Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Eneilyn psykologiset vaikutukset

+7
Jonsku
MRA123
toukka79
Aurora
2FatToFly
eräpena
Bullero
11 posters

Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja Bullero Pe Toukokuu 06, 2011 3:50 pm

Heippa taas,

Tänään on viides eneilypäiväni ja alan pikkuhiljaa saamaan käsitystä siitä, miksi painoni on päässyt kipuamaan näinkin korkeaksi. Minulle eneilyssä vaikeaa EI ole ollut näläntunne (itseasiassa sitä ei ole juuri lainkaan) eikä mieliteot (niitäkään, ei ihme kyllä oikeastaan toistaiseksi ole). Rankinta on ollut se, että olen nähtävästi tottunut palkitsemaan itseni ruualla ja täyttämään sillä jonkinlaisen aukon elämässäni. Nyt se kolonen ammottaa tyhjyyttään! Suspect Kun tulen rankan työpäivän jälkeen kotiin, illan "kohokohta" on ollut syödä jotain hyvää (ei aina edes mitään epäterveellistä, vaan hyvää). Viikonlopun lähestyessä on ollut kiva miettiä mitä kaupasta ostaisi, mitä kokkailisi (pidän ruuanlaitosta ja uusien reseptien kokeilusta paljon!), leipoisiko jopa jotain? Lauantai-illan kruunu on ollut hyvä itsetehty ateria kenties leffan katsomisen yhteydessä. Kavereiden kanssa käydään usein ulkona syömässä niin viikolla kuin viikonloppuisin.

Kun olen huomannut tuon yhteyden, olen aika hämmästynyt, miten vahva psykologinen side ruualla on elämääni. Nyt, viiden päivän eneilyn jälkeen tunnen tyhjyyttä: millä täyttäisin tuon aukon elämässäni? Mikä olisi se kiva juttu ja "palkinto" illalla ja viikonloppuisin? Tiedän, että tämän havaitseminen on todennäköisesti avain onnistumiseen. Silti tuntuu, että jotain olennaista elämästäni puuttuu Rolling Eyes

Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia ja ajatuksia? Miten olette täyttäneet tuon aukon elämässänne?
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja eräpena Pe Toukokuu 06, 2011 3:54 pm

Täytyy kehittää addiktio syömisen tilalle. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja Bullero Pe Toukokuu 06, 2011 4:01 pm

Poltin aikaisemmin tupakkaa ja lopetin sen vuosi sitten. Huomasin tupakoinnin suhteen lopettamisen jälkeen samanlaisia "psykologisia" vieroitusoireita ja todennäköisesti käyttäytymismalli on siinäkin riippuvuudessa ollut ihan sama.
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Pe Toukokuu 06, 2011 4:27 pm

Sitten sitä onkin ihmeissään, kun suunnittelin lopettavani tupakan polton ja aloitan ENEilyn elokuun alussa. Shocked Pitääköhän sitä muuttaa tuoksi ajaksi johonkin piilopirttiin ettei tule ruumiita?

Mulla on tuo syöminen ja tupakointi myös sellainen katkaisu, väliaika, palkinto, ajankulu.... you name it, i do it...

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja Aurora Pe Toukokuu 06, 2011 4:39 pm

Mä olen eneillyt maanantaista hyvin tuloksin. Mulla tuo syöminen on ollut samanlaista kun sullakin ja olen aina iltaisin rentoutunut jäätelö litralla ja suklaalevyllä mutta nyt en ole edes kaivannut. Mun eneilystä tullut ylimääräinen energia menee siivoukseen, mieskin ihmettelee kun kämppä kiiltää Very Happy

Meilläkin on aina viikonloppuisin syöty hyvin kai mä puren selleriä.
Perjantai punkutkin heivaan nyt mäkeen juhannuksena vasta.

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja toukka79 Pe Toukokuu 06, 2011 7:11 pm

Kuulostaa niin tutulta..leikkauksen jälkeen ainakin aluksi sama juttu tuntuu jatkuvan eli tekemistä tarttee keksiä kun ei voi syödä koko ajan. Mitä ihmettä laihat ihmiset tekee koko ajan Very Happy
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Toukokuu 06, 2011 8:41 pm

Mä huomaamattani olen täyttänyt elämäni pasianssin peluulla...
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja Jonsku Pe Toukokuu 06, 2011 9:20 pm

Mä keksin eneilessä et tein kaikesta jotain hyvää Smile Kuten esim salaatin joukkoon paistoin jauhelihaa ihan pikkusen ja maustoin sen hyvin. Ja nyt leikattuna mä syön edelleen kaikkea mitä ennenkin, mut koitan katsoa et se olis vähärasvainen versio ja siis teen kaikesta jotain hyvää Smile ilman lihomista. ja annoskoko on on kyl huimasti muuttunnu.valkoinen leipä eikä oikestaan mikään mikä pitää jauhoo sisällä sovi mulle, niin hiilarit on itsestään poistunnu,hyvä niin Smile
Jonsku
Jonsku

Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 05.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Toukokuu 06, 2011 10:40 pm

Voi että mulla on siis paljon odotettavissa!!! Odotan hame hampaissa sitä kun jaksais siivota!! Nyt töistä tullessa heittää soffalle "hetkeks"lepäämään.... ja se hetki venyy ja venyy. Mutta josko sitten olisin reippaampi laihempana Smile

Tuo tupakan polton lopetus on kyllä käsittämätöntä psykologista taistelua. Fyysistä mielitekoa ei ole lainkaan, mutta mutta.... mitä väsyneempi olen sitä enemmä sitä tekee mieli. Miten ihana onkaan istua lämpimänä päivänä pihalle ja katsella ympärilleen ja tuprutella..... ilman tupakkaa se ei ole sama asia. Tai miten ihana on tulla kotiin töistä, päästää koirat ulos ja istahtaa heidän kanssaan kuistille ... tupakille. Tai kun puhelin soi illalla, miten ihanaa onkaan lähteä kuistille istumaan ja rupattelemaan mukavia ja .... poltella.

Nämä on niitä mun kompastuskiviä, näitä tilanteita huomaan kaipaavani eniten, ja näissä tilanteissa helpoiten lipsuu.
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja kamro Su Toukokuu 08, 2011 6:45 pm

Mulla on vähän sama juttu, pitää miettiä että mitäs sitä nyt tekiskään kun ei voi syödä tv:n edessä.

Onko sulla mitään haavetta esim. harrastuksesta, jota voisit kokeilla?

Minä olen siivonnut kaappeja kirpparille vietäväksi, lukenut kirjoja, tehnyt käsitöitä, liikkunut ja siivonnut myös. Tänään silitän vaatteita (jota meillä tapahtuu noin kerran vuodessa...)

Olo on mitä mainioin kun ei ole hiilarihumalassa. Minä masentunut olen hyvillä mielin ja jopa energinen. Aika mukavaa.

Terkuin Kamro
kamro
kamro

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 21.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Toukokuu 08, 2011 8:16 pm

Ei tuon vanhan elämän tarvitse olla ohi. Mutta pitää opetella itse siihen että elämä ei leikkauksen jälkeen pyöri syömisen ja ruuan ympärillä, koska kiinnostus siihen hiipuu, enemmänkin niin että pitäisi syödä jotain proteiinipitoista, mutta eipä oikein tee mitään mieli. Ravintolassa voi edelleen syödä, mutta itse tyydyn monasti vain alkupala-annokseen.

Ruokaa joutuu heittämään pois aiempaa enemmän, koska ei voi ottaa lisää tai ei tee mieli syödä samaa ruokaa useampaa kertaa.

Mulla ainakin osin kotihommat on alkaneet sujua mielummin, koska on sitä luppoaikaa. Tai sitten viettää sitä enemmän Facebookissa Smile Mutta tosiaan kyllä tässä leikkauksessa on kyse elämänmuutoksesta ennen kaikkea, kun ruoka jää toissijaiseksi asiaksi elämässä. Toisaalta saa hyvällä omallatunnolla syyllisyyttä tuntematta syödä sen minkä syö, mikä sekin on ihana asia.

Mutta sanoisin että perheen pääasiallisen kokin leikkaaminen vaikuttaa koko perheen ruokailuihin, sillä kiinnostuksen väheneminen ruokaa vaikuttaa varmasti myös intoon tehdä ruokaa. Mä leivon kyllä vieläkin, vaikka itse voi syödä vain sen pienen palasen tai yhden pullan tms.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja pingu70 To Toukokuu 19, 2011 12:12 pm

Minulla on myös tosi paljon vapaa aikaa,kun ei elämä pyörikkään enää ruuan ympärillä.
Huomaan viihtyväni hirveesti puutarhassa.
Siivoilen pihaa, istuttelen kukkia, eilen odotin koko työpäivän ajan et pääsisin tekemään polttopuita.
Kohta on talven puut tehty,eikä kesä ole viellä edes alkanut.
(viime kesänä jäivät tekemättä)
Monesti ihmettelen miten päivät ovat niin pitkiä.
Ihankuin vuorokauteen olisi tullut lisää tunteja.
On tää uusi elämä ihmeellistä. Laughing

pingu70

Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneilyn psykologiset vaikutukset Empty Vs: Eneilyn psykologiset vaikutukset

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa