Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

+3
toukka79
Kimby
saimaannorppa
7 posters

Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Pe Kesä 24, 2011 11:27 pm

Onko tämä normaalia: juotuani 1 dl proteeinipirtelöä tai syötyäni puoli purkkia piltti-lastenruokaa alkaa hirveät kouristusmaiset kivut mahassa, kuin isoja kiviä olisi niellyt. Kipu on niin kova ettei voi kuin kumarassa huohottaa. kestää n. puoli tuntia. en juo syödessä. onko muilla sleevatuilla tätä, Fisu ym. pleese auttakaa já kertokaa, vai pitääkö lähteä päivystykseen? Olen muuten noudattanut ohjeita. Mutta tämä on 3.pv leikkauksesta, ähkyn tilalle siis karmeat kivut, ei kai näin voi jatkua? Mad

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja Kimby La Kesä 25, 2011 12:01 am

EI mulla kylläkään noin pahoja olleet nuo kivut, vaikka niitä oli huomattavassa määrin alkupäivinä. Jos tuo kipu on pahentunut niin silloin minä ainakin soittaisin sairaalaan/osastolle. Ei niiden kuulu pahentua vaan niiden pitäisi hävitä pikkuhiljaa. Eka viikko oli mulle kyllä myöskin vaikea mutta pahimmillaan ne oli alussa ja sitten tasaisesti parani.

Tarkkaile tarkasti onko sulla kuumetta. Pieni lämmönnousu on ihan normaalia mutta jos soitat sairaalaan niin ekana ne tulee kysymään onko sulla kuumetta.Mulla oli n. 38 astetta melkein pari viikkoa mutta ei lekuri siitä huolestunut kun soitin sairaalaan.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja saimaannorppa La Kesä 25, 2011 12:45 am

Jouduin oksentamaan ja se helpotti, työnsin sormet kurkkuun. Ilmeisesti piltti oli liian vahvaa sapuskaa vielä, ensimmäinen ns. kiinteä leikk. jälkeen. En voi soittaa mihinkään kun Tilkka on kiinni nyt jussina. Minkälaisia kipusi olivat Kimby? Tuntuiko syönnin jälkeen kuin kiviä ois ollu mahassa pyörimässä? Mietin onko jotain pahasti pielessä.....vai onko tämä normaalia. Sain by passilaisten ruokailuohjeet, mutta niissä olevat mää'rät on valtavia 1,5-2 dl velliä tai keittoa,miten se mulle käy jos mahalaukkuni on 1 dl?Pyysin omia ohjeita niin sain vain suullisen vastauksen että kokeilemalla se selviää......karmeimman kautta..olen hädissäni ja peloissani mitä tämä on. Kuumetta ei ole.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja Kimby La Kesä 25, 2011 2:11 am

No jos ei lämpöä ole niin ei liene oikeasti vaarallista. Epämukavaa taatusti on. Mulla tuntui siltä kuin olisin nielaissut tennispallon joka hitaasti valui kurkkua alas ja sitten jäi pönöttämään vatsalaukkuun. Tämä siis vaikka nielaisu oikeasti oli kuinka pieni tahansa. Siis teelusikallinen tuntui jo tennispallolta.

Onko ne kivut sulla pahentuneet vai ei?

Koita nyt keskittyä juomiseen nää ekat päivät. Viikon pari voi hyvin olla ilman ruokaa mutta ei ilman nestettä. Jos juominenkin tuntuu vaikelta niin kokeile teetä tai piimää ja nekin huoneenlämpöisenä. Laske nesteiden määrää mitä saat alas. 2L pitäisi saada kurkusta alas päivittäin, muuten ei hyvää seuraa. Kipuhin saa ottaa kipulääkettä. Sitä varten ne ovat olemassa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja toukka79 La Kesä 25, 2011 5:42 pm

Saimaannorppa: kuulostaa aivan samalta ku mulla oli viikko sitten. Söin liian nopeasti varmaan, sillä en ehtinyt ottaa kuin pari puraisua leivästä. Aivan järkyttävä kouristava kipu ja röyhtäilyjä, todella tuskainen olo, joka helpotti kun oksensin. Se oli kovin dumping tähän mennessä.
Toki jos tulee joka kerta niin ei normaalia, mutta satunnaisesti voi olla syömisen yhteydessä. Kivut ilman syömistä ja kuume kertova erityisesti ongelmista kirurgin mukaan. Mulle tehty GBP ja kuvailemasi määrä menee mulla vasta nyt pikku hiljaa ja leikkauksesta useita viikkona. Eli rauhallisesti kannattaa ottaa ruuan kanssa. Kuten Kimby sanoi (ja mulle kirurgi myös) juominen on se oleellisin. Tuo proteiinipirtelö on minusta aika vahvaa uudelle mahalle..kokeile vaikka juotavaa actimelin rasvatonta mustikkajugurttia, sellainen pieni "pullo" ja hitaasti sekin.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Kesä 25, 2011 6:17 pm

Soita Peijakseen ja kysy. Osaat varmasti auttaa vaikka eivät ole sua leikanneetkaan.

Mullakin oli kipuja, kun söin liian nopeasti/ liikaa. Alussa pari lusikallista on tasaraha ja sekin jaettuna osiin. Mä söin/join alussa kaiken hereillä olo ajan. Pieni hörppy jotain, tauko ja taas hörppy, tauko jne.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja saimaannorppa La Kesä 25, 2011 11:39 pm

Voi kiitos palstalaiset avustanne, kipu juuri sellaista kuin olisi tennispallon nielaissut. Ruoka ja juomamäärä per kerta on 1 dl ja sekin pureksien ja erittäin hitaasti. Seisotettu vesi, haalea tee, luonnonjugurtti marjakeitolla ohennettuna, pussikeitto.Siinä viime päivien eväät. Röyhtäystä ei tule, ei liioin ulostetta toissapvn ripulin jälkeen. (mistä tulisikaan...?) nestettä on mennyt vähint. 1,5 litraa mutta joka kulaus tekee tämän kivun. Panin lääkärille viestiä, että onko normaalia.Suolasen himo on, mutta en uskalla enää oikein edes lihalientä juoda..
Luulin että tänään ois ollu parempi, mutta ei, aamupv meni vielä, mutta nyt illalla taas helvetti valloillaan. Litalginia otin murskattuna, koska tabletti ois liian iso nieltäväksi. Lääkäri kylläkin määräsi panacod poretta, mutta ne poreet tekee siitä sopimattoman. koska tämä loppuu eli kauanko tätä on teillä kestänyt?

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja Kimby La Kesä 25, 2011 11:45 pm

Anna sen Panacodina poreilla valmiiksi ihan rauhassa. Eihän se sitten enää vartin päästä mihinkään poreile. Kipua on varmasti JOSSAIN määrin 2 viikkoa, mutta kokoajan sen pitäisi helpottua. Jos 1 dl on liikaa niin sitten 1/2 dl puolessa tunnissa. Mullakin oli ihan tajuton suolanhimo joka vaan kertoo siitä että elimistö tarvitsee suolaa. Minä tyydytin sen aivan loistavasti Knorrin juustokeitolla. Muistan vieläkin kuinka hyvää se oli siihen himoon. Sitä yhtä pussia söin 2 päivää putkeen...
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja saimaannorppa La Kesä 25, 2011 11:56 pm

Vielä: kauanko teillä noi kipukohtaukset kesti ajallisesti per kerta ja auttoiko kipulääke? Minkäniminen? Entä kuinka monta viikkoa leikkauksesta niitä vielä tulee?
Kyllä on sitten ruoka-ohjeet mitä sain mukaan, päin prinkkalaa kun 6-8 krt per pv pitäs syödä 1,5-2 dl annoksia ja juomat päälle. Mitä teidän muiden ohjeissa sanotaan?
En voinut kuvitellakaan että 1 dl keitonlitkua ois liikaa....pannaan sitten syömäpuoli katkolle kokonaan. Huomasin että mikään kylmä ei käy, ei vesi suoraan hanasta, sekin laukasee kivun, ja se on niin kova, että kontillani vaan lattialla suoraa huutoa kiljuin...loppuuhan tämä joskus, joohan?

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Kesä 26, 2011 3:33 pm

Mulle 1dl kerrallaan oli alussa aivan liikaa. Puolet siitä oli sopiva määrä. Ihan alussa tuli maha täyteen 2 ruokalusikkalisesta oli sitten kyse vedestä tai ruuasta.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja toukka79 Su Kesä 26, 2011 4:29 pm

Ensimmäiset kaksi viikkoa voi ihan hyvin syödä esim. 2h välein 2rkl jogurttia tai pureskele hyvin siivu juustoa (aromisuolaa vaikka päälle). Vettä siinä välissä pillillä pikku hiljaa ja heti lopettaa kun mahassa tuntuu painetta. Ne saadut proteiiniohjeet on toki tärkeitä, mutta vasta myöhemmin. Nyt syöt vaan tosi vähän ja sellaista mitä tekee mieli. 1dl on varmasti liikaa aika pitkään! Kipukohtaukset on yksilöllisiä ja jos et röyhtäile tai oksenna niin pitempään varmaan kestää. Ei niitä voimakkaina pitäisi tulla, jos syöt vaan ihan vähän ja hitaasti, kipristellä saattaa useamman viikon.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Kesä 26, 2011 6:02 pm

Minä kans huomasin että pitää syödä tosi vähän kerrallaan ja hitaasti. Puolen desin mehukeitto ja 40 minuuttia. Nyt 2 viikkoo leikkauksesta menee jo desi varttiin.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Su Kesä 26, 2011 6:56 pm

No jo rupee selviimään, lääkäri otti yht. ja sanoi samaa. eli liikaa on menny ja liian nopee. eikö anemia tuu jo näin pienistä ruuasta? mitä muuten joitte, kun vesi tökkii pahasi ja aiheuttaa heti kipukohtauksen, vaikka kuin ois seisonutta ja haaleeta, ja miksi PILLILLÄ? röyhtäystä ei tuu, vaik ois tarve. eikä mitään peräpäästäkään.....psyykekin on kovilla, tää aamu alko itkulla.onko konkreettista kokemusta kauanko tää kestää? eli koska voi niellä jotain ilman kipuja??? antakaa jotain osviittaa. pelkäsin jo et on jotain pahasti pielessä ja jatkuu loppuikäni tää kipu.mitkään kipulääkkeet ei auta tähän vaivaan. antakaa pliis jotain toivoa. paino tippunu kauheeta vauhtia, 4 kg eli kilo per pv.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Kesä 26, 2011 8:57 pm

No niin mulletehty gbp 15.11.10 ja yhä edelleen ei toivoakaan syödä ja juoda yhtä aikaa yhä tulee dumping liian nopeasta eväästä ja yrjö tulee samalla ja yhä on kipuja ruokaillessa jos väärän lainen eväs. Mun pahimmat meni ohi 4vko kuluessa ja siihen saakka olin nestemäisellä kun maha ei muuta ottanut vastaan ku olin heti kipee. Kaks ruokalusikallista kerralla ja kaikki juoma pureskeltuna se auttoi mulla myös vesi yhäkään en voi kylmää vettä juoda ja nopeaa ei mitään jos vetelee entiseen malliin niin hyvä ei varmasti heilu.. Tsemppiä! Smile
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja toukka79 Su Kesä 26, 2011 9:17 pm

Pillillä siksi, että menee vähemmän ilmaa mahaan juomisen yhteydessä mahaan. Anemia ei tule hetkessä. Syömme vitamiineja ja varastoja on omasta takaa. Ihminen pärjää yllättävän vähällä ruualla kunhan juo! Eikös toi painon putoaminen motivoi..sehän tän kaiken idea on Smile Kivut lakkaa aikanaan. Sinuna odottelisin rauhassa pari viikkoa kipujen loppumista ja keskittyisin etsimään ruoka-aineet ja nesteet, jotka sopivat juuri sinulle. Mut ilman pitäis kyllä tulla ulos..jossain vaiheessa kannattaa tyhjentää suoli ihan varmuuden vuoksi (microlax peräruiske esim.). Täysi suoli tekee myös sen että kaikki sattuu kun syö.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Maalis 16, 2012 5:53 pm

MISSÄ SAIMAAN NORPPA MAHTAA OLLA??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!! Empty Vs: sleevatun hirveät kivut syönnin jälkeen, APUA VASTATKAA!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa