Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

+3
haidi66
hansu
PiJoHe
7 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ke Joulu 14, 2011 3:51 am

Elikkä mulla on täällä näyte juttuja missä lukee mitä ne on ,mutta mihin ihmeeseen ne sekoitan jne? kun ei ole mitään ohjeita. Osaako joku auttaa??
Kiitän kauniisti jo etukäteen...

Ohessa ne tuotteet:
- Friggs naturdiet, smultron/vanilj
- Nutrilett, coffee mocca
- Nutrilett, strawberry
- Allevo, smoothie strawberry/blueberry
- Nutrilett, creamy chicken soup
- Nutrilett, low lactose vegetable soup
- Friggs naturdiet, pineaple
- Nutrilett, low lactose tomato soup

Sellaiset

Ja onko jollain se laihduttajan kaalikeitto ohje??
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja hansu Ke Joulu 14, 2011 3:33 pm

Veteen sekoitetaan. Muistaakseni sellainen 2dl vesiannos?? Lämpimät keitot kuumaan veteen ja muut kylmään. Monet sekoittavat pusseja myös kivennäisveteen, mutta sitä en itse kokeillut. Ja jos kököt juomissa ällöttävät, niin sauvasekoitin on hyvä apu asiaan. Ja noissa makeissa se puoli, että mitä kylmempänä se juo, niin sen "parempi" tuntui olevan maku"
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja haidi66 To Joulu 15, 2011 2:56 am

PiJoHe, ja nuriletissä löytyy myös tetroja jotka on valiita juotaviks ja myös hyvän makusia, ei myöskään kökköjä joukossa. muistaakseni se kaalisoppa ohje on kaalia,sipulia, paprikaa ja tomaattimurskaa, saa maustaa pippurilla, yrteillä ja ite oon kyllä laittanu vähän suolaa tai soijaa siihen niin maistuu paremmalta, vaikka suolaa ei suositella käytettäväksi ku sitoo nestettä, mut laita vähän, niin maku parempi Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja Möhköfantti To Joulu 15, 2011 8:19 am

Mocan ku tekee 1dl kylmää vettä ja 1dl kylmää kahvia ni maku parani mielestäni huomattavasti ja suklaaseen toi sekoitus oli mielestäni aivan ehdoton.
Ne valmiit tetrat eivät kuulu eneilyyn Very Happy
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe To Joulu 15, 2011 4:58 pm

Kiitokset Hansu, Haidi66 ja möhköfantti.

Eli siis kaikki tetrat on kielletty eneilyssä??

tein eilen jauheliha, sipuli, porkkana, vihannes suikale pussi, lihaliemi, mausteet. Onkohan se aiva ok?

Mä oon kyllä niin nolo...anteeks...
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja Bulla65 To Joulu 15, 2011 5:07 pm

PiJoHe, jos olet leikkausta edeltävällä enellä, mitkään nuo tetrat, patukat yms. eivät ole sallitujen listalla, MUTTA jos eneilee jostakin syystä ihan muuten vaan, silloin niitä toki voi syödä.

Tuo keittosi kuullostaa ihan hyvältä, mutta sama laulu taas, että jos olet leikkausta edeltävällä enellä, siihen ei kuulu jauheliha ja porkkanan syöntiäkin pitää hieman rajoittaa, koska siinä on paljon hiilihydraattia. Lihaliemessä voi olla myös turhan paljon rasvaa ja suolaa, joten tarkkaile myös sen käyttöä.

Jos nyt välttämättä haluat kuitenkin syödä jauhelihaa (eihän sitä yhdessä keittoannoksessa ole kovin paljon), kannattaa ostaa vähärasvaista jauhelihaa ja paistaa se teflonpannussa ilman rasvaa.

Etkä sä ole "nolo", täällä saa kysyä ihan mitä vaan, mistäs noita kaikkia heti tietää tai osaa omaksua. Vertaistuki on just sitä, että kehtaa kysyä mitä vaan ja vastataan parhaimman taitomme mukaan ja tuetaan toinen toisiamme Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Pe Joulu 16, 2011 10:24 pm

Bulla65, kiitos!!

Joo olen nyt leikkausta edeltävällä enellä. 17.1.2012 on leikkauspäivä ja tuntuu aivan kun en tietäisi yhtään mitään mitä saan syyä...
Onkohan parempi että eneilen nyt sit vallan ja pelkästään niillä pussi keitto jutuilla? enkä sekoita siihen lainkaan mitään jääkaapista? tässähän rupee aivan hirvittämään jo jos en saakkaan sitä painoa laskemaan... apua...
Osaako joku auttaa??????
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja Piuku Pe Joulu 16, 2011 11:18 pm

Eneillään nutritelit tai vast. pusseilla + max 500 gr. salaattia/pv. + vettä + kalorittomia juomia päivä kerrallaan. Auttaa kun ei mieti sen kauemmas. Lopussa kiitos seisoo. Ei kannata kauheesti kurkistella jääkaappiin jos muun perheen vuoksi siellä on houkutuksia.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe La Joulu 17, 2011 1:04 am

Piuku kiitos viestistä.

Eipä tonne jääkaappiin tuu muuten katottua ku siinä vaiheessa kun ruokaa pitää tehä tmv. Tai jos tulee kahvitteluja.

Pärjääkö ihminen oikeesti ton 5 vkoa pelkillä noilla pusseilla?? Shocked kuinkahan ne pitäis jakaa? eli 2 lämpöistä ja 3 kylmää vai toisin päin? ja millä kannattaa aamu aloittaa??

Kiitos taas jollekkin joka viittii vaivautua... Mua niin hävettää kysellä tälläisiä typeriä... Embarassed
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja hansu La Joulu 17, 2011 2:40 am

Sillä, syötkö makeita vai suolaisia pusseja ei ole mitään väliä. Osa Eneillyt pelkästään "suklaapirtelöllä". Maistele ne näytepussisi ja päätä ihan maun mukaan mitä käytät ja milloin.

Minä itse sarjoitin "lämpimät" eli suolaiset keitot pääruokien aikaan. Töissä oli helpompaa olla lämpimän keittolautasen ääressä kuin pirtelömuki kourassa.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja Piuku La Joulu 17, 2011 4:52 am

Se on oikeesti maku asia. Mä käytin lähes koko ajan nutriletin creamy kana keittoa (joskus suklaa pirtelön). Aloitin aamun ennen töihin lähtöä kana keitolla ja lipittelin aterioiden väleissä fun lightin mehuja sekä vettä. Keittojen välissä söin ainakin kerran päivässä salaatin ja iltapäivisin keitin/sekoitin töistä tultuani kana keiton sekaan 100-200gr. keitto juureksia. Mulla oli kylläinen olo koko ajan.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe La Joulu 17, 2011 9:16 pm

Hansu ja Piuku Kiitos taas...

Pitää siis maistella ja toi keitto juure pss olis munkin mieleen...

6. päivä eneilyä ja tupakoimattomuutta... mä oon niin ylpee musta!!!!
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! La Joulu 17, 2011 9:20 pm

Tsemppiä! Sä onnistut kyllä! (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja hansu Su Joulu 18, 2011 2:55 am

Jokainen löytää kyllä itselleen sopivan tavan vetää Ene-dietti lävitse. Nostan hattua sinulle - ei ole helppoa tehdä kahta suurta muutosta elämässä yhdellä kertaa Wink . Tsemppiä sinulle ja toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ma Joulu 19, 2011 5:02 pm

Kiitos HyeeNa ja Hansu!

7. päivä on tosiaan menossa, ilman tupakkia, ilman ruokaa, ilman karkkia, pelkkää pussia... mä oon nyt jo niin happy... ku menis tämä 5 vkoa äkkiä...

Eilenkin oikein yllätyin kun oltiin anoppilassa ja kahvin kanssa oli pullaa ja keksiä ja itse tehtyä oikein herkullista pitsaa, oijoi... mut minä tyttö join vain kahvia...

Ainiin onko kahvi kielletty enessä???? jos on niin voi jeesus sitä en kestä koska jos en saa kahvia mulle iskee järjetön päänsärky joka muuntuu migreeniksi vaikka syön estolääkettä joka päivä.... mä en oo yhtään tota aatellu.... apua....
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Joulu 19, 2011 5:16 pm

Juo vaan sitä kahvia PiJoHe, sulla on nyt muutenkin niin paljon haastetta tossa kun lopetit tupakanpoltonkin yhtä aikaa. En jaksa millään uskoa, että kahvista olisi jotakin haittaa maksan pienentymiselle, etenkin jos sen juo ilman sokeria ja jos maitoa käyttää, laittaa tilkan rasvatonta tai ykkösmaitoa. Mä ainakin join pari kuppia kahvia päivässä eneni aikana ja ei se ainakaan mun eneä pilannut. Hattua nostan minäkin sun saavutuksellesi, jaksa vaan samaan malliin!! cheers
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ma Joulu 19, 2011 6:27 pm

Kiitos Bulla65!

Et arvaa miten huojentunut olo mulle tuli kun luin ton sun viestin. huh... joo kahvin juon ilman sokeria ja tilkalla maitoa. ja pärjään kyllä 3 kupilla päivässä mutta en ilman... tuo migreeni kun on niin paha vaikka esto lääkitys päällä...
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Joulu 19, 2011 7:18 pm

heij, ihan tiedoksi että jos tykkää käyttää kahvin kanssa maitoa ja on ene, niin jos on näitä vanilja-pusseja niin niitä voi kans käyttää kahviin, tulee ihan maitokahvin makuista. (: Eli sekoittelet ensin sen pussin veteen ja sitte laitat sitä kahviin, tulee ihan hyvää. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ti Joulu 20, 2011 1:19 am

HyeeNa, kiitos taas...

Missä sarjassa sitä pelkkää vaniljaa on? kyllä mä sen tilkan maitoa tartten sinne kahviin...

Mitkä vitamiinit on muuten parhaimpia ja mitä vitamiineja pitääs ruveta harkitteen?
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja Piuku Ti Joulu 20, 2011 2:57 am

Vitamiineja ei ainakaan kannata valmiiksi varastoon hankkia jos vaikka niitä et alkuun tarttiskaan. Minä kylläkin sain "käskyn" niiden syönnin jo sairaalasta päsyn jälkeen aloittaa. Samaan aikaan kotiutui muitakin ja ainakin yhden rouvan ei verikokeitten mukaan siinä vaiheessa tarvinnut aloittaa yhtään mitään lisä vitamiineja. Mutta lääkäri tai ravinto terapeutti kyllä sitten kertoo ja antaa reseptit niinhin joihin se tarvitaan. Osan saa ilmankin reseptiä.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ti Joulu 20, 2011 4:10 am

Piuku, kiitos.

Onpa hyvä tietää tuokin. Toki syön tällä hetkelläkin aika lailla montaa että jaksaa... mut mietin et yhtäkkiä ne lopetan niin loppuuko virtakin kun eihän sitä leikkauksen jälkeen voi sellaista määrää ottaa ja isolla vesilasilla... heh...

Olipas taas stooria... voi voi minnuu, en muuta voi sanoa...
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja Piuku Ti Joulu 20, 2011 4:30 am

Minä syön 2xCalcihcew D Forte (puru tab.) + 1 betovlex+1 multitabs/pv.
Jos ei muita lääkkeitä joudu kovin montaa ottamaan, niin kyllä ne pari tabua laskee tilkallakin vettä.

Niin ja kyllä mäkin söin jo ennen leikkausta 1 multitabsin/pv.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Joulu 20, 2011 1:38 pm

En oo ihan varma miten muilla valmistajilla on näitä vanilja-tuotteita mutta cambridgellä niitä on ainakin. Enkä tiiä myykö konsultit niitä tuosta vain jos pyytää mutta voihan niillekkin soitella jos lähin konsultti ei ihan järettömän kaukana ole. (:
Tuli semmonen mieleen että voikohan sen kahvimaidon korvata maitojauheella vai onko se ihan sama ku maitoa kaatas?
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja hansu Ti Joulu 20, 2011 2:31 pm

Minä eneilin onnistuneesti maitokahvin kera ennen leikkausta. Ei se kaatanut eneä ainakaan minulla. Laitoin kahviin ensin tilkan vettä ja sitten rasvatonta maitoa tarpeen mukaan. Ja kahvia kyllä kului pannullinen päivään... Ja kuluu yhä edelleenkin. Siitä en ole pystynyt luopumaan.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Joulu 20, 2011 3:18 pm

joo, tuskin se sitä eneä nyt sentään pilaa vaikka tilkan maitoa kahviinsa laittaakin!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp! Empty Vs: Tuotteita mutta ei ohjeita! iik... hjelp!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa