Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi aloitus 2015!

+4
Vesinokkaeläin
pajunkissa
Lellukka
sasa
8 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa To Heinä 23, 2015 4:02 am

Hei! olen jo aikaisemmin ollut tässä ryhmässä, mutta viettänyt hiljaiseloa, vetäydyttyä leikkauksesta iloisten perhetapahtumien seurauksena. Nyt kuitenkin asia laitettu vireille uudestaan, kun mahdollista ja ravitsemus terapeutille aika ENE:n aloitukseen KE 4.8 klo 15 ja lääkäriltä uusi lähete vireille 29.7.2015. TAYS:n ohjeistuksen mukaan, aloitin kuitenkin jo ENE:n oma aloitteisesti nyt MA 20.7 ja kohtalaisien hyvinhän se onnistuu.
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Lellukka To Heinä 23, 2015 9:57 am

tervetuloa uudestaan Smile
Itse kanssa asioinut taysissa saman asian tiimoilta ja minun matka alkoi jo viime vuoden lopulla ja leikkauksen pitäisi olla lokakuussa, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan Smile Johan tuota olen odottanutkin jo pitkään!
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Pe Heinä 24, 2015 12:28 am

Onkohan, TAYS pitkät leikkausjonot, vai onko ne lyhentyneet. Nyt muutoksena että ENE dietin voi aloittaa jo heti, ei vasta kirurgin käynnin ja tutkimusten jälkeen ja pudotettava määrä 10% ei enää, vaan 6-8% painosta. No parempihan se mitä enemmän saa pudotettua, koska sen tarkoitus on helpottaa leikkausta kun sisäelinten ympäriltä poistuu ylimääräinen rasva, joka haittaa leikkausta. Sitten loppuaika onkin sitä tasapainottelua, kun odottaa leikkaukseen pääsyä.
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Ke Heinä 29, 2015 3:23 am

Olen 45v, 4 lapsen äiti, joka on leikkausjonossa sairaalloisen ylipainon vuoksi BMI 45. Aina olen ollut pyöreä, en varsinaisesti lihava, raskauksien myötä tullut kiloja aina lisää, ei itse raskauden aikana vaan sitten kun lopettanut imetyksen ja jäänyt kotiin hoitamaan pientä ihanaa uutta lapsukaista. Valitettavasti olen unohtanut täysin itseni huolehtimisen ja muiden hyvinvointi ollut tärkeämpi. Nyt kuitenkin alkanut tulla terveysongelmia ja viimeisen raskauden aikana sokerit koholla, tasoittui kuitenkin ruokavaliolla. Sokerirasitustesteissä olen käynyt ja nyt arvot tasoittuneet ja lääkäri totesi, että ei ihan vielä tarvetta lääkitykselle. Vasen nilkka oireilee ja on turvoksissa kokoajan sekä lukkiutuu ajoittain " puujalaksi", oikea polvi rasittuu vasemmanpuolen rämpästä ja on kipeä, selkä myös sanomassa yhteistyön irti tosi kipeä ajoittain, rasittuu helpolla lähes lihaskipua olettaisin. Olen kertaalleen vetäytynyt leikkausjonosta, koska tullut raskaaksi kesken suunnitelmien ja nyt olisi sitten uusi jakso alkamassa, että viritellään suunnitelmat käytäntöön.
KE 29.7 marssin ravitsemusterapeutin juttusille ja on punnitus sekä ohjeistusta ENE:ä, jonka olen kuitenkin aloittanut TAYS ohjeiden mukaan jo 1vk sitten.
No niin tänään sitten aamulla vas, jalkapöytä ja nilkka turvoksissa kunnolla ja lähes mahdotonta varata jalalle, kipu kamala. Pidin kylmää ja koholla, sain sen laskemaan ja kipulääkettä otin heti aamusta kanssa, sitten päivystykseen. Tuomio, että jänne mennyt jalasta ja 2vk kyynärsauvojen kanssa kävelyä ja tukiside No Huomenna labrat ja se ravitsemusterapeutti. Burana jota sain nyt tähän jänne vammaan laittoi mahan ihan sekaisin, joten ENE lopetettava Sad
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja pajunkissa Ke Heinä 29, 2015 11:03 am

Tervetuloa sasa uudelleen joukkoon. Toivottavasti jänne korjaantuu pian ja kipu helpottaa. Hienoa että asiat menee eteenpäin ja pääset leikkaukseen. Oletko miettinyt kumpaa,ohitus vai sleeve ? Minulle tehty ohitus reilu 4kk sitten ja ehdottomasti elämän paras päätös. Huonoja puolia en oikein löydä,kaikki sujunut hyvin. Ehkä jos jotain pitää mainita niin makeanhimo/ruokahalu ei todellakaan jäänyt leikkauspöydälle vaan aivan samat asiat ja mieliteot kuin ennenkin ja niin näläntunteeni ei ole kadonnut. Voimattomuus ja väsymys vaivaa ajoittain rankasti mutta kuuluu kuulemma asiaan ensimmäisenä leikkauksen jälkeisenä vuotena. Tsemppiä!

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Pe Heinä 31, 2015 11:35 pm

Hei, Lellukka! kiva kuulla miten etenee matka kohti leikkausta, laitathan sitten leikkauksen lähellä fiiliksiä ja jälkeen.
Pajunkissa-> itse toivoisin sen sleeven, mutta kirurgi oli katsonut aikaisempaa laihdutushistoriaa ja yrityksiä todeten, että ohitusleikkaukseen. Tyydyn tähän päätökseen ja nyt ENED viedään loppuun läpi kiven ja kannon ja opetellaan elämään uuden elämänmuutoksen kanssa. Olen intona, mutta myös varautunut, mitä kaikkea seuraa leikkauksen jälkeen, pelkään kipuja ym. koska aika vähän tutkimustietoa vielä leikkauksen jälkeisestä ajasta ja kaikesta, mitä voi tulla eteen. Kuitenkin uskon ja toivon, että näin saan lisää terveempiä vuosia ja pitempää ikää.
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin Ke Elo 05, 2015 6:55 am

sasa, lukemalla minun tarinaani täältä huomaat että mulla oli ihan sama juttu, olin jo menossa leikkaukseen, leikkauspäivä oli jo buukattu ja sitten tulin raskaaksi ja sain lapsen ja sitten uudella innolla uudelle yritykselle.  Leikkauksestani (GBP) on nyt 1 v 4 kk, paino 82,5 kg, BMI  ja elämä ei muiltakaan osin juuri voisi olla ihanampaa Smile Asustan myös Pirkanmaalla.

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 07.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Ke Elo 05, 2015 5:17 pm

Hei! Kiva huomata, että täällä myös samanlaisia tarinoita Smile Olin kovasti häpeissäni, kun soitin TAYS ja ilmoitin, että nyt olen raskaana ja leikkausta lykättävä, mutta sitten ajattelin että joku muu joka tarvitsee leikkausta pääsee nyt nopeammin tilalleni kohti kevyempää olemusta. Suurin osa näyttää olevan tyytyväisiä kevyempään kehoonsa joten ehkä sitten ajallaan minäkin. Aikaisemminkin kirjoittelin että vähän pelkään tuleeko kivuliasta leikkauksen jälkeen ja huonovointisuutta ym. kaikkea sitä oireistoa kun kroppa sopeutuu uuteen. Kiitos kirjoituksestasi ;D
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Ke Elo 05, 2015 7:25 pm

Hei, kaikille! No nyt kävin, sitten lääkärin juttusilla, että sain sen uuden lähetteen TAYS lihavuusleikkaus jonoon. Kamaluus sentän, lääkäri mittasi vyötäröympärykseni, johon oli tullut hulppeat 10cm lisää vuoden aikana, kamalaa. Miten, voi olla niin sokea ulkomuodolleen, no en pahemmin kyllä viihdy peilin edessä. Nyt ENED jatkuu ja seuraavan kerran punnitus onkin sitten ravitsemusterapeutilla 17syyskuuta. Jalka on jo vähän parempi, mutta kepeillä kävelyä vielä edessä tämä viikko ja sitten hiljalleen ilman keppejä tuntemusten mukaan.
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Ke Elo 19, 2015 5:54 pm

Täälä minä taas raapustelen kuulumisia... jalka parempi et pääsee liikkumaan vähän edes Very Happy ENED, menny ihan hyvin kävin nyt eilen 18.8 punnituksessa ravitsemusterapeutin luona ja painopudonnut lisää 3,5kg. Sairaalasta tuli paksukirje nivaska jossa ohjeistus verikokeisiin + EKG + sokerirasituskoe ja ruokapäiväkirja 4pv:n ajaksi. Lisäksi, TAYS ravitsemusterapeutin ja kirurgin ajat, jotenka hyvin on asiat edenneet. Ajat menee 19.11 ja 26.11.2015 asti ja sitten onkin enää loppusuoran odottelu edessä, koska pääsee leikkaukseen. Ennen TAYS tapaamisia käyn vielä 2 kert. ravitsemusterapeutin juttusilla ja kontrolli punnituksessa Smile Nyt kun sai tuon kirjenipun käteen alkoi vähän perhosteleen mahassa Very Happy tajusin, että ei enää paljoa aikaa mene. Tässä näitä kuulumisia matkan varreltani taas vähäsen...
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin Pe Elo 21, 2015 5:56 am

Kuulostaa hyvältä että hommat etenevät toivotulla tavalla!

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 07.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Ke Syys 02, 2015 7:11 pm

Moikka kaikille! Nyt ENE:ä takana 2,5kk painoa lähtenyt 10,5kg. TAYS terapeutti soitteli ja sanoi, että jos pitäisin tasoittelu jakson ja sitten katsotaan käynnin yhteydessä, uutta ENE jaksoa jos tarpeen, ennen leikkausta. Paino tippunut 125,7 kilosta -> 115,2kg:n, en ole pystynyt liikkumaan paljoakaan, koska nilkka alkaa vasta nyt kestämään kävelyä pidempään. Jäi jäykäksi ja jouduin uusimaan kengät, ei kestä yhtään edellistä vinoon kulunutta kenkää. Näillä mennään ja kovasti on päivä päivältä enemmän mielessä leikkaus ym. Hyviä jatkoja kaikille muille muutoksen edessä oleville Smile
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin Ke Syys 02, 2015 8:01 pm

Hienoa, kertakaikkiaan hienoa! Mites vesijuoksu jos kävelylenkit ei oikein onnistu?

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 07.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Su Syys 06, 2015 2:32 am

Enpäs ole moista edes ajatellut, voisin mennä isompien lasten kanssa ja mennä itse vesijuoksemaan. Kiitos, herättelystä Very Happy
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Tyyne Su Syys 06, 2015 8:13 pm

Moi sasa,

tervetuloa takaisin tänne joukkoon hoikistuvaan myös mun puolestani Very Happy . Mut on leikattu, ohitusleikkaus, Tallinnassa 1.4. kuluvaa vuotta; katunut en ole tippaakaan! Pari päivää leikkauksen jälkeen olin todella kivulias mutta sen jälkeen toipuminen tapahtui todella nopeasti. Mitään komplikaatioita ei ole ollut ja kaikki verikokeet ovat olleet viitearvoissa.
Eipä muuta kuin tsemppiä matkaan, kirjoittele tänne kuulumisiasi miten hommasi etenee Very Happy .

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Pe Loka 02, 2015 1:41 am

Hei, kaikille! Olen nyt sitten tasapainotellut, ilman Nutripusseja ja oon saanut painon pysymään aiemmin pudotetussa 115kg. Nyt alkaa uusi ENED rutistus 4vk, dadaaaaaaaaaaa-> saas nähdä kun on liikunta mukana jämähtääkö vai lähteekö samaan tyyliin kun aikasemmin.
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Miumau Pe Loka 02, 2015 4:01 pm

Jaksamista rutistukseen Smile  ja hienosti tasapainoiltu.
Miumau
Miumau

Viestien lukumäärä : 174
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 23.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa La Loka 03, 2015 3:34 am

Kiitos, kiitos... täälä on niin mahtavia mimmejä että jaksaa, jaksaa Smile
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Loka 06, 2015 6:35 pm

Mullakin on marraskuussa kirurgin aika... tsemppiä sullekin odotteluun Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa Ke Joulu 02, 2015 8:28 pm

Kirurgin luona käyty,suunnitelmat tehty ja leikkaukseen odottelua joskus ens vuoden syksyn häämöttäessä. Kaikki kokonaisuudessaan hyvin Smile
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Kerppinen To Joulu 03, 2015 5:16 pm

Kiva lukea kokemuksia, itse samassa prosessissa menossa ja vasta ensi vuoden puolella pääsen kirurgin juttusille Smile
Hämmästyin kuin kirjoitit että leikkaus vasta syksyllä, onko Taysissa noin pitkät jonot vai onko joku muu syy kun vasta syksyyn aika menee? pale
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa To Joulu 03, 2015 5:25 pm

TAYS ja jonoa on kertynyt niin pitkälle, mahdollinen myös aikasemmin, jos peruutusaikoja tulee ja sopiva painonpudotuksellisesti silloin leikattavaksi. Ennen leikkausta vielä ENED 4 vk ja siittä suoraan leikkuriin, näin kirurgi ohjeisti, postia odotellessa.
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Kerppinen To Joulu 03, 2015 5:41 pm

No jopas on sitten jonoa kertynyt... tää on vaan niin tylsää tää odottaminen, ettei meinaa millään jaksaa. Odotellaan, odotellaan, eipä se auta muukaan Smile
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja sasa To Joulu 03, 2015 5:52 pm

Oma tarkoituksensa kai tälläkin odottelulla, varmistavat että ruokatapatottumus omaksuttu.
sasa
sasa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 08.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Annniina Pe Joulu 04, 2015 2:59 am

Mut täytyy varmaan keväällä imuroida hämähäkinseiteistä, niin kovasti kyllästynyt olen odotteluun....ja odotteluun.... ja odotteluun... farao Sleep Sleep Sleep

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi aloitus 2015! Empty Vs: Uusi aloitus 2015!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa