Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

+9
katka
Tes
m30/157
GoodEnough
Kelsius
Helka
Kimby
tigertytto
askp83
13 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja askp83 Ke Elo 17, 2011 2:46 pm

tänään aloitin eneilyn 10viikkoa edessä. miten pian sen leikkaus on sen jälkeen. minulla ei ole sitä leikkauspäivämäärää tiedossa Shocked ajattelin täältä kysellä, voisin kyllä soittaa suoraan sinne klinikallekkin. no jos tulis täältä vastaus nopeempaa Smile

askp83

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 17.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 17, 2011 3:30 pm

Meillä täällä tois puol jokkee laitetaan enelle tasan 4 viikkoa ennen leikkausta Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Elo 17, 2011 4:01 pm

Taidatte nyt puhua eri ENEistä. Säikeen aloittaja vissiin osallistuu nyt pakolliseen "läskikurssiin" jotta edes voi tulla ehdokkaaksi leikkaukseen... Vastausta kysmykseen mulla ei ole mutta tuskinpa kysyjä pääsee alle vuodessa leikkaukseen. Tai mistä minä tiedän mitä tahtia toi nykyään etenee? Onkos asp83 mahdollisesti Laakson sairaalaan läskikurssilla?
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Helka Ke Elo 17, 2011 5:45 pm

Oon suhteellisen "tuore" tapaus HUS-alueella ja mulla meni aikataulu näin:
- Lähete Peijakseen tk-lääkärin toimesta elokuussa 2010
- Sisatautilääkärin tapaaminen Peijaksessa lokakuussa 2010 --> passitti ene-ryhmään
- ENE-ryhmä tammi-huhtikuu
- Lääkäri soitti huhtikuun lopulla ja kyseli miten edetään --> halusin edelleen leikkaukseen eli passitus tutkimuksiin
- Kesäkuun alussa gastroskopia & ylävatsan ultra
- Lääkäri soitti kesäkuun lopulla, tutkimukset ok ja kyseli miten edetään --> halusin edelleen leikkaukseen ja lähete kirurgille ja ravintoterapeutille
- Kirurgi & RT elokuun puoliväli
- Jos kirurgi ja RT ok, leikkaus kai tässä syksyn aikana

Kaikkiaan koko projektiin on mennyt vähän reilu vuosi.

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Kelsius Ke Elo 17, 2011 7:10 pm

Minulla ENE alkoi kuusi viikkoa ennen leikkausta. RT antama tavoite oli -8%. Siinä viikko-pari ennen leikkausta oli kontrollikäynti RT:n luona (varmistettiin, että paino oli pudonnut). Sitten kahtena leikkausta edeltäneenä vuorokautena hiilihydraattitankkaus. Eli muistaakseni normaalia ruokaa tai esim. ENE-keitot plus näkkileipä joka aterialla.
Ja koko hommaan meni noin 1 1/2 vuotta. Eli kesästä 2009 helmikuuhun 2011.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja askp83 Ke Elo 17, 2011 10:12 pm

"Taidatte nyt puhua eri ENEistä. Säikeen aloittaja vissiin osallistuu nyt pakolliseen "läskikurssiin" jotta edes voi tulla ehdokkaaksi leikkaukseen... Vastausta kysmykseen mulla ei ole mutta tuskinpa kysyjä pääsee alle vuodessa leikkaukseen."

vastaus :

juu olen läskikurssilla. Tietääkseni minä kyllä 49 painoindeksillä olen ihan leikkaukseen menossa enkä vain pelleile noilla nutrileteilla 10 viikkoa. ei oo paljon iloa vaikka lähtis joku 30 kg ja sitten tiedossa jojoilua, niinku aina jos jotain oon saanut lähtemään.
Oon käyny sillä lääkärilläkin jo siellä gastronologian polilla.
minulle kyllä sanottiin että tuo 10 viikon eneily on pakollinen jos mielii leikkaukseen. Ei mihinkään että harkittaisiin, vaan edellytys että pääsee leikkaukseen. sitä vaan mietin että pitäskait se olla aikapian sen eneilyn jälkeen vai mikä siitä muuten olisi hyöty.

askp83

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 17.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Kimby To Elo 18, 2011 3:23 am

Kaikki ovat ehdokkaita leikkaukseen kunnes itse kirurgi sanoo että leikataan. Sitä mä tarkoitin ehdokkuudella. Mikään ei ole salettia ennen kirurgin vihreätä valoa.

Jos gastroskopia ja UÄ on tehty niin homma varmaan etenee kevään aikana. Jos ei, niin sitten niitä odotellessa. Ja tietenkin pitää saada hyväksytty todistus tuosta läskikurssista.

Ennen leikkausta tulee jokatapauksessa sitten uusi ENE.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja GoodEnough To Elo 18, 2011 6:21 pm

Minulle sanottiin, että pari kolme viikkoa ennen leikkausta pitää ENE aloittaa. Leikkaukseen on tänään tasan kolme viikkoa ja ajattelin huomenna aloittaa. Kesälomalla kokeiltu viikon ENEily hieman muunneltuna (yksi ateria päivässä ja 3-4 pussia) tuotti vain 100g painon pudotuksen viikossa...

GoodEnough

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 22.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja askp83 Pe Elo 19, 2011 1:18 am

onkohan näissä sekin ero meneekö yksityisellä leikkaukseen vai kunnallisella puolella??? että paljoko laittavat eneilemään ja paikkakunta??

askp83

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 17.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Elo 19, 2011 1:28 am

Juu siis ei yksityiselä tarvitse käydä läskikurssia, vain pari viikkoa ENEä ennen leikkausta.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja askp83 Pe Elo 19, 2011 5:04 pm

minusta ei tule ton nutriletin yms käyttäjää. eilen oksensin kolmesti aamullakin oksensin pirtelöstä ja sitten pelkästä sen hajusta. soitin sairaanhoitajalle joka kertoi ettei ne kaikille käy ja voi tehdä myös ruoka-aineilla. olo on ku junanalle jääneellä ainakin vähän, no hirvee on olo vieläkin.

askp83

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 17.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja m30/157 Ti Elo 23, 2011 3:57 am

10 viikon ene on järjetön vaatimus... se on oikeasti jo niin kova pala henkisesti, että sellasta ei pitäs edes ehdottaa sairaalloisen ylipainoisille, koska harvalla siinä pää pysyy kasassa jos meinaa täysin noudattaa linjaa. Vai onko täälä joku joka on vetänyt 10vko:a eneä esim.nutraamalla 5-6 pussia päivässä?? siis ilman mitään ei "sallittua"

m30/157

Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : Pohjoinen
Registration date : 27.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Tes Ti Elo 23, 2011 4:18 am

10 viikkoa pelkillä pusseilla. Jep. Been there, done that. Kahdesti. Ensin v. 2005 ja uudestaan 2010. Eipä ollut herkkua, mutta tulipahan tehtyä. Lisäksi tietty se 4 viikon ene ennen leikkoa.
Tes
Tes

Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 06.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja katka Ti Elo 23, 2011 4:29 am

Hupsis,hattua pittää nostaa tolle 10vk enelle!Tosi kova pala kenelle tahansa.En usko,et ite pystyisin siihen..Onneks ei tarvii olla kun 4vk,joka sekin vaatii aikalailla itsekuria.
katka
katka

Viestien lukumäärä : 96
Paikkakunta : jyväskylä
Registration date : 05.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Kelsius Ti Elo 23, 2011 4:31 am

Joo. Kyllä tuo 10 vkoa tuntuu aika kovalta ja tarpeettomalta, jos se on juuri ennen leikkausta (mitä se ei ilmeisesti olekaan). Mutta jospa siinä on joku esim. fysikaalinen peruste tässä tapauksessa. Minun ei tarvinnut tehdä kuin yksi ENE juuri ennen leikkausta, ehkä koska olin piirtänyt graafin, miten paino oli parikymppisestä lähtien jojoillen noussut. Eli useita usean kymmenenkin kilon laihdutuksia, ja läskit taas jonkun vuoden päästä korkojen kera takaisin.

Kuten jo sanoin, minulla oli vaatimuksena 8 %:n painonpudotus 6:n viikon aikana. Sain kyllä, itseänikin ehkä eniten ihmetyttäen, pois noin 12 %, eli 22 kg. Eikä minulla yllättävästi, ja onneksi ollut oikeastaan vaikeuksia pitää ENE:ä tuota aikaa. Ainoa repsahdus taisi olla punkkupullo ystävän juhlissa.

Ehkä helppous johtui tahdosta ja asenteesta (viimeinen mahdollisuus). Sekä se, että en syönyt pelkkää Nutrilettiä. Söin sallitun määrän vihanneksia (kurkkua, kukka- ja keräkaalia, tomaattia, hieman yrttisuolaa mausteeksi). Sekä lisäsin keittoihin vaihdellen hyppysellisen mm. hapankaalia, vihannessekoitusta, broilerin rintapaloja. Sekä mausteita mm. curryä ja Tabascoa. Sekä join reilusti vettä, ehkä pari litraa per vrk. Harvoin söin kuutta pussia, vaan viidessä oli tarpeeksi.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja bulleriina Ti Elo 23, 2011 7:42 pm

Edelleen olen sitä mieltä, että tuo 10 viikon eneily ennen leikkauspäätöstä on kuin kyykkyhyppykurssi polvivaivaiselle ennen polvileikkausta, siis silkkaa kiusantekoa prkl**** Evil or Very Mad

Tsemppiä runsaasti kaikille, jotka tuohon myllytykseen joutuvat!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 09.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Elo 23, 2011 9:35 pm

Niin noh.

10 viikon ENEilyssä katsotaan että löytyykö sitä munaa (tahtoa) elämänmuutokseen. Ilman elämänmuuutosta leikkaus on hukkaan heitettyä rahaa. Siltä osin ymmärrän vaatimuksen.

Minä olin 12 viikkoa pelkillä pusseilla. Joku tomaatti ja kurkku tuli myöskin pureskeltua mutta se oli sallittua. Tää setti sitten laukaisi ahmimishäiriön joka rauhoittui vasta kun olin turvonnut takaisin 70 kg mitä kaikenkaikkiaan ENEilyn ja sen seuraavan puolen vuoden aika oli läskiä lähtenyt. ENEIlyn aikan tuli myöskin muita henkisiä ongelmia kuten se että en tuntenut peilikuvaani. Tämä kaikki sitten pisti käyntiin leikkausprosessin ja 2 vuoden hoidon syömishäiriöyksikössä Lapinlahden sairaalassa.

Vaikka tuo ENE-kurssi laukaisikin kaikennäköistä, olen sitä mieltä että samat ongelmat olisi tullut leikkauksen jälkeenkin ellen olisi ollut valmistautunut tulevaan. Silloin leikkaus olisi mennyt totaalisen hukkaan. Nyt ei ole ainakaan toistaiseksi mennyt hukkaan. Tuo ENE-homma saa minulta kyllä hyväksynnän kaikesta huolimatta. Mutta sitä kritisoin vahvasti ENE-ryhmän aikana ja tänä päivänäkin vieläkin että niillä pitäisi olla resursseja tarjota psyykistä hoitoa heti ja välittömästi eikä 1,5 vuoden kuluttua kuten mulle kävi. Kun ihminen potentiaalisesti laihtuu 10 viikossa 35 kg niin ei vaadi ruudunkeksijää ymmärtää että siinä kaalikin tarvitsee hoitoa.


Tässä säikeessä menee jatkuvasti kaksi asiaa sekaisin. Siis 10 viikon ENE-ryhmää vaaditaan joissain sairaanhoitopiireissä jotta voi päästä edes ehdokkaaksi leikkaukseen. 4 viikon ENE taasen on yleinen ohje ennen leikkausta ja sillä on ihan fyysiset perustelut leikkauksen kannalta. Sillä poistetaan rasva sisäelinten ympäriltä ja myöskin maksa kiinteytyy ja pienenee jolloin tilaa on enempi leikkauksessa. Minä en ENEillyt enen leikkausta mun historian takia mutta sovin kirurgin kanssa että noudatan 2000 kcal dieettiä 12 viikkoa ennen leikkausta jolla sitten lähtikin 15 kg ja kirurgi oli hyvin tyytyväinen työskentelytilaan mun sisällä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Helka Ke Elo 24, 2011 12:30 am

Itsekin 10 vko eneilyn läpikäyneenä olen Kimbyn kanssa suht samoilla linjoilla. Ryhmä tosiaan vaati motivaatiota ja halua näyttää että oikeasti haluaa leikkaukseen, sillä ryhmän läpäisy oli edellytys sille että pääsi asiassa eteenpäin. Ja ainakin suurin osa ylipainoisista pystyy kyllä siihen 10vko eneilyyn, niille joille pussit ei kertakaikkiaan mene alas on mahdollisuus eneillä ruoalla. Mulle pussit upposi mutta omassa ryhmässäni osa oli ruokaenellä ja ihan hyvin meni niilläkin. Muutama ryhmän aloittaneista jäi junasta matkan varrella, syystä tai toisesta.

Mitä itse olisin toivonut ene-ryhmässä enemmän käsiteltävän, olisi ollut nimenomaan se lihomisen ja laihtumisen henkinen puoli. Ryhmässä käytiin kyllä paljon läpi ruokavalio ja liikunta-asioita mutta ei juurikaan pureuduttu niihin henkisiin syihin miksi mahdollisesti on lihottu sekä miten voidaan jatkossa minimoida uudelleen lihomisen vaara. Itse olin ennen ryhmää ja osittain ryhmän kanssa samanaikaisesti käynyt oma-aloitteisesti 6kk yksityisellä läski-terapeutilla ruotimassa juurikin sitä henkistä puolta ja ymmärsin miten tärkeää oman pääkopan selvittäminen on laihduttamisessa ja ennen kaikkea leikkaukseen valmistautumisessa. Annoinkin enekurssin palautekeskustelussa palautetta siitä, että henkinen puoli pitäisi ehdottomasti ottaa enemmän huomioon lihavuuden hoidossa. Mahdollisesti jollekin saattaisi riittää pelkkä pään selvittäminen paino-ongelman selättämiseen, monestihan lihavat tietävät jo kaiken tarvittavan terveellisestä ravinnosta eli niistä ei välttämättä tarvitse kertausta.

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Elo 24, 2011 1:59 pm

Toi ryhmä-ENEily saattaa olla tosi kidutusta sellaselle kun mulle. En ole mikään sosiaalisuuden perikuva, enkä halua avautua omista asioistani, syömisistä tai painonkehityksestäni millekkään ryhmälle.

Minulle ei toimi mikään ryhmän tuki.

Ja sen mitä kuuluu syödä terveellisessä ruokavaliossa ja mitä ei, on todella kuultu monta kertaa.

Onneksi kertaalleen ryhmän kärsineenä sain alkueneillä itsekseni ilman ryhmää (8 viikkoa -13 kg).
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Helka Ke Elo 24, 2011 2:34 pm

Ei siellä ryhmässä tarvinnut avautua. Joidenkin ryhmäläisten en kuullut koko 15 viikon aikana sanovan sanaakaan. Ryhmä kuitenkin piti ainakin itseäni ruodussa kun joka viikko tiesi että joutuu puntarille.

En itsekään ole mikään julkinen avautuja mutta otin ja otan kyllä avosylin vastaan kaiken avun mitä saan tämän ylipainoni selättämiseksi. Se tuollaisten ryhmienkin tarkoitus on, eli auttaa, eikä suinkaan kiusata tai nöyryyttää ihmisiä.

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Elo 24, 2011 3:52 pm

Ei minunkaan ryhmässä pakotettu ketään sanomaan yhtään mitään. Se että ylipäätään uskaltautuu ihmisten ilmoille on mun mielestä perusedellytys että voi joskus "parantua" ylipainosta. Kyllä minäkin olen itseni pakottamalla pakottanut uimahallille eikä siitä ole kuin vuosi aikaa. Se oli suurempi kynnys kuin leikkaukseen meno, tai oikeastaan mikään muu elämässäni. Nyt tuntuu käsittämättömältä miten ihminen voi sulkeutua omaan kuoreensa ja hävetä omaa olemustaan.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Elo 24, 2011 4:21 pm

Sillon "joskus" kun terveyskeskuksen ENE-ryhmässä kävin sen 10-viikkoa, ryhmää vetävä terveydenhoitaja kyllä yritti jatkuvasti saada keskusteluja aikaan.
Kyseli siinä että "neitiX", mites on nyt viikko mennyt, miltä tuntuu. "HerraY", oletkos nyt pystynyt pitäytymään pusseilla vai vieläkö menee hapankorppuja, jne.
Mua se ahdisti. Ja kun multa kysyttiin en silloin uskaltanut sanoa että en kommentoi, vaan mumisin jotain posket kuumottaen.
Sosiaalisten tilanteiden tuskaa.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja juusto Su Elo 28, 2011 4:47 pm

itse olin 12päivää pussiruuilla ja painoa lähti n.7kg. Kirurgi sanoi leikkauksen jälkeen maksan kutistunen oikein hyvin(joka käsittääkseni on tuon enekuurin tärkein tehtävä) ja tilaa olleen mukavasti suorittaa operaatio.jotkut 10viikon kuurit kuulostaa potilaan kiusaamiselta.

juusto

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 28.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Helka Ma Elo 29, 2011 5:09 pm

Tarkennuksena edelleenkin, HUS-alueella pitää käydä läpi 10 viikkoa kestävä ENE-ryhmä ennen kun pääsee eteenpäin leikkausprojektissa. Ennen leikkausta edeltävä ENE on erikseen, eli se on täällä HUS-alueella myös ilmeisesti sen noin 4 vko. Nämä enet eivät yleensä ole heti peräkanaa, mulla mm. tuo 10vko ene loppui maaliskuun lopussa ja itse ryhmä huhtikuun puolivälissä, koska siihen kuului myös parin viikon laskeutumisaika normaaliin ruokavalioon. Nyt eneilen toista viikkoa ja leikkaus on tasan kolmen viikon kuluttua, eli tässä on ollut täys-eneilyjen välissä 4,5kk.

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Minni67 Ma Elo 29, 2011 7:36 pm

Voisiko tuolla 10 viikon eneilyllä olla tekemistä sen kanssa, että HUS:in alue on väestömäärältään todella suuri, ja tuon avulla saadaan karsittua osa porukasta pois. En tarkoita etteivätkö karsiutunet ansaitsisi leikkuuseen pääsyä, mutta tässä todella testataan kyky elämänmuutokseen ja siihen sitoutuminen.

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen? Empty Vs: kuinka nopeaa eneilyn jälkeen leikkaukseen?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa