Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Alkoholi ja sen sopivuus

+4
BLOCCO
Dreamer
HyeeNa!
Eija-Stiina
8 posters

Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Su Loka 06, 2013 2:14 am

Miten te muut leikatut, oletteko kokeilleet alkoholia. Miten sopii , tekeekö edes mieli. Olisi kiva kuulla kokemuksia. Minulle ei laske eikä tee mielikään. En sen suurkuluttaja ennenkään ole ollut, mutta joskus lasi hyvää viiniä tai likööri maistui ihan hyvältä. Varsinkin hyvän ruoan kanssa lasi hyvää puna tai valkoviiniä maistui. Olen kerran koittanut maistaa mutta rupesi tökkimään. Toivottavasti en ihan apsolutiksi rupiaisi. Rolling Eyes Meilläkin kun on teatterireissu loppukuusta ruokineen ja juomineen.flower 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Loka 06, 2013 3:58 pm

Kyllä oon käyttänyt leikkuun jälkeen. Vähemmän tarvii ku ennen ja mikä tahansa menee alas sen suuremmin miettimättä. Paitsi hapolliset pitää juoda lasista jäiden kanssa.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Su Loka 06, 2013 4:05 pm

mulla ei mee ees alas, kun rupiaa tökkimään. Samoin on kahvin laita, sitä saa pienen kupin juotua parikertaa viikossa. Jännä juttu. Smile 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Dreamer Ti Loka 08, 2013 6:41 pm

Minä kokeilin ekan kerran alkoholia varovasti ohjeiden mukaan, vain todetakseni että ihan samanlailla uppoo kuin ennen leikkaustakin. En juo usein, mutta silloin kun otan, otan kunnolla eikä leikkaus ole vaikuttanut imeytymiseen. Hiilihapolliset juomat kyllä turvottaa ja jossain vaiheessa tulee ilmavaivoja, sen vuoksi en montaa siideriä tms. pysty juomaan vaan kirkkaita sitten mehuun lantrattuna kun en viineistä tai likööreistäkään välitä. No ehkä ne määrät voi olla jonkun verran pienemmät, kun ei mahaan mahdu yhtä paljoa kerralla kuin ennen ja tulee juotua hitaammin. Mulla ei kyllä leikkaus ole vaikuttanut syömisiinkään muuten kuin määrän osalta ja maitotuotteet pitää nykyään olla hylaa vähintään, muuten kaikkea pystyn syömään mitä ennenkin (valitettavasti, olisi paljon helpompi vastustaa kiusauksia jos niistä tulisi oireita...).

Dreamer

Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Kangasala
Registration date : 01.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ti Loka 08, 2013 11:33 pm

HeSari kirjoitti viime vuoden kesällä:
"Tutkimus: Lihavuusleikkaus voi aiheuttaa ongelmia alkoholin kanssa"
(linkki alinna)

keskustelin 2 v. tarkastuksessa aiheesta. Minulla asia ei ole ongelma, kun ryyppääminen loppui jo yli kolme vuotta sitten, kun lääkäri sanoi, että voit välttää dialyysihoidon jos heti lopetat. Eli vuosien aikana oma kymijoki, kallavesi, päijänne ja näsijärvi oli tullut jo juotua, mutta ilmeisesti en ole alkoholisti, koska olin siihenkin asti selvinnyt. (moni 1970- ja 80-luvun ryyppykaveri on jo mullan alla)

No vielä ei ole tullut kokeiltua leikkauksen jälkeen. Joissain kokkareilla olen nostanut skumppalasin ja kahvin kanssa konjakin mutta pieni huulien kastelu ei vielä kesää tee. Saunakaljan yritin ottaa juhannuksena, mutta ei uponnut.

Lääkäri ei kovin paljon arvostanut tuota linkistä aukeavaa amerikkalaistutkimuksen uutista, vaan totesi, että joka alkoholia käyttää niin varovasti pitää ensin kokeilla miten vaikuttaa - ja tietty sitten perään totesi, että ongelma voi pikemminkin tulla siitä, että sitten pikku hiprakassa poikkeaa grillillä ja mättää ruokavalioon sopimatonta ruokaa ja kotiin mentyään tyhjentää sen jääkaapin ruoat. Mutta jos se joskus tapahtuu niiin ei haittaa kun ei tule tavaksi;-)
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305576531674

skål

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ke Loka 09, 2013 12:21 am

Olen ihmetellyt et miks tää leikkaus lisää alkoholin käyttöä. Musta tuntuu et päin vastoin tapahtuu. Loppuu se vähänenkin käyttö. Jos läskeistä pääsee eroon niin eikai elämäänsä viinalla pilaa. Hullua puhetta. Musta tää on niin iso projekti ettei tätä kyllä tyri. Eikä tämä leikkaus ole oikotie laihuuteen. Vaan auttaa meitä jotka emme muuten pääse näistä saavutetuista kiloista eroon. Itse olen onnellinen kun tämän kävin. cheers flower 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Loka 09, 2013 3:15 am

Eija-Stiina kirjoitti:Olen ihmetellyt et miks tää leikkaus lisää alkoholin käyttöä
Suurin osa leikatuista kärsii addiktiosta ja sen ruoka-addiktion vaihto alkoholiin on luontevaa koska ei enää pysty tyydyttämään sitä tarvetta syömällä (kun ei uppoa eikä maistu). Jenkeissä 15% leikatuista kehittää alkoholiongelman vaikka aikaisemnmin ei olisi juonnutkaan. On myös tutkittu että GBP:n jälkeen alkoholin imeytyminen on erilaista joka eräillä aiheuttaa eufoorista humaa ja on äärimmäisen koukuttavaa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Loka 28, 2013 10:24 pm

Sleeve leikattu ja ryyppää niinkuin ennenkin Very Happy
Eli harrastusten takia tulee kesällä otettua joskus aika rankastikkin ja sitten talvella ei oikeastaan lainkaan.

Olutta en oikein pysty enää juomaan lainkaan, väkevät olen jättänyt lääkärin kehoituksesta kokonaan pois (paitsi satunnainen wiski silloin tällöin) eli pääasiassa, lonkeroa, punaviiniä, kuohuviiniä.

Suurin ongelma itsellä on se, että kun meillä sleevatuilla ei oikein tulee enää normaalia nälän tunnetta (minulla ei ainakaan) niin juopotellessa meinaa syöminen unohtua kokonaan. Onneksi kaverit muistuttavat Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Loka 28, 2013 10:32 pm

Smile taas huomaamme kuinka kivoja kaverit ovat cheers

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja hansu Pe Marras 01, 2013 12:04 am

Höm... Minä en ainakaan "kykene" leikkausta edeltävään kupin ottoon... Muutama siideri menee ja sit olen tillin tallin ja valmis sänkyyn. Väkevistä menee muisti ja toimintakyky. Nykyään en käytä alkoholia juuri lainkaan. Viimesestä kerrasta jo yli 4 kuukautta. Jos vaikka sit meidän porukan pikkujouluissa vaikka vähän maistelisi drunken 
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina La Joulu 14, 2013 10:45 pm

Jouluglögi menee kun yli puolet laittaa vettä joukkoon. Eikä saa olla mitään kovin maustettua. Alkoholi ei saa maistua ees sitä mitä ennen. Ei siis yhtään. On tää tehnyt mulle ainakis aika maku muutoksia. Mut ei se maailma tohon kaadu. Paino laskee ja pienemmät vaatteet mahtuu päälle ja olo on niin iloinen. Mulle on moni sanonut et oot nuortunut ja jotensakin iloisempi. Monta surutyötä saatu päätökseen. Kiitos elämän ja rakkaitten.  I love you I love you 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Joulu 16, 2013 6:48 am

Mie kyllä maistoin glögiä-punkulla lauantaina - 11vrk leikkauksesta.
Laittelin mukiin vain 1/2d punaviiniä..
..ja sen lämpimän juoman juotuani, sammahin soffan nurkkaan ihan totalisesti!?..Razz 

Liekkö ollut muuta väsyä, vaiko % juomasta johtuvaa..tiedä häntä Very Happy 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Alkoholi ja sen sopivuus Empty Vs: Alkoholi ja sen sopivuus

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa