Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sain todellisen Joululahjan!

4 posters

Siirry alas

Sain todellisen Joululahjan! Empty Sain todellisen Joululahjan!

Viesti kirjoittaja Rotunainenko? Ke Joulu 29, 2010 12:15 am

Heissan taasen kaikille! Ja hyvää Joulun jälkeistä elämää! Kirjottelin tässä muutamia viikkoja sitten leikkauksen jälkeisestä vasemmanpuoleisesta järkyttävästä mahakivusta, johon mitkään tropit eivät auttaneet! Maha oli siis vasemmalta puolelta turvonnut ja kipu oli sen kaltainen, kuin joku olisi paljain käsin kiskoen ja kiertäen repinyt esim. munuaista irti??? Olin ihan uupua ja invalidisoitua sen kanssa. Kävin jälkitark. 20.12. Peijaksessa kirurgin luona ja hän sanoi sen johtuneen ensinkin siitä, että just siihen kohtaan mahaa tehdään isoin reikä ja lisäksi mun kohdalla tikkejä laitettaessa oli 1 tikki osunut valtimoon ja se aiheuttanut runsaan vuodon ja just ton pirullisen kivun ja tietenkin hemoglobiinin laskun 9,6een. Kirurgi sanoi, että kipu saattaa kestää jopa muutaman kuukauden. ONNEKSENI ennen Joulua kipumöykky ikäänkuin taas kerran muljahti mahassa ikäänkuin toiseen kohtaan ja sen jälkeen kipu on hellittänyt niin, että voin jo elää lähes normaalia elämää sen kanssa! Olen NIIN ILOINEN että se kipu katosi... Ihmettelen vain, miksi tällästä ei kerrota potilaalle heti, jotta tietäisi mitä odottaa? Mun leikannut kirurgi ei ollut tavoitettavissa parin viikon päästä leikkauksesta, eikä leikkaus "pöytäkirjaa" oltu viety koneelle, joten kun kyselin kivusta silloin sairaalasta, mun piti mennä sinne polille jonkun toisen lääkäriun määräyksestä tietokonekuvauksiin ja tutkimuksiin ton mahakivun takia, kun kukaan muukaan ei tiennyt sanoa, mistä se johtui kun ei päässyt kävelemään kunnolla etc. Mitään mainittavaa kuvauksessa ei löytynyt, joten kehottivat vaan sitten odottamaan omalle kirurgille pääsyä. Että tällästäkin voi sitten sattua!

Mun paino on pudonnut sairaalasta tulon jälkeen (eli reilussa kuukaudessa) vasta n. 4 kg, ja sekin on varmaan nestettä. Kaikkia ruokia olen syönyt, mutta todella minimaalisia määriä. Mikään ei oikein maistu miltään. Haju- ja muut aistit on todella herkät, kaikki ruoatkin tuoksuu pahalle, mikä on pullerolle suorastaan ihme! Jouluna maistoin punaviiniä ruoan kanssa, josta olen ennen pitänyt, niin sekin jäi juomatta, oli niin hapanta!? Saa siis pakottaa ittensä syömään ja juomaan, nälkä ei ole koskaan? Oliko se siis se mahalaukku, mikä siellä ennen aina siitä näläntunteesta kertoi??? Jos tää tälläisenä jatkuu, niin on kyllä ihme, jollei ala kilot karista???

Ne syyt, joiden takia pääsin niin pian leikkaukseen ja joihin tietty nyt leikkauksesta toivotaan apua, ovat nyt sitten ongelmallisia. Eli polvi- ja lonkkakivut. (Ne taas puolestaan odottavat leikkauksia jossain vaiheessa!). Nyt kun kaikki entiset tulehduskipulääkkeet lopetettiin ja niiden käyttö kiellettiin, niin mun em. vaivoihin ei auta esim noi 500 mg ParaTabsit yms. Panadolit? Onko joku kekannut jonkin luontaistuotelääkkeen tai muun vastaavan särkyihinsä? Tahdon tietty itsekin uskoa, että kun paino putoaisi reilusti, niin nämäkin vaivat vähenevät, mutta tätä odotellessa...

Ihaninta nyt kuitenkin on, että pääsee mahakivulta liikkumaan ja kumartumaan sekä nukkumaan muussakin asennossa kuin tikkasuorana sängyssä! Se oli kyllä todella hyvä Joululahja!

Iloisia pakkaspäiviä kaikille! Very Happy

Rotunainenko?

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 11.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sain todellisen Joululahjan! Empty Vs: Sain todellisen Joululahjan!

Viesti kirjoittaja bulleriina Ke Joulu 29, 2010 4:07 am

Hienoa, että kipu helpotti!
Minulla oli vähän sama tilanne: vas. puolelle tuli komea mustelma ja sisäinen verenpurkauma. Hb laski 150 --> 96. Kipua oli aikansa ja mahanahka oli julman näköinen. Sekin onneksi meni ohi ja 3 kk leikkauksesta Hb oli taas tutuissa lukemissa: 146

Puolivuotisjuhlani kunniaksi kävin luovuttamassa verta, kun eivät aikaisemmin huolineet Surprised

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 09.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sain todellisen Joululahjan! Empty Vs: Sain todellisen Joululahjan!

Viesti kirjoittaja ritu Ke Joulu 29, 2010 2:27 pm

Rotunainenko?: Oletko kokeillut Arcoxia noihin nivelvaivoihin ainakin mulla opiattien kanssa toivat todellisen helpotuksen lonkkakipuihin ja ohitettukin maha kestää niitä ainakin mahansuojalääkityksen kanssa, nyt mulla molemmat lonkat leikattu ja pikkuhiljaa olen päässyt kipulääkkeitä alas ajamaan.
Kysyppä lääkäriltäsi tuota arcoxia jos vaikka kirjoittasi reseptin.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Sain todellisen Joululahjan! Empty Vs: Sain todellisen Joululahjan!

Viesti kirjoittaja Rotunainenko? Ke Joulu 29, 2010 3:51 pm

Kiitos kiltsit vastauksistanne! Bulleriina: Minunkin veri on jo noussut 113een! Upea homma kun sulla noin hyvä veri, että voit luovuttaa! Hieno ja reipas teko! I love you

Ritu: Mulla on myös tota Arcoxia 120 mg ollut just noihin polvi- ja lonkkavaivoihin ja on sitä edelleen kotona. Sitä olen ottanut Meloxicamin lisäksi tarvittaessa. Meloxicamia tai jotain muuta resepti tulehduskipulääkettä olen syönyt jo monta vuotta joka päivä, ja niillä olen pärjännyt tähän asti, mutta kun nyt kielsivät ehdottomasti mahahaavan pelossa kaikki muut kuin nuo Panadolit yms.??? Syön nyt leikkauksen jälkeen 2x pvässä Somacia suojalääkkeenä, ja olen sanonut sekä kirurgille että sisätautilääkärille, että mulla ei kivut pysy hallinnassa näillä, niin sanovat vaan, että niitä ei saa syödä??? Onko sulle Ritu tehty tämä ohitusleikkaus ja saitko sen jälkeen luvan syödä esim. Arcoxia? Kiitos jos vielä vastaat! Ja uskon ja luulen, etten ole ainoa näitä vaivoja poteva, joten kuinka te rakkaat kanssakävijät olette kivut saaneet hallintaan?

Rotunainenko?

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Järvenpää
Registration date : 11.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sain todellisen Joululahjan! Empty Vs: Sain todellisen Joululahjan!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Joulu 29, 2010 4:19 pm

Verenluovutuksesta, mäkin kävin yrittämässä luovutusta 4 kk leikkauksesta, varmistivat lihavuusleikkausen varoajan ja sanottiin että vuosi pitää odottaa ennen verenluoutusta, sen verran iso leikkaus ja muutos ravintoaineiden imeytymiseen että oman terveyden vuoksi vuosi pitää odottaa.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sain todellisen Joululahjan! Empty Vs: Sain todellisen Joululahjan!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa