Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

+4
Laihduttava
Poutapilvi
kissus nytkö jo
Humppakahva
8 posters

Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Humppakahva Ti Joulu 14, 2010 12:43 am

Tänään tuli täyteen 2 viikkoa leikkauksesta. Painoa enen aloittamisesta on nyt lähtenyt melkein 14 kiloa ja mieli tekisi jo päästä liikkumaan.
Kuinka nopeasti lupa liikkumiseen on tullut, joko nyt saisi vetäistä jumppaa?
En oikein tiedä kenelle soittaisi ja kysyisi, eikai ravintoneuvoja ole oikea henkilö kertomaan? Kirurgillekaan en tuommoisesta oikein kehtaisi soittaa. Muita yhteyshenkilöitä minulla ei ole sairaalaan.
Onko Zumba nyt liian rankkaa?
Tahtoo laihtua ja liikkua! Very Happy
Humppakahva
Humppakahva

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Orimattila
Registration date : 13.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Joulu 14, 2010 3:26 am

Neljä viikkoa pitää ainakin välttää raskaampia lajeja minulle lupasivat zumbaa tammikuussa=) Eikö sinulle tuonut fysioterapeutti ohjeita?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Humppakahva Ti Joulu 14, 2010 11:53 am

Ei tuonut eikä antanut kukaan mitään ohjeita. Fysioterapeuttia en edes tavannut, siksi tässä olen vähän hukassa.
Ainoa ohje jonka sain oli se, että pitää aluksi ottaa varovaisemmin, mutta kevyesti pitää liikkua ja joka päivä vähintään 8 tuntia pitää olla ekasta leikkauksen jälkeisestä päivästä jalkeilla.

Eli vielä pitää siis odotella, höh. Painon pudotus on nyt lähes pysähtynyt, siksi haluaisin jollain sitä herätellä.
Humppakahva
Humppakahva

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Orimattila
Registration date : 13.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Joulu 14, 2010 2:07 pm

Raskaampi liikunta on kielletty 3kk, koska sisällä olevat tikit sulavat sinä aikana. Mitä sitten siihen lasketaan, tiedä häntä Smile

Uida ei saanut niin kauan, kun tikit oli eli n. 4 vk. Myöskään kantamiset yms. oli kielletty sen 3 kk. Zumbaa en olisi harrastanut missään tapauksessa ensimmäiseen 2kk.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ke Joulu 15, 2010 4:01 am

Mä alottelin liikunnan hiljakseen noin 4 viikkoa leikkauksesta. Ensin uinnilla ja myöhemmin otin kuntosalin mukaan. Salilla en tee vielä vatsoja tai selkää, mutta yläkropan ja jalat oon tehny. Ja tietty lämmitellä pystyy normisti Smile

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Joulu 18, 2010 5:25 am

Sori et tungen tänne ketjuun, mutta mitenkäs crosstrainer, missä vaiheessa sillä saa alkaa veivaamaan?
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Joulu 18, 2010 9:47 am

Crosstrainerilla treenaaminen laskettanee norm. liikunnaksi, jota saa harrastaa voinnin mukaan. Itselle teki kuitenkin tiukkaa pari ekaa viikkoa ihan norm. kävelylenkitkin. Erilailla parannutaan itse kukin, mutta maltti on valttia ja varovasti kannattaa aloitella.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Tammi 01, 2011 4:12 am

Ookie kun ainoa neuvo jonka sain oli, että ratsastusta ei ekaan 3 kuukauteen ainakaan, jos malttaa pysyä 6kk poissa niin olis ihan superia, lajissa kuitenkin aikamoiset riskit, kun voi ihan tipahtaakkin ja vaikka murtaa luita yms...
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Anu Ke Tammi 05, 2011 12:45 am

No ei ehkä zumbaa tai muutakaan semmoista jossa tulee taivuttelua, kiertoliikettä. Sinulle on sinne sisälle tehty ISOJA saumoja. Kyllä kävelylläkin saa sykkeen nousemaan ja kilot karisemaan. Malta nyt vielä pari viikkoa ainakin?

Anu

Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 11.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja pade Ke Tammi 05, 2011 9:47 pm

Vatsalihaliikkeitä ja venyttäviä harjoituksia ei saisi tehdä 6-8vkoa. Ei siis saa kantaa tai nostaa mitään raskasta. Paino kyllä jatkaa putoamista, kunhan muistaa juoda tarpeeksi. Jos yrittää kitsailla tuon juomisen kanssa, käy niin että elimistö rupeaa kuivumaan ja menee ns säästöliekille.Sitten ei ainakaan paino putoa. Itse olen nyt kolmatta viikkoa post-op, ainoa liikuntamuoto mitä teen on sauvakävely, reipasta sellaista. Paino putoaa hiljalleen.Jos painon saa putoamaan hallitusti, on myös enemmän aikaa tehdä liikuntaharjoituksia, joilla voi yrittää "kuroa" löystyvää nahkaa kasaan.Liikunnan aika kyllä tulee, siis hiki sellaisen, malttaa vaan parantua kunnolla ensin!Jaksamisia kaikille. Smile

pade

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 17.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Tammi 06, 2011 4:48 am

Mulle sanottiin sleeven jälkeen ettei saa nostaa mitään 3kk ja, kun kysyin painorajaa sanoi ettei yli 5kg juttuja. Eli painavaa kauppakassiakaan ei saisi sen mukaan nostaa. Itse huomasin kyllä, että kipuja tuli, jos olin tottelematon. Mies kyllä hoiti kiitettävästi osansa ja piti mut erossa ihan kaikesta kantamisesta ja nostamisesta.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 To Tammi 06, 2011 5:42 am

mulle sanottiin et 6 viikkoa pitää olla nostelematta mitää painavaa (raja 6kg) ja sit tietty oma vointi pitää huomioida ja 2-3kk pitää välttää vatsalihasten käyttöä, esim uimaan saa mennä vasta 3kk leikkauksesta, koska se rasittaa vatsalihaksia, eli ekat 6 viikkoa kävelyä, sit voi alottaa salitreenin ei vatsoja eikä selkää. Ja tietty oman kunnon mukaan etenee. Mulle tehdään gbp viikon päästä Smile
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja ritu To Tammi 06, 2011 2:21 pm

Miten nuo painorajoitukset kun toiset joutuu lähtemään jo 4viikon kuluttua fyysisesti raskaaseentyöhönkin ei tästä leikkauksesta saaha 2-3kk sairauslomaa vaan metsurin on mentävä tukkimettään jo kuukauden kuluttua.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Tammi 06, 2011 3:06 pm

Sairaslomaa saa haettu lisää tarpeen mukaan ja työnantajalla on velvollisuus osoittaa kevyempää/soveltuvaa työtä mikäli lääkäri, niin kirjoittaa. Toki jokaisella itsellään on vastuu omasta voinnistaa ja tulee tarpeen mukaan hakea sairaslomaa tai keskustella muista vaihtoehdoista työnantajan kanssa.

Leikkaus on kuitenkin varsin iso ja ongelmia voi tulla vielä viikkojenkin jälkeen, joten suosittelisin enemmin varomaan kuin katumaan Smile
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka nopeasti liikkumaan leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa