Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Valopää on kyllästynyt jojoiluun

+6
trintilla
meevin
annukka1955
Tötterö
emmy78
Valopää
10 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää La Huhti 12, 2014 2:09 am

Hei! Liityin eilen tänne ja tässä minun tarinani laihasta ja pienestä tytöstä lihavaksi aikuiseksi:
Olen yli 5-kymppinen nainen. Lapsuudessani ja nuoruudessani olin pieni ja laiha  Very Happy . Vielä 30-vuotiaanakin olin sutjakassa kunnossa  I love you , kunnes silloisen seurustelusuhteeni ja avoliittoni aikana aloin lihoa ja lasten syntymien jälkeen paino vain nousi ja nousi. Kävin Painonvartijoissa lukemattomat kerrat, aloitin laihduttamisen, sain kiloja pois. Tauko ja taas lihoin. Lukemattomia kertoja olen myös oma-aloitteisesti pudottanut painoani. Jokaisella painonpudotuskerralla putosi 10 – 25 kg, mutta joka ikisen kerran tulivat takaisin ja vieläpä muutama lisäkilo ”kaupan päälle”. Tuttu tarina varmasti jokaiselle tällä foorumilla kirjoittavalle joka on menossa lihavuusleikkaukseen tai jo lihavuusleikkauksessa olleelle.  Pituutta minulla on alle 160 cm.  
Reilut 2 vuotta sitten paino nousi yli 20 kg melko lyhyessä ajassa. Ihmettelin samalla miten voin olla näin väsynyt, hyvä että jaksoin työni tehdä, mutta iltaisin meni vain olla möllöttäessä ja nukuin varmaan 10 -12 tunnin yöunia. Väsymys ei johtunut vaihdevuosista, koska kk-kierto oli normaali. Menin työterveyslääkäriin, minulta otettiin verikokeita ja minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Siihen aloitettiin lääkitys ja sitä on tasapainoteltu nyt pari vuotta ja arvot nyt ovat kohdillaan.
Joulukuussa 2012 pyysin työterveyslääkäriltä lähetettä ravitsemusterapeutille, jotta saisin uutta puhtia painonpudotukseen. Työterveyslääkäri kysyi haluaisinko lihavuusleikkaukseen, oli vuosien varrella nähnyt jojoilun painoni kanssa. Hän teki lähetteen rt:lle, labrakokeisiin lähetteen jossa tutkittiin kaikki mahdollinen, ylävatsan ultraääneen lähete maksan ym. muiden sisukalujen tutkimukseen, gastroskopialähetteen, ajan työterveyshoitajalle spirometriaan ja sydänfilmiin lähetteen . Kaikki nämä hoituivat omassa terveyskeskuksessa. Verikokeet olivat loistavat, ei diabetesta, ei kolesterolit koholla, maksa ei ole kovinkaan rasvoittunut eikä suurentunut, hengittelenkin oikein hyvin, keuhkojen tilavuus normaali. Gastroskopia meni ohi huomaamatta (melkein  Rolling Eyes ) ja senkin tulos lihavuusleikkausta ajatellen normaali.  Ei ole verenpainetautiakaan ja sydän toimii hienosti. Ainoa ”remppa” minussa ovat polvien alkavat nivelrikot, joiden kipua ja särkyä hoidettiin kipulääkkeillä viime keväänä, kun tuntui etten kohta pääse kipujen vuoksi kävelemään. BMI oli 2012 joulukuussa 49 ja paino tuolloin huimat 118 kg, enten mitä minulla ikinä on ollut!
Tammikuussa 2013 oli ensimmäinen rt:n vastaanotto ja yhteensä kävin viime vuoden aikana 4 kertaa. Paino laski muutaman kilon vuosi sitten alkuvuoden aikana, mutta elokuussa päätin että nyt on jotain tapahduttava ja sain painoa pois tämän vuoden helmikuun loppuun yhteensä 12 kg. Aloitin nyt maaliskuun alkupuolella ENE-ruokavalion ja 5 viikon jälkeen painoa tipahtanut 8 kg eli nyt yhteensä vuodessa 20 kg! Paino nyt 98 kg. ENEilyä vielä viikko. BMI nyt 40 ja pikkuisen yli.
3.4. työterveyslääkäri laittoi lähetteen KYSiin. Jihuu  cheers ! Sieltä pitäisi kai joskus tulla kutsu jonkun lääkärin juttusille ja arvioivat leikataanko vai ei. Tavoitteeni olisi päästä ainakin 65 kiloon ja mielellään allekin, koska olen lyhyt!
Tässä ollaan nyt menossa. Toivon totisesti että vielä joskus saan olla se oma itseni, joka olin vielä reilut 20 vuotta sitten eli se hoikempi Valopää!

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja emmy78 La Huhti 12, 2014 2:29 am

Tervetuloa mukaan Valopää Very Happy Itsekkin vasta liittynyt tänne.Olen painonhallintaryhmässä(joka on pakollinen täällä ennen kuin lähete eteenpäin lähtee) ja 10vk ene takana.Lääkäri soiton jälkeen toukokuussa toivon pääseväni kirurgin juttusille ja sitten jonottamaan leikkausta peijakseen. Minullakaan ei verenpainetta,ei kolestrolia ym mutta tuki-ja liikuntaelin vaivat tekevät varsinkin fyysisestä työstäni kovin kivuliasta Crying or Very sad Painoin saman verran kuin sinä joulukuussa-12,kun tammikuussa aloitin projektin ja paino nyt pari kiloa enemmän kuin sinulla.Tosin mietin,että kuinka kauan kestää ennenkuin se nousee taas nyt,kun enekin lopppui confused Jojoilu on mullekkin AIVAN liian tuttua Suspect Tsemppiä kovasti sinunkin taipaleellesi! Kyllä me vielä ne pikkumasut saadaan Wink

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää La Huhti 12, 2014 2:40 am

Moi vaan emmy78! Tsemppiä pudotukseen Cool ! Sitä minäkin mietin ja pelkään, että paino lähtee kuin raketti nousukiitoon heti kun eneily päättyy. Ajattelin kyllä että jatkan eneilyä osittain ettei kalorit nousisi liikaa. Ihana kun tulee kesä, on helpompi liikkua ulkona, kun ei tarvitse koko ajan tasapainoilla liukkailla. Ruisleivästä tykkään yli kaiken, mutta nyt siitä on luovuttava pääosin, jos pari ruisleivän palaa päivässä söisi. En koskaan ole tykännyt karkeista enkä pullasta, mutta sipsisyppö olin, tosin jo 5 vuotta sitten sain näpit irti sipsipusseista  Razz !

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja emmy78 La Huhti 12, 2014 3:11 am

Mulle kyllä kelpais pullat ja karkit.sokeri on ollut mun heikkous mutta nyt on pakko pistää stoppi,että kovalla vaivalla pois saamani kilot enen aikana myös pysyy poissa ja,kun(jos)pääsen leikkaukseen niin kaikki syömiset menee loppuelämän ajaksi muutenkin täyteen remonttiin.Olen keittiössä töissä ja meillä tehdään paljon leipää itse(rakastan tuoretta itsetehtyä leipää)ja on kaikenlaisia jälkiruokia ja kahvileipiä.huoh..Siinä kysytään sitä mielen lujuutta,mutta  periksi ei anneta cyclops

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää Ma Huhti 14, 2014 10:40 pm

Jeps, nyt se tuli kutsu KYSiin19.5. Ensin on ravitsemusterapeutin ryhmävastaanotto 45 min, sitten lääkärin ryhmävastaanotto ½ tuntia ja sen jälkeen oma lääkärin vastaanottoaika. Mitä noissa ryhmävastaanotoilla tapahtuu? Osaako joku kertoa? Verikokeet 5.5. labrassa.

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää Ma Toukokuu 12, 2014 2:24 pm

Ensimmäinen aika KYSille lähestyy, on siis viikon päästä. Jännittää jo nyt!
Paino nyt 94,8 kg!

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Tötterö Ti Toukokuu 13, 2014 4:08 am

Moikka Valopää  Very Happy 

Niin totta, että hyvin paljon meidän kaikkien tarinoissa on yhteistä. Itse olen ollut lapsesta asti pyöreä. Nykyään sitten jo TOOOOOOODELLA pyöreä.  Shocked Sinulla aikuiselämässä kokemusta siitä, mitä on olla normaalipainoinen. Se toivottavasti antaa lisätsemppiä prosessiin, kun kropalla ja mielellä on muistikuva, mitä tavoittelee. Sä olet saanut todella hyvin painoa jo pudotettua. Mistähän itse saisi sellaisen buustin, että saisi ison pyörän pyörimään omallakin kohdalla.... scratch 

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 07.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ti Toukokuu 13, 2014 6:08 am

Onnea Valopää taipaleellesi ja kovasti sisua ja voimia laihtumiseen. Toivotaan että pääset sellaiseen ratkaisuun joka on sinun kohdallasi paras.

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 21.07.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja meevin Ti Toukokuu 13, 2014 3:23 pm

Muistan kanssa tuon jännittämisen, leikkuusta on kohta puoli vuotta...mutta en jännittänyt itse leikkausta, vaan sitä josko polkuni katkeaa jollain käynnillä. Vielä leikkuupäätöksen saatuani jännitin sitä, että kirurgi tai nukutuslääkäri tai joku muu tärkeä sairastuu ja joudutaan perumaan Very Happy Mutta kaikki meni hienosti ja paino putoaa hiljalleen. Nyt olen vähän repsahdellut ja herkutellut ja paino aika pitkään pysynyt samana, ei kuitenkaan ole noussut. Nyt ryhdistäydyn ja alan näitä loppuja taas tiputtelemaan.
Onnea siis matkaan, jälkeenpäin ajatellen kaikki tapahtuu kuitenkin ihan nopeasti.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Toukokuu 14, 2014 4:48 pm

Heissan valopää..

Huomasin, että sinulla on tuo kilpparin vajaatoiminta, itsellä löytyy samasairaus. Kannattaa nyt jo ennen leikkausta jos paino putoaa, niin pyytää niitä labroja vähän useammin ja varsinkin leikkauksen jälkeen säännöllinen tiivis seuranta.

Itsellä meinaan ei seurattu, eikä kukaan varoittanut, niin vajaatoiminta meni pahasti liikatoiminnalle kun laihduin n. 35 kg vuodessa (leikkauksen jälkeen siis) ja meni melkein vuosi korjata asia taas oikealle tolalle. Eli lääkitystä voi joutua säätämään kun paino putoaa, mutta kun jokainen on yksilö niin kaikilla se ei mene samalla tavalla.

ELi yritä saada kilpparilabrat (TSH ja T4V tärkeää seurata molempia liikatoiminnan takia) n. 3kk välein, ettei tuo sairaus pääsisi sotkemaan hyvin alkanutta projektiasi Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää To Toukokuu 15, 2014 12:44 am

Kiitos viesteistä tötterö, meevin, annukka1955 ja trintilla  Very Happy .
Verataistuki on tärkeää, kun ei tarvitse tätä prosessia käydä yksin. Tällä forumilla kaikilla on sama päämäärä ja ymmärretään mitä lihavuus on, mutta jos menen kertomaan tutuille tästä projektista niin sanovat "ethän sinä niin lihava ole" tai "kyllä se lähtee kun laihdutat vähän". Hei, haloo, jos ylipainoa on 50 - 60 kg, ja yrittänyt lukemattomia kertoja laihduttaa ja aina kilot ovat tulleet takaisin niin miten niin ei ole lihava tai miten yrittää laihduttaa "vähän"! Nyt olen liki 24 kg pudottanut painoa ja vieläkin ylipainoa on ainakin 35 kg tai vähän enemmänkin  Mad ! Että mikä on se "vähän"? Hauskaa muuten huomata, että töissä työkaverit sanovat miten olen kaunistunut ja aivan säteilen, kun olen saanut painoa pudotettua. Tottakai tuo hieman imartelee, mutta toisaalta pirunpiikki iski että enkö säteillyt ennen tai enkö ollut kaunis 24 kiloa sitten? Pukeuduin kyllä peittäviin vaatteisiin ettei läskimakkarat vyötäröllä ja alati levenevä takamus näkyisi niin selvästi, nyt olen uskaltanut jo jättää liivit ja villatakit pois puseron päältä. Aina olen tykännyt värikkäistä vaatteista, mutta usein meille "isoille tytöille" on tarjolla mustaa ja harmaata vaatetta. Kai sen piiloutumisen vuoksi ja pienemmän vaikutelman luomiseksi... Silloin tällöin olen ostanut jotain värikästä vaatetta jos vain on ollut tarjolla  flower 
Trintilla: kiitos kilpparilabrojen vinkistä  Smile . Työterveyslääkäri sanoi, että puolen vuoden välein kilpparilabrat ovat ok, mutta täytynee otattaa sitten useammin.

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää Ma Toukokuu 19, 2014 11:35 pm

Tänään KYS-käynti. Ensin rav.terapeutti kertoi leikkauksen jälkeisestä ruokailusta, kuinka se on aloitettava leikkauksen jälkeen ja että leikkaukseen lähteminen tarkoittaa sitä ettei enää vanhaan mässäilyyn ole paluuta ellei halua lihoa entiselleen. Tämä siis minun sanoin kiteytettynä, rt oli todella mukava ja esitti asiat tosi hyvin. Meitä oli tuossa käynnillä 3 ja myös lääkärin yhteiskäynnillä, jossa lääkäri kertoi leikkauksesta yleensä ja näytti kuvan, jossa paino sahaa edestakaisin ja aina tulee pudotettujen kilojen jälkeen painoa vain lisää. Ihan oli kuin minun omassa piirtämässäni painokäyrässä  Shocked , jonka tein 18-vuotiaasta tähän päivään. Viimeiseksi oli lääkärin tapaaminen yksin. Painoindeksi oli 39,76 ja lääkäri pohti hetken aikaa leikkaukseen lähettämistä, kun olen pudottanut painoa niin paljon, eikä muita sairauksia ole, ja tuolla painonpudotuksella kun olen jo korjannut sokeriarvojen ja verenrasvojen sekä verenpaineen tulemisen. Mutta kun on nivelrikot polvissa niin laittoi rtg:iin, jossa kävin samalla käyntikerralla, ja sanoi että loppuelämäni kannalta on hyvä leikata, leikkaus tukisi jo pudotettua painoa ja leikkauksen jälkeenkin vielä paino jonkun verran putoaisi  cheers Joskus syksyllä olisi sitten leikkaus. Rt:n juttusilla vielä kävin ja hän kehui minun ruokapäiväkirjaani, olenkin koettanut syödä pieniä annoksia ja 5 kertaa päivässä, proteiinia riittävästi. Rt sanoi, että leikkauksen avulla painoni voi pudota 70 kg:n kieppeille eli siihen olisi vielä se 25 kg matkaa ja melkein toisen mokoman olenkin jo pudottanut. Ennen leikkausta on sitten 4 viikon ENE-kuuri, mitään kilomäärää ei rt sanonut, kun voi olla jo hankalaa pudottaa esim. 10 kg kun olen jo saanut painoa melkoisen määrän pois. ENE-kuuri on kaikille olipa pudottanut tai ei painoaan, sillä pienennetään maksarasvan kokoa, jotta leikkaus voidaan tehdä hyvin. Kesä mennään sitten kevyesti ja aion todellakin katsoa eteenpäin mitä syön ja minkä verran syön. Nyt jään siis odottamaan postia KYSiltä mahdollisesta leikkauspäivästä  Very Happy

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja emmy78 Ti Toukokuu 20, 2014 2:25 am

Tosi hienoa Valopää Laughing Upeasti olet saanut jo pudotettua cheers Mulla painoindeksi vähän pienempi kuin sulla mutta silti vaikeasti lihava joten en nää mitään syytä miksei leikkaus olisi hyväksi vaikka ei bmi  mene enää neljäänkymppiin ja sen yli.Onhan sitten vähemmän pudotettavaa leikkauksen jälkeen alien Kaikki pudotettu ennen sitä on kotiinpäin.Mulla ollut se 10vk ene-dietti takana jolloin niitä kiloja lähti.Tuo painon sahaaminen on niin tuttua Rolling Eyes Mä en edes muista milloin olisin painanut 70kg.Varmaan yläasteella Embarassed jotenkin mun mieli on unohtanut kilomäärät mitä olen vuosien varrella milloinkin painanut.Kai olen halunnutkin pyrkiä unohtamaan.Joskus vielä haluaisin painaa 75kg.Se on tavoitteeni mikä ollut jonkin aikaa jo mielessä,kun olen tätä leikkausta työstänyt päässäni.Ehkä sitten voisin pukeutua mekkoihin Razz 
Tänään kampaajalla katsoin pohkeitani(oli shortsit jalassa)herrajumala sentään affraid Mulla on isommat jalat kuin miehelläni.
Hän on oikea herra sulosääri ja mä näytän kippari kallelta Evil or Very Mad Oli jotenkin kamala tajuta,että näillä jaloilla pitäis vaan pitää koko aika pitkälahkeisia housuja pale

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja meevin Ti Toukokuu 20, 2014 1:40 pm

Onnea VAlopää leikkauspäätöksestä. Kesä menee nopeasti ja ennenkuin huomaatkaa, on leikkaus tehty. Itselleni ainakin oli paras homma pitkään aikaan. Vaikka mulla ei paino niin kamalasti ole pudonnut, leikkuusta kymmenisen kiloa ja yhteensä vähän yli 20. Leikkuusta tulee kesäkuun alussa puoli vuotta. Mutta olo on todella hyvä, liikkuminen kepeämpää , puhumattakaan siitä, että vaatteet istuu päällä...koko vaatekaapin sisältö on uusittu ja toiveissa on vielä muutama vaatekoko pienentyä. Painoindeksi oli alussa noin 36, nyt 30,jotain...kohta en siis enää ole lihava, ainoastaan ylipainoinen Very Happy 

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää Ti Toukokuu 20, 2014 5:58 pm

Hei emmy78 Smile . Muistan kun joskus aikoinaan painoni alkoi nousta niin ensimmäiseksi pohkeet alkoi paksuuntua ja jotkut huomauttivatkin että miten minun pohkeet on niin paksut  Evil or Very Mad Nyt näyttää, että pohkeista ja nilkoista on turvotusta lähtenyt pois.
Kyllä emmy sinunkin jalkasi soukkenevat kun kiloja tippuu  Very Happy 
Trintilla Smile : Kiitos vinkistä noiden kilppareiden suhteen. Eilen lääkäri KYSillä kiinnitti TSH-arvoon huomiota ja se oli 0,21. Käski pienentää Thyroxin annosta ettei kohta mennä liikatoiminnan puolelle, ja käski otattaa labrat heinäkuulla. Katsoi vielä ettei kädet tärise... Laitoin heti töihin tultuani viestiä työterveyslääkärille Thyroxin-annoksen pienentämisesä ja että labrat otettava heinäkuulla, no minulla onkin jatkuva labralähete kilppareista ja sitä seurataan nyt. KYSin lääkäri sanoi, että runsaan laihtumisen vuoksi voi vajaatoiminta yhtäkkiä kääntyäkin päälaelleen. Nyt olo on tuntunut hyvältä, kun arvot olleet kohdillaan. Olen jopa jaksanut istua saunassa löylyissä hyvän aikaa ja ottaa aurinkoa, mitä ei oikein vuosiin ole tapahtunut.
Meevin  Smile Oliko sinulla jokin lisäsairaus, kun painoindeksi oli 36 ja pääsit leikkaukseen. Minulla lääkäri mietti antaako jatkoon luvan, kun painoindeksi 39,76, pituutta on vaivaiset 155 cm, joten kyllä tässä vielä ihan ihraa on enemmän kuin tarpeeksi! Puolitoista vuotta sitten painoindeksi oli melkein 50 ja olen tehnyt töitä pudottaessani painoa. Mutta nivelrikon vuoksi sitten "heltyi" laittamaan jatkoon... ja senkin vuoksi että se tukisi painon pysymistä jatkossa maltillisena... Luulin että se painoindeksi otetaan huomioon mitä se oli kun aloitin tämän projektin... Kai sitä olisikin pitänyt lihavana lyllerönä olla ja sitten olisi ilman miettimisiä saanut sen jatkon leikkaukseen... No olo on parempi tällä hetkellä, joten kannatti liki 25 kg pudottaa pois.

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja meevin Ti Toukokuu 20, 2014 6:48 pm

Hei vaan Valopää, mulla oli kohonnut verenpaina ja 2.tyypin diabetes, eli niihin lääkitykset. Siksi kai riitti tuo 36ja risat BMI. Sokerilääkeet jäi leikkauspöydälle ja nyt arvot olleet tosi hyviä. Verenpainelääkitystä on myös vähennelty, toiveissa saada sekin loppumaan.
Mulla kaikki rasva on keskivartalolla, eli se on vaarallisempaa kuin takapuolen/reisien läskit, ehkä sekin vaikutti...

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää Ti Toukokuu 20, 2014 9:28 pm

No se onkin Meevin sinun kohdallasi ollut hyvä ratkaisu  Very Happy Ja hieno juttu kun DM ja RR tasoittuneet etkä lääkkeitä tarvitse  bounce Minulla onkin painottunut paino reisiin ja takamukseen, pohkeetkin oli paksut (on ne suhteessa vieläkin paksut) ja läskiä selkäpuolella, maha ei niinkään niin kauhean iso ollut. Nyt kun olen saanut pudotettua painoa niin ainakin itsestä tuntuu että juuri selästä on lähtenyt, pakaratkin ovat pienentyneet kun pienemmät housut mahtuu jalkaan  cheers

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää Su Kesä 01, 2014 2:41 pm

Perjantaina tuli KYSiltä käynnistä epikriisi, kun silloin käynnillä pyysin. Polvien rtg-lausunnosta lääkärin soittoaika elokuulla. Epikriisissä luki suunnitelman kohdalla: "Potilas on hyvä lihavuusleikkauskanditaatti. Onnistunut merkittävällä tavalla laihduttamaan, ja potilas tietysti silloin jo saanut painonlaskuun liittyvät terveysvaikutukset. Kuitenkin potilas jostain syystä kiinnostunut pitkäaikaistuloksesta ja olisi halukas leikkaushoitoon"
No totta maar, olen kiinnostunut pitkäaikaistuloksesta ja tosissani tässä asiassa ja tavoitteena olisi loppuelämä olla huomattavasti hoikempi kuin nyt! Jojoilua on on ollut yli 20 vuotta joten jos vihdoin saisi leikkauksen avulla pysyvämmän tuloksen siitäkin huolimatta että nyt olen jo 25 kg pudottanut! Matkaa tavoitepainoon on vielä toiset 25 kg, mielellään vaikka 30 kg!

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja emmy78 Su Kesä 01, 2014 4:14 pm

Upeasti olet pudottanut Valopää! Olet puolivälissä tavoitepainoa jo.tosi hieno suoritus

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää To Elo 21, 2014 6:38 pm

 cheers Päivitystä tänne: 13.8. oli sisätautilääkärin soittoaika polvien nivelrikko rtg-lausunnosta. Kävin toukokuulla polvien rtg-kuvissa ja niinhän sieltä nivelrikot molemmista polvista löytyivät  Crying or Very sad , vasemmasta hieman pahempi kuin oikeasta vaikka oikea polvi oli viime syksynä tosi kipeä. Onneksi vielä alkuvaiheissa nuo nivelrikot mutta on kuitenkin. Lääkäri kysyi olenko vielä lähdässä leikkaukseen ja vastasin "KYLLÄ"  Very Happy . Hän sanoi, että laittaa paperit kirurgille ja puoltaa leikkausta, olen kuulema ihanneleikattava , olen saanut alkupainosta -27 kg pois, ja kuulema tulevia pienimpiä leikattavia mitä KYSissä on leikattu. Painan nyt 91 kg, Sisätautilääkäri sanoi, että painoni tulee vielä tippumaan leikkauksen jälkeen 15 - 20 kg, riippuen mitä saan vielä ennen leikkausta pois, lääkäri sanoi että mitä enemmän saan pois niin sitä hienompi juttu. Lääkäri sanoi vielä, että leikkaus on sitten tulossa puolen vuoden sisällä, kirurgi ei kuulema enää epää leikkausta... Saas nähdä kunhan tulee seuraavaa tietoa sairaalasta... Nyt olen aloittanut kävelylenkit, käyn töiden jälkeen noin 3 - 4 km:n lenkillä ja viikonloppuisin 4 - 6 km:n lenkki. Kuntosalille en vielä ole mennyt. Kotona teen kahvakuulalla käsiliikkeitä.

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää Pe Syys 05, 2014 8:55 pm

Tulinpas päivittämään ja samalla hehkuttamaan, Jihuu  bounce Minulle tuli KYSiltä kirje ja siinä sanotaan että olen leikkausjonossa cheers Sisäänottoarvio 3-6 kuukautta, ja tarkka aika ilmoitetaan myöhemmin. Ennen leikkausta tietenkin 4 viikon ENE-dieetti.
Mutta tiedän nyt olevani jonossa ja h-hetki lähestyy... Jos laskee tästä puoli vuotta eteenpäin niin viimeistään tammikuulla leikkaus, mahdollisesti jo aiemmin.

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja emmy78 Pe Syys 05, 2014 10:58 pm

Mahtavaa Valopää Very Happy Onniteluet leikkausjonoon pääsystä.Ennenkuin huomaatkaan olet uuden pikkumasun omista cheers

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja emmy78 Pe Syys 05, 2014 10:59 pm

Tulipas kirjoitusvirheitä hups Embarassed siis onnittelut ja viimeinen sana oli tietysti omistaja...

emmy78

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 09.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää La Syys 06, 2014 2:51 am

Kiitos Emmy sunny

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Valopää Ke Syys 17, 2014 9:09 pm

Jihuu! Minulle soitettiin sairaalasta. Pääsin peruutuspaikalle ja leikkaus on 7.10. cheers  Eneilyn aloitan heti huomenna, kolmisen viikkoa ennätän olla. 30.9. on keuhkokuvat ja sairaanhoitajan ja lääkärin tapaaminen. Olisikohan tuo sh:n tapaaminen se ruokailu? Näin nopeasti se sitten leikkaus koittaa Smile Huomenna pitää alkaa heti siirrellä asiakasaikoja pois ja kerron esimiehelle että 7.10. jälkeen olen saikulla 2-4 viikkoa. Nyt alkaa jännittää!!

Valopää

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 11.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Valopää on kyllästynyt jojoiluun Empty Vs: Valopää on kyllästynyt jojoiluun

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa