Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Herttaa esittäytyy:)

+13
MatamiMimmi
Käivelö
hansu
Tuplanainen
meevin
Tuhatkeiju
Helmiäinen
Eija-Stiina
trintilla
Pirtsakka
Pellukka
Tötterö
Herttaa
17 posters

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Siirry alas

Herttaa esittäytyy:) - Sivu 3 Empty Vs: Herttaa esittäytyy:)

Viesti kirjoittaja Viipe La Huhti 19, 2014 5:05 am

Kuinka elo on lähtenyt sujumaan?
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 42
Paikkakunta : Kaakkois-Pirkanmaa
Registration date : 12.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Herttaa esittäytyy:) - Sivu 3 Empty Vs: Herttaa esittäytyy:)

Viesti kirjoittaja BLOCCO To Huhti 24, 2014 3:54 am

Tervetuloa leikattujen joukkoon. Oli hienoa lukea, että kaikki on sujunut hyvin. Oletko huomannut että Tampereella on jo pari vuotta kokoontunut meille oma vertaistukiryhmä VERTULI. Jos et ehdi nyt torstaina mukaan, niin tule ihmeessä seuraavalla kerralla!
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t2431-vertulissa-liikunta-aihe-244-loppuvuoden-tapaamiset-56-119-3010-ja-11122014


Kun olin leikkauksessa syys-/lokakuun vaihteessa 2011, niin TAYSin ravitsemusterapeutti evästi kotiutuksen yhteydessä seuraavaa:
Käski nauttia
- riittävästi nestettä,
- riittävän monta ruoka-annosta (6-8 ) mutta
- vain pieninä annoksina ja
- huolehtia proteiinien ja
- hyvälaatuisen pehmeän rasvan saannista!

Annettiinko sinulle kotiutusvaiheessa ohjepumaska:
"Ruokavalio mahalaukun ohitusleikkauksen jälkeen".
Kyllä sinulla täytyy olla nimettynä joku ravitsemusterapeutti, jolle voit soittaa ja kysyä näitä ohjeita jos koet, että et ole saanut niitä riittävästi. Olitko Kangasalta, teillähän on siellä oma ravitsemusterapeuttikin!
Ja esim. tuolta minun historiastani voit nähdä esimerkkejä ruokapäiväkirjani sisällöstä...
(katso esim. kohdasta "Ma Marras 07, 2011 3:11 am"  siinä on esimerkit 12 pv sekä reilu viisi viikkoa leikkauksen jälkeen olleista ruokavaliosta...)
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/spa/BLOCCO/90

Tsemppiä sinulle

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Herttaa esittäytyy:) - Sivu 3 Empty Vs: Herttaa esittäytyy:)

Viesti kirjoittaja Herttaa Ti Toukokuu 20, 2014 11:08 pm

Pitkästä aikaa vähän kuulumisia:) Paino on lähtenyt hyvin laskuun, nyt paino on siinä 175 paikkeilla, eli melkein kymmenen kiloa lähtenyt leikkauksen jälkeen!! Very Happy Olen kyllä huomannut nyt tässä sen, että mahalaukku on venynyt jo aikalailla. En ole mitannut tarkkaa annoskokoani, mutta kyllä se varmasti on jo ainakin 2-3dl. Tarkoitus oli olla vappuun asti pehmeällä ruualla, mutta kyllä pääsiäisenä tuli jo syötyä aika normaalia ruokaa, ihan mysliäkin. Muutama viikko sitten oli kiireinen päivä ja unohdin juoda tarpeeksi, ja silloin kyllä huomasi sen juomisen merkityksen; illalla kurkku oli TODELLA kuiva, hyvä kun pystyi puhumaan ja huulet meinasivat liimautua kiinni toisiinsa. Se kyllä korjaantui muutamassa päivässä tehokkaalla juomisella, ja sen jälkeen olen muistanut juoda tarpeeksi.
Sellaisenkin olen huomannut, että leikkauksen jälkeen mahani on alkanut pitämään kauheaa ääntä Very Happy Yleensä syömisen ja juomisen jälkeen mahassa ja kurkussa hapot alkavat metelöimään. Onko teillä muilla leikatuilla ollut tällaista? Syön kyllä joka päivä somacia joka sieltä taysista määrättiin, ja se kyllä vie suurimman murinan pois. Sellainenkin tuli mieleen kysyä, että mitä te yleensä tilaatte ravintolassa? Ja tiedättekö paikkoja, joissa se kortti käy, mikä osoittaa että on tehty mahalaukun pienennysleikkaus eikä voi enää syödä kovin paljon? Mäkkärissä menee ihan hyvin se juustohampurilainen, mutta miten on ihan "oikeissa" ravintoloissa?

Herttaa

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Tampereen alue
Registration date : 26.03.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Herttaa esittäytyy:) - Sivu 3 Empty Vs: Herttaa esittäytyy:)

Viesti kirjoittaja meevin Ke Toukokuu 21, 2014 1:36 pm

Huomenta Herttaa, kyllä se maha murisee täälläkin syömisien/juomisien jälkeen. Mitään muuta vaivaa ei ole, joten mitään lääkettä en siihen ota. Mulla leikkuusta alkaa olla puoli vuotta.
Aika monessa ravintolassa olen saanut syödä lastenannosten hinnalla kun olen kortin näyttänyt. Laivalla (viking) sain alennuksen vaikka kortti oli jäänyt kotiin  Very Happy 
Olen jo niin tottunut näihin pieniin annoksiin, että ruokatauolla oikein ihmettelen välillä, kuinka suuria annoksia ihmiset syökään. Vaikka itse varmaan söin ennen paljon suuurempia.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Herttaa esittäytyy:) - Sivu 3 Empty Vs: Herttaa esittäytyy:)

Viesti kirjoittaja Tuhatkeiju La Kesä 14, 2014 4:10 am

Mitäpä sinulle kuuluu?

Tuhatkeiju

Viestien lukumäärä : 106
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.09.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Herttaa esittäytyy:) - Sivu 3 Empty Vs: Herttaa esittäytyy:)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa