Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ati alkutaipaleella

3 posters

Siirry alas

Ati alkutaipaleella Empty Ati alkutaipaleella

Viesti kirjoittaja ati56 Ke Loka 16, 2013 12:17 am

Hei. Täälä uusi foorumilainen...lihava sellainen. Olen miettinyt leikkausta jo vuosia. Kerran kävin yksityislääkärillä, joka tehnyt leikkauksia suomessa jo pitkään ja hän pelotteli minua sillä, että kun minulta on sappikivet leikattu 70-luvulla, maha kokonaan auki tekniikalla, niin mahdollist kiinikkeet voivat estää tähystysleikkauksen.
Nyt olen kuitenkin tilanteessa jossa paino 137/pituus vain 163 eli indeksi 51. Olen lähes liikuntakyvytön, toiseen polveen laitettiin keinonivel kaksi vuotta sitten ja se on jotenkin virheasennossa ja jalka "romahti" nilkasta ja jalkapöydästä niin että kävelen leikatulla jalalla jalan  sisäsyrjällä ja se kipeytyy rasituksessa...vähäisessäkin.  Toisessa polvessa luu hinkkaa luuta. Se on Coxsaan leikkausjonossa mutta pitäisi laihtua 105 kiloon ennen sitä....ja oikeasti olen vain lihonut.
Ikää minulla on 57-vuotta. Soitin eilen Oulun diagonialaitoksen laihdutusklinikalle, koska  tuli niin mitta täyteen kipua jaloissa ja itseäni.
Sieltä kerrottiin että yksityispuolen leikkaukset Oulussa tehdään terveystalossa.  Puhelimeen vastannut hoitaja sanoi, että välittää numeroni sinne sairaanhoitajalle. Eilisen ja tämän päivän olen odotellut soittoa, ei ole vielä kuulunut.
Leikkaus pelottaa ja mietityttää tuon sappiarven takia,  ja myös tuttapiirissä on leikattuja joille tullut komplikaatioita leikkauksen jälkeen.
Olen kuitenkin ihan toivottomassa tilanteessa. Laihduttamisesta tiedän teoriassa kaiken, vaikka unissa ja takaperin. Laihduttanut olen elämäni aikana varmaan 2 kertaa painoni.
Onko täällä ketään jolla olisi samanlainen sappikivileikkaus vuosia ennen laihdutusleikkausta tai muita vatsan aluen vanhoja arpia. Toki tiedän että kiinnikkeiden muodostuminen leikkausarpeen on yksilöllistä. Pelottaa mutta vaihtoehdot vähissä....
ati56
ati56

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 15.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ati alkutaipaleella Empty Vs: Ati alkutaipaleella

Viesti kirjoittaja hansu Ke Loka 16, 2013 1:18 am

Itselläni sappi poistettu ennen leikkausta, mutta tähystysleikkauksella. Kiinnikkeitä ei ilmeisemmin ollut ja leikkaus sujui aikataulun mukaisesti.

Olen täällä palstalla ollessani (lähemmäs 4 vuotta seurannut) muutamasta leikatusta kuullut, joilla kiinnikeitä olisi ollut. Heillä leikkausaika ollut pidempi kuin normaalisti, mutta tähystäen on saatu leikattua. Sinun kohdallasi leikkaus luultavimmin aloitetaan tähystysleikkauksena, mutta varaudutaan myös normaalin leikkauksen mahdollisuuteen. Mahdollisten kiinnikkeiden määrästä ja laadusta kun ei voi sanoa, ennen kuin leikkaus on aloitettu ja näköyhteys leikkausalueeseen saavutettu. Jos kiinnikkeitä on, niin yksityisellä puolella luultavammin siirrytään suoraan avoleikkaukseen. En usko, että jättäisivät toimenpidettä tekemättä tämän vuoksi. Toipuminen vie ehkä hieman kauemmin.

Rohkeasti vain nostettava asia esiin ja lähdettävä keskustelemaan vaihtoehdoista Oulun terveystalolle. Sieltä osaavat antaa arviota tilanteesta jo ensimmäisen käynninkin jälkeen. Ota yhteyttä suoraan terveystalolle, jos yksityistä kautta olet leikkaukseen menossa, jää turhat välikädet pois.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ati alkutaipaleella Empty Vs: Ati alkutaipaleella

Viesti kirjoittaja -Tuulia- To Loka 17, 2013 5:22 pm

Minulla oli ennen mahalaukun ohitusta noin kaksikymmentä vuotta sitten tehty avoleikkauksena sappikivileikkaus. Nyt leikannut lääkäri totesi, että jonkin verran kiinnikkeitä oli ja ne hidastivat leikkausta, mutta eivät olleet ongelma. Näin sanottiin etukäteenkin. Ota asia puheeksi, niin saat kyllä siihen asiantuntevan vastauksen.

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 21.03.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ati alkutaipaleella Empty Vs: Ati alkutaipaleella

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa