Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

+7
samiko
Kelsius
Kimby
Tepa43
Minni67
hansu
Soile
11 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Ti Kesä 28, 2011 2:26 am

Olisin kovasti kiinnostunut tietämään missä sairaaloissa tehdään näitä ohitusleikkauksia ja millaisia kokemuksia sairaaloista on? Odottelen vasta POKS:n kirurgille aikaa mutta oletan ettei täällä Kouvolassa tehdä näitä leikkauksia, eikä Kotkassa. Onko lähimmät paikat siis Helsinki, Lahti, Mikkeli? Joensuussa leikataan myös, samoin Turussa ja Tampereella, Oulussa eli yliopistosairaaloissa. Kuka tietää muita julkisen paikan sairaaloita missä leikataan ja kokemuksia niistä tai jonotilanteita? Esim. Lappeenranta? Käsittääkseni nykyisen terveydenhoitolain mukaan voi itse valita missä haluaa hoidettavaksi, jos saa siis lähetteen. Meneekö se näin vai olenko ihan väärässä!
Olisin kiitollinen tiedoista:) Question
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja hansu Ti Kesä 28, 2011 12:32 pm

Mikkelissä ei leikata ollenkaan. Mikkeli lähettää leikattavat Kuopioon tai Joensuuhun. Itse kävin yksityisellä, joten minulla ei tietoa näistä käytännöistä.

Kouvolassa meitä kokoontuu muutaman leikatun/leikkaukseen menevän ryhmä aina ajoittain. Seraavasta tapaamisesta ei minulla nyt tietoa, kun missasin viimeisen käynnin. Voin laittaa yksityisviestinä tietoa asiasta, kunhan kyselen kuulumiset. Siis jos haluat.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Ti Kesä 28, 2011 8:58 pm

Kiitos Hansu tiedoista:) En tiedä vielä olisinko valmis "treffeille" mutta otan mielelläni vastaan infoa jos jotain sutinaa on...ja tietoja!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Kesä 29, 2011 1:53 am

Moikka,

taispa tuollainenkin pykälä tulla taannoin voimaan Smile

tampereella leikataan myös Hatanpään sairaalassa, eli Tamperelaiset tuolla ja ympäristökunnista tulevat TAYS:ssa.

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Ke Kesä 29, 2011 2:36 am

Kiitos tiedoista, mukavaa kun jaksatte vastailla:) Tsemppiä ja mukavaa kesää kaikille!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Kesä 29, 2011 3:39 am

Moi!
Satakunnan keskussairaalassa Porissa leikataan kans!! Ja oon tosi tyytyväinen niiden hommaan ja tahtiin!!! En kyllä tiedä miten sinne läänin ulkopuolelta pääsee!!!
Tsemppiiii kovasti sulle!! Smile
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Ke Kesä 29, 2011 11:41 am

Kiitps tiedoista sinullekin Tepa:) Pori ja Vaasa ovat kovin kaukana täältä Kymenlaaksosta katsottuna...Onnea sulle uuden elämän kanssa!Näytät kuvassa tosi hyvälle!!!Toivottavasti elämä muutenkin sujuu ja tilanne säilyy! Paljon lukenut tätä palstaa ja lähes kaikkeen saanut vastauksen!!!Mitenhän pitkäikäisiä nää tulokset on, onko siitä tietoa??Tai leikattujen tyytyväisyydestä esim viiden tai kymmenen vuoden kuluttua??? Vai onko Suomessa edes silloin näitä leikkauksia tehty. Yllättynyt olen että näitä tällä hetkellä tehdään näinkin paljon pienessä Suomessa!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Kesä 29, 2011 12:26 pm

Mun käsityksen mukaan valinnan vapaus koskien hoitopaikkaa koskee ainostaan perusterveydenhuoltoa, siis terveyskeskuspalveluja.

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/aiheet/tietopaketit/terveydenhuoltolaki/valinnanvapaus

PK-seudun leikkaukset tehdään Vantaalla Peijaksen sairaalassa. Siellä minutkin leikattiin eikä mitään valittamista hoidon laadussa. Lukumääräisesti leikkauksia tehdään siellä tietääkseni eniten, eikä sinne ole juurikan jonoa ollut. Tulpat ovat olleet muualla, esim. gastroskopiassa ja ultrassa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Kelsius Ke Kesä 29, 2011 5:12 pm

" Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? "

Minut leikattiin helmikuussa Lahdessa, Päijät-Hämeen keskussairaalassa. En tiedä jonotilannetta nyt, mutta noin vuosi sitten sanoivat muistaakseni leikkaavansa neljä per viikko ja kesällä pitävät taukoa. Muistelen, että alkukesästä 2010 edelläni oli noin 80-100 potilasta. Tilanne käsittääkseni kuitenkin elää, koska leikkauksia tekevät kaksi kirurgia ovat välillä esim. kokouksissa, lomilla, koulutuksessa jne. Lisäksi kirurgiaa vaativat kiireelliset tapaukset ohittavat laihdutusleikkauspotilaat.
Hoidosta Päksissä ei ole muuta kuin kiittämistä. Luultavasti kouvolalaiset leikataan juuri Päksisssä.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile To Kesä 30, 2011 1:06 am

Kiitos tiedosta:)
Smile
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile To Elo 18, 2011 4:37 am

Tälläviikolla sainkin varmistuksen siitä että minut leikataan Lahdessa, mikäli keikkaukseen pääsen. Kirurgi suositteli, seuraavaksi vatsan ultra, johon aika jo tulikin. Sitten sisätautilääkäri, rav.terapeutti ja gastro. Lopullisen päätöksen leikkauksestani tekee ilmeisesti kuitenkin anestesialääkäri, joka päättää voidaanko minut nukuttaa, koska sairastan useaa keuhkosairautta. Pitäkää peukkuja että homma etenee!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja samiko Su Marras 13, 2011 1:06 am

moi

tää on erikoinen tilanne kun mulla sisätauti hoidettiin kuusankoskella niin leikkaus lahdessa,vaimolla sisätauti kotkassa,leikkaus peijaksessa?erikoista,ainakin nähdään niiden ero...

samiko

Viestien lukumäärä : 72
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 12.11.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Su Marras 13, 2011 9:40 am

Ymmärsin, että hoitoketju oli juuri muuttunut nyt kesällä tai alkusyksystä siten että meidät kymenlaaksolaiset nykyisin leikataan päiksissä eli Lahdessa ja kirurgit sieltä käyvät tekemässä myös nämä gastroskopiat Kuusankoskella. Sairaanhoitopiirithän joutuvat ostamaan nämä palvelut kun eivät kuulu omaan toimialaan ja kilpailuttavat "palveluiden tuottajat". Ilmeisesti Lahti/Päijäthämeen keskussaiaala on ollut edullisempi vaihtoehto.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja samiko Su Marras 13, 2011 7:43 pm

nyt kuulin huhua että kotka alkaa leikata vuoden vaihteen jälkeen

samiko

Viestien lukumäärä : 72
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 12.11.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Su Marras 13, 2011 8:00 pm

Ahaa...mielenkiintoista. Mielummin kyllä menen Lahteen!!!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja samiko Su Marras 13, 2011 8:02 pm

joo onhan se ammattitaito kumminkin parempi lahdessa kuin kotkassa...

samiko

Viestien lukumäärä : 72
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 12.11.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Su Marras 13, 2011 8:15 pm

Ikävä kyllä näin on pakko sanoa, vaikka itsekin olen Carealainen, ei kokemukseni KOKS:sta ole hyviä. Ja kyllä se kokemus varmaan on siellä Lahdessa parempi. Tiedätkö jo kuka sinut leikkaa?
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja samiko Ke Marras 16, 2011 5:22 pm

moikka soile muuten unohdin mainita että mut leikkasi joku juha virtanen.todella hyvä oli palvelu lahdessa ja pääsin heti kotiin joten sopi mulle hyvin että pääsee kotiin toipumaan

samiko

Viestien lukumäärä : 72
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 12.11.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja haidi66 Ke Marras 16, 2011 7:25 pm

mut leikatti hesassa ja yksityisesti tilkan sairaalassa ja leikkaukseen pääsee vajaassa kuukaudesssa joka siltää myös kaikki tutkimukset, eli jos nopeesti haluut niin suosittelen yksityistä sektoria Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Ke Marras 16, 2011 8:05 pm

Samiko:Mä toivon kanssa pikaista v ierailua sairaalassa jo nopeaa kotiutusta...Smile Toivotaan että menee minulla aikanaan yhtä hyvin!
Haidi66:Mietin kovasti tuota että olisin käynyt gastrossa yksityisellä, mutta ei ole todellakaan varaa mennä yksityiselle leikkaukseen(:Olen ollut vuosia kolmen lapsen yh ja asuntovelallinen, kiikunkaakun että rahaa on ruokaan. Joten täytyy tyytyä odottamaan. Ei tässä pitäisi enää kauaa mennä, keuhkolääkärikin antoi leikkausluvan ja nyt odotellaan heliko-vastausta(otettiin ulostenäytteestä kun gastro epäonnistui) ja sitten pitäisi lähete mennä leikkausjonoon ja siitä arviolta 2 kk leikkaukseen...eli jouluähkyjen jälkeen eneilyä ja kevättalvella leikkaus...sopisi minulle vallan mainiosti. Tammi-helmikuu olis just hyv toipuilla takkatulen ääressä.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja haidi66 Ke Marras 16, 2011 10:39 pm

toivotaan et pääset nopeesti ja yksityisellä ne anto mulle nestemäistä diapamia 10mg ni kyllä gastro meni nopeesti, tosin mulle on se tehty nyt jo 7 kertaa, ku palleatyrä aikanaan leikattu ja nyt tän leikkauksen ohella huomattii et oli pettänyt, mutta tää leikkaus ajaa saman asian ja sinne muuten jäi närästys sun muut inhot vaivat, tosin leikkava ja tutkiva lekuri sano et mä pääsen helmpommalla kun yleensä leikkauskeen menevät, koska mulla ei päässy toi paino nousee älyttömiin lukemiin, tosin olihan sitä pituuteen nähden 33kg liikaa ja muut ohei sairaudet siihen päälle, stemppiä sulle eneilyyn ja leikkaukseen, toivottavasti kaikki menee hyvin Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile Ke Marras 16, 2011 11:19 pm

Huhhuh...gastrossa seitsemän kertaa..No mulle olis ollu kyllä se rauhoittava myös tarpeen, mutta eivät edes kysyneet..Sain kyllä jonkun litkun joka vähensi vaahtoa tms. mutta ei sanonut nimeä, sekin tuntui oudolta että kipataan suuhun lääkettä eikä tiedä edes mitä. Täytyy harkita viel tota yksityistä gastroa, kun huolettaa jos jää jotain tärkeetä huomaamatta. Mulla on sappikivet ja närästää kans että ne vaivat pitäs poistua kans. Sulla tosiaan oli paino tullut nopeesti. Mulla kans sillai tavallaan että oon ollut normaalisti hoikka..jopa laiha...mutta vuodesta 2000 olen lihonnut 40 kg. Järkkyä. Useilla oon huomannut että ovat aina olleet lihavia. Siitä mukava että täällä on muitakin joilla samansuuntasta taustaa.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja haidi66 To Marras 17, 2011 10:43 pm

kyllä sinne gastroon kannattaa mennä ku mullakin huomattii usieta haavoja mahassa, mut ne paranee somacilla ja näkee ne muutenkin et onks kaikki kunnossa leikkausta varten, ni ei tuu sit siellä yllätyksiä Very Happy ja ku meet sinne ni pyydät kunnon satsin diapamia, ne antaa sen nesteenä joka on vaaleen punasta ja maistuu mansikalle Razz ja rentouttaa kummasti jos muutenkin jännittää se tutkimus, on sit helpompaa ja pahin siinä on et saat sen letkun nielastua, ni sen jälkeen koitat miettii kaikkea muuta, ni tutkimus on ohi ennen ku oot edes huomannu ja ei siinä mee ku 5-10min ja ajatte et se on kohti leikkausta ja laihempaa elämää, niin kyllä se menee nopeesti Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Soile To Marras 17, 2011 10:52 pm

Kiitos jälleen tsemppauksesta:) Odottelen ensiviikkoon ulostenäytteen tuloksia...Mä en edes kovasti sitä toimenpidettä jännittänyt mutta en vaan saanut niletyä sitä letkua tuosta kurkunkannasta...aloin yökkäämään ja ramppaamaan niin paljon että tuli pissat alle ja kurkusta verta ja silmät/kasvot täynnä verenpurkaumia. Yritin kovasti koska tiesin että on tärkeä tutkimus. Kurja olo kun epäonnistui. Muistatko mitä se yksityisellä maksoi?
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja haidi66 To Marras 17, 2011 11:09 pm

muistaakseni tais olla siinä 200e paikkeilla ja siitä saa suht hyvin kelalta takas ja ne kyllä puuduttaa myös kurkun suihkeella ja mulla oli kans eka kerta silleen et verta tuli kurkusta ja yrjösin jatkuvasti, mut nyt ku on tehty niin monta kertaa, ni voin kertoo et tekijällä on tosi suuri merkitys tohon asiaan ja jos meet yksityiselle niin pyydä et leikkaava kirurgi tekee sen, eikä mikää yleislääkäri, ero on ku yöllä ja päivällä Very Happy ja pyydä musiikkia ja pidä silmät kiinni ja älä anna tehdä tutukimusta ennen ku diapami on vaikuttanu, se kun rentouttaa, niin myös sun yrjö refleksi helpottaa myös Very Happy ja mulla kuulu tohon leikkauksen hintaa kaikki tutkimukset ja kokeet ku mut leikattiin tilkassa ja siellä tehtiin myös gastro ja oli kyllä niin elppo juttu edellisiin kertoihin verrattuna ja tosi mukava lekuri ja hoitaja siinä mukana ja mä kerroin etukäteen et ihnoon koko tutkimusta ja ne otti asian todesta ja lääkitsi kunnolla ennen sitä, eli suosittelen sinne menoa Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia? Empty Vs: Missä sairaaloissa leikataan/kokemuksia?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa