Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne

4 posters

Siirry alas

Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne Empty Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne

Viesti kirjoittaja marke57 Pe Huhti 10, 2009 2:46 am

Rauhallista Pääsiäistä kaikille !

Näin Pääsiäisen kunniaksi toivon mahdollisen monen leikkauksen läpikäyneen jakavan kokemuksiaan meille leikkausta harkitseville; kertokaa kokemuksianne elämän laadun paranemisesta leikkauksen jälkeen. Ennen kaikkea: katoaako tai edes helpottaako jatkuva nälän tunne leikkauksen myötä. Muuttaako leikkaus jotenkin vatsalaukun bakteeristoja, nälkähormoonien erittymistä ja siirtymistä aivoihin yms.

Käyn juuri itseni kanssa painiskelua, hakeituako leikkaukseen vai ei. Ollako vai eikö olla ?

Mielihalut, ruuan pyöriminen mielessä ja jatkuvat laihdutuskuurit ajavat uupumukseen ennen pitkää.

Olenaisimpia asioita päätöksessäni on tieto siitä, miten käy nälän ja mielitekojen leikkauksen myötä. Onko leikkausmuodoilla eroa ? Ohitus vai sleeve.

Rakkaat kohtalotoverit (kerran pullukka, ainako pullukka?), kertokaa RUNSAIN, runsain mitoin kokemuksianne päätökseni pohjaksi. Te olette MAAILMAN PARHAIMPIA ASIANTUNTIJOITA olemaan apunani, kun teen omaa päätöstäni. Lääkäreiltä, ravitsemusterapeuteilta jne. 'virallisilta' tahoilta ei vastaavaa tietoa saa.

Antakaa sanaisen arkkunne aueta. Päsiäispyhät 'pyhitän' oman ratkaisuni tekemiseen ja mielipiteittenne lukemiseen. Vastauksianne odottaen. Marke

marke57

Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 30.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne Empty Vs: Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne

Viesti kirjoittaja Tepa Ma Huhti 13, 2009 11:02 pm

Hei!

Aika monet kokevat mielitekojensa helpottaneen etenkin mekeiden herkkujen suhteen, mutta itse en valitettavasti voi niin sanoa (minut on sleevattu). Tosin en onneksi kykene syömään montaa munkkia kerralla, vaan taukoa on pedettävä...

Tepa

P.S Menisin edelleen leikkaukseen. Se on ihan totta hieno juttu.

Tepa

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 08.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne Empty Vs: Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne

Viesti kirjoittaja sinny Ti Huhti 14, 2009 1:39 am

Hei,olen uusi täällä ja menossa myös vatsanohitusleikkaukseen 12.5.Pitkä on ollut taival tänne asti.Viime vuonna heinäkuun alussa työterv.lääkäriltä lähti lähete ja matkalla ollut sisätautilääk.vast.otto joulukuussa,vatsan ultra ja gastroskopia alkuvuodesta.Peijaksen painoryhmässä nutrileteilla pudotettu 15kg ja nyt sitten varmistui leikk.pvä 12.5.Tunteet ovat ristiriitaiset, toisaalta odottavia ja toisaalta kauhunsekaisia,että mihin olen itseäni laittamassa. Te.jotka olette jo leikkauksen läpikäyneet kertokaa miten olette selvinneet ja onko ollut mitä vaikeuksia?? Tuntuu ,että nyt tulee joka tuutista tästä aiheesta asiaa niin paljon ettei tiedä mihin uskoa.Toivomus on harras,että jatkuvat kamppailut edestakaisin seilaavan painon kanssa loppuisivat.Nivelet eivät enää tätä kestä.Tällä hetkellä vielä vähän ymmyrkäinen olo Shocked

sinny

Viestien lukumäärä : 70
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 14.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne Empty Vs: Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne

Viesti kirjoittaja möhrötti Ti Huhti 14, 2009 11:09 am

Tohon mieliteko/nälkä juttuun ei oikkee voi vastata muuten ku et toisilla ne hävii toisilla ei. Mä oon ohitusleikattu ja mullaki sillon alkuun oli nälkä ja mieliteot kokonaan kadoksissa mut pikkuhiljaa ollaan palattu normaaliin.
Se mikä on totaalisesti muuttunu entiseen on määrä. Se ei johdu pelkästään siitä et vattalaukku on nykyään nii pieni vaa mulla ainaki vähempi määrä nykyään riittää.
Entisenä esim suklaan suursyömärinä muutos on hurja. Ennen meni koko Fatserin sininen tosta noin mut nykyään riittää pari palaa ja sitte se mieliteko on ohi ja sama juttu koskee kaikkee herkutteluu.
Enää ei tarvii vetää kaksin käsin hyvä olo tulee nii pal vähemmällä.
Samoiten nälkä on nykyään niinku ennenki eli vatta ilmottelee tyhjyydestä.

Kokemuksesta tiedän et ennen leikkausta sitä miettii et onks tää nyt ihan viisasta mennä silppuumaan itteään lihavuuden takia kun ainahan sitä voi laihduttaa muillaki menetelmillä. Täytyy sanoo että ongelmista huolimatta leikkaukseen meneminen oli ainaki mun elämäni paras päätös.
Ennen ruoka ja syöminen hallitti elämää aika lailla mut nykyään on paljon helpompaa kontroloida sitä syömistään. Kun sinne vattaan ei yksinkertasesti mahdu ni ei. On paljon helpompaa lopettaa syöminen siihen pisteeseen ku vatta ilmottaa et nyt riittää, ku et jos tarttis lopettaa syöminen niinku muuten vaa kesken kaiken.
Mä en nyt varmaa ossaa ees selittää mitä tarkotan mut nyt on vaa helpompi olla syömättä liikaa.

Mut niinku mä oon jo enneki paasannu täällä foorumissa ja tuun varmaan vastasuudessaki paasaamaan ni tää ei silti ole mikään oikotie onneen. Itte täytyy silti viellä hommia tehä.
Alkuun leikkauksen jälkeen paino tietty putoo ihan ku ittestään kun energia määrät pienenee nii paljon. Mutta jossain vaiheessa sitä täytyy taas oikeen niinku laihduttaa jos haluaa painon laskevan normaaliin.
Samaten leikkauksen jälkeen täytyy sitli kontroloida noita ruoka määriä koska on mahdollista venyttää se uus vattalaukku entisiin mittoihin eli hommaan tarvitaan kunnon motivaatio ja halu siihen muutoksenn.
Leikkaus voi myös aiheuttaa kaiken maailman ongelmia suurimpina esim. imeytymishäiriöitä eli lisä ravinteet ja vitamiinit purkista kuuluu lopun elämän arkeen.
Mulla ittellä suurin ongelma on se et kaikki ruuat ei vaan yksinkertaisesti mene vattasta alas eli joudun oksenteleen jonkun verran ja aika tarkkana saa olla et mitä suuhunsa laittaa mut silti ei kaduta pätkääkään.
Sitä on vaa saanu nii paljo muuta tilalle ku paino on pudonnu.
Terveys vaikutukset korkeet sokerit historiaa, verenpainetauti parantunu, nivelkivut hävinny jne..
Muut vaikutukset normaali olo, vaatteita saa normaali osastolta jopa ale myynneistä, ei tartte hävetä itteään, liikkuminen miljoonasti mukavampaa jne...
Siis vielläki 1½ vuoden jälkeen huomaan uusia juttuja joita pystyy tekemään mistä ennen vaa haaveili eli mä en osaa muuta ku suositella leikkausta.
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne Empty Vs: Ne MIELITEOT, AINAISET MIELITEOT, leikatut kertokaa kokemuksistanne

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa