Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

+19
Sun
dunbar
Anna
Krisu75
tigertytto
SirpaMc
ritu
tiikos
Gilraen84
Ruustinna
Kimby
2FatToFly
Lyltsy
Elämä edessä
Laihduttava
Poutapilvi
kissus nytkö jo
Megamisu
muuminmamman4
23 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Helmi 06, 2011 2:58 pm

Niin se kysymys tais olla jo otsikossa , elikkä nyt kun tulee huono olo ruokailun jälkeen ja oksennus tulee siinä on kirkkaan punaista verta? Ja sitten polttelee ja kirvelee koko mahaa =(
Paino EI ole pudonnut 5 viikkoon ollenkaan =(
Niin no onhan mulla jo tippunut paljon joten tähän se varmaan sitten jäi!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Megamisu Su Helmi 06, 2011 3:54 pm

Vaikka mulla leikkaus vasta edessä.
Kipin kapin soitto lekuriin! Ei todella kuulosta normaalilta.

Megamisu

Viestien lukumäärä : 87
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 23.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Helmi 06, 2011 4:06 pm

Jos et ole jo sairaalassa niin mene oksennuksessa ei saa olla verta, se on välitön syy sairaalaan menoon sanoi gastrokirurgi minulle puhelimessa joulukuussa, voi olla että sauma on pettänyt.
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Helmi 06, 2011 4:35 pm

Samaa sanon kuten edellisetkin heti sairaalaan.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Helmi 06, 2011 4:42 pm

Hei!
Joo en ole mennyt sairaalaan ja en viitsi mennäkään! Soitin sinne ja ne sano että ei 5kk leikkauksen jälkeen voi saumat enää mennä rikki.... Kuulemma oksentaessa menee verisuonia rikki.... Ei tämä ole ensinmäinen kerta! Mulla tulee joka kerta kun oksennan kirkasta verta.... Ei mulla tällä hetkellä ole muuta kun vähän hutera olo, en ole katsos paljoo uskaltanut syödä tai juoda! Tarkistin kyllä äsken verenpaineen koska ymmärsin sen muuttuvan aika rajusti jos on sisäistä verenvuotoa! (vp oli 130/80 ja pulssi 59) Joo en minä minnekkään viitsi turhaan lähteä, kait tuo ukko piipaa auton soittaa jos mulla menee taju kankaalle! Ei nyt, en usko itsekkään että on mitään vakavaa koska on ennenkiin tullut ja tämä tapahtu eilen kl 23 ja olen vieläkin pystyssä =/ ... Kyselen vaan että onko kenelläkään muulla tullut verta oksennuksessa? Missään määrin?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Helmi 06, 2011 5:02 pm

Soitithan Vaasan sairaalaan, etkä meidän omaan?

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Helmi 06, 2011 5:04 pm

Hei muuminmamman!
Sinullahan on leikkauksesta piirun verran alle 5 kk vasta! Kohtaa rapsahtaa satanen rikki ja painohan voi laskea 2 vuotta, mutta hitaammin kuin alussa.
Verenvuotoon en uskalla sanoa mitään, kun en ole ollut vielä leikkauksessa itse, mutta ole varovainen!!
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Helmi 06, 2011 5:11 pm

"Joka kerta kun oksennan", oksennatko usein?

Mä olen oksentanut liiaan nopeasta syömisestä johtuen 9 kuukauden aikana n. viisi kertaa.. että kai siihen kuitenkin on pyrkimys että osaa syödä sen verran ja sillä tahdilla ettei tarvi oksentaa.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Su Helmi 06, 2011 8:10 pm

Oi kauheeta! Toivottavasti loppuu tuollainen pian!
Mä varmaan sun ukkonas olisin jo kiikuttanut sut sairaalaan.... Omasta tekemisestä siis ite vastaavassa tilanteessa jos olisin en tiedä olisinko jo mennyt ite.

Tuota samaa olinkin päässäni miettinyt, en vain ole aloittanut siitä topicia vielä.

Kuinka usein te leikatut jousutte oksentamaan? Onko eroa kumpi leikkaus on tehty?

Mulle tehdään GBP ja juurikin tuota saumojen kestokapasiteettia mietin....

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Helmi 06, 2011 9:23 pm

Kyllä asia olisi minusta tarkistettava ettei ole esim. haavaumia tms. tai jotain hoitoa vaativaa. Soita leikkauksen tehneelle osastolle, niin saat varmaa tietoa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Helmi 06, 2011 10:40 pm

2FatToFly, mä olen oksentanut leikkauksen jälkeen tasan kerran, leikkauksesta nyt reilut 3kk. Ja tuokin kerta johtui täysin omasta mokasta. Menin syömään, vaikkei olisi tarvinut ja vieläpä liian nopeasti.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Kimby Su Helmi 06, 2011 11:00 pm

Juu ei saumat enää repeile 5kk jälkeen.

Jos vatsassa polttelee muulloinkin kun oksennuksen jälkeen niin se viittaa minusta vatsahaavaan joka on valitettavasti vakava juttu leikatuille. Normaalisti haavauma voidaan pahassa tilanteessa leikata pois, mutta leikatuilla ei ole kovinkaan paljon mistä leikata.

Ethän muumi ole syönnyt paljon tulehduskipulääkkeitä? Tiedän yhden GBP-leikautun joka sai vatshaavan niistä ja joutui leikkaukseen. Tiedän että monet ykstyiset lääkärit ei kiellä niitä leikkauksen jälkeen mutta kunnallisella puolella niitä kyllä kielletään koska ne ovat ilmeinen vatsahaavan altistaja, varsinkin pikkumasuisille.

Kirkas veri viittaa siihen että se on tuore vuoto. Tummempi on muhinut pidempään vatsassa.

Jos kyseessä on vatsahaava niin se pitää hoitaa.

Tärkeätä olisi välttää niitä oksennuksia koska ei jatkuva oksentelu ole terveellekään pidemmän päälle terveellistä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Ruustinna Ma Helmi 07, 2011 1:32 am

Närästely voi "syövyttää" ruokatorvea - kirkas veri kuulostaa siltä et on tullut ruokatorvesta/vatsanportista. Närästys voi aiheuttaa myös pahaa oloa ja oksentamisen tarvetta. Käytytätkö vatsansuojalääkettä?

Soita vaiks huomenna leikanneelle lääkärille ja kysy neuvoo varmuudenvuoksi ettei tilanne äidy pahemmaksi?
Ruustinna
Ruustinna

Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 55
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Helmi 07, 2011 4:36 pm

No Oysin gastrokirurgi sanoi että verinen oksennus on aina syy lähteä sairaaalaan eikä kuulu milään tavalla asiaan. Onko sulla ahtaumaa? Oksenelu kuulemma voi johtua niistäkin. Tämä tieto saatu kirurgilta. Minä olen oksennellut ja paljon leikkauksen jälkeen joka ei ole normaalia sen tiedän, mutta kun sain sen B12 sen piikkinä loppui myös oksennus. Nykyään tulee tavaraa ylös päin jos syön liian nopeaa ja nielen ruoan liian isona se jää välille ja tulee sitten ulos verta ei tule. Luin jostakin et niitä saumoja on pettänyt kyllä myös pitemmän ajan jälkeen. Soita hyvä ihminen sille leikkaavalle gastrokirurgille...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ma Helmi 07, 2011 8:22 pm

Mulla nyt kuukausi leikkauksesta ja kertaakaan ei ole ollut tarvetta oksentaa. Mulle tehtiin GBP
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja tiikos Ma Helmi 07, 2011 9:51 pm

Sama juttu kuin Gilraenilla, en ole kertaakaan oksentanut leikkauksen jälkeen.
Kyllä minäkin Muuminmamman "housuissa" kysyisin lääkäriltä neuvoa.

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Helmi 08, 2011 2:05 pm

Moikka!
Ja kiitos teille kaikille vastauksista! Joo, en minä käynyt sairaalassa koska soitin Vaasaan ja sieltä ohjattiin Kokkolaan koska minut on nyt virallisesti siiretty tänne! No sain saman diagnoosin (mikä on aikasemminkin ollut) että siellä on se pieni mahahaava joka oikkuilee! Siis lisää lääkitystä ja vähemmön stressiä niin ja tietty "pehmeempi" ruokavalio! Siis sose/keittoja pitäis taas syödä jonkin aikaa! Olen kyllä joutunut syömään paljon buranaa koska on ollut kovia kipuja mutta kun ei tavis panadooli mihinkään kipuun auta ja muuta kipulääkettä en ole saanut! Niin siitä kuinka usein oksennan, no en mä nyt onneks päivittäin oksentele mutta helposti tulee kuvottava ja oksettava olo jos syön jotain väärää ja sanotaanko että viimeiset 2kk olen syönyt aikalailla väärin! No ei mulla heti mikään kauhee olo tule mutta useimmiten iltaisin olo on aivan kaamee! No siitä vois kirjottaa vaikka kirjan =)... Ei nyt pakko lopettaa kun työt kutsuu! Päivänjatkoja kaikille =) <3
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja ritu Ti Helmi 08, 2011 2:21 pm

Hyvä Muuminmamma elä syö tuota Buranaa se on edelleen myrkkyä leikatulle mahalle viimmeksi keskusteltu toissa Tiistaina kipulääkärin ja Viimme Torstaina leikkauksia tekevän kirurkin kanssa KYSissä ja heillä kuitenlin -90 luvulta kokemusta näistä leikkauksista kun KYS on ensimmäisiä sairaaloita suomessa joissa näitä leikkauksia ruettu tekemään ja ei tuo burana tee hyvää myöskään sille vatsahaavalle ja varmaan konstit vähissä sitten jos tuo rupeaa pahaksi sillä miten ne leikkaa sen haavan pois kun mahaa on niin vähän.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Helmi 08, 2011 5:27 pm

Minäkin nyt painotan tuota Buranan napostelun lopettamista. Sun vatsahaava todennäköisesti johtuu siitä. Uusimpien tutkimusten mukaan vatsahaavaa aiheutuu lääkkeistä tai Helico-bakteerista, ei stressistä kuten meille on opetettu 50 vuotta. Kipulääkkeitä saa muunlaisia lääkäriltä kun selostaa oman tilanteen. Vatsahaava voi olla meille leikautuille hengenvaarallinen!

Nyt heti lääkäriin sen masusi kanssa. Saat todennäköisesti Nexiumia ja jotain vatsaystävällisempää kipulääkettä popsittavaksi. Ja ihan yhtä tärkeätä on lopettaa tuo oksentamien.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Megamisu Ti Helmi 08, 2011 5:33 pm

Peijaksen kirurgikin painotti buranan syömisen loppettamista. Suositteli tilalle Tramalinia. (vahva reseptilääke)

Megamisu

Viestien lukumäärä : 87
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 23.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Helmi 08, 2011 10:21 pm

Moikka! Elikkä nyt mun lääkelista on tämän näköinen! Somac 40mg aamuin ja illoin viikon ajan, sen lsiäksi mahalle lääkeeksi Litalgen ja Panadol 2 kpl 500mg ... ja lisäks Gaviscon tarvittaessa! on tossa pöperöt mahalle!
Kipulääkeeks sain sirdaluddia? Sitä en kyllä syö koska se laittaa olon niin kauheeks että bläääh! No se on tarkoitettu noihin koviin kipuihin!
Saa nähä auttaako tämä muutos mitään! Niin ja koska mulla on tuo kortisooni-kuurikin päällä! En tiedä vaikuttaako se mahaan mitenkään Shocked
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja SirpaMc Ti Helmi 08, 2011 11:47 pm

No kyllä alkoi huolestuttaa muuminmamman tilanne, varsinkin Kimbyn kommentin jälkeen. Toivotaan että nämä lääkkeet nyt saavat sinut kuntoon. Minä käsitin ettei vatsahaavaa eikä vatsasyöpääkään VOI tulla leikkauksen jälkeen..?.. Enkä tiennyt että vatsahaava tullessaan voisi olla noin vaarallinen.

SirpaMc

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja ritu Ke Helmi 09, 2011 12:19 am

SirpaMc tuosta mahahaavasta niin kyllä se voi tulla ja tulee erityisen herkästi siihen uuteen suolen ja mahan saumaan koska siinä tulee suolen limakalvo ihan kiinni vatsalaukuun ja se ei kestä hetikään samallalailla kuin mahan oma limakalvo ja tila on hengenvaarallinen joten kannattaa katsoa koko loppuelämän mitä sinne mahaan työntää onko se kipulääkettä joka ärsyttää vatsan limakalvoja tai vahvaa raakaa viinaa molemmat pahoja.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Helmi 09, 2011 1:16 am

*huokaus*No just jooo...ei ollut mullakaan näistä asioista tietoo Sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja SirpaMc Ke Helmi 09, 2011 2:47 am

No raaka viina ei ole ollut ongelma =)) mutta kipulääkkeet mitä jos joskus tarvii vähän vahvempaa lääkitystä vaikka vanehmmiten johonkin vaivaan niin mitäs sitten tehdään. Mahahaavan vaarallisuudesta ei ole kukaan missään infossa tms ennen maininnut... Kiitos! Kyllä täällä joka päivä jotain oppii Surprised

SirpaMc

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa? Empty Vs: GBP 5kk sitten ,verta oksennuksessa?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa