Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaukseen?

+5
PiJoHe
HyeeNa!
jansku27
Krisu75
Jossu86
9 posters

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile Ma Helmi 13, 2012 5:22 am

Ookoo, kiva juttu;)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 Ke Helmi 15, 2012 5:35 pm

Noniin, lääkärissä käyty ja hänkin näytti vihreetä valoa !! Smile On vähän pelon sekaset tunteet mutta eikö tämä tästä. Lääkäri mittaili vyötärönympärykset, kattoi labratulokset, ja kun on kyse nuoresta ihmisestä ja kun on diabetesriskit ym. niin ei mitään estettä.. elikkäs lähete lähti tänään kirurgian polille. Toukokuus viimeistään kuulemma leikkauspöydällä Very Happy Huomenna viimeistään pitää kuulemma aloittaa nyt ENE ja myös tupakanpoltto pitäis kuuleman mukaan loppua.. helppo sanoa tälläselle ihmiselle joka polttaa sen yli 30 tupakkaa päiväs, vähentämään ehkä pystyn mutta että lopettaa.... Ja vielä dieetin yhteydes mistä tiedän tulevan rankkaa jo etukäteen :/ Seuraavaksi olis sitten letkun nielentä edessä ja sekin jännittää jo nyt. Mutta kyllä tämä tästä Smile
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Massiivi Ke Helmi 15, 2012 6:27 pm

Uudet letkut ovat ohuita vanhoihin verrattuna, muistat vain hengittää koko ajan niin ei tuu paniikkia.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Paikkakunta : tampere
Registration date : 30.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile Ke Helmi 15, 2012 6:46 pm

Jossu!Mä lopetin tupakanpolton melko helposti (ja vuosia oli takana yli20v siis tupakointia ja valtava riippuvuus) Champx-lääkkeen avulla! Suosittelen!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 Ke Helmi 15, 2012 7:33 pm

On vaan tosi kallis toi Champx-lääkitys :/ Muutenkin tässä on niin pienet tulot että ei paljoa kuukaudes käteen jää, mulla on toi nicoreten inhalaattori pakkaus tuolla kyllä että täytyy varmaan sillä kokeilla taas josko onnistuisi.. Very Happy
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile Ke Helmi 15, 2012 8:06 pm

Hei Jossu!On totta että lääke on kallis, mutta käyttöaika noin 3kk ja lopunelämän säästöä kun ei enää mene rahaa tupakkaan! Itse olen oikeasti pössytellyt nuoresta asti keuhkosairauksistanikin huolimatta, mutta viimein tuli järki käteen ja oikeenlainen apu. Kerran aikasemmin pääsin eroon tupakasta vastaavanlaisella lääkkellä nimeltä Zyban, eikä silloinkaan mahdottoman vaikeeta ollut, mutta sitten retkahdin. Kuulun niihin jotka ei voi polttaa ollenkaan tai muuten se on menoo...vähän sama niinkun alkoholisteilla. Mulla oli kyllä riittävän hyvä motivaatio lopettaa, kun sanottiin että muuten en tähdän leikkaukseen pääse ja tarjolla oli keuhkosairauksie n paheneminen, lisää sairauksia (verenpainetauti, diabetes jne) ja huono elämänlaatu. Ja mun nuorin lapsista täyttää vasta 6v. Mä tajusin haluavani enemmän elämää ja terveyttä. Toivon todellakin että joku vaikka sponssais sulle noi lääkkeet!!!Et ilmeisesti ole töissä/opiskele? sitä kautta vois olla mahdollisuus saada ilmaseksi lääkkeet. Mut mä voin vannoa, että tuon lääkkeen kanssa pääsee eroon jos todella haluaa! Mut tietty me ollaan kaikki yksilöitä. Itselleni ei kyllä noista korvaushoidoista ollut mitään hyötyä. Tsemppii sulle Jossu!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 Pe Helmi 17, 2012 6:09 pm

Kävin katsomassa vähän nuota hintoja ja täytyy nyt vielä harkita niiden ostamista koska on se kumminkin loppuelämän hyöty kun ei mene rahat enää tupakkaan jne..
Mutta sitten tästä ENE-dieetistä vielä.. Onko se PAKKO toteuttaa noilla pussijauheilla vai käykö ruoka-aineetkin?
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Massiivi Pe Helmi 17, 2012 6:54 pm

Netissä on ollut ruoka-aineversiokin mutta epäilen että sen kanssa on enemmän ongelmia. Pussien kanssa on niin selkeätä paljonko saa syödä mutta tavallisen ruoan kanssa on kova laskeminen ja mittaaminen. Kalorit on saatava alas (800 kcal?) ja kuietnkin on kaikki vitamiinit, hivenaineet, proteiinit saatava ettei tule keripukkia tai muuta sellaista. Omalla kohdalla on niin että ainakin puolet noista nutrileteista ja muista on sellaisia etten niitä voi syödä mutta onneksi muutamia voin. Ymmärtääkseni Nutrilettien kanssa on ihan sama mitä niistä syö kunhan ne kuuluu siihen VLCD sarjaan.
Tsemppiä edelleen sinulle

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Paikkakunta : tampere
Registration date : 30.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile Pe Helmi 17, 2012 7:46 pm

Tsemppiä Jossu! Komppaan massiivia, ene on helpompi pusseilla, vaikka ne alkaakin pikkusen tökkimään, lisäksi söin itse salaattia (kurkku,tomaatti,paprika,vihersalaatti) ja popsin porkkanoita. Moni on toki ollut myös ruoka-enellä mutta se on tosiaan haastavampaa. Tietenkin myös riippuu vähän siitä, että minkä verran ja missä ajassa pitää painoa tiputtaa. Itselläni oli määrä tiputtaa 8,4 kg (-8%) ja aikaa oli reilu kuukausi niin ei siinä paljon ollut vaihtoehtoja. Mut kyl se hyvin menee, kuukauden jaksaa heittämällä mutta jotukut joutuu eneilemään pidempään, heille nostan hattua että jaksavat!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 Pe Helmi 17, 2012 8:18 pm

Moikka ja kiitos kannustuksista, sitä tosiaan tarvitaan Smile Soittelin ravintoterapeutille tänään ja se luki mitä lääkäri oli koneelle laittanut, kun lääkäri sanoi minulle että minun täytyy aloittaa ENE-dieetti HETI vaikka aikaa on 3kk eli leikkaus olisi jossain toukokuun tietämillä tai sitten ehkä jo ennemmin. Ravintoterapeutti taas sanoi että ei ole IKINÄ kuullut että kukaan olisi ollut noin pitkään pelkillä jauheilla että käy terveyden päälle ja ENE kestäisi vaan maksimissaan sen 4-6viikkoa. Sanoi että laittaa minulle aikaa tulemaan ENE-ohjaukseen ja luulen että sitä tosiaan tarvitsen. Ja sanoi että nyt söisin vaan sellaisen 1200-1400kcal päivässä ja jutellaan sitten lisää kun menen käymään. Tiedä enää mitä ja ketä pitäisi uskoa kun jutut menee ristiin läkäreillä..
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile Pe Helmi 17, 2012 10:00 pm

Keventäminen kannattaa varmasti niin enelläkin on sitten helpompaa. Vaikea sanoa mitä lääkäri on ajatellut, mutta suositushan on että paino tippuisi ennen leikkausta -8% eli pystyt itse laskemaan mitä se on sun kohdalla kiloissa. Kaikille se ei ole mahdollista tiputtaa 4-6-viikossa. Tiedän paljon ihmisiä täällä jotka ovat olleet pitkilläkin ene-jaksoilla ja sitä ennen vielä laihdutusryhmässä tms. Kysehän on siitä että sisäelimien ympäriltä, erityisesti maksan ympäriltä pitää saada rasva pois, koska muuten elimiä on vaikea siirtää pois leikkuualueen tieltä ja komplikaatioriski on aina isompi mitä enemmän on painoa. Ei sinua turhaan kiusata ja ravitsemusterapeutti antaa varmasti selkeät ohjeet sulle. Mutta omin toiminkin voi hiukan kevennellä, tsemppiä matkaan vaan!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Orkidea Pe Helmi 17, 2012 11:18 pm

Minä olin ENEllä 9 viikkoa! Söin pusseja ja sitten joinakin päivinä lisäksi sallittuja kasviksia. Päivän ehdoton max. kalorimäärä on se 800. Painoa putosi tuona aikana 20kg.

Kyllä täällä on kirjoitellut monet, jotka ovat olleet huomattavasti pidemmälläkin ENEllä kun minä. Aika outo kommentti ravitsemusterapeutilta siis...

Pussit on todellakin selkeämpi vaihtoehto! Ei ihan helppo juttu, mutta niin kun olen moneen kertaan sanonut, niin asenteella ja lujalla tahdolla sen kestää. Smile

Paljon tsemppiä Jossulle! flower
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 Ti Helmi 21, 2012 1:30 am

Dodiin, sain kun sainkin haettua champix lääkityksen ja tänään ensimmäinen puoliska on vedetty naamaan ja nyt odotellaan vaikutuksia Smile
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile Ti Helmi 21, 2012 2:39 am

Hyvä Jossu86!Todella hienoa:) Mä voin olla sun stsemppari/tukihenkilö jos sellaista tarvit! Kun itse käynyt saman koitoksen läpi niin voi ehkä osata tukea tai vastata kysymyksiin! Itselläni ei ainakaan tullut mitään sivuoireita tosta champixista joten siinä mielessä meni ihan hyvin ja tupakoinnin lopetus oli mun mielestä jopa helppoa. Silloin toisen vkon tiistaina lopetin ja tietoisesti jätin yhden hätätupakan itselleni jonka sytytin toisen viikon torstaina ja oli niin pahaa että jäi muutamaan vetoon ja sen jälkeen ei mieli tehnyt tupakkaa. Joskus toki niitä hetkiä kun tuntunut että nyt kun sais vetää tupakin niin ai että...mutta onneksi ne on vain ohimeneviä hetkiä olleet..ja jäi tupakka sille tielleen! Ja eniten olen mielissäni tietenkin terveyteni puolesta mutta myös siitä VAPAUDEN TUNTEESTA mikä tulee kun ei enää tarvi miettiä onko tupakkaa ja missä ja koska pääsee savuille. Toivon koko sydämmesstäni että pääset siihen samaan fiilikseen!!!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 Ti Helmi 21, 2012 2:47 am

Kiitos Soile! Smile Kyllä mä luulen että tukea tullaan tarvimaan tän lopettamisen suhteen ennemmin tai myöhemmin. Monta yrittämistä takana mutta aina siihen tupakkaan vaan sortuu jotenkin.. mutta oon yrittäny ajatella että niilläkin rahoilla mikkä ei enää tupakkaan mee niin pääsee vaikka ulkomaanreissulle jossain vaihees Smile ja se vasta oliski jotakin Smile
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile Ti Helmi 21, 2012 3:12 am

No niinpä! Voit kirjottaa mulle privana, jos tahdot! Mulla tosiaan kans tosi vaikea riippuvuus ja kymmeniä tupakkavuosia takana ja useampia yrityksiä ja onnistuminen niin tiedän mistä puhut;) Onnea matkaan ja todellakin, säästyvillä rahoilla voi tehdä isoja asioita ja leikkauksestakin toipuu paremmin, elämänlaatu ja kunto kohoaa ajan kanssa myös!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja suski76 To Helmi 23, 2012 4:36 am

Heisp...

Olen ollut nyt enellä 9 päivää ja osan syön pusseja, osan nutrin yms. patukoita ja suolaisina pusseina syön tavallisia lämmin kuppi juttuja (joissa kaloreita vain 90-110/pss.) ite en olis pystynyt syömään pelkkiä pusseja, kolme päivää niitä söin ja oksensin Sad nyt tippunut silti n. 6 kg tässä ajassa Smile

kaikille ei sovi kaikki ja jokaisen on haettava oma tyylinsä. Lisävitamiinia otan purkista Smile

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile To Helmi 23, 2012 4:48 am

Hei suski76! Tsemppii eneilyyn ja hyvin on paino tippunut, koita jaksaa omalla tavallasi!!! Ravitsemusterpalta saa myös varmaan vinkkejä soittamalla. Onko sulla pitkä ene?Ja koska leikkaus? Onko jokin painonpudotustavoite määrätty? Jaksuja:)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 Pe Maalis 02, 2012 11:26 pm

Moi jälleen. Oon syönyt champix lääkettä nyt 12päivää ja täytyy sanoa ettei mitään apuja ole ollut ainakaan minulle :/ Samalla lailla tupakkaa menee ku ennenkin... kyllä nyt harmittaa!!
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile La Maalis 03, 2012 1:28 am

Voi harmi Jossu...eikö sua yhtään yökötä tupakka? Mulla tuli hyvin nopeesti se huono olo tupakasta jo toisella viikolla, lopetin muistaakseni toisen viikon tiistaina. Onko muuten tullu mitään sivuvaikutuksia?Koita tsempata, mikä päivän olet asettanut lopetuspäiväksi?
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 La Maalis 03, 2012 2:11 am

Juu, ei ole tullut mitään yökötys kohtauksia tai muutakaan.. samalla tavalla sitä menee kuin ennenkin :/ Ylihuomenna olis se suuri päivä eli sillon pitäis lopettaa ja nyt jo hirvittää pelkkä ajatuskin siitä.. mutta kokeilen silti..jos en onnistu niin täytyy keksiä jotain muuta.. Sivuvaikutuksiakaan ei ole ollut.
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile La Maalis 03, 2012 2:32 am

Se on hyvä ettei ole sivuvaikutuksia kuitenkaan! Josko tapahtuis se ihme...ettei enää maistuiskaan tupakka?! Toivon sitä kovasti puolestasi, koska elämä on niin paljon helpompaa ja parempaa ilman tupakkaa. Olethan ottanut lääkettä ohjeen mukaisesti?
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 La Maalis 03, 2012 2:45 am

Juu, lääkkeet on otettu säännöllisesti aina samaan aikaan, täytyy toivoa josko se ihme tapahtuisi Smile
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Soile La Maalis 03, 2012 3:53 am

Mä toivon myös kovasti!!!!Kirjottele privanakin jos tahdot:)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Jossu86 Ti Heinä 24, 2012 5:08 pm

Nonnii, Tänään soiteltu keskussairaalalle ku meinaa jo tää odotus kyllästyttää Very Happy
Marraskuussa olisi sitten gastro, muut kokeet+kirurgi ja hoitajan mukaan ens vuoden alussa olisi leikkaus!!! Smile Ihanaa! Voi olla että pääsee ennemminkin, riippuen kuka peruu ja mitä peruu. Tässä on nyt hyvää aikaa vielä tiputella kiloja ja liikkua Smile
Jossu86
Jossu86

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 37
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 07.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen? - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa