Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko normaali käytäntö ?

5 posters

Siirry alas

Onko normaali käytäntö ? Empty Onko normaali käytäntö ?

Viesti kirjoittaja janette Ke Maalis 14, 2012 11:41 pm

Olin eilen siis terveyskeskuslääkärillä pyytämässä lähetteen laihdutusleikkaukseen. ( olen muutamia vuosia sitten ollut kirurgilla saakka, mutta keskeyttänyt)..
Niin lääkäri halusi ottaa ensin minulta labrat. Jonka tulosten jälkeen hän vasta laittaa lähetteen eteenpäin.
Onko tämä normaali käytäntö ?
Kun viime kerralla, muistelisin että lähete lähti samantien eteenpäin kun olin lääkärillä.
Perjantaina menen labraan (12h paasto), ja en tiedä vielä kauankohan menee tuloksiin.
Tuntuu että unelma meni hiukkasen kaummaksi Mad
Vaikka onhan tässä vietetty epäterveellistä elämää jo liian monta vuotta/vuosikausia.
Olen siis 170-171cm pitkä ja painan 170.9kg. Tarvitseeko minun saada painoa alas ennen leikkausta 8 vai 10% ?
janette
janette

Viestien lukumäärä : 72
Ikä : 46
Paikkakunta : Turku
Registration date : 05.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko normaali käytäntö ? Empty Vs: Onko normaali käytäntö ?

Viesti kirjoittaja Orkidea To Maalis 15, 2012 12:20 am

Heippa Janette,

Minutkin oltiin kerran jo hyväksytty leikkaukseen, mutta se peruuntui ja sitten kun tällä kerralla menin hakemaan lähetettä, ei minulta otettu mitään kokeita. Ensimmäiset verikokeet minulta otettiin vasta viikkoa ennen leikkausta, mutta eri kaupunki ja eri tapaus, niin eri käytäntö. Yleensä noi "perus" verikokeen tulokset tulee mun tietääkseni max. kolmessa päivässä. Minä olen 168cm ja painon urakan alussa 158kg ja minua pyydettiin pudottamaan vähintään 10%. Minun ei tarvinnut käydä ihan kaikki vaiheita uudestaan, kun minut oli jo kerran hyväksytty, joten en tiedä pääsinkö nopeammin eteenpäin, mutta ainakaan ei tarvinnut koko ajan rampata lääkäreissä. Toisaalta pääsin kyllä peruutus paikallekin.... Smile

Voimia matkaan! Smile
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko normaali käytäntö ? Empty Vs: Onko normaali käytäntö ?

Viesti kirjoittaja Pallokala La Maalis 17, 2012 5:49 pm

Eiköhän tuo labrojen otto ole ihan normaalia, tsekataan esim. kilpirauhanen ja kolesterolit ja sokerit. Tää antaa lääkärillekin vahvistuksen sit lähetteeseen.
Ei se viikko tässä vaiheessa enää meinaa kun päätös oman elämän ja painon korjauksesta on itse tehty!
Voimia ja tsemppiä jatkoon!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko normaali käytäntö ? Empty Vs: Onko normaali käytäntö ?

Viesti kirjoittaja Pallokala La Maalis 17, 2012 5:49 pm

Eiköhän tuo labrojen otto ole ihan normaalia, tsekataan esim. kilpirauhanen ja kolesterolit ja sokerit. Tää antaa lääkärillekin vahvistuksen sit lähetteeseen.
Ei se viikko tässä vaiheessa enää meinaa kun päätös oman elämän ja painon korjauksesta on itse tehty!
Voimia ja tsemppiä jatkoon!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko normaali käytäntö ? Empty Vs: Onko normaali käytäntö ?

Viesti kirjoittaja Sabiinax Ma Huhti 02, 2012 11:42 pm

Onko mahdollista että kilpirauhasen sairaus estäisi leikkauksen???
Sabiinax
Sabiinax

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 67
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko normaali käytäntö ? Empty Vs: Onko normaali käytäntö ?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Huhti 02, 2012 11:53 pm

Jos on kilpirauhasvikaa, voi lihavuus olla sen syy, eikä leikkaus välttämättä silloin auta, jos tuota ei saada kuntoon.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko normaali käytäntö ? Empty Vs: Onko normaali käytäntö ?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa