Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

leikkauksen estyminen?!

+4
Poutapilvi
tigertytto
Kimby
Aries
8 posters

Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Aries Su Elo 07, 2011 11:45 pm

Hei vaan taas kaikille! Sellaista kysyisin, että onko kenelläkään tietoa, voiko lääkäri päättää lykätä leikkausta tai kieltäytyä tekemästä sitä, jos ei omin neuvoin saa painoa pudotettua ennen leikkausta?!
Parin viikon päästä mulla on se gastroaika ja sitä ennen pitää polilla käydä painokontrollissa. Eneilin pari viikkoa ja painoa lähti 2.5 kg, mutta sitten taas normiruoan kanssa repsahtanut... Ajattelin, että sanooko ne tuon syyksi, etten ole tarpeeksi motivoitunut? Pudottaisin kyllä painoa jos osaisin, silloin en olisi täälläkään...
Pelottaa vaan, että antaako ne kieltävän vastauksen jos en tosiaan yhtään tai vain pari kiloa laihdu ennen gastroa.......

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 11.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Elo 08, 2011 12:09 am

Lyhyesti voi. Tärkeimmät on ne muutamat viikot ennen leikkausta. Siihen on olemassa ihan leikkaustekninen syy miksi painon pitää pudota. Se syy on että kun paino putoaa muutaman viikon niin maksa kiinteytyy ja pienenee. Silloin on paremmin tilaa ja riski maksan verivuotoihin pienemmät. Rasvamaksan pinta on kuin huokoinen pesusieni joka pienestä nirhauksesta rupeaa vuotamaan verta paljon. Sellainen jos on niin kirurgit eivät ota leikkausriskiä. Tämä tieto kirurgi Anne Juutin suusta seminaarissa parin vuoden takaa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Aries Ma Elo 08, 2011 12:29 am

Kiitos vastauksesta Kimby Smile

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 11.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Elo 08, 2011 5:00 am

Jos ne laittaa instrumentit sisään niin kai ne heti näkee onko se maksa kuin paavopesusieni..eli silloin lopettavat koko touhun ??Apuwa jos mun maksani on kamalan suuri ja huokoinen affraid Embarassed
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Elo 08, 2011 5:37 am

Tigertytöllä on ilmeisesti sisäänrakenettu katastrofigeneraattori Smile Uskot että kaikki maailman negatiiviset asiat tapahtuu juuri sinulle. Mä ajattelen niin että on asioita johon voi itse vaikutta ja sitten on niitä johon ei voi vaikuttaa. Ne jälkimmäiset voi unohtaa samantien koska se muuten syö arvokasta aivoenergiaa. Panostankin siihen mihin voin itse vaikuttaa. Paavo pesusieni on asia johon kaikki voi itse vaikuttaa. Se ei ole minkään lottokoneen arpoma jutska.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Elo 08, 2011 2:05 pm

Tigergirl tiedän pari tapausta, jossa ei ole leikkausta voitu toteuttaa. Rasvamaksa on aiheuttanut sen, että on jouduttu joko vaihtamaan suunniteltua leikkaustapaa ja toisessa oli jouduttu jättämään leikkaamatta. Nämä oli silloin reilu vuosi sitten tapahtuneita tapauksia, josta syystä käsitin, että maksan koko tarkistetaan ultralla ennen leikkausta.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Helka Ma Elo 08, 2011 2:35 pm

Itselläni ei painoa mitattu kun kävin Peijaksessa gastrossa kesäkuun alussa. Painoa ei myöskään mitattu ylävatsan ultrassa, joka oli myös kesäkuussa. Jos Arieksella on painokontrolli ennen gastroa ja painoa on edellisestä kerrasta päässyt tulemaan lisää, suosittelen ENEä, eivät varmasti katso hyvällä jos paino on noussut edellisestä punnituksesta. Mulle painotettiin juuri sitä, että paino ei saa tässä prosessin aikana nousta, se ei juuri osoita sitä motivaatiota ja halua muuttaa elämäntapoja, mikä pitäisi sisäistää jo ennen leikkausta. Itselläni on kirurgin ja RT:n tapaaminen reilun viikon päästä ja olen eneillyt nyt noin viikon, koska kesälomalla tuli pari kiloa lisää painoa. En ala pelailemaan tämän asian kanssa nyt yhtään ja aion ottaa sen noin 2kg vielä pois ennen tapaamista, en aio riskeerata nyt millään tavalla leikkaukseen pääsyä. Tämä motivoi enemmän kuin hyvin litkuilla olemista, vaikka ne eivät mitään gourmeeta olekaan.

Mistä ennen leikkausta nähdään onko rasvamaksa, verikokeista vai ulrtasta? Mulle ei kukaan ole missään vaiheessa sanonut että olisi rasvamaksa. Noin vuosi sitten, kun aloitin projektiani sanottiin, että maksa-arvot ovat vähän koholla, joka johtuu todennäköisesti juuri ylipainosta. Siitä on paino nyt pudonnut noin 30kg ja ultrassa tutkinut lääkäri sanoi vaan, että siistiltä näyttää. Ei siis vissiin ole ainakaan kovin paha rasvamaksa, kait olisi siitä sanottu jos olisi ollut? Itse eneilen ilomielin ennen leikkausta sen noin 4vko oli rasvamaksa tai ei, sillä eikös se ole niin, että mitä enemmän saa painoa pois ennen leikkausta, sen parempi?

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Elo 08, 2011 2:37 pm

Minut avattiin toukokuussa ja laitettiin kiinni. Maksan alalieve liian suuri. Olisi voitu leikata, mutta komplikaatioiden tullessa ei olisi voitu korjata. Nyt eneilen ja odotan aikaa viipaleeseen jolla katsotaan onnistuuko uusinta.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Aries Ma Elo 08, 2011 3:54 pm

Helkalle vastaukseksi, että painoa ei ole tullut lisää, muttei kyllä tosiaan tippunutkaan siitä viime kerran käynnistä. Mutta kuten ehdotit, tänään alkoi eneily/salaattilinja, musta ne pussikeitot on aivan kamalia joten yritän mennä osittain salaatilla ja osittain niillä keitoilla. Ainut mistä tykkään on nutridietin (muistaakseni) valmis kartonkipakkauksessa oleva suklaajuoma, se on oikeesti melkein jopa hyvää. Mutta ei koko päivää voi vaan makealla elää, tulee suolasen tarve nopeesti. Jos ja toivottavasti kun pääsen siihen leikkaukseen myöhemmin, tulee varmasti eneily uudestaan vastaan, hyvä nytkin taas jo asiaa treenata. Mukavaa viikonaloitusta kaikille!! Smile

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 11.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Elo 08, 2011 6:40 pm

Aries itse olen eneillyt 10vk pelkällä suklaalla. En voi sietää niitä "suolaisia" keittoja. Suolaisen tarpeen tyydytin syömällä kurkkua Herbamare-suolalla ja tomaattiviipaleihin ripottelin suolaa. Toimi hyvin. Myös Kuppi Kuumalla voi 1 pussin päivässä korvata, kun katsoo hiilareita tarkkaan. Niitä ei saisi tulla liikaa tai muuten tulee nälkä.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Helka Ma Elo 08, 2011 8:23 pm

Eiköhän Aries tsempata toisiamme, meillä taitaa olla ajat varattuna suunnilleen samoihin aikoihin nyt elokuun puolivälissä? Wink Mua vaan alkoi hirvittää, että jos leikkausasia nyt sitten tyssää siihen, kun ene-ryhmän (joka päättyi huhtikuun lopulla) jälkeen painoa on ihan viimeisen kuukauden aikana tullut pari kiloa. Lienee ihan normaalia että lomalla paino nousee melkein kaikilla mutta tässä projektissa se ei saisi nousta yhtään vaikka olisi mikä loma! Kilot pysyi hyvin kurissa ennen lomaa kutakuinkin normaalilla syömisellä ja liikunnalla mutta lomalla vähän repsahti... Embarassed

Nyt vaan tsemppi päälle ja härkää sarvista, vajaat pari viikkoa jaksaa olla täysenellä vaikka päällään seisten! Laughing

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Seres Ma Elo 08, 2011 10:26 pm

Olin gastron jälkeen anestesialääkärillä, jonka vastaanotolla paino oli 1,2 kg enemmän kuin gastrokäynnillä (lääkärinvastaanottojen väli oli noin kk). Lääkäri oli sitä mieltä, että leikkaus perutaan painonnousun takia. Hoitaja oli onneksi sitä mieltä, että saan kyllä pudotettua muutaman kilon vielä ennen leikkausta, koska ENE oli alkamassa muutaman päivän päästä, joten pääsin siis leikkaukseen suunnitellun mukaisesti.

Olkaahan tarkkana, se on nimittäin pienestä kiinni!

Seres

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Turun seutu
Registration date : 04.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Helka Ma Elo 08, 2011 11:22 pm

Seres, kirjoituksesi kannustaa minua vielä enemmän eneilemään seuraavat vajaat pari viikkoa! Hui miten säikähdin! affraid

Onneksi paino ei loman aikana noussut oikeasti enempää kuin 2-3kg jotka luultavasti lähtevät suht helpolla, ainakin aiemmin mulla on sellaiset kilot lähteneet suht helpolla jotka on tulleet ihan vasta ja niiden kimppuun käy heti.

No niin, tämä tyttö taitaakin tästä lähteä salille jumppaan!

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Piuku Ti Elo 09, 2011 1:34 am

Minulle gastron teki yksityisellä puolella sama lääkäri joka sitten julkisella puolella minut leikkasi. Kun olin gastrossa, hän sanoi että siitä painosta joka oli sisätautilääkärin vastaanotolla ensimmäisen kerran, täytyy leikkaukseen mennessä olla pois 9%. Minulla se tarkoitti 10kg.
Kerkesin kuitenkin saada 13kg pois. Mutta leikkauspäivän aamuna vielä punnittiin kerran sairaanhoitajan toimesta, joka totesi ettei viime hetken estettä leikkaukselle ole. Rasva arvothan ne minullakin alkujaan vähän oli koholla. Eneillessä kuulemma rasva poistuu ensin maksan ympäriltä ja näin leikkauksen riskit pienenee.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen estyminen?! Empty Vs: leikkauksen estyminen?!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa