Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mikä on normaalia kipua?

3 posters

Siirry alas

Mikä on normaalia kipua? Empty Mikä on normaalia kipua?

Viesti kirjoittaja Stylo Su Huhti 06, 2014 10:27 am

Millaisena kipuna muilla oireilee esim. liian nopea syöminen? Itselleni iskee joskus heti ensimmäisen lusikallisen jälkeen aivan tolkuton, puristava kipu ylävatsaan ja samalle korkeudelle yläselkään. Kipu tulee aaltoina, kestää n. 10 sekuntia, lakkaa hetkeksi ja tulee uudestaan. Voiko dumping-oire tulla tuollaisena kipuna, vai onko tässä kyse jostain muusta?
Toisaalta jos syön esimerkiksi jotain liian makeaa, tulee vain huono, oksettava olo mutta ei kipua.

Eli onko kellään muulla kokemuksia tuon tyyppisestä kivusta ruokailun yhteydessä?
Stylo
Stylo

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 38
Paikkakunta : Forssa
Registration date : 04.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä on normaalia kipua? Empty Vs: Mikä on normaalia kipua?

Viesti kirjoittaja meevin Su Huhti 06, 2014 1:38 pm

Samanlaista kipua tulee, jos syön liian nopeasti tai huonosti pureskellen. Esim omena pitää jauhaa todella hienoksi.
Dumpingista en tiedä kun ei ole kertaakaan osunut kohdalle, leikkuusta kuitenkin jo 4kk.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä on normaalia kipua? Empty Vs: Mikä on normaalia kipua?

Viesti kirjoittaja punatukka Su Huhti 06, 2014 4:58 pm

Kipua mulle ei ole tullut kertaakaan, mutta sellainen palan tunne kurkkuun ja röyhtäyttää kovasti jos syön liikaa. Ilmeisesti olen silloin jo aivan kurkkuani myöten täynnä  Smile 

Tuo omena tekee helposti tuon palan tunteen mullekin kurkkuun, kuorimatta en niitä uskalla syödä ollenkaan. Samoin kaikki paksumpi eväs liian kuivana; huonosti pureskeltuna ja hotkien tekee mulle tuon palan tunteen.

Liiat hiilarit tekee kyllä huonon olon, mutta niitä vältän tai sitten tietoisesti otan tuon huonovointisuuden herkuttelun jälkeen. Irtokarkkien, jo pienen määränkin jälkeen mulle taatusti tulee joskus jopa oksettava olo ja väsymys..  joten helpompi jo olla noita mättöjä ilman. 

Olen kyllä erittäin tyytyväinen siihen, että mulle näitä ikäviä tuntemuksia joskus tulee, sillä ne juuri ohjaavat ruokailutapojani siihen oikeaan suuntaan! Smile

punatukka

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 21.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä on normaalia kipua? Empty Vs: Mikä on normaalia kipua?

Viesti kirjoittaja meevin Ma Huhti 07, 2014 6:25 pm

Niinpä, Punatukka, olis ihan kiva kun ei kaiiki ruoka sopisikaan. Mutta kun sopii, niin pitää sitten vaan itsekurilla yritää porskuttaa kuten ennenkin. Toki nyt siinä mielessä helpompaa, ettei sellaisia mileitekoja ole kuin ennen, voi mennä herkkuhyllyn ohi ja syödä vaan pari palaa suklaata esimerkiksi. Ja eipä tuonne mahaan onneksi mahdukaan sellaisia määriä kuin aiemmin.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä on normaalia kipua? Empty Vs: Mikä on normaalia kipua?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa