Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

+4
hansu
Lovely
Sokerihiiri
Leppis
8 posters

Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja Leppis Su Heinä 03, 2011 6:50 pm

Hei!
Olen eneillyt itsekseni 3 viikkoa vaihtelevalla menestyksellä ja ongelmana on se, ettei vatsa toimi. Sillä suuremmalla hädällä käyn 2-3 päivän välein vaan. Silloin pötkö on niin kova paketti, että saa pelkää peräpukamia. alien

Olen lisännyt nyt eneilyyn kaurapuuron. Minulla on muutenkin vähän sovellettu tämä kuuri. Syön välillä paistettua jauhelihaa salsalla, että jaksa uida. Sen lisäksi syön suolaisen keiton, suklaapirtelön ja ateriapatukan. Painoa on lähtenyt n 5 kg ja kalorimäärät ovat 750-1350 kcal. Muutama lipsahdus on tullut 3 viikon aikana mm. laivaristeilyllä, sillä muuten paino olisi tippunut enemmänkin, kun uin 1-2 kertaan viikossa n. 40-50 min kerralla ja puoli tuntia vietän kuntosalilla. Juuri uintipäivinä varsinkin syön enemmän.

Mietin vielä miten leikkauksen jälkeen pystyy syömään kasviksia. Vatsaan ei varmaan mahdu niitä ihmeemmin. Miten tämä suolen toiminta hoidetaan leseilläkö vai luontaistuotteilla? Muistaakseni apteekissa on joku levalax??, jota käytetään vanhusten suolen toiminnan aktivointiin, jotta vatsaongelmilta säästyttäisiin. Very Happy

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Su Heinä 03, 2011 7:17 pm

Moikka Leppis,
kokeilepa Laxoberon helmiä, joita myydään apteekissa. Helppo ottaa pieniä kun ovat , eivät maistu pahalle ja voi annostella oman tarpeen mukaan. sunny
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja Lovely Su Heinä 03, 2011 7:35 pm

Olethan muistanut juoda vettä, ainakin sen 2l päivässä I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja Leppis Su Heinä 03, 2011 8:57 pm

Kiitos vaan! Ehkä tuota veden juontia pitää tarkkailla ja ostan noita helmiä. Pitäisi varmaan syödä enemmän noita varsinaisia eneilytuotteita, mutta kun pirtelöt tökkii pahasti ja suolaset pahat ene-keitot olen korvannut Knorrin keitolla. Question

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja hansu Su Heinä 03, 2011 10:20 pm

Nuo Laxoberon helmet ei ihan heti suositelluimmasta päästa. Ne ovat "lääkkeellisempiä" vaikutukseltaan eli perustuvat lisääntyvään suolen peristaltiikkaan. Suoli tottuu syötävään lääkkeeseen ja laiskistuu entisestään. Käytettävä lääkemäärä myös kasvaa ajan myötä.

Duphalac/levolac taasen vaikuttavat suolen sisältöön löystyttäen ulostemassaa. Pegorion pussit ajavat saman asian. Näitä suositellaan ensisijaisesti päivittäiseen käyttöön. Vesi todellakin on tärkeää suolen toiminnan kannalta. Sen merkitys kannattaa muistaa.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Heinä 04, 2011 12:46 am

Magneesiamaito on erinomaista. On hellä vatsalle, sopii myös raskaana olevalla ja auttaa närästysongelmiinkin. Se ei tee mahaa kuralle vaan pitää sopivan soljuvana ulosteen. Enellä on normaalia kuten leikkauksenkin jälkeen ettei ulostetta tule joka päivä vaan parin päivän välein ja siksi helposti onkin maha kovalla. Itse olen leikkauksen jälkeen kamppaillut asian kanssa ja porkkanat/pähkinät/tummaleipä ovat olleet pop.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja Leppis Ma Heinä 04, 2011 6:43 pm

Sain vatsani toimimaan Pegorion pusseilla. Täytyy sanoa, että tämä olisi ollut jo 4 päivä ulostamatta. Join aamulla proteiinipirtelön ja se meinasi tulla ulos suun kautta, koska säiliöni oli jo täysi. alien

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja haidi66 Ke Marras 16, 2011 10:26 pm

Embarassed sama vika mulla joko maha ei toimi, tai sit hirvee ripuli, tosin ripulin syy on ku syö jotain rasvasta tai makeeta, ummetukseen käytän levolac tai sit ostan kaupasta luumumehua, muistaa juoda sitä joka päivä lasillisen niin kyllä maha toimii suht hyvin, mut pahempaa ummetukseen suosittelen tota levolackkia Very Happy sillä toimii takuulla vaikka maku ei mikää hyvä oo No
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Marras 17, 2011 2:22 am

Riittävä juominen ja riittävän vähän hiilareita on mulla tae sille että vatsa toimii. JOs juon vettä alle litran päivässä, on odotettavissa pinnistelyä vessassa.

Hapankorput on myös hyviä sisätautilääkärin mukaan pitämään vatsan sopivan löysänä.

Pitää muistaa että leikattuna vatsan toiminta muuttuu, eikä välttämättä toimi päivittäin vaan on normaalia pienemmälllä ja proteiinipitoisella ruualla että väli on 3-4 päivääkin ja vatsa tyhjenee sitten kun on tarvis ihan ok.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Joulu 06, 2011 7:01 pm

Mä käytin leikkauksen jälkeen 2kk levolakkia ja sitte oon menny luomuna vatsa toimii ihan joka pvä nykyään ja ei tee edes tiukkaa... Tuleeko sulla syötyä ne kasvikset jotka on vapaita enen aikana mulle riitti niiden kuitu ku raakana vedin pää-asiassa ? Ja vettä vettä....
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan! Empty Vs: Halutaan vinkkejä vatsan toimintaan!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa