Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tampereen jonotustilanne??

+19
Hansu46
Bulla65
HyeeNa!
BLOCCO
OLH
peikkomuori
Möhköfantti
Aurora
Elämä edessä
Sokerihiiri
pillipulla
Katriikka
Sarppa
saimaannorppa
toukka79
Tertsukka
Minni67
Piitu
haicu
23 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja haicu Ti Kesä 07, 2011 5:15 pm

Heipsan kaikille Smile
Osaisiko joku kertoa mikä on tällähetkellä Tampereella jonotustilanne leikkaukseen? Lähete lähtenyt itselläni toukokuun lopussa, aika tays rt 19.07.2011 sekä sisätautilääkärille syyskuun alussa. Tässä välissä sitten pitäis saada verikokeet otettua sekä painoa tietysti pudotettua. Lähetteen lähtöhetkellä paino 116,6 ja tällähetkellä eilen diabeteshoitajan vastaanotolla 113,7 eli pientä laskua tapahtunut Laughing
Mitenkäs tämä operaatio täälä Tampereen seudulla tästä etenee kun on sisätautilääkärillä ja rv:llä käyty? ilmeisesti ilmoittavat tässä kantansa laittavatko leikkaukseen puoltavaa lausuntoa?

Onko edelleen niin että Tayssissa leikkaavat Tampereen naapurikuntalaiset ja Hatanpäällä Tamperelaiset? Onko näissä jonoissa joitain eroja?


haicu

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Tampereen naapurikunta
Registration date : 31.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Piitu Ke Kesä 08, 2011 3:31 am

Tervetuloa palstalle haicu!
Minusta hasa näyttäs vetävän paremmin kuin tays ja leikkausjako juuri niinkuin kirjoitit. Mulla oli sisätautilääkäri maaliskuussa ja ehkä leikkaus loppu vuoden aikana.

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 14.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Kesä 08, 2011 4:42 am

Tervetuloa munkin (heh) Puolestani Smile

Mulla oli sisätautilääkäri ihan helmikuun lopussa ja nyt odotan kutsua ylävatsan ultraan, leikkaus mahdollisesti syyskuussa.

Minni

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja haicu Ke Kesä 08, 2011 10:58 am

Kiitokset vastauksista. Noh, eipä muuta kun odotellaan mitä tuleman pitää. Toisaalta on ihan hyvä että aikaa kuluu jonoissa vähän aikaa, jotta pääkoppakin pysyy mukana ja pystyy kunnolla sisäistämään asian.

Very Happy Huh, hellettä. Täytyy varmaan lähteä pienelle aamulenkille ennen kun aurinko kunnolla nousee.
Tamperelaisilta ja varsinkin naapurikunnista leikkaukseen hakeutuvilta tai siinä olleilta mielellään kokemuksia otetaan vastaan! sunny

haicu

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Tampereen naapurikunta
Registration date : 31.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Tertsukka Ke Kesä 08, 2011 2:57 pm

Heips Haicu, mulla oli toi sisätautilääkäri 08.02.11 ja nyt leikkaus hatanpäällä 13.6. Hasa vetää hyvin, tosin nyt kesällä siellä ei leikata, pitävät kesälomaa.
Mun tahti on ollut aika nopee kun lähete lähti tayssiin marraskuussa 2010.
Onnee odotukselle, se leikkaus tulee nopeemmin kun uskotkaan, aika menee siivillä.
lol!
Tertsukka
Tertsukka

Viestien lukumäärä : 100
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 27.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja toukka79 Ke Kesä 08, 2011 3:28 pm

Heips!

Mulla oli RT ja sisätautilääkäri marraskuussa 2010 (lähete elokuussa), gastro maaliskuussa ja leikkaus toukokuun alussa.
Tamperelaiset leikataan Hasassa ja hyvin vetää mielestäni. Leikkauksia 6kpl/kk kun itse kysyin osastolla.

Tertsukka: sulla on tosi nopeesti mennyt ja jännät hetket käsillä!
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja haicu Ke Kesä 08, 2011 5:02 pm

Onnea Tertsukka leikkaukseen Very Happy Tahti on kyllä ollut huima!
Toukallakin on ollut samaa aikataulua eli noin reilua puolta vuotta.

Mulle diabeteshoitaja työterveydessä (koskiklinikalla) mainitsi että kaikki hänen tuntemat leikkaukseen lähteneet ovat leikkaukseen pääseet noin puolenvuoden sisällä, mutta tuntuu että täälä palstalla keskimääräinen odotusaika on julkiselle ollut noin vuotta... Tiedä sitten, eiköhän tuokin selviä kunhan sinne asti päästään...

Onko Tayssissa ja Hatanpäällä sama leikkaustiimi vai onko eri lääkärit leikkaamassa?

haicu

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Tampereen naapurikunta
Registration date : 31.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Kesä 08, 2011 5:14 pm

Käsitin , että periaatteessa on omat, mutta Peromaa ilmeisesti "avustaa" myös Tays:in leikkurissa. Menee vissiin asiakaskohtasesti, eli osan tekee yksin, osas on useempi lekuri salissa;)

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Tertsukka Ke Kesä 08, 2011 5:17 pm

Kiitos, kyllä täällä alkaa pieni jännitys oleen ilmassa.
Mun ymmärtääkseni tayssissa on eri leikkaaja kun hasassa mut nyt kyllä en mee satavarmaks tästä asiasta.
Joo tahti on ollut aika reipas mutta hyvin menee...
Tertsukka
Tertsukka

Viestien lukumäärä : 100
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 27.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja haicu Ke Kesä 15, 2011 7:06 pm

Vielä kysymystä hieman Tampereella leikatuilta:
* tehdäänkö kaikille gastroskopia ja ylämahan ultraus?
* entä joutuuko kaikki käymään psykologin juttusilla ennen leikkaukseen pääsyä? Olen vaan huomannut joidenkin teksteistä että tällaistakin olisi ollut?


haicu

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Tampereen naapurikunta
Registration date : 31.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja toukka79 Ke Kesä 15, 2011 7:08 pm

Leikattu 6 vkoa sitten
-gastro ja ultraus tehtiin (ja tietääkseni tehdään kaikille, jos ei ole vasta tehty)
-ei psykologia (tietääkseni tämä tulee jos on todettu syömishäiriö, masennus tai muu henkinen juttu joka voi vaikutttaa toipumiseen)
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja haicu Ke Kesä 15, 2011 7:31 pm

voisko gastroon ja ultraan hakeutua yksityisesti ja sieltä tulokset viedä sitten sinne Tayssiin sisätautilääkärille? Mietin vaan, että josko tämä sitten mahdollisesti hieman nopeuttaisi tuota leikkaukseen pääsyä... Olen käsittänyt että suurin aika odotteluun menee että pääsee juuri tuohon gastroon...

Kiitokset Toukka79 vastauksesta Very Happy

haicu

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Tampereen naapurikunta
Registration date : 31.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 16, 2011 12:09 am

Kyllä voi käydä yksityisesti käsittääkseni, ja varmaankin nopeuttaa asiaa.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Minni67 To Kesä 16, 2011 8:48 pm

Varmaan sen gastron vois käydä privaatisti, mutta se ylävatsan ultra on mulla ainakin vasta sitten, kun on se leikkausta edeltävä ene meneillään, joten se ei sitten vissiin auta mitään jos tehdään noin niinku etukäteen Sad Siinä on ymmärtääkseni tarkotus tarkistaa juurikin maksan tilanne ( pieneneminen) sen enen aikana juuri ennen leikkausta.

Näin mulle annettiin jonohoitajan taholta ymmärtää, kun kanssa kyselin gastron jälkeen tuon ultraäänen tilannetta.

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 16, 2011 10:02 pm

Mulle tehtiin ultraus jo ennen eneä. ei kukaan maininnut että pitäs vasta enen jälkeen. ja kelpas uä-lausunto sellaisenaan, tosin oon menossa yksityiselle.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Sarppa Pe Kesä 17, 2011 2:04 am

Mullakin lähete Tayssiin, työterveyslääkäri laittoi sen alkuvuodesta. Tänään olin sokerirasituskokeessa, verikokeissa sekä sydänfilmissä. 28.päivä on ravitsemusterapeutti ja elokuussa sisätautilääkäri.
Ei ole kyllä hajuakaan milloinkohan olisi leikkaus, jos nyt siihen edes pääsen. Kukaan ei ole sanonut, että painoa pitäisi nyt pudottaa, toivotaan ettei nyt kosahda siihen...
Sarppa
Sarppa

Viestien lukumäärä : 38
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 16.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Katriikka Pe Kesä 17, 2011 10:55 pm

Eilen kävin ravitsemusneuvojalla ja hän kertoili tän hetken tilanteesta TAYS:ssa. Leikkaukseen jonoa kuulemma noin vuoden verran, leikkausjonossa olevia n. 50 henkilöä ja sitten me jotka odotellaan leikkausjonoon pääsyä. Sanoi että ainakin vuosi menee tästä vielä, JOS leikkaukseen päädytään.
Katriikka
Katriikka

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Tre
Registration date : 09.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja pillipulla La Kesä 18, 2011 12:57 am

Paljon ainakin jonossa on väkee kun mulle sano ravitsemusterapeutti soittaessaan kielteistä leikkaukspäätöstä et 50 on jonossa..
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 18.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Minni67 La Kesä 18, 2011 1:23 am

Pillipulla, miksi sulle ravitsemusterapeutti ilmottaa leikkuuseen pääsystä?? Sad

Eikö tollasten ilmottaminen ole lääkärin hommia, siis sitä tarkotin Smile

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja pillipulla La Kesä 18, 2011 2:44 am

Juu kai se normaalisti oliskin mut mulla oli käynti viime viikolla sillä niin tuumas et voisi esittää mun "tapaukseni" uudestaan käsiyeltäväksi siinä työryhmässä mikä niitä päättelee niin sovimme että soittaa mulla sitten mikä on loppu tulos...
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 18.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Su Kesä 19, 2011 11:58 am

Hei,
minä olen vielä "jonossa" Pirkanmaan julkiselle puolelle, vaikka minut leikattiin jo yksityisellä puolella viime maanantaina. Olen yrittänyt jo monesti soittaa ja perua jonotustani,mutta eihän sieltä ketään kiinni saa. Soittoaika keskellä päivää yhden tunnin!!!!
Mutta joo, kunhan saan jonkun sieltä kiinni, niin tutkittavien jono vähenee yhdellä... Smile
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja pillipulla Su Kesä 19, 2011 3:54 pm

Eli 49 Laughing Mulla nyt aika kirurgille ens kuun lopulla Kamppiin T-taloon. Kumpa nyt sitten sitä kautta onnistuis leikaukseen pääsy Smile
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 18.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja haicu To Kesä 23, 2011 4:48 pm

Onpas Tampereella jonoa kertynyt... Saas nähdä kuinka monta vuotta joutuukaan odottamaan Sad

Pillipulla, mihinkä tyssäsi tuo leikkaukseen pääsy?
Olen tuossa miettinyt että kun lähete lähti Tayssiin oli painoindeksi 43-42 suurinpiirtein ja jos nyt saa pudotettua painoa ennen käyntejä sielä tiukalla eneilyllä ja muuten vähäkalorisella sekä liikunnalla, että voiko se olla este? Tarkoitan että kannattaako pitää bmi yli 40 ennen käyntejä sielä?
Tosin käyn säännöllisesti diabeteshoitajalla punnituksista ja näistä kaikista aijon ottaa dokumentit mukaan käynnille, jotta näkevät painon laskun ja suunnattoman yrityksen. Voiko leikkaus tyssätä siihen että painoa on alle bmi 40 siinä vaiheessa kun käy esim. sisätautilääkärin / girurgin vastaanotolla?

haicu

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Tampereen naapurikunta
Registration date : 31.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja pillipulla La Kesä 25, 2011 7:18 pm

Oma lääkäri kirjoitti lähetteen Tayssiin suositellen leikkausta tietäen taustani, 10 vuotiaasta lähtien ollut lukuisia laihdutus yrityksiä mm jo tuolloin osastolla diettailemassa. Ja kuten monilla muillakin, jo kokeillut kaiken lääkinnällisen ja muut tuet panon pudotukseen. Ja siinä onnistunutkin muutaman kerran pudotten noin 20 kg pois mutta en koskaan normaali painoiseksi asti. Ja takaisinhan ne ovat tulleet korkojen kera.
Ravitsemusterapeutti ja sisätautilääkäri olivat erittäin myönteisiä leikkaukseen menosta muut kirurgi oli sitä mieltä että vielä jatketaan omia yrityksiä. Ehdin saamaan jo gastroonkin ajan kun sisätautilääkärin käynnillä hän oli vakuuttunut että olisin leikkauspöydällä syksyllä, hänen sanoin. Mutta sielä leikkaus työryhmässä sit oltiin toista mieltä. Suurin syy kohdallani on tuo bmi. Tämän prosessin aikana se on ollu 38 ja 39 tienoilla. Sairauksinani on insuliiniresistenssi, pco ja ms-tauti. Mutta näistä mitkään ei ole vissiin tarpeeksi siihen että kohdallani katsottaisiin leikkauksen olevan tarpeellinen.
Tässä oli mun tarinani julkisella puolella ja nyt ens kuussa mulla aika terveystalolle Kamppiin kirurgin vastaan otolle lippujen ja lappujeni kanssa ja katsotaan jos asia etenisi sitä kautta...
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 18.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Kesä 25, 2011 10:55 pm

Pillipullalle suuresti onnea ja menestystä leikkuupolullasi!!!
Haicu= Se ensimmäisellä käynnillä ollut paino pitää olla tarpeeksi hyvin dokumentoituna eli mustaa valkoisella. Sen jälkeinen painon putoaminenhan on vaan superhieno asia! Sitä terveydenhoitohenkilökunnankin pitää kunnioittaa, eikä evätä leikkuriin pääsyä pienen BMI:n takia. Tällaisia huhuja kieltämättä on jostain kuulunut!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tampereen jonotustilanne?? Empty Vs: Tampereen jonotustilanne??

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa