Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

+21
etana
Palleroinen
rantapallo
Laihduttava
Paksu perhonen
anjuska
Eija-Stiina
Lyltsy
satu
HyeeNa!
Pallokala
Kimby
Pellukka
pilvipouta
hansu
Simppa83
trintilla
Dreamer
meevin
Aino
missruotsalainen
25 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja missruotsalainen Ti Joulu 18, 2012 3:41 pm

Selaillessani näitä keskusteluja en nuuskimisestani huolimati löytänyt tästä aiheesta topic:ia..

Eli tämmönen juttu,joka on ainakin allekirjoittaneen mielessä kovasti pyörinnyt..Miten teidän perheenjäsenet,ystävät ja tutut ovat suhtautuneet teidän muuttuneeseen habitukseen,ja miten se on vaikuttanut teihin?

Ovatko jotkut ihmissuhteet katkenneet muutoksen vuoksi?

Itse laihduin puolessatoista vuodessa 174-kiloisesta 81-kiloiseksi.Vanhempani,etenkin isäni oli loistavana tukena painonpudotusmatkalla,oikeasti kiinnostunut ja kannustava.Samoin ystävätär,samanikäinen ja tyttären kummi.Toinen ystävätär myös kannustavana "kilokummina",otettiin yhdessä kuukausittain kuvia mun laihdutusprojektin edistymisestä.
Ex-mieheni taas rupesi haukkumaan anorektiseksi Shocked ,kun paino oli sadan kilon korvilla.. Very Happy
Siis se oli jo ex,ennen projektin alkua Cool .Nykyisen miehen tapasin kanssa tuossa sadan kilon korvilla-ja kerroin aika pian GBP-tarinani.(Herra rupesi ihmettelemään,miksen syö hänen tekemiään herkkuja kuin näykkimällä..ja oli jo pahoittanut mielensä kun ei kelpaa..! =) )

Eniten kuitenkin satuttaa muutos parissa ystävättäressä-

Ystävätär nro 1
Entinen koulukaveri,ja hyvin läheinen muutenkin-käyty tanssimassa yhdessä koko tän ajan,tunnettu 4 vuotta ennen laihtumista.Katkaisi välit sähköpostin välityksellä.Sanoi että olen muuttunut"liikaa".Olen liian puhelias,liian "flirtti"..hmmm Embarassed jne..En"oma itseni".
Siinä sitten on turha selitellä,että nyt mä v a s t a oma itseni olenkin..Joten vuoteen ei olla oltu yhteydessä.Välillä on ikävä sitä mitä meillä oli.Välillä on katkeruutta,ratsastiko tämä"ystävä" vain mun fyysisellä ja henkisellä h u o n o l l a voinnilla?
Sai sitten kokea olevansa parempi ihminen?

Ja ei sitten kestänyt kun seinäruusu puhkesi kukkaan?

Ystävätär nro 2 oli myös oma lukunsa.Katkais välit jo ENE:ly vaiheessani..Syy-ei usko!elimistöä radikaalisti muuttaviin leikkauksiin..
Jos on tullut ylipainoa,se pitää ihan itse laihduttaa..hänkin oli laihtunut IHAN ITSE -20kg..karppaamalla.Karppauksesta tulikin sitten runsaastui ylistystä,saarnaa ja mainospuhetta..No joo,karppasin itsekkin eneilyn ja leikkauseen pääsyn välisen ajan,ja -13kg lähti.Että ei ole musta huono juttu.Paitsi,jos muuttuu tuollaiseksi melkein uskonnon kaltaiseksi toiminnaksi.
Joo.... ja melkeen 100kg ylikuorma on toki sama kuin 20 ylikiloa..Hmh.

Onko kellään muilla samanlaisia kokemuksia?Miten on lähipiiri suhtautunut?
Ja tuleeko vaikkapa naapureilta/puolitutuilta palautetta?
Mua ei jossain vaiheessa jätetty rapussa,paikallisdösässä ja lähikaupassa rauhaan..
Ihmettelyä ja mun"salaisuuden"utelua.
Nyt ovat kai jo tottuneet! Wink

missruotsalainen
missruotsalainen

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 45
Paikkakunta : Helsinki City Girl
Registration date : 17.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Aino Ti Joulu 18, 2012 5:04 pm

Heippa!

Mielettömän paljon oot pienentynyt, onnittelut siitä. Voi kun jonain päivänä itsekin näyttäis tuolta Smile

Itsellä leikkaus on nyt keväällä edessä ja tosiaan kaikenlaisia kommentteja sitä on lähipiiristä kuullut. Välejä ei ole kukaan toistaiseksi ainakaan rikkonut, mutta kauhisteltu on. Huvittuneena olen myös kuunnellut, kun ihmiset puhuu kuinka viisi kiloa on lähtenyt sieltä tai kymmenen täältä, että kyllä se siitä kun liikkuu ja katsoo mitä syö. Niinpä niin. Välillä olen vastannut, että joo, katson todella tarkkaan mitä syön, kun syön silmillänikin:)

Painoa mulla on mielettömät 142, pituutta 168, enkä ole montaa kiloa onnistunut nyt pudottamaan. Onneksi mulla on hiukan aikaa vielä karistaa edes muutama, silti jokseenkin saamaton olo vaivaa. Usko kyllä on kovassa ja innoissani odotan, josko omallakin kohdalla operaatio toimisi yhtä hyvin kuin sinulla.

Innostuin kirjoittelemaan nyt muuten vaan, vaikka varsinaiseen kysymykseesi mulla ei ollutkaan kauheasti kommentoitavaa. Huomasin, että oot myös Helsingistä ja melkeen saman ikäinen. Olisi kiva jutella ja vaihtaa ajatuksia aiheesta Smile


Terkuin, Aino santa

Aino

Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja meevin Ti Joulu 18, 2012 7:12 pm

sellaisia ihmiset on, kateellisia. Ja varmaan on totta tuo, mitä ekan ystävän kohdalla mietit. Eli jotkut hakeutuu itseään vanhempien/ rumempien / lihavempien seuraan näyttääkseen itse paremmalta. Muistan itsekin nuorempana, joskus alle nelikymppisesä, olleeni kysyttyä seuraa tansseihin. Saihan nämä "ystävät" tuntea olevansa haluttua tanssiseuraa kun saivat verrata minuun, seinäruusuun. Onneksi huomasin jutun ajoissa ja aloin käydä tansseissa mieluummin yksikseni jos mieli teki.

Nyt uskon läheisten olevan tyytyväisiä jos ja kun leikkuuseen pääsen ja tuloksia tulee. Vielä en ole kertonut muille kuin miehelleni, enkä tiedä kerronkokaan ennenkuin joku kysyy. Jos silloinkaan Very Happy

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Dreamer Ti Joulu 18, 2012 7:43 pm

Mulla ei myöskään ole asiasta kokemusta, koska leikkaus on vasta edessäpäin, mutta olen miettinyt sitä. Tähän mennessä ainoastaan mies tietää tästä projektista ja tulevasta leikkauksesta ja yksi ystävä sen verran että olen käynyt ravitsemusterapeutilla koska haluan apua painonpudotukseen koska yksin en siihen pysty. Tällä hetkellä ajatuksena on etten kerrokaan leikkauksesta muille kuin miehelle koska valitettavasti meidän kaveripiirissä on tapana vatvoa muiden asioita Sad Koitan sitten aikanaan keksiä jonkin muun syyn jos paino putoaa nopeasti Smile

Dreamer

Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Kangasala
Registration date : 01.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Joulu 18, 2012 9:01 pm

Minä en ole leikkauksesta kertonut kovinkaan monelle. Uutta ulkomuotoani ei ole vielä vanhat tutut nähneet koska olen ollut poissa maasta melkein kaiken ajan leikkauksen jälkeen... katsotaan puolen vuoden kuluttua, että mitä tapahtuu...

Itsellä huonoin kokemust tuli omalta äidiltä, hän kyllä ymmärtää ja tukee (omien sanojensa mukaan) mutta ei halua minun kertovan leikkurista miehellensä, koska hän ei ymmärtäisi... eli ei halua selitellä minun tekemisiäni miehelleensä... se siitä ymmärryksestä ja tukemisesta.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Simppa83 Ke Joulu 19, 2012 12:14 pm

Itsellä vanhemmat kannustaneet ja tuntuu et muut ovat kyllä kateellisia. Vanhat tutut ketkä tietää et on tippunut painoa ovat yllättyneet. Onhan myös tullut enempi muita ihmissuhteita.
Simppa83
Simppa83

Viestien lukumäärä : 64
Ikä : 40
Paikkakunta : Rauma
Registration date : 20.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja hansu Pe Joulu 28, 2012 10:42 pm

Mulla yksi harvakseltaan nänhyt naapurinisäntä kävi onnittelemassa isäntää, kun on "vaihtanut uudempaan ja ehompaan emäntään"... Seisoin vieressä ja tuumasin että joopa joo... Naapuria vietiin vauhdilla, kun selvisi, että emäntä ei olekaan vaihtunut.

Hupaisinta ehkä on nuo teini-ikäisen poikani kaverit. Katsovat hyvinkin pitkään, kun pyyhkäisen lantiomallin farkuissa kaupassa, osa ehotellut lähempääkin tuttavuutta kun ei ole mua tunnistanut. Mitä vasta pojannaskalille, jolle oot vaihtanut itse joskus vaippojakin???

Pikkusiskoni "kärsii" ehkä eniten. Meidät sekoitetaan useamman ihmisen toimesta. Välillä jutut naurattaa, välillä ottaa oikein päähän...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja pilvipouta La Joulu 29, 2012 3:59 pm

Minäkin olen tätä asiaa miettinyt.



Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm Pe Huhti 12, 2013 12:48 am, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Pellukka Su Joulu 30, 2012 12:59 am

Tätä asiaa olen myös miettinyt paljon ( niinku kaikkee mahdollista, joka liittyy mahdolliseen leikkaukseen Very Happy )... olen kertonut ensimmäisenä mun parhaalle kaverille, joka on myös leikattu ja isännälle kerroin siinä kohtaa kun tuli kutsu... odotin, että isäntä olis kysyny jotain tai edes kommentoinut, mutta ei sanonu mitään (kaveri sitä mieltä, että ei taida isäntä osata sanoo mitään tai kysyä), joten päätin,että lääkärissä käynnin jälkeen täytyy keskustella asiasta lisää Wink
muille en ole kertonu, enkä ole edes aatellu kertoo tässä vaiheessa... tässä on itselläkin niin paljon pureskeltavaa sunny
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Kimby Su Joulu 30, 2012 4:36 am

En haluaisi millään tavalla yleistää, mutta tässä lajissa naiset tuntuu kyllä olevan paljon kateellisempia kuin miehet. Ja naiset nimenomaan toiselle naiselle. Minä en ole kuullut keneltäkään pienintäkään negatiivista juttua mun muodonmuutoksesta ja kavereita on niin naisia kuin miehiäkin. Toisille olen kertonut leikkauskesta, toisille en ole. Mutta kukaan ei ole missään vaiheessa ollut minulle kateellinen tai kyseenalaistanut leikkauspäätöstäni. Päinvastoin, moni on sanonut että olen ollut todella rohkea ja päättäväinen kun olen näin tehnyt. Kaikki ovat olleet iloisia mun puolesta. Ja kaikki ovat ymmärtäneet että leikkaus ei sinänsä ole mikään helppo tai oikotie onneen.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja trintilla Su Joulu 30, 2012 5:04 am

En haluaisi millään tavalla yleistää, mutta tässä lajissa naiset tuntuu kyllä olevan paljon kateellisempia kuin miehet.

TässäKIN Laughing
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Pallokala Ma Joulu 31, 2012 4:06 am

Minulla muutama kaveri on "jättänyt" minut nyt kun en ole enää se "ruma sisko". Eli selkeesti olin vaan oman egon parantelukaveri.

Sit on sellasia tuttuja jotka eivät aiemmin ole olleet mitenkään kiinnostuneita mun seurasta, ja nyt ovat sitten hakeutuneet seuraan tai miespuolinen jopa yrittänyt iskeä. Yök. Jos ennen ei ole kelvannut ja nyt kelpais niin kovin on ulkokultaista. Sama ihminen edelleen olen kuitenkin.

Mut parhaat kaverit on aina kavereita, olenpa sit minkä kokoinen vaan.

Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Tammi 02, 2013 6:14 pm

Kimby, niinhän se tuppaa olemaan että nainen on naiselle susi.

Itse en vielä osaa sanoa mitään tästä että jättääkö kaverit vai ei, oikeastaan kaikki kaverit tietää että leikkaus on tulossa ja kaikki ovat olleet kyllä kannustavia. saa nähä
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja satu Ke Maalis 20, 2013 2:31 pm

Minulla on kaveri joka esittää elävänsä minun elämää ja laihduttavansa itseänsä samalla lailla kuten minä leikkauksen jälkeen.

hän tietää että minut on leikattu ja että minun elämä ei enään ole kuten ennen.

silti hän piinaa minua esittämällä että laihtuu lähes nopeampaa kun minä.

en jaksa selittää asiaa kunnolla mutta oman henkisen hyvin vointini takia olen kovilla monessa asiassa.

mieheni ei käsitä minkä laista minun elämä on leikkauksen jälkeen alussa hän epäili että singutan mahani pilalle joka oli hyvin raskasta ikaa minulle kun itse tiesin että niin en tee nyt sitten joskus epäilen itse että singutan mahani pilalle.

kummallista on se että ne jotka tietävät että minut on leikattu vertaavat minua muihin leikattuihin paikkakunnallani ja sanovat että laihdutpa sinä hitaasti ystäväni laihtui leikkauksen jälkeen kahdessa kuukaudessa 40 kg tai minun ystävä puolessa vuodessa 60 kg

tai kysellään oletko laihtunut Sad

vertais tukea on vaikea saada täällä missä asun olen turhaan yrittänyt keskustella mieheni kanssa siitä että käsittääkö hän minkä laista elämäni on nyt leikkauksen jälkeen ja käsittääkö hän mitä minulle on tehty aiheesta tulee aina vain riita en käsitä miksi Sad

kärsin kovasti masennuskausista monenkin asian vuoksi joka liittyy leikkaukseen eli olen henkisesti hieman rikki vaikka nautin täysin siitä että laihdun mutta kun ei ole sitä tukea ei ole ketään ystävää joka olisi tukena jonka kanssa jakaa asioita olen aivan yksin.

myös siksin kun pelkään oman terveyteni puolesta ja siitä että teenkö yhtään mitään oikein koskaan. se että voi tulla anemia ahditstaa ja ylipäätänsä elämä ahdistaa nyt.

ihmiset jotka on huolissaan minusta ahditsaa ihan kuin olisin nyt jotenkin vajaa tai sairas.

mutta semmosta elämä vain on. vaikka painoa jo pudonnut 27 kg niin tunnen itseni yksinäiseksi kaikin puolin tässä elämässä.
satu
satu

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : tervola
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Maalis 20, 2013 5:54 pm

Pikaisesti vastaan että kukaan ei varmasti ole laihtunut 40 kg 2 kuukaudessa saatikka 60 kg puolessa vuodessa. Yleensä nää isoimmat pudotukset on n. 60 kg vuodessa, mutta silloinkin lähtökohta pitää olla yli 150kg. Ei kannata kuunella tuollaista paskapuhetta.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Maalis 20, 2013 7:07 pm

Kateellisten panettelua sanon minä. Niillä on vain tarve päteä ja polkea, jätä omaan arvoonsa tuollaiset.

Ja tällä palstalla saa avautua, ja täältä saa sitä vertaistukea. Kirjoittele tänne kaikkea mikä painaa mieltä, täällä kyllä kuunnellaan jos ei muualla. Tänne saa kirjoittaa vaikka 10 kertaa päivässä jos se helpottaa Smile

Uusi elämä voi olla pelottava myös niille läheisille. Niitäkin tapauksia kun on, että laihtumisen myötä on itsetunto kohonnut ja on huomattu olevansa huonossa parisuhteessa. Ja sitten uuden itstunnon kanssa on lähdetty elämään omaa elämää... Joten jonkun puoliso saattaa pelätä sitäkin, etät jos tuo nyt laihtuu niin kiinnostuuko muut siitä ja jättääkö se minut. Ja se saattaa purkautua juuri sillä tavalla, että alitajuisesti yritettän toisen laihtumista estää. Ja siihen taas ei auta muu kuin keskustelu...

tämmöistä tajunnan virtaa tällä kertaa Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja satu To Maalis 21, 2013 8:46 pm

Kiitos vastauksita. pakko avautua puolisoni yllätti minut sittenkin mukavasti eilen jo kun tuli kotia kertomalla että tietää kyllä minun elämästä paljon ja on ottanut jopa selville minulle sopivia ruokia ja haluaa omalla osallansa edes auttaa laihtumistani terveelisesti ja että toivoo jopa sitä että paranen Diabettes 2:sesta mutta osasipa sievästi varoittaa että siitä ei välttämättä parane ikinä vaikka laihtuisi voi että tuli hyvä mieli Very Happy

juu ymmärrän kyllä että niin sanottu kaveri/ystäväni ihan vain piruilee minulle minun laihtumisesta koska on itse niin pohjattoman kateellinen siitä tosia asiasta että viimeinkin voin toteuttaa unelmani ja haaveilla siitä että saavutan jonain päivänä oikeasti oman tavoite painoni.

päätin että noudatan ravintoterapeutin ohjeita jotta teen oikein oman itseni vuoksi.

ja yritän nauttia elämästä ja käyn tänne kertomassa jos jokin leikkaukseen liittyvä asia alkaa ahdistaa kiitos teille kaikille.
satu
satu

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : tervola
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja trintilla To Maalis 21, 2013 11:12 pm

Diabateksestä ei parana koskaan, se on fakta. Mutta lääkkeistä voi 2.tyypin diabeetikko päästä eroon. Minulla oli metformiini hoito 2.tyypin diabetekeseen mutta leikkauksen jälkeen en ole yhtäkään tablettia syönyt ja sokerit on kohdillaan. Eli esim. aamu sokerit on aina alle 6.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja pilvipouta La Maalis 23, 2013 3:02 pm

Hei Satu!

Onpas sulla ikävä kaveri.
Toivottavasti miehesi osaa tukea nyt paremmin sinua, kun pääsi alkuun. :sunny:


Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm Pe Huhti 12, 2013 12:48 am, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Maalis 23, 2013 5:48 pm

Mä en ole huomannut että läheisten ihmisten tai ystävien suhtautuminen minuun olisi muuttunut. Ei ole katkennut suhteet keneenkään. Monet tietävät leikkauksesta, mutta monet eivät.

Minusta on luonnollista että sairaalloisen lihavana esim. miehet eivät ole kokeneet minua niin kiinnostavaksi kuin nyt hoikempana. Sama pätee minuun, en viehäty hyvin ylipainoisista miehistä. Tosin oma mieheni on aika lailla ylipainoinen eikä se tietysti haittaa, enkä sitä edes varmaan näe. Rakkaus sokaisee Smile Että minusta "kun en kelvannut lihavanakaan niin en varmana sitten hoikkana itse kiinnostu" on vähän siihen "kostoon" kiinni jäämistä.

Ihminen ja elämä ei muutu merkittävästi vain siksi että laihtuu. Toisten ihmisten suhtautuminen muuttuu kyllä ja monet asiat helpommiksi (työelämän hyväksyntä ym.). Se voi myös masentaa että laihtuminen josta aina haaveili ei muuta meitä sen paremmaksi ihmiseksi, esim. sohvaperuna voi olla sohvaperuna, painoi sitten 150 kg tai 70 kiloa.

Kun vihdoin laittaa itsensä etusijalle, sitä monet laittavat muitakin asioita elämässään uusiksi, epätyydyttävät parisuhteet, työpaikan vaihdos, merkittävä elämän muutos esim. Se on hyvä minusta, sillä moni lihava on aiemmin syömisellä jättänyt ne pettymyksen tunteet tuntematta ja tyytynyt vähempään kuin hyvään elämään.

Ystävät eivät jaksa jatkuvaa laihtumiskeskustelua, siksi kannattaa turvautua vertaistukeen, koska vain toinen lihavuusleikattu voi täysin ymmärtää toista ja niitä tunteita ja tuskia joita tällä matkalla on.

Tsemppiä, päästäkää irti katkeruudesta ja kateudesta, katsokaa eteenpäin. Silloin pääsette nauttimaan elämästä Smile
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina La Maalis 23, 2013 9:13 pm

Lyltsy kirjoitit asiaa. Oikein mukavia keväitä . Eihän toista ymmärrä jollet ole itse sitä asiaa kokenut. flower

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja satu Su Maalis 24, 2013 4:54 am

noniin aivan eipä tietty siistä diabetteksesta parane minä en oo saanut lääkkeitäkään viellä pois kun sokerit nousee muuten avaruuteen asti jos en niitä ota tai laskevat niin alas että heikompaa huimaa.

minä niin kovin innolla haaveilen omasta tavoite painostani ja tulevast kesästä ja siitä että pääsen pyöräilemään nauttimaan kesästä vaan kun se sohva riivaa viellä ja houkuttaa laiskotelemaan onneksi perhe potkii mut aina ulos kävelylle ja niin edelleen vanhat tavat on lujassa varsinkin laiskottelu se on niin lujassa että sitä tapaa ei meinaa pois saaha millään.

liian matalan verenpaineen takia olen jatkuvasti väsynyt ja voipunut onneksi pääsen kohta lääkärille jospa sekin saataisiin kuntoon ja heikotuksen tunteet loppuisivat.

Löysänä roikkuva vatsa nahka on ällöttävä sitä ei meinaa millään konstilla saaha peiteltyä joten annan sen olla mutta itse en sitä halua katsella ja muutenkin roikkuva löysä nahka ilettää itseä ei muita vissin tai eivät tohi siitä mainita.

ystäväni on nyt rauhoittunut vaihteeksi.

äitini tietää leikkauksesta ja ei ole yllätys että kun soittaa minulle kotia niin kummasti ilkeämielsiseti naureskellen kyselee ootkos laihtunut ja ai niin ethän sinä voi syyä enään no siitä en välitä kun en jaksa välittää


tällä hetkellä elämä hymyilee toivottavasti nyt pitemmän aikaa
satu
satu

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : tervola
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja anjuska Su Maalis 24, 2013 2:26 pm

Minä olen saanut kannustavaa palautetta koko leikkauksen jälkeisen ajan Smile mies vain ei oikein osaa suhtautua asiaan mitenkään Sad Oli ihana mennä töihin vuoden poissaolon jälkeen kun halauksin otettiin vastaan sunny
Tsemppiä sinulle Satu Smile kyllä se elämä vielä meille hymyilee Smile

anjuska

Viestien lukumäärä : 37
Paikkakunta : siikalatva
Registration date : 23.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Paksu perhonen Su Maalis 24, 2013 7:39 pm

anjuskalle...minua itseäni jännittää töihinpaluun sujuvuus ja kiinnitin huomiota että olit vuoden poissa töistä? Saanko olla utelias oliko sinulla jotakin ongelmia vai ihan muuten vain pois työelämästä..kun olen lukenut että salkkua suunnilleen 3-6 viikkoa

Paksu perhonen

Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 21.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja anjuska Su Maalis 24, 2013 10:26 pm

Hei Paksu perhonen !
Minulla selkä oireillut heinäkuusta 2011. Olin töissä 1.1 -8.3 2012 osasair.lomalla mutta sekään ei onnistunut Sad Vuoden olen "tapellut" KEVAn (kuntien eläkevak.) kanssa osakuntoutustuesta. Lääkärit sanovat etten pysty kokopäivätyöhön (hoitaja olen) mutta KEVAlla lääkärit ihan toisella kannalla. Nyt 1.3 aloitin työkokeilun 4t/pvä ja 20t viikko.Työaikaa lisätään asteittain toukokuun loppuun asti. Kesäkuussa toivon pääseväni kokopvä töihin ihan oikeesti Smile jos...kaikki sujuu suunnitellusti.

anjuska

Viestien lukumäärä : 37
Paikkakunta : siikalatva
Registration date : 23.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

"Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet... Empty Vs: "Uusi"minä,vanhat ystävät&tutut ynnä sosiaaliset suhteet...

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa