Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kipua navan vasemmalla puolella

+6
dunbar
tigertytto
turkutuulia
Bulla65
Lyltsy
Inka
10 posters

Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Inka To Heinä 07, 2011 9:41 pm

Minulla on toinen viikko leikkauksesta puolessa välissä. Navan vasemmalla puolella on kipuja, varsinkin kun yritän kumartua. Sängystä nouseminen on hankalaa ja kipulääkkeet eivät tunnu auttavan. Onko muilla ollut samanlaista?
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Heinä 08, 2011 12:35 am

Jep, juuri siellä oli isoimmat kivut, mulle oli jouduttu laittamaan sinne syvempi tikki, joka kipuili pisimpään juuri kumarrellessa. Sulaminen kestää n. 3 viikkoa sellaisella tikillä. Parin viikon päästä leikkauksesta alkaa helpottaa ja kuukauden päästä ei ole mitään ongelmia.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Heinä 08, 2011 1:25 pm

Huomenta! Ihan sama juttu oli mulla ja luulen, että kipu johtui vastaavasta kuin Lyltsyllä, koska sitten kun se kipuilu loppui, se loppui kuin seinään eli oletin sen tikin sitten sulanneen pois.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Inka Pe Heinä 08, 2011 3:43 pm

Mukava kuulla, että ei tarvitse lopun ikää "noukkijaa" (poikani) ja "kantajaa"(mieheni). Taistelen vielä viikonlopun yli Litalginilla. Smile
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Inka Ma Heinä 11, 2011 3:47 pm

Soitin kivuista lääkärilleni ja sain Tramadin reseptin. Ajattelin ottaa vain yöksi, niin tulee parempi uni. Kivut nimittäin herättävät keskellä yötä. Kyljellään ei kestäisi nukkua. Selällään nukkuminen on luonnotonta, kun olen muutoin mahallaan tai kyljellään nukkuja.



Viimeinen muokkaaja, Inka pvm Ma Heinä 11, 2011 6:47 pm, muokattu 2 kertaa
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja turkutuulia Ma Heinä 11, 2011 5:17 pm

Hei Inka! Samoja kipuja oli mullakin; TOSI pitkään. Tosin mut leikattiin avona joka on tietysti todella paljon isompi rääkki elimistölle. Ilmeisesti siellä vasemmalla puolella ollaan kuitenkin enemmän "myllätty" mistä kivut johtuu. Muistan itellä että välillä oli haukottelukin hankalaa kun sattui just sinne vasemmalle.... Toivottavasti pystyt ottamaan tramalia; ne kun on aika vahvoja. Mutta tehokkaita tietenkin myös! Mulle ne ei sopineet lainkaan, tuli ihan järkyttävä pahoinvointi ja epätodellinen olo- olin horroksessa koko ajan mutta nukuttua en kuitenkaan saanut. Jos ei muu auta; aika parantaa haavat.... Pikaista paranemista I love you

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Inka Ma Heinä 11, 2011 6:49 pm

Jee Tramadini auttaa. Kävin jopa pyöräilemässä. Oli mullaki alussa vähän horteinen olo, mutta se meni ohi tunnissa.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Heinä 11, 2011 9:12 pm

onkohan tuo tramal jotenkin sama lääke kuin no mikä sen nimi olikaan..siinä on ainakin codeiinia..? voi hitto nyt en muista sitä nimeä..just muistin ja nyt en muistakkaan..joku vahva särkylääke se on jossa on codeiinia niin siitä tuli mulle niin epätodellinen olo että ajattelin silloin jos siitä selviän hengissä en ikimaailmassa koske siihen lääkkeeseen enkä ole koskenut.olisko joku codesaan scratch särkylääke kumminkin.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja dunbar Ti Heinä 12, 2011 1:42 am

Tigertyttö-muistelet varmaan Panacodia? Mä jouduin syömään sitä hammaskipuun viime viikolla ja se auttoi. Mutta kamalaa valvoa sen jälkeen, kun on Panacodin napannut. Mulla se väsyttää kamalasti. Tramalia olen kerran elämässäni kokeillut ja en kokeile toiste. Päätä huippasi ja olo mitä kaamein.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Heinä 12, 2011 3:33 am

Juu kiitos dunbar juuri tuota lääkettä hain..onko siis panacodi jotenkin sama lääke kuin tämä tramal?tai määrätäänkö yleensäkään tätä tramalia leikkauksen jälkeen kipuihin?jos määrätään ja se on vähääkään samanlainen lääke kuin tuo panacod niin en kyllä suuhuni pistä pale
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Heinä 12, 2011 4:24 am

Ei tramalilla ole mitään yhteistä panacodin tai kodeiinin kanssa. Nää lääkkeet löytyy ihan googlella ja sieltä voi tarkistaa mitkä ovat vaikuttavat aineet. Mulle käy molemmat oikein mainiosti. Kodeiini hiukan väsyttää joten se sopii yöksi oikein hyvin. Tramalia antavat ainakin Peijaksessa leikkauksen jälkeen. Ei vaikuta mun pääkoppaan mitenkään mutta kyllä se kipua lievitti.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Heinä 12, 2011 5:11 am

Kiitos Kimby vastauksestasi I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Heinä 12, 2011 10:44 pm

Vielä sen verran että kodeiini muuttuu elimistössä opiaatiksi joka on verrattavissa morfiiniin. Sen takia jotkut kokee "pilveä" sen vaikutuksesta. Tramal on muistaakseni myöskin keskushermostoon vaikuttava, eli kansankielellä ns. kolmiolääke, mutta se ei ole mikään opiaatti kuitenkaan. Mutta ne kolmiot ovat niissä lääkkeissä sen takia että ne voi osalla vaikuttaa keskittymiskykyyn haittaavasti. Se ei kuitenkaan tarkoita että sitä tapahtuu kaikilla. Lääkkeet vaikuttavat aina eri tavalla eri ihmisillä. Mutta niin se tuppaa olemaan että ne tehokkaimmat kipulääkket ovat kolmiolääkkeitä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Inka Ti Heinä 12, 2011 10:56 pm

Tramal vaikuttaa tehokkaasti. Minun tarvitsee ottaa vain yksi tabletti 3 krt päivässä, eli sen vaikutusaika on kahdeksan tuntia. Pää ei ole sekaisin, eikä muitakaan sivuvaikutuksia ole. Näin yksilöllisiä me olemme.

Mulla Panacod olisi ollut toinen lääkärin esittämä vaihtoehto, mutta valitsin Tramadin, kun se oli tuttu lääke. Lieneekö syynä muiden lääkkeitten tehottomuuteen se, että joudun käyttämään fibriomyalgian vuoksi erilaisia kipulääkkeitä ja elimistöni ei enää reagoi lievempiin.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja turkutuulia Ke Heinä 13, 2011 2:58 am

Hyvä että sait avun kipuihisi! Yksilöllisiä ollaan joo eikä koskaan voi tietää miten napit vaikuttaa... Mulla tekee Panacodkin karmeen olon pale Sairaalassa sain viimeksi (EI bypassin jälkeen) oxynormia ja oxycontia MUTTA mulla oli kokoajan pahoinvointilääkityskin menossa eli en tiedä miten noi vaikuttas "normaalisti"... Mukavaa viikon jatkoa!

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Heinä 13, 2011 4:53 am

Noi oxyt ovat todella vahvoja opiaatteja. Niistä taitaa ihan kaikille tulla pilveä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja ritu Ke Heinä 13, 2011 12:12 pm

Ovathan Oxyt vahvoja kipulääkkeitä mutta ei ne päähän mene, itse jouduin syömään muiden ongelmien takia OxyContinia ja oxynormia noin viidenvuoden ajan isoja annoksia jopa pahimpina aikoina120mg/vrk ja samaan aikaan ajoin myös autoa, tietty oli kipulääkärin lupa tuohon auton ajoon tietty kukaan ei suosittele tuota autoilua heti lääkityksen aloituksen jälkeen mutta sitten onnistuu kun tietää miten lääke vaikuttaa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Krisu75 To Heinä 14, 2011 7:17 am

Otanpa mäkin osaa tohon lääkekeskusteluun...

Mulla aikoinaan kirjoitettiin Panacodia jalkaleikkauksen jälkeiseen kivunhoitoon.Oli siihen ihan hyvä lääke. Nyt olkapääkipuihin ei ole auttanut ollenkaan ja kirjoitettiin Tradolan Retard 150mg x 2 vrk. Toi Tradolan on ihan sama lääke ku Tramal, eri nimi vaan. Noista kahdesta lääkkeestä (Tradolan ja Panacod) ei voi edes puhuakkaan samana päivänä jos kivun poistoa ajattelee, ja onhan toi Tradolan ns. huumelääke, josta jää reseptikin apteekkiin, Panacodissa sen saa mukaansa. Panacod varmaankin määrätään herkästi sen takia kun on vatsaystävällisempi kuin moni muu vahvempi lääke. Määrätäänhän sitä raskausaikanakin esim. päänsärkyyn jos Panadol Forte 1g ei tehoa.
Hyvässä lääkkeessä on huonotkin puolensa, vielä kun pääsis eroon siitä!!! Onneksi on enää minimi annos menossa ku leikkauskin oli jo helmikuun lopulla. Täytyisi vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja valvoa muutama yö vieroitusoireiden kanssa . Koukkuunhan sitä on jäänyt ku toista vuotta joutu syömään ennenkä lääkärit usko että kivulle täytyy olla jokin syykin.
Krisu75
Krisu75

Viestien lukumäärä : 121
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 25.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja kamro To Heinä 14, 2011 1:23 pm

Panacod on lyhytvaikutteinen kodeiini-parasetamoliyhdistelmä. Yleensä se mitä määrätään jos Buranat ei riitä. Ja lihavuusleikatuthan ei saa tulehduskipulääkkeitä syödä eli jos ei Panadol riitä niin sitten Panacod tai Tramal/Tradolan, josta on hitaasti imeytyvä retard-versio jossa lääkkeen pitoisuus pysyy tasaisena. Noita Panacodeja joutuu yleensä nakkomaan aika usein.

Tuo riippuvuusjuttu on "oikeassa" eli vastuullisessa kivunhoitokäytössä hyvin harvinaista, sitä on enemmän viihdekäytössä eli huumeriippuvaisilla jotka käyttää kaikenlaista sekaisin. Toisille käy hyvin, toisille ei. Panacod aiheuttaa ummetusta joten siksi Tramalit voi käydä paremmin jos on tuota vaivaa. Olen sitä mieltä että jos tarvetta on niin surutta ottaa sen mitä tarvitsee. Kipu ei edistä toipumista.

Ja sama paikka mullakin on kipeä. Kai siellä on eniten jyllätty.


Terkuin Kamro
kamro
kamro

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 21.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Kimby To Heinä 14, 2011 5:26 pm

Ja lihavuusleikatuthan ei saa tulehduskipulääkkeitä syödä
Ohjeistukset ovat jonkun verran muuttuneet. Mulla kun polvessa on nivelrikko jolle tarvii nyt suunitella loppuelämän kipulääkitys niin Peijaksen Leivoselta kyselin tulehduskipulääkkeiden käytöstä kun ne ovat aikaisemmin olleet pannassa. Minulle hän sanoi että sleeve on sietävämpi ja sen takia hän antoi minulle luvan syödä tulehduskipulääkkeitä mutta samaan aikaan pitää syödä happosalpaaja (esim. Somac 40 mg).

Jokaisen tietenkin kannattaa noudattaa oman lääkärinsä neuvoa tässä asiassa, mutta näin siis Peijaksessa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja kamro La Heinä 16, 2011 1:10 am

Anteeksi, puhuin kaikkien puolesta tuon kipulääkityksen suhteen. Sleevatuilla on varmasti vähän enemmän sallittuja kipulääkkeitä kun mahaa on enemmän jäljellä. Lääkäreittäin vaihtelee myös GBP-leikattujen kipulääkelinja mutta saman Leivosen mukaan Panacod on Panadolin jälkeen seuraava vaihtoehto GBP-leikatuille.
kamro
kamro

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 21.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kipua navan vasemmalla puolella Empty Vs: Kipua navan vasemmalla puolella

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa