Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

+9
pilvipouta
Pellukka
Lyltsy
Merja
paksuleidi
HyeeNa!
trintilla
Eija-Stiina
Piajakisut
13 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Piajakisut Ma Helmi 11, 2013 2:40 pm

Ketään en halua tarinallani pelotella, mutta näinkin voi käydä. Mulle tehtiin ohitus 14.1.2013 ja kotiuduin torstaina ihan aikataulussa. Olo oli hyvä, ei kipuja ja syödä pystyi. Sunnuntaina kaikki energia katosi ja lämpöilyä alkoi tuleen ja keskiviikkona oli pakko myöntää että nyt on jotain vinossa ja piipaa-autolla sairaalaan.
Löytyihän sieltä sit vikaa, pallean alueella oli leikkaussauma pettänyt,palleassa reikä ja kookas märkäpaise.
Suoraan leikkausaliin ja leikkaustiimi valmiiksi.
Kudos oli jo sen verran haperoa ettei ommella voineet kun ei olisi sauma kestänyt, joten 2xdreenit alueelle ja peg-letku. Leikauksen jälkeisenä yönä kuume parhaimmillaan 39,9 ja tulehdusarvot 480.
Pari päivää valvomossa letkuissa ennen kuin päästivät osastolle.
Kun tulehdusarvot alkoivat laskemaan gastroskopiassa asennettiin reiän päälle tukistentti, mikä poistetaan nyt 19.2.
Voi vaan sanoa että ristus mikä reissu!! 10 päivää ravinnotta, muutama verensiirto, anemia ja viimeisinä päivinä onnistuin saamaan vielä sairaalabakteerin joten kosketuseristykseen...
Edeleenkä en kadu päätöstäni lähteä vatsalaukun ohitukseen, mutta tämä ei ole mikään oikotie onneen ja jokaisessa leikkauksessa on riskinsä!
Piajakisut
Piajakisut

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 52
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 17.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Piajakisut Ma Helmi 11, 2013 2:41 pm

Pääasia että vointi on myt paranemaan päin!
Piajakisut
Piajakisut

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 52
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 17.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Helmi 11, 2013 3:30 pm

Kiitos kun kerroit oman tarinasi. Eihän tämä ole riskitön eikä mikään pieni operaatio. Toivottavasti jatkossa kaikki menee hyvin eikä tule mitään muita ongelmia pikku-masun kanssa. Oikein hyviä vointeja sinulle. flower flower

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Helmi 11, 2013 6:05 pm

Ihmisten on hyvä kuulla myös niistä huonoista kokemuksista, niin voivat sitten tehdä päätöksiä tietäen molemmat puolet.

Toivottavasti paraneminen nyt alkaa ja pääset nauttimaan leikkauksen hyvistä puolista. Jaksamisia sinne Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Helmi 11, 2013 6:23 pm

Kiitos kun kerroit taipaleestasi, todellakin kaikkien meidän on hyvä tietää nämä riskit joita voi tulla, kuitenkaan näitä komplikaatioita ei onneksi kovin usealle tule. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja paksuleidi Ma Helmi 11, 2013 8:27 pm

Hui Shocked No onneksi nyt kaikki hyvin Smile Kyllähän riskejä aina leikkauksissa on...varsinkin meillä ylipainoisilla. Näistä ikävistä asioista ei varmaankaan vaan niin usein puhuta. Muutama kuukausi sitten yksi nuori nainen kuoli leikkauspöydälle Sad

Itsekin kyllä tasan tarkkaan riskejä tiesin olevan, mutta ei kai tässä elämässä mitään saa jos pelkää vastoinkäymisiä Very Happy

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Merja Ti Helmi 12, 2013 1:50 am

Voi harmi, onneksi ei käynnyt pahemmin. Olen itse myös miettinyt noita komplikaatioita, lähimpään sairaalaan ajaa hätätilantees varmaan 15 min, mut leikkaavaan sairaalaan n. tunnin kumpaa sitä sit pitäisi mennä ja mistä sitä sitten osaa arvioida mikä on komlikaatiota ja mikä esim. leikkaukseen kuuluvaa esim. kipua ja miten osaa sitten lähtä ajoissa hoitoon, jos haava vuotaa esim, vatsaonteloon, no minulla on aikaa vielä kysellä ja selvitellä asioita,
Kiinnostaisi kyllä tietää menitkö sinä suoraan leikkausen tehneeseen sairaalaan ? kaikkea hyvää sinulle jatkoa ajatellen ja toivottavasti alat jo toipumaan ja jatko sujuisi paremmin-
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Helmi 12, 2013 3:05 am

Mä kävin yksityisellä ja sieltä kyllä soitettiin monta kertaa ja keskusteltiin voinnista, ja soitin itsekin mieltä askarruttavista asioista lääkärille/hoitajalle. Jos olo huononee eikä koko ajan parane, pitäisi aina hakeutua heti hoitaneeseen yksikköön.

Tsemppiä jatkoon!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Piajakisut Ti Helmi 12, 2013 3:28 pm

Merja: Mut kiikutettiin suoraan TAYS:iin vaikka leikkaus oli tehty Tampereella kantasairaalan puolella
Piajakisut
Piajakisut

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 52
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 17.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Merja Ke Helmi 13, 2013 2:51 am

Okei. eli siellä kuitenkin epäiltiin olevan enempi tieto taitoa, kun leikanneessa sairaalassa esim. komplikaatio tilanteessa. No pääasia että sait hyvää hoitoa. Aattelin vaan itse et jon minulle sattuisi jotain ongelmia tämän mahdollisesti tehtäväv leikkauksen jälkeen, niin tohon lähisairaalaan ei missään nimessä kannattaisi mennä, mut kaikki selviää varmaan aikanaan.

Onko sinun olo yhtään helpottanut?
vai onko sulla vielä kipuja, toivottavasti ei.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Merja Su Helmi 24, 2013 10:27 pm

Toivottavasti sinulla on nyt kaikki hyvin, et ole kirjoitellut, joten olet ollut ajatuksissani ja vähän pelännytkin, et onko sinulle tullut jotain uutta komplikaatiota tai vaivoja.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Piajakisut Ti Helmi 26, 2013 2:38 pm

Olo alkaa olemaan mitä parhain. palleassa ollut reikä tuettiin stentillä, mikä poistettiin 19.2 kun varjoainekuvassa näkyi että varjoaine kulki jo oikeaa reittiä eikä tullut enää leikaussaumassa olleessa reiästä väärään paikaan. Very Happy
Piajakisut
Piajakisut

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 52
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 17.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Merja Ti Helmi 26, 2013 5:32 pm

Ihanaa, et rupeet toipumaan Laughing Mie aloin jo huolestuu. Minulla sitä vastoin alkoi takkuaa ihan kunnolla. Lääkäri ei lupauksestaan huolimatta lähettänyt lähetettä Lahteen vaan saman sairaalan Kirurgian polille, missä Lahden kirurgian ylilääkäri käydessään luki paperit, siitä tietoon tuli et painoa on pudotettava vähintään 6 % mielummin 8% ja sitten ravintoterapeutille ja sen jälkeen varataan aika kirurgille. no paino heittelee edelleen jopa 2kg päivässä-kahdessa joten joudun pudottamaan sen ylimääräisen kaksikiloakin. 6% on pudotettu ja 8 % ei puutu kun 1.5 riippuen heitoista. Varmuuden vuoksi haluan saada tämän päivän painosta 4 kg. Pariviikkoa punnitukseen lääkärin aikaa voi joutuu odotteleen vielä huonoimmillaan 2-3 kk ja jos sitten vasta etenee niin ½ lisää. Olen aivan raivoissani, että asiaa aletaan lykkäämään ja vetkuttelemaan. Mitä muidenkin kertomuksista olen lukenut eneily aloitetaan ¨n. 4-6 vk ennen leikkausta milloin yritetään pudottaa sitä painoa se 8% ja näin piti olla minunkin kohdalla, toki sanottiin että painoa pitää alkaa pudottamaan ja siitä on etua sitten lopussa kun pudotettavaa ei ole enää niin paljon, mut mitään kilotavoitteita ei annettu.
Ja kun itse ajattelen asiaa, käytännössä minulla olisi aikaa pudottaa sitä 8% koko jonossaolo aika ennen leikkausta. Nyt olen vaan kauhuissani millä saan pidettyä sen painon ettei se nouse takaisin odotellessa mitä ja milloin tapahtuu vai tapahtuuko ensinkään. Kyllä mielessä kävi jo sekin et pitäikö vaan antaa periksi, mutta en vaan voi tehdä sitäkään terveydellisistä syistä, nyt olen koko ajan kipeenä, et vaatii nyt erityisesti pitkää pinnaa.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Pellukka Ke Helmi 27, 2013 1:39 am

Tsemppiä Piajakisut... <3

Merja, olen kanssa ihan ihmeissäni noista eri käytännöistä sairaaloiden välillä... mun sisätautilääkäri Lahdessa sano, että gastro vaatii 8% painon pudotuksen, mutta ei se sanonu mitään, että koska sitä painoa pitäisi alkaa pudottamaan... siis 8% tän päivän painosta vai sitten lähempänä vai mistä...????
No kolmen vkon päästä oon ehkä viisaampi tästä asiasta, kun tapaan sen ravitsemussuunnittelijan cheers
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Merja Ke Helmi 27, 2013 3:01 am

Pellukalle, sitä miekin ihmettelen, mie oon käynyt tähystyksessä viime huhtikuussa jo vatsan ultrassa maaliskuussa eli melkein vuosi sitten nyt sitten todetaan ettei laihdutus leikkauksella ole koskaan kiire, no ehkä ei mut ne pari muuta korjattavaa asiaa roikkuu ja odottaa siinä samalla.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Helmi 27, 2013 3:01 pm

Täälläpäin on yleensä tapana että pitää se 6-8% siitä alkupainosta pudottaa (mikä lääkärillä tai rav.terpalla mitataan), siinä pitää puoli vuotta pysyä sitten siinä samalla kun tehdään tutkimuksia.
Pellukka, se tod. näk tarkoittaa sitä että sun pitää ennen gastroa pudottaa sun nykyisestä painosta se 8%. Sanoisin, että sun kannattaa ruveta pudottelemaan sitä painoa heti, ne todennäköisesti tulee vaatimaan myös sen että se paino pysyy siellä alhaalla. Tosi monissa paikoissa on tapana että joudutaan laihduttamaan se 6-8% painostaan ja sitten vielä se ENE päälle.

Älkää hätäilkö, minä oottelin yli vuoden leikkausta ja moni on joutunu odottaan vielä pidempään. Mulle tehtiin kans vatsan ultra ennen leikkaustutkimuksia mutta ei sekään yhtään nopeuttanut sitä prosessia. Lihavuusleikkaukset ei oo akuutteja leikkauksia joten ne kuuluu yleensä kiireellisyysluokkaan III. Onhan se ihan loogista, että esim. syöpäpotilaat ja sydänleikkauspotilaat menee meidän edelle, siinä on sentään kyse heidän elämästään lyhyellä tähtäimellä. Kukaan meistä tuskin olisi parissa vuodessakaan kuollut lihavuuteen.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Merja Ke Helmi 27, 2013 10:19 pm

Ok. ymmärrän kyllä, että on kiireellisempiäkin leikkauksia, mutta kun minusta vaan tuntuu, että aina vaan tulee jotain uutta / lisää riskejä ym. muita asioita millä sitä leikkausta voi vielä lykätä. Ja koska en ole hirveän ylipainoinen, niin siitä syystä en lisäpudotuksia oikein ymmärrä. Eli olen 170 pikä ja alku paino 110 nyt 103 kg ja yritän saada sen 100 kg joka on 10% ettei sitten jää kiinni jostain 2 kilosta. Olen kyllä lukenut, että leikkaus on voitu tehdä yli 100 kiloisillekkin ja ymmärrän kyllä, että yksinomaan laihdutusleikkauksen odotteluun voi mennä mennä aikaa ja sitä on vuosi jo mennytkin.
Eikä sille mitään voi kestää minkä kestää, ei auta kun odotella ja yrittää pitää paino kurissa ja mielummin sitä laskee.
Mutta siinä voi käydä seuraavaksi niin, että katsotaan että olen muutenkin saanut painon pois että tehdään muut korjaus leikkaukset vaan ilman laihdutusleikkausta ja sen jälkeen sitten paino nousee takaisin korjausleikkauset pilalla ja taas ylipainon ongelmat. ja taas alkaa kierros alusta.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ke Helmi 27, 2013 11:56 pm

Ei ne leikkausta peru enää jos se on sovittu.


Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm Pe Huhti 12, 2013 12:44 am, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Helmi 28, 2013 1:17 am

Sillä painonpudotuksella on kaikista eniten tarkoitus testata sitä motivaatiota, onko ihmisestä elämään leikkauksen jälkeen. Jos on melkein kaikki kokeet jo tehty niin harvoin sitä leikkausta enää perutaan.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja pilvipouta To Helmi 28, 2013 1:26 am

Mikäs sulla HyeeNa on nyt vointi? sunny

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Helmi 28, 2013 1:37 am

Oikein hyvä! Syömiset ja juomiset nyt taas takkuaa kun tuo hampaanpoiston takia on suu edelleen kipeenä. : D
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja mainiomatamimimmi Ma Maalis 04, 2013 5:51 pm

Minä kävin sistautupolilla 8.3 enkä tullut hullua hurskaammaksi.lääkäri ei kuunnellut, sanoi että labrat on ok, kriteerit täyttyy leikkausta varten.Poislähtiessä tokaisi,että ehkä sinua ei leikatakaan kun olet liian lihava.näytti pari kuvaa mahalaukusta ja kun sanoin katsoneeni videon leikkauksesta nappas kuvat sivuun ja tokaisi:ai olette perehtyneet. nyt on huhtikuussa aika rav.suunnittelijalle.poislähtiessä tämä lekuri sanoi,että minä en kyllä leikkauksesta päätä.ajattelin itsekseni.että hyvä juttu.että tällaista aika masentavaa. lahdessa

mainiomatamimimmi

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : lahti
Registration date : 01.03.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Maalis 04, 2013 5:54 pm

jo oli törppö lääkäri Embarassed

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja mainiomatamimimmi Ma Maalis 04, 2013 5:57 pm

unohdin laittaa elopainon 148kg-olen lueskellut näitä palstoja niin on niitä lihavampiakin leikattu.tänään aloitin 1200 dietin sai ohjeet terv.keskuksesta. laihduttanut olen elämäni aikana monen ihmisen painon .isojakin määriä50kg 9kk:ssa ja 40kg reilu vuosi.aina kaikki takas hurinalla,

mainiomatamimimmi

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : lahti
Registration date : 01.03.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Maalis 04, 2013 6:37 pm

kyllähän ne putoo, muttakun riivatut tulevat takas kaverien kans. Twisted Evil

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa Empty Vs: Ei ole riskitöntä leikkausta... Leikkauskomplikaatiot ja 2 vkoa sairaalassa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa