mistä olen äärettömän tyytyväinen. Vaikka kirurgi kyllä tarkastuksessa varoittikin, että tilanne saattaa muuttua ajan myötä.

Mukavaa vappua kaikille!
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Tyyne To Huhti 30, 2015 10:58 am

Paljon onnea "kaksinumeroiselle" siirtymisen johdosta, mahtavaa Very Happy . Seuraavaksi onkin sitten vuorossa ihannepainosi saavuttaminen, ennen kesää ehtii vielä tapahtua paljon! On se ihan toista odotella kesää ja helteitä hoikempana.

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Toukokuu 06, 2015 3:41 pm

Onnea Leenu kaksinumeroisesta, hienoa Very Happy Hetken aikaa varmaan leijut!

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 To Toukokuu 07, 2015 12:30 am

Hei taas,

Mun taipaleelle tuli vähän tummia pilviä.
Sunnuntaina alkoi hirveä vatsakipu, jonka ensin ajattelin olevan vain ilmaa vatsassa jne. Mutta kivut vain
voimistuivat ja oli pakko lähteä Jorvin sairaalaan taksilla. Muistin ohjeen pitää leikkauskertomus aina mukana tämmöisissä tapauksissa.
Pääsin heti päivystykseen lepäämään ja sain tipan suoneen koska kivut olivat hillittömät. Lääkäri tutki ja menin heti tietokonetomografiaan joka tehtiin varjoaineella.
Tuloksena oli että suoli oli täysi mutta muuta hälyttävää ei ollut. siis mitään reikiä yms.
Minut laitettiin kirurgian osastolle seurantaan vaikka olisin halunnut kotiin. Sain vatsantoimintalääkettä ja hörppäsin tipan vettä. Ja kivut oli järkyttävät.
2 tunnin yöunien jälkeen tuli aamulääkärit jotka ottivat yhteyttä Peijakseen, jossa tehdään HUS:n alueen lihavuusleikkaukset. Tulivat johtopäätökseen että joudun laproskopiaan. Googlaamalla selvisi että kyseessä tähystysleikkaus.
Ambulanssilla Peijakseen ja illalla leikkauspöydälle. Onneksi tekivät leikkauksen koska vatsassa oli suolitukos mutta onneksi ei ollut ehtinyt kuolioon.
Nyt on sitten 4 uutta reikää vatsassa muistona tuosta reissusta. Tänään pääsin kotiin kun sain juotua ja syötyä nestemäistä vähän. Nyt koko homma alkaa alusta. eli pelkkää nestemäistä ruokaa muutamia viikkoja Sad.
Eli kyllä näitä takapakkeja tulee nähtävästi vaikka itse leikkaus menikin hienosti.
Nyt vain lepoa ja töihin 2 viikon päästä.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Tyyne To Toukokuu 07, 2015 9:20 pm

Voi ei Shocked . Mutta Luojan kiitos sait apua ajoissa eikä mitään vakavampaa ehtinyt tapahtua!
Toivotan sulle valtavasti voimia kestää tämä takaisku.
Osasivatko lääkärit yhtään sanoa mistä tämä suolitukos saattoi johtua? Kyllähän minä tällaisestakin mahdollisuudesta olen lukenut, ei vaan halua uskoa, että voisi osua omalle kohdalle. Mutta kuten sanottu; onneksi nyt on kaikki kunnossa vaikka joudutkin aloittelemaan uudelleen "velleistä". Tsemppiä Leena!

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Annniina Pe Toukokuu 15, 2015 5:56 pm

Ohhoh, kylläpä oli sinulla tilanne pale
Toivottavasti voit jo paremmin??

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Tyyne Su Toukokuu 17, 2015 5:43 pm

Moi Leena,
mikä vointisi on? Oletko toipunut uudesta leikkauksesta? Kirjoittele muutama sana jos suinkin ehdit/voit. Alkaa huolestuttamaan kun susta ei ole kuulunut mitään vähään aikaan Shocked .

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Leenu68 Pe Kesä 19, 2015 2:30 pm

Hei Tyyne

Leikkauksesta olen toipunut, vaikka elo sen jälkeen on ollut jotenkin hankalampaa kuin tuon varsinaisen lihavuusleikkauksen jälkeen. Pelottaa syödä mitään vahvempaa ja muutenkin tulee nopeammin huono olo. Paino on tippunut ihan kivasti ja kuntosalillekin pitäisi alkaa taas menemään.
Äitini kuoli viime sunnuntaina ja ikävä on kova. Tiedän että hänellä on parempi nyt. Hautajaisjärjestelyt vievät oman osansa ja sen jälkeen pääsee kunnolla suremaan.

Miten sinulla on mennyt elämä leikkauksen jälkeen? kaikki hyvin? Miten paino?

Juhannus terveisin,
Leena
Leenu68
Leenu68

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 56
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Tyyne Pe Kesä 19, 2015 8:55 pm

Moi Leena,

otan osaa suruusi. Ei ole helppoa menettää läheinen. Mutta jostain on vaan löydettävä voimaa jaksaa.
Olin todella helpottunut kun huomasin sinun kirjoitelleen tänne. En yhtään ihmettele, että olet tullut varovaiseksi syömisten kanssa, ei tuollaista todellakaan toista kertaa halua kokea!
Tämän päiväinen paino on 82,1 kg; olen enemmän kuin tyytyväinen. Mutta jotenkin vaan itse sitä painon putoamista ei "huomaa"... Olen loppujen lopuksi pudotellut painoa jo niin kauan ja hitaasti kun laihduttelin jo ennen leikkausta aika paljon. Onhan tuo 82 kg aivan huippuhienoa verrattuna siihen "pahimpaan". Olen aloittanut kuntosalilla käynnin, liian harvoin vaan tulee käytyä Laughing . Olen ollut aika väsynyt ja voimaton. Labrakokeet tehdään ensi viikolla, katsotaan sitten onko jotain vitamiinpuutoksia. Kaikkia suositeltuja vitamiinilisiä olen ohjeiden mukaan kyllä käyttänyt.
Olet sinäkin saanut painoa pois todella mahtavasti, onnea Very Happy . Toivon sulle voimia jaksaa hautajaisjärjestelyt ym. Kirjoittele kuulumisia kun jaksat.
T.Tyyne

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen 9.2.2015 - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen 9.2.2015

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa