Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Syömisen opettelu ennen leikkausta

+2
Dreamer
Viipe
6 posters

Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Viipe Ti Loka 29, 2013 8:11 pm

Kuinka tärkeänä olette pitänyt syömisen opettelua ennen leikkausta? Ja oletteko harjotellu? Sain ohjeeksi harjoitella leikkauksen jälkeistä syömistä.
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 42
Paikkakunta : Kaakkois-Pirkanmaa
Registration date : 12.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Vs: Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Dreamer Ke Loka 30, 2013 11:11 pm

Mä sain myös viime syksynä ohjeen harjoitella leikkauksen jälkeistä syömistä. Hieman hassultahan se tuntui, koska ne annoskoot ei todellakaan täyttäneet vatsaa silloin ja 6 kertaa enempää en vuorokaudessa pysty millään syömään työni vuoksi. Nälkä oli siis lähes koko ajan Rolling Eyes Mutta sinänsä se oli ihan hyödyllistä, sai valmiiksi tuntumaa siihen miten päivä rytmittyy ruokailujen osalta ja kuinka helppoa/vaikeeta sitä on omassa elämässä toteuttaa.
Mulla tuli viime viikolla puoli vuotta täyteen leikkauksesta ja kaikki on mennyt hyvin, paino tippuu tasaisesti ja kaikkea pystyn syömään (valitettavasti, ne mieliteot, ne mieliteot Wink )
Tsemppiä odotteluun ja aikanaan leikkaukseen!

Dreamer

Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Kangasala
Registration date : 01.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Vs: Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Viipe To Loka 31, 2013 2:42 am

Kiitos Dreamer vastauksestasi Smile 

Mielelläni lukisin vielä muidenkin mielipiteitä Wink 
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 42
Paikkakunta : Kaakkois-Pirkanmaa
Registration date : 12.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Vs: Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja -Tuulia- La Marras 02, 2013 6:13 pm

Minusta koko tässä hommassa olennaisinta on tehdä täydellinen ruokaremontti loppuelämäksi, eli miksi ei sitten aloittaisi heti? Eli aloittaisi heti opettelemaan sitä, miten sitten leikkauksen jälkeen loppuelämänsä syö. Se, mitä ei pysty ehkä toteuttamaan ennen leikkausta tuosta noin on ruoka-annosten pienentäminen leikkauksen jälkeiselle tasolle, mutta muut asiat, eli siirtymisen terveelliseen ruokavalioon pystyy kyllä. Ainakin itse aloitin heti, kun sain tietää pääseväni leikkaukseen. Siirryin höttöhiilareista kokojyväruokiin, lisäsin kasviksia ja marjoja vielä lisää ruokavaliooni, valitsin maitotuotteista vähärasvaisimmat, hylkäsin sokerin ja etsin hyviä rasvoja sisältäviä ruoka-aineita (Benecol, avocado, pähkinät, rypsiöljy) ja laskeskelin, mitä pitää syödä, että saa riittävän määrän proteiinia. En itse ymmärrä ollenkaan sellaista, että ennen leikkausta vielä muutaman kerran mättäisi sisäänsä jotain sellaista, minkä jo silloin pitäisi tajuta olevan itselle vahingollista, tämähän kuitenkin tapahtuu ennen kaikkea pään sisällä ja jos kokee joutuvansa luopumaan jostain itselle tärkeästä, on se vaikeaa leikkauksen jälkeenkin. Ainoa asia, jota muistan itse tuossa vaiheessa syöneeni erityisesti siksi, että leikkauksen jälkeen en voisi, olivat siemeniä sisältävät marjat ja leivät, koska ihan heti leikkauksen jälkeen ne olivat varottavien listalla. Nyt seitsemän kuukautta leikkauksen jälkeen menevät jo aika hyvin nuokin.

Kyllä minusta siis tietynlainen leikkauksen jälkeisen elämän opettelu kannattaa aloittaa heti, ettei tarvitse paljon muuta muuttaa kuin annoskokoja sitten kun maha on pieni. Mieli ehtii paremmin mukaan.

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 21.03.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Vs: Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Viipe La Marras 02, 2013 7:07 pm

Kiitos Tuulia Smile

Olenkin jo ennen leikkaukseen hakeutumista muuttanut ruokavaliota, just hötöt pois, parempi laatuista rasvaa, vähä rasvaisia, kasviksiaja marjoja lisää jne.

Tuo oli hyvä pointti, ettei tarvitse "kituuttaa" niillä annoskoilla mitä ohjeistuksissa on. Rytmiä olen myös saanut säännöllisemmäksi Smile

Näillä muutoksilla on tuo painokin jatkanut laskua ENEn jälkeenkin Smile
Viipe
Viipe

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 42
Paikkakunta : Kaakkois-Pirkanmaa
Registration date : 12.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Vs: Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja penjami Ke Helmi 26, 2014 8:45 pm

Ehdotan myös opettelemaan sen, ettei juo samalla kertaa kun syö.
penjami
penjami

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 12.01.2014

http://penjami.blogspot.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Vs: Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Pe Maalis 28, 2014 12:29 am

Mä istun itse tässä ähkyssä juuri, laitoin hyvää ruokaa. ILMAN kermoja, paljon kasviksia, toki vähän perunaakin että muullekin porukalle maistuu... Ihana pataruoka. Mutta se santsikierros. Ja kotitekoinen rieska. MULLA ON HUONO OMATUNTO! Pakkoko se on syödä ähkyyn, kun on kerran muutenkin läski????? Sitä kai saa sitä ruokaa vielä huomennakin, ei se tänään lopu... On sitä tyhmä!!!!
Välillä onnistuu terveellinen syöminen, mut sitte tulee näitä hetkiä. Ja tää on mulle outoa, että mulla huono omatunto, ähkyn ja ällöthyksen lisäksi... Ehkä tää on joku merkki että mä vohdoin tajuaisin jotain ihan ite vähentää....

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Vs: Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja hellu Su Huhti 26, 2015 6:28 pm

Tää ketju on vanha mutta jatkan silti. Sain ohjeen tähän syömisen opetteluun ja mielestäni on hyvä että iskostuu uudet tavat. Ehkä sitten leikkauksen jälkeen on helpompi sopeutua annosten pienuuteen. Kyllä ihminen on heikko luonteeltaan ja ruoka ylihyvää jotta tälläinenkin juttu täytyy vielä opetella kuin syöminen oikein. Olen alkutaipaleella vasta eka eneily takana ja vielä pari viikkoa lisättiin kun ei tarpeeksi ollut pudonnut. Teen eneilyn ruoalla,Nutriletti sisältää laktoosia eikä täällä maalla kaupoissa oikein muuta ole. Syksyllä kirurgin pakeille ja leikkaus ehkä vuoden lopussa tai ensi vuoden alussa. Odottavan aika on pitkä mutta ehtiipä sopeutua. Nyt elämä on paljon tän työstämistä, kait se on psyykkisestikin hyvä juttu. Iloitsen nyt jo pudonneista kiloista joita on vuoden alusta kadonnut 12 kg.😊 Ja harjoittelu uuteen elämäntyyliin jatkuu.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Syömisen opettelu ennen leikkausta Empty Vs: Syömisen opettelu ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa