Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kalorimäärät leikkauksen jälkeen

+3
Orkidea
Lyltsy
SataSalama
7 posters

Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja SataSalama Ti Helmi 07, 2012 4:10 pm

Millaista kalorimäärää syötte laikkauksen jälkeen? Mulla on nyt leikkauksesta aikaa 2,5 viikkoa ja kalorimäärä on noin 700-800 kcal. Käytän kalorilaskuria apuvälineenä ainakin vielä toistaiseksi. Painoa tippunut tässä ajassa 6 kg. On liene normaali vauhti? Tosin nyt on 6 päivää jumittanut samassa.

SataSalama

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : suomi
Registration date : 11.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Helmi 08, 2012 1:58 am

Mulle ohje oli n. 1500. Kaloreita tärkeämpää on siltikin se proteiinin saanti, eli ravinnon laatu; vähintään 60 g pitäisi sitä saada.

Putoamistahdista: Laske koko ajan leikkauksen jälkeen painonpudotus, jos on kilosta puoleen kiloon viikossa, voit olla tyytyväinen. Jumeja tulee, suosittelen viikoittaista punnitsemista niin ei vaikuta motivaatioon päivittäinen vaihtelu.

Onnea taipaleellesi!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Orkidea Su Helmi 12, 2012 6:03 am

Olen tässä myös laskenut noita kaloreita ja jää minullakin alle 800 päivässä. Vai pitäisi se olla jopa 1500, pitää ruveta pohtiin, miten niitä saisi fiksusti lisää! Ennen ei ollut tätä ongelmaa! Very Happy
Proteiiniä olen kyllä syönyt tarpeeksi ja juonut joka päivä 1-1,5dl vettä. Mulla oli viikon jumi, mutta sitten lähti kerralla 1,2kg.
Täytyy kyllä sanoo, että leikkauksen jälkeen syöminen ja sen suunnittelu käy työstä! Very Happy


Tsemppiä SataSalama ja Kiitos taas Lyltsy! I love you
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Helmi 12, 2012 6:46 am

Kalorimäärän lisäämisestä: vaihda kevyttuotteet pois, pähkinät on hyviä välipaloja, huolehdi että saat sen päivittäisen hyvän rasvamäärän. 8 ruokailukertaa, niin kyllä se tulee siitä. Mutta se laihduttaminen kannattaa tosiaan unohtaa, eli se vähä mitä syö voi olla täyttä tavaraa.

Aika nopeasti oppii ne toimivat ruuat, ja ihan samoihin ruokiin pääsee kuin muukin perhe, valitsemalla siitä vaan sen protskun ja esim. salaattia tai lämpöisiä kasviksia lihan tai kalan kanssa Smile
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Soile Su Helmi 12, 2012 2:21 pm

Täyttä työtä tuntuu tosiaan olevan tämä syöminen leikkauksen jälkeen!!!Itsellä tosin vasta 5.po ja pystyn syömään kerralla vain tuon ½dl verran...joten syön siis jatkuvasti, parin tunnin välein ja aloin kirjaamaan syömisiä ylös. Hyvin mulla menee mm. puurot,vellit,kerroskiisselit,jogurtit,rahkat,marjapuuro;oikeista ruuista peruna-porkkana-jauheliha-mössö maidolla tai vedellä lantrattuna,lisäksi olen suolanhimoon käyttänyt ruuan seassa aurajuustoa sulatettuna,suolakurkkuja,maksamakkaraa,kinkkupasteijaa,jota lissään kasvissosekeittoon jne. Alkupäivinä tuntui selvästi jäävän alle 800kcl eli ketoosi vain jatkui mutta sitkeästi kun syö jatkuvasti niin ruokamäärä kasvaa. Onhan tää ihan hölmön tuntusta kun yksi muusattu lihapulla tilkan porkkanakastiketta kanssa saa aikaan "ähkyn". Itseäni rajoittaa allergiat;kala,kananmuna,kaura,hunaja,omena,herneet,pavut,katkaravut,pähkinät jne. Uskomatonta miten mm omenaa tungetaan joka paikkaan että saa olla tarkkana kun noita valmiskiisseleitä ostaa. Pitäs enemmän tehdä itse mutta kun määrät on niin pieniä ja on ihan voipunut olo vielä. Omasta painosta ei oo mitään tietoo tällä hetkellä kun ei ole kotona vaakaa. Mutta tietäähän sen, että väkisin tippuu ja se riittää toistaseksi minulle;) Tsemppii muillekkin!!!! Ja vinkkejä on kiva kuulla näin alkutaipaleella;)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja maija411 Su Helmi 12, 2012 6:37 pm

Heippa!
Kaloreita en ees oo viel aatellut vaan lähinnä että saan syötyy ja juotua jotain. annokset olleet tposi pieniä. Mutta eilen illalla mulle iski yllätys yllätys nälkä joten söin hiukan lisää.

Ehkäpä mahan turvotus alkaa laskemaan, sillä tänään ruokaa on jo mennyt reilusti isompina annoksina kuin eilen vielä meni:)

Eli rauhassa, kyllä se siitä alkaa pikkuhiljaa sujumaan:)
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Raisio
Registration date : 21.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja SataSalama Su Helmi 12, 2012 7:04 pm

Soitin sairaalaan ja kysyin kalorimääräsuositusta. Kuulemma tavoiteltava kalorimäärä leikkauksen jälkeen muutamien kuukausien ajan on 800-1000 kcal. Suosittelevat myös lisäksi, että pysytään kevyttuotteissa (=ts. vältetään turhia rasvoja ja sokereita). Pähkinää ei suositella suolitukosvaaran vuoksi. Tiheä, pieni syöminen kuulemma hyvä tapa tässä vaiheessa. Mahalaukun venyttämistä isoilla annoksilla on vältettävä eli syöminen lopetettava ennen kuin maha tuntuu ihan täydeltä. Minulla on leikkauksesta aikaa nyt 3 viikkoa. Salaattia voi aloitella tuossa noin viikon päästä pienininä määrinä käyttämään. Leikkauksen jälkeistä painanpudotusta on nyt 7,5 kg.

SataSalama

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : suomi
Registration date : 11.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Orkidea Su Helmi 12, 2012 9:23 pm

Kiitos SataSalama!
Ajattelin itsekin, että olisin laittanut sähköpostia asiasta ravitsemusterapeutille, mutta nyt ei tarvi, koska minä muistelin, että minullekin annetut ohjeet oli juuri noin, kun sinä nyt kerroit. Minulla on myös huomenna 3 viikkoa leikkauksesta. Smile Odotan innolla, että viikon päästä voi hieman maistella salaattia! Smile Leikkauksen jälkeinen pudotus on nyt 6,7kg. Viikon tosiaan paino jumitti tossa välillä, mutta nyt ollaan taas vauhdissa! Smile
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Helmi 12, 2012 9:46 pm

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/nix01694

Mun ohjeet 1500 kaloria, täystuotteiden käyttö ( esim. juustot) olen saanut ravitsemusterapeutiltani Anette Palssalta.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Orkidea Su Helmi 12, 2012 10:50 pm

Täytyy sanoo, ettei ainakaan voi väittää, etteikö noi Lyltsylle annetut ohjeet olisi toiminut! Smile Olet kyllä niin hieno esimerkki ja esikuva!!! flower

Yritän nyt aluksi saada sen kalorimäärän siihen 1000 päivässä, sekin on jo paljon parempi, kun alle 800kcal.

Kiitos taas! Smile
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Soile Ma Helmi 13, 2012 12:51 am

Komppaan Orkideaa ja kiitän linkkivinkistä Smile
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja suski76 Su Maalis 11, 2012 4:14 am

heips...
mulle sanoi RT kun kävin nyt leikkausta edeltävällä käynnillä, että kalorit pitäisi saada heti alkuun yli tuon 800:n, ettei elimistö olisi enää leikkuun jälkeen ketoosissa...1500 kaloria oli hänen mukaansa se kalorimäärä, mikätulisi säilyttää tulevaisuudessa ns. rajana kun leikkauksesta on mennyt esim. 6-12 kk...

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Soile Su Maalis 11, 2012 5:54 am

Heipsan! Täällä paino tippuu edelleen noin 1kg/viikko eli hyvä tahti on päällä...ja siis -14kg. Kyllä on huima olo, että tosiaankin paino vaan tippuu vaikka syö koko ajan ja nyt olen syönyt lähes kaikkea jo, mutta ne määrät on pieniä. Ruisleivän aloitin tällä viikolla ja kyllä on hyvää. Yksi tai kaksi REAL-leipäviipaletta tulee syötyä päivässä, yksi kerrallan täyttää. Olen päässyt ehkä siihen hiukan reiluun 1000kcl/vrk, enempää en ehdi/pysty syömään päivässä. Juomisen kanssa yritän olla kans aktiivinen että tulee riittävä määrä täyteen.
Hiukan ollut närästystä ja virtsavaivaa. Muuten kaikki hyvin. Leikkauksesta siis 4-viikkoa ja 4-päivää.
Tsemppiä vaan kaikille muillekin!Ja ihanaa kevättäWink sunny
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja zelda Ti Maalis 20, 2012 2:30 am

Soile:
Saanko olla oikein utelias? Millaista virtsavaivaa ilmassa??
Z
zelda
zelda

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Hämeenlinna
Registration date : 30.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Maalis 20, 2012 2:39 am

No ainakin liian vähästä juomisesta voi tullavirtsatulehdusongelmia.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Soile Ti Maalis 20, 2012 3:13 am

Mulla ollut reilu pari viikkoa sellasta vaivaa kun virtsatietulehduksessa, että usein pissattaa mutta tulee kovin vähän, tuntuu haisevan. Mutta virtsasta ei löytynyt kuitenkaan bakteereita tai muutakaan kasvustoa. Koitan vaan juoda riittävästi joka päivä, käytännössä katsoen mulla on juomapullo aina vieressä ja otan kulauksia. Mut voi tää toki olla joku emätintulehduskin, kun muuttunut tämä ruokavaliokin jonkun verran. Alavatsa hiukan kans ollut kipeenä. Mut toivotaan että menee ohitse.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Maalis 20, 2012 4:37 am

Hae karpalomehua kaupasta, se neuraloi virtsaa ja voi auttaa pelkästään, jos on virtsatulehdusoireita. Mutta myös muuta juomista pitäisi lisätä mielellään yli 2 litraa päivässä vettä.

Tsemppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Soile Ti Maalis 20, 2012 4:39 am

Kiitos vinkeistä ja tsemppauksesta! Eiköhän tääkin tästä...
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kalorimäärät leikkauksen jälkeen Empty Vs: kalorimäärät leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa