Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Eneily alkoi..

+5
Ruustinna
Sun
Johanna
Tertsukka
sartsukka
9 posters

Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja sartsukka Ma Helmi 14, 2011 7:30 pm

Mitä tuotteita saa käyttää eneilyn aikana? Mä en oo saanu mitään ohjeita, ravintoterapeutti sanoi vain, että voi syödä Nutrilet-tai Alevo tuotteita.
Saako syödeä esim.Nutriletin suklaa ym.pirtelöitä? Entä kasvis-ja tomaattilientä?

Hyvää ystävänpäivää kaikille! flower
sartsukka
sartsukka

Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : salo
Registration date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Tertsukka Ma Helmi 14, 2011 7:42 pm

Heips !

Mä oon nyt eneillyt viikon ja mulle sanoivat että kaikki noi keitot ja pirtelöt käy. Ja sit jos ottaa niitä patukoita niin ne vastais kahta pussia..
No varma en oo mut ekalla viikolla tippu multa 3,9 kg ja olo ihan bueno! Very Happy
Tertsukka
Tertsukka

Viestien lukumäärä : 100
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 27.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Johanna Ti Helmi 15, 2011 4:07 pm

Mä en vielä eneile mut keventänyt ruokavaliota ja ostin paketin sitä suklaapirtelö pusseja. silent Ne maistuu ihan pahvilaatikolle. Oon kokkeillut laittaa vanilija uutetta ja pikakahvia sekaan mut eeei auttanut.
Jääpi mulla sit käyttämättä nuo. Ne valmiita oli sit paljon paremman makusia. Löysin tuollaisen sivuston kun hiilariton.fi niin siel näytti kans olevan noit pirtelöitä eri makuja. Pitäs joskus kokkeilla noit että saa vähän vaihtelua. Nyt korvaan vaan pari ateriaa viikossa noilla korvikkeilla.

Johanna

Viestien lukumäärä : 19
Paikkakunta : Oulunseutu
Registration date : 06.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Sun Ti Helmi 15, 2011 5:51 pm

Johanna, minä laitan sekaan myös tummaa kaakaota lusikallisen, sitä missä ei ole sokeria siis, Van Houtenia.
Myös sellainen sekoitus, jossa on kaakaota ja pari tippaa minttuesanssia on parempi kuin pelkästään tuo suklaa. Minttu tuo siihen raikkautta.
Myös banaaniesanssiahan on olemassa, jos joku tykkää suklaa-banaanisekoituksesta.

Yleensähän noita ene-diettejä pidetään niin, että viisi pussia päivässä + 500g kasviksia. Kasviksista valitaan ne vähäenergiset, eli ei esim. maissia ja perunaa.

Nutrilettin omilla sivuilla http://www.nutrilett.fi on tuunausvinkkejä noihin keittoihin ja muutenkin tietoa asiasta. Siellä paketissa on myös ohjeet sisällä.

Esimerkki omasta Nutrilett-päivästä (kaikki siis Nutriletin pusseja, paitsi erikseen mainutut mausteet/kasvikset):

Aamulla suklaapirtelö kahvilla ja Van Houtenilla maustettuna ja 100g kurkkua
Lounaaksi kasviskeitto
Välipalaksi 200g mikrossa kypsennettyä parsakaalia
Päivälliseksi kanakeitto johon sekoitin 200g kypsää hienonnettua parsakaalia (vähän sattumia jätin, ei ihan sosetta) ja 1tl valkoista balsamicoa terästämään pahvilaatikon makua pois
Iltapalaksi mansikkapirtelö johon soseutin mukaan yhden pakastemansikan ja 6 mustikkaa.

Marjat ei kuuluisi ehkä tuohon, mutta makua parantavat niin paljon, että sekaan päätyvät. Eikä niistä nyt niin paljon kaloreita tule...

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Ruustinna Ti Helmi 15, 2011 6:03 pm

Muistan kans ekat nutrilet-pussini vuosien takaa ja ihan nauratti tuo kommentti et maistui pahvilaatikolle. Olin itsekin järkyttynyt mauista, mut kuulkaa niihinkin tottuu Smile

Itse huomasin et on tärkeetä ravistaa jauho veteen oikein hyvin ettei jää kökköreitä. Ened-ryhmässä joku oli suklaata ja metsämarjaa oikein sekottanut sauvasekottimella vaahdoksi ja pakastanut - sit oli leikkinyt et se on jotain jäädykettä ja tais laittaa sinne sekaan ihan mansikan siivujakin.

Kasviskeittoihin voi tosiaan laittaa niitä vihanneksi ja mausteita maun mukaan, kun kasviksia syödän enedin aikana 500g päivä ja se on aika paljon. Ryhmässä meille kerrottiin sitku alkuun oltiin päästy et yhden pussin voi korvata proteiinilla esim. 60g kanaa.

Kyl se eneily siit alkaa suttaantuu ja kyl sekin motivoi ku paino laskee. En nyt muista miksi ened-diettin aikana ei suositeltu niitä valmiita juomia - oliskos niis ollut hiilareita vai mikä se oli. Ened-diettin aikana pyritään saavuttamaan ketoosi että rasva sulaisi - eikä siis käytetä hiilareita.
Ruustinna
Ruustinna

Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 55
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Lovely Ke Helmi 16, 2011 4:20 pm

Sun syötkö noita enepusseja 4 päivässäSmile
Vai laskinko mä väärin I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Sun Ke Helmi 16, 2011 4:29 pm

Lovely, hyvä pointti! Tuo on yhden todellisen päivän ruokailu ja katsos vaan, sieltähän puuttuu pussillinen! Olenpas ollut pöhkö, olen vaan laskenut, että söin viidesti...
Ehdottomasti siis pitäisi syödä se viisi pussia, pitääkin tutkia ruokapäiväkirjaa, onko mulla muita samanlaisia päiviä.

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Niinuli Ke Helmi 16, 2011 4:44 pm

Mulle sanoi rav.terapeutti että Allevo ja nutrilett pusseja voi sekoittaa niissä ainesosat samas suhteessa muita ei saa sekoittaa, lisäksi lopussa tuntui ettei jaksa syödä viittä pussia päiväs niin antoi luvan kokeilla seuraavaan kun olin jo lähellä tavoitetta, siis 3 pussia ja yhden patukan päivässä. Mutta pitää laskea, että saa vähintään 50 g proteiinia yhteensä pusseista ja patukasta. Siis esim. 12 g/ pussi x 3 = 36 g + 14 g patukasta = 50 g.



Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 28.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja sartsukka Ke Helmi 16, 2011 9:51 pm

Mulla nyt kaksi päivää eneilyä takana.
Menyynä ollu, Allevon peruna-purjo soppa maustettuna mustallapippurilla Smile
Pää särkee, viluttaa ja väsyttää....muuten ok fiilikset Smile
sartsukka
sartsukka

Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : salo
Registration date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Piijju To Helmi 17, 2011 1:27 am

Heippa!

Itse olen ollut vuonna 2006 ene kuurilla 3 kk ja nyt ennen leikkausta reilu 3 vko. Siis meillä ohjeet että vähäkalorisia kasviksia 400 - 500 g päivä, suolatonta liha-kana- tms. lientä muutama desi ja itse olen syönyt vain modifast -pusseja. Muita en saa alas, maistuuvat niin pahalle että yöks! modifasteissahan päivässä voi syödä 4 pussia ovat sen verran "tujumpia", mutta ah, varsinkin vanilja ja kahvi niiiiin hyviä!

Tsemppiä eneilyyn!
Piijju
Piijju

Viestien lukumäärä : 16
Ikä : 42
Paikkakunta : Pohjois-Karjala
Registration date : 04.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Sandra To Helmi 17, 2011 4:11 am

Nutriletilla makuina "pirtelöissä" suklaa, metsämarja ja mansikka. Lämpimissä keitoissa kasvis, kana ja uutena tomaatti. 5 pss/pv. Ota yhteyttä rav.terapeuttiin ihmeessä, jos et oo kunnon ohjeita saanut eneilyyn. Kauhean makuisiahan nuo litkut on, mutta pakko kestää. Tomaattikeittoon saa parempaa makua lisäämällä tomaattimurskaa, mausteita ja pakastekasviksia. Vihannes/kasvislitkuun oon lisänny esim. pinaattia. Pari kertaa omista sovelluksista on tullu oikeesti aivan syötävän ihania. Rav.terapeutti antoi hyviä vinkkejä Oys:ssa, kun osallistui lihavuusleikkaukseen liittyvään tutkimukseen.

Itse sekoita aina litkun valmiiksi jääkaappiin Tupperwaren minisekoittajaan, että liemi on heti valmista syötäväksi ja varmasti paakutonta. Smile Nutriletin metsämarjapirtelö on ollut ihan ok, uusi tuttavuus.

Kasviksiin ja kivennäisveteen ja ened- valmisteisiin uppoaa yllättävän paljon rahaa. Mutta paljon näihin saavutettuihinkin kiloihinkin on uponnu. Että menköön samaan konkurssiin!

Tsemppiä meille!

Sandra

Sandra

Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Pohjois-Suomi
Registration date : 10.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily alkoi.. Empty Vs: Eneily alkoi..

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa