Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

+4
Poutapilvi
Lyltsy
Leppis
haidi66
8 posters

Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja haidi66 Ti Loka 25, 2011 12:43 am

kuukaus leikkauksesta ja ruokahalu kamala, tuntuu et mikään ei auta, löytyykö kohtalon tovereita Embarassed AUTTAKAA
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja Leppis Ti Loka 25, 2011 1:30 am

Pitäisi varmaan konsultoida ravintoterapeuttia, jos voisit eneillä jonkin aikaa, et saisit kovimman ruokahalun pois.

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 25, 2011 1:45 am

Mulla oli alkuun ihan eri ongelmat, ei siis oikein mitään ruokaa tehnyt mieli, vaan piti syödä kellon kanssa.

Sillä mitä kaappiin ostaa on merkitystä, yritä valita proteiinipitoista. Syö vaikka 1.5 tunnin välein mikä mahtuu, ja muista juoda sitä vettä joka välissä, että vähintään 1.5 litraa menee päivässä.

Psykiatrinen sairaanhoitaja on ollut meidän Terveystalon ryhmätapaamisessa mukana työstämässä tuota tunnepuolta suhteessa syömiseen, ehkä semmoisen kanssa juttelu ja asian työstäminen voisi auttaa. Onko sulla ollut ahmimista jo ennen leikkausta? Yleensähän noita haasteita yritetään hoitaa jo ennen leikkausta kuntoon.

Kuten sanottu, syöminen on monelle sairaalloisen lihavalle myös mielen hoitokeino ja on aika yleistä että kun sitä ei voi enää tehdä suuressa määrin, siirtyy addiktio vaikka pelaamiseen tai tulee syvää masennusta tms. Siksi ammattiauttajan puoleen kannattaa kääntyä ennenkuin asia pääsee pahaksi. Koska onhan sekin iso pettymys jos tämä viimeinenkään keino ei tepsi. Tosin kannattaa olla tyytyväinen pieneenkin edistymään, tässä projektissa aika tekee tehtävänsä, ja vuoden päästä vaaka näyttää yleensä jo ihan eri lukemia. Eli realistiset odotukset auttaa myös.

Tsemppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Loka 25, 2011 1:28 pm

Hei,

Valitse vähäkaloria vaihtoehtoja:

-vihanneksia (esim. porkkanaraastetta, kaaliraastetta yms.)
- kaalikeittoa, tomaattikeittoa jne.
- raejuustoa (paljon proteiinia, vähän kaloreita)
- rahkaa (tee itse rahkasta ja marjoista)
- paista lihaa/kalaa ruuaksi ja syö niitä vihannesten kanssa

- vältä perunaa ja leipää ja sokeria (voi aiheuttaa nälän tunnetta)

JUO PALJON!

Mulla elimistö huutaa tasaisin väliajoin ruokaa jopa useamman päivän peräkkäin niin, että söisin tauotta. Tämä tuli joskus n. 7-8kk leikkauksesta ja oletan, että on tekemistä sen pitkän vähäravintoisen ajan kanssa.

Tsemppiä!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja Helka Ti Loka 25, 2011 11:30 pm

Mulla on leikkauksesta nyt reilut 5 vko ja ei ole ollut isompia mielitekoja. Joskus tekee mieli ottaa suklaata mutta siitä himosta selviää yhdellä tai maksimissaan kahdella palalla. Syön todella säännöllisesti, arkeni on yleensä aika samanlaista ja siksi on helppo rytmittää syöminen. Uskonkin että tuolla säännöllisellä syömisellä ja sillä että syö sopivasti (ei liikaa eikä liian vähän) on iso merkitys sille ettei tule ahmimisen tarvetta. En edes tiedä miten paljon oma masu vetäisi nykykoossa, selviän hyvin pienillä mutta säännöllisillä aterioilla ja masu tulee sopivasti täyteen. Kaloreita tulee päivittäin kasaan yleensä noin 1200 kcl. Ja juominen on tärkeää, muuten ei paino putoa!


Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 25, 2011 11:37 pm

Ja kaloreita saa vaikka tulla se 1500 kin säännöllisesti eikä haittaa vaikka välillä menee 2000 kaloriakin. Eli ruokailukertojen määrän kasvattaminen on paras ratkaisu nälän hallintaan. Ja se juominen. Porkkana muuten nostaa veren sokeria paljon, sen kanssa kannattaa olla tarkkana, lasken itse sen samaan kastiin kuin nuo muut huonot hiilarit peruna, riisi ja pasta.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja haidi66 Ke Loka 26, 2011 1:08 pm

tuhannet kiitokset neuvoista, mulla toi veden juonti meinaa jäädä tosi vähiin ku ei tuppaa menee kurkusta alas ja sama tön säännöllisen syömisen kanssa, siinä taitaa olla mulla suurin vika et päivä menee pelkällä nutriletilla ja sit iskee järkky nälkä illalla, nyt on pakko ottaa itteensä niskasta kiinni et alkaa tää paino putoomaan ja mieli sekä olo paremaan, KIITOKSET KAIKILLE JOTK VIITSITTE VASTAA Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja BLOCCO To Loka 27, 2011 6:54 am

Tasaisin väliajoin riittävän pieniä aterioita ja välissä aina nestettä. Pitää koko ajan käyttää ruoansulatusjärjestelmää "hiljaisella tulella". Sain kaloritavoitteen 1200, mutta on ollu muutama peräkkäinenkin päivä, kun kalorit on lähennelly 2000 rajaa ja silti paino on pudonnut nyt 4 vko leikkauksesta jo kymmenkunta kiloa. Eli tuota päivittäistä kalorimäärää tärkeempää näyttää olevan se, että annokset on pieniä, nestettä tulee riittävästi ja proteiineja vähintään se 70 g vuorokaudessa. Ja vuorokausirytmillä on varmaan oma merkityksensä, sillä tökkimistä tuntuu heti olevan jos yön valvoo ja päivän nukkuu (?).
Tsemppiä, me tehdään se!

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja Hansu46 Pe Loka 28, 2011 12:59 pm

Mulla vähän samaa ongelmaa.Niin kauan meni hyvin,kun olin sosemaisella 1 kuukauden leikkauksesta.Täytyy varmaan siirtyä sosemaiselle takaisin.Kun aloin kokeilemaan hiljallee kokonaista ruokaa sen mukana ovat tulleet mielihalut.Kyse ei oo nälästä vaan mieliteoista.Mutta periksi en anna.Söin jäätelöä jotain desin verran,mukana oli strösseliä ja tuli ihan kamalan huono olo ja pahoinvointi.Vältän makeata ja nyt ei tee kyllä jäätelöäkään mieli.Mutta periksi ei anneta!Tarpeeksi pieniä annoksia ja usein,kyllä tää tästä... Smile

Hansu46

Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : tampere
Registration date : 24.07.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja silkkiuikku La Marras 26, 2011 6:05 am

Juominen täytyy todellakin muistaa. Jano saattaa esiintyä joskus nälän tunteena ja mikäli on nälkä, kannattaakin kokeilla ensin helpottaisiko vesi tilannetta jos voi olettaa, että edellisestä ruokailusta on vasta vähän aikaa.
silkkiuikku
silkkiuikku

Viestien lukumäärä : 55
Paikkakunta : jyväskylä
Registration date : 07.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen Empty Vs: heips onko ketään joka olis samassa tilanteessa ku mä, ruokahalu hirvee mitä teen

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa