Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

+2
Tötterö
Stylo
6 posters

Siirry alas

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta) Empty Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

Viesti kirjoittaja Stylo Pe Huhti 04, 2014 7:26 am

Moip!

Viikon leikkauksen jälkeen olen sinnitellyt ilman isompaa vertaistukea, mutta alkaa jo tuntua niin yksinäiseltä, että täällä sitä nyt ollaan. Smile
Eli minut leikattiin 26.3, Tampereella. Vatsalaukun ohitusleikkaus. Naispuolinen olen ja ikää on 28 vuotta. Pituus 163cm ja paino ennen leikkausta 128 kg. ENEllä sain noin kymmenen kiloa pois.

Syöminen on mennyt leikkauksen jälkeen vähän vaihtelevasti, välillä uppoaa ihan hyvin se 2dl esim. jogurttia tai rahkaa, ja välillä saan aivan odottamattomista asioista ihan tolkuttomat ylävatsakivut. Yritin tuossa päivänä eräänä syödä risottoa, sangen pehmeää sellaista, ja pureskelinkin mielestäni hyvin, mutta parin lusikallisen jälkeen tuli niin kovat kivut että siihen se sitten jäi. Mutta kaipa se on ihan normaalia että vielä vähän hakee muotoaan tuo uusi vatsalaukku, kun leikkauksesta on vasta viikko.

Sitä tosin ihmettelen, että onko ihan normaalia, että pystyn kyllä juomaan melko suuriakin määriä? Pillillä juoden, pieninä suullisina pystyn esim. puolen tunnin - tunnin sisään hyvin juomaan puoli litraa. Välillä olen siitä vain tyytyväinen, mutta sitten taas joskus kalvaa epäilys, että onko tässä nyt mennyt jotain pieleen kun nestettä uppoaa noinkin hyvin. Eli miten te muut leikatut pystytte juomaan, ja onko normaalia, että nestettä menee helposti enemmän kuin ruokaa?

Joka tapauksessa, mahtavaa että tällainen foorumi löytyy  cherry 


Stylo
Stylo

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 38
Paikkakunta : Forssa
Registration date : 04.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta) Empty Vs: Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

Viesti kirjoittaja Tötterö Pe Huhti 04, 2014 12:56 pm

Onnea matkaan uuden masun kanssa  Very Happy 

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 07.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta) Empty Vs: Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

Viesti kirjoittaja Pellukka Pe Huhti 04, 2014 1:12 pm

Hei ja tervetuloa joukkoon mukaan  Very Happy 

Tohon juomiseen en pysty sen enempää varmaa faktaa sanomaan, mutta luulen tuon juomisen olevan kovastikin yksilöllistä. Itse pystyn välillä juomaan hyvin ja sitten välillä se on hieman haastavampaa. Luulen, että kokeilemalla itse tietää parhaiten miten juomaan pystyy. Taitaa kyllä syömiseenkin vaikuttaa sama asia. Itsellä syöminen on välillä kovastikin haastavaa, en väkisin syö mitään vaan lopetan ja jatkan myöhemmin tai vaihdan lajiketta.  Embarassed 

Ottaakohan tostakaan sepostuksesta kukaan mitään tolkkua  Rolling Eyes 
No jokatapauksessa, opettelua tämä alku on kaikilla, joten otat vaan rauhallisesti ja noudatat ohjeita ja lopulta hyvä siitä tulee  sunny
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta) Empty Vs: Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

Viesti kirjoittaja hansu Pe Huhti 04, 2014 4:01 pm

Itse asiassa on hyvä, jos pystyt juomaan. Aikataulu on sen suhteen ihan ok. Ongelmia olisi, jos joisit sen 1/2 litraa kertaistumalla. Nyt neste tulee hiljalleen ja kerkeää siirtyä eteenpäin ennen uuden tuloa.

Risottoa kannattaa nauttia kyllä hiljalleen, ennemmin söisin jotain "juoksevampaa" vielä. Minulla riisi vielä ajoittain tekee stopin/hankalan olon ylävatsalle. En tiedä turpooko se mahassa vai mitä, mutta en uskalla syödä kuin pieninä annoksina. Inhottavaa olla kun tuntuu siltä kuin olisi nielaissut tiiliskiven...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta) Empty Vs: Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

Viesti kirjoittaja Stylo La Huhti 05, 2014 2:34 am

Kiitos kommenteista Smile

Ei kyllä tosiaan ihan heti tee mieli kokeilla riisiä uudestaan, varsinkin kun en näköjään ole ainoa, jolle se aiheuttaa ongelmia. Peruna tuntuu menevän ihan eri tavalla ainakin muusina, ja huomenna olisi tarkoitus kokeilla keitettyä perunaa.

Ja kai se on tosiaan hyvä, että pystyn juomaan. Olen leikkauksesta asti juonut pillillä, koska ihan vaan lasista kulauttelu tuntui pahalta, varmaan koska kerralla tuli liikaa. Ja yritän toki kertoa itselleni, että varmaan olisi sitten jotain kipujakin, jos tuolla vatsassa olisi jokin pielessä.
Stylo
Stylo

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 38
Paikkakunta : Forssa
Registration date : 04.04.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta) Empty Vs: Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Huhti 14, 2014 10:17 pm

Riisiä ei ihan välttämättä kannata vielä popsia, mutta toi juominen on hyvä juttu! Ei mitään hätää sen suhteen vaikka menee isojakin määriä, hyvä se vaan on. Se neste ei sun masua mihinkään venytä kun se jatkaa suoraan eteenpäin. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta) Empty Vs: Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin To Huhti 17, 2014 2:17 am

Moi! Sut leikattiin päivää ennen minua (mulla 27.3) ja lähtöpainokin oli melkein samoissa. (Mulla enen aloituksessa 125 kiloa ja sain enellä pois 11 kiloa).

Tuohon veden juomiseen. Minäkin saan juotua vettä samaan tapaan kuin sinä. Pieninä kulauksina juoden menee helposti se 2-2,5 litraa vähintään päivässä mutta ongelmana on että se vesipullo pitäs olla liimattuna käteen kiinni! Koska heti jos se ei ole hollilla, en minä sitten muista juoda.

Mulla on tullut tasan yksi dumppikohtaus ja se tuli kun koitin syödä naurettavan pienen määrän pastaa. Ei ihan hetkeen semmosta kiitos.. Riisiä en halua koittaa. Perunaa on mennyt semmonen kakseurosen kokoinen pala ehkä kerrallaan. En ole halunnut koittaa enempää vaan keskityn vaan nihin proteiineihin- raejuustoa, munaa, rahkaa, jugurttia, maksamakkaraa näkkärin päällä, maitoa, piimää..

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 07.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta) Empty Vs: Uusi leikattu esittäytyy (+ kysymys juomisesta)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa