Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

+9
Poutapilvi
ritu
Wee2be
Nancy
Lyltsy
pirskatti
m71
MRA123
Vatsakas
13 posters

Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja Vatsakas To Marras 04, 2010 3:32 pm

Hei. Sain kaks viikkoa sairaslomaa bybassin jälkeen. Eilen oli viimeinen päivä ja tänään olen menossa työterveyteen. En oo vielä työkykyinen. Mitään kipuja ei oo, mutta väsymystä on niin fyysisesti kuin henkisestikin. Ehkä reilut puoli päivää jaksaisin töissä pirteänä, mutta sitten kaipaisin jo lepoa ja ehkä pienet päiväunet. Oon nimittäin koko sairasloman ajan nukkunut päivittäin päikkärit. Mites teillä muilla?

Vatsakas

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 06.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja MRA123 To Marras 04, 2010 4:44 pm

Mulla kävi päinvastoin, aina ennen olen nukkunut päikkärit nyt saikulla ollessa jos otin nokoset, vei se yöunet, muakin hirvitti kahden viikon saikun jälkeen lähteä töihin mut onneks mulla oli vaan sillä viikolla yks päivä töitä ja sen jälkeen 4 vapaata ennen seuraavaa viikkoa josta selvisin ihan hyvin. Nyt toista viikkoa töissä ja nyt jaksaa iltaisinkin kotona jo puuhastella, eilen vedin parien kaappien sisällöt ulos ja järkkäsin ja puunasin : )
Teen tstohommia eli istun vaan koneen ääressä joten tuo pari viikkoa riitti mulle. Sanoivat sairaalassa kyllä että soittaa sitten vaan ja kirjoittaa lisää lomaa jos siltä tuntuu, et hyvä kun menit työterveyteen, ollaan kaikki niin erilaisia joku toipuu nopeammin kuin joku toinen. Ai niin ohitus mullekin tehtiin.
Tsemppiä!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja m71 Pe Marras 05, 2010 10:15 pm

sain samaisesta operaatiosta suoraan kk joka tulee täyteen 11 pvä ja nyt tuntuu et voisin olla jopa ehkä siihen kunnossa, mutta ei kaks vkoa olis riittäny.

m71

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : mlä
Registration date : 07.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja pirskatti Pe Marras 05, 2010 10:57 pm

Minut leikattiin OYS 1.11 ja sairaslomaa 12.12 asti.Mutta fysioterapeutti sanoi heti,että et mene tämänvuodenpuolella töihin,vaan haet lomaa tk:sta.
Näin aion kyllä tehdäkkin.
Loman pituus on kiinni työn raskaudesta.Itselläni raskasta ruumiillista työtä,nostelemista tulee päivän aikana helposti satoja kiloja.
Samoin kielsi kuukaudeksi kaiken muun liikunnan,kuin sauvakävelyn voinnin mukaan.
pirskatti
pirskatti

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : pohjois-pohjanmaa
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Marras 05, 2010 11:20 pm

Mulla kaksi viikkoa, ja riitti hyvin. Väsymykseen voi vaikuttaa sillä mitä syö, vältä hiilareita, niin ei tuu väsynyttä oloa.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja Nancy Pe Marras 05, 2010 11:29 pm

Maanantaina leikattiin samoin kuin Pirskatti ja tänään olin jo koulussa viisi tuntia. Kipulääkkeen voimallahan siellä piti olla, mutta sairaslomaa en voi nyt käyttää. Muuta kipua ei ole kuin se kaasusta johtuva, mutta on sitä siinäkin kestämistä. Helpottaisi tietenkin, jos pääsisi välillä pitkälleen.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja Wee2be La Marras 06, 2010 12:13 am

Mut leikattiin 4.10 ja 1.11 palasin töihin, se riitti justiinsa hyvin, kahden viikon kohdalla en olisi mitenkään kyennyt töihin vielä - olen lasten kanssa ja kyykkiminen, nostelu, touhuaminen on jokapäiväinen arki.. olin liian heikko ja kipeä, se 4 viikkoa oli passeli. Aika ihmiskohtaista =)
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 42
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja ritu La Marras 06, 2010 3:06 pm

Nancy miksi et voinut sairauslomaa käyttää sillä ei kait turhaan sitä lääkäri sulle kirjoittanut ellei olisi katsonut tarpeelliseksi ja vaikka kivut olisivat kuinka siedettäviä niin sulle on kuiteskin tehty hirmu iso vatsanalueen leikkaus. Minä keskustelin samasta leikosta 2006 ekakerran KYSin ravitsemus lääkärin kanssa jolloin näitä leikkauksia oli KYSissä tehty vasta kolme ja silloin oli hoitoohje että leikkauksen jälkeen viikko nenämahaletkussa tipassa ja sitten toinen viikko nesteillä sairaalassa ja sen jälkeen vasta kotiutus ohjeella 1kk nestemäinen ravinto sitten 1kk sosemainen ravinto jonka jälkeen voi hiljalleen siirtyä normaaliin ruokaan, en suostunut neljänneksi leikattavaksi KYSissä, nythän näitä leikkauksia tehdään melkein päiväkirunkisesti.
Ole varovainen ja pidä sairauslomasi sillä sen sinä olet ansainnut ja tarvitset.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Marras 06, 2010 3:10 pm

2 vk ei olisi riittänyt mitenkään. TK onneksi saa helposti saikkua lisää tai sairaalastakin voivat kirjoittaa osastolle soittamalla ja lääkäriltä pyytämällä.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja Nancy La Marras 06, 2010 6:08 pm

Ritu, Tietenkin olisi viisasta pitää se sairasloma. Olo on kuitenkin jo niin hyvä, että pystyn toimimaan lähes normaalilla tavalla. En tietenkään nostele mitään raskaita juttuja ja olen varovainen liikkeissäni. Nestemäiset eväät on helppo järjestää mukaan ja koululla syöntikin onnistuu riittävän tiheästi. Ja sitten se suurin syy, että en osaa olla paikoillani ja maata, jos nyt ei ole aivan pakko -ehkä minulla on joku vika...? Olen opiskelija ja viimeiset kurssit menossa niin ei voi olla pois, koska kurssin läpimeno on pitkälti kiinni läsnäolosta. Koulua ei ole enää montaa päivää viikossa ja suurimman työn saa tehdä kotona kaikessa rauhassa. Kerron kyllä, jos tämä oli huono ratkaisu.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja ihanainen Su Marras 14, 2010 12:28 am

Hei
Minun leikkaus oli 25.10. ja huomenna sunnuntaina 14.11. viimeinen sairaslomapäivä. 2 viikkoa ei olisi missään tapauksessa riittänyt. Syömisen opettelu ollut rankkaa ja voimat katoilee tyystin välillä, samoin vatsakipuja tulee helposti + pahoinvointia. Teen fyysistä työtä ja 3 vkoa oli ihan minimi. Onneksi otin vielä talvilomaa viikon sairasloman päälle joten yhteensä työtä poissaoloa tulee 4 vkoaja se on hyvä aika. Sitten pirteänä palailee taas muita hoitelemaan.

ihanainen

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : tampere
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja turkutuulia Su Marras 14, 2010 7:37 pm

Taidan olla kummajainen tai vaan tosi "heikko"... Leikkaus oli 9.12 (vai 10.12) ja menin töihin vasta maaliskuun alussa. Tosin mut leikattiin avona ja mutkia oli matkassa enemmän kuin yleensä. Ja jos mulla ois ollut rahallisesti mahdollisuus; olisin vielä jatkanut sairauslomaa. Olo oli eka kerran töissä (olen laivalla, tosi raskasta ja ylipitkät päivät+tärinä, vuorotyö) ihan järkyn huono. Syömisestä ei tuolloin tullut vielä oikeen mitään joten niinkuin todettu- hyvin on yksilöllistä tämä toipuminen!Jälkeenpäin ajatellen ihmettelen miten tuostakin selvisi?! Suomalaisella sisulla ilmeisesti Wink

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : turku
Registration date : 20.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja Survivalta Su Marras 14, 2010 8:01 pm

Minut leikattiin 1.11 ja olen huomenna menossa töihin. Aloitin etänä duunit jo pari, kolme päivää leikkauksesta ja olen ihan kypsä olemaan kotona. Kaksi viikkoa vaikuttaisi riittäneen aika mainiosti (vaikka huomennahan sen sitten näkee). En tee fyysisesti lainkaan raskasta työtä vaan lähinnä pyörittelen asioita päässäni.

Toinen asia on tietty se, kuinka saan pikkaisen vinoutuneet vuorokausirytmini takaisin normaaliksi... Tyhmä minä menin päästämään sen repsahtamaan.
Survivalta
Survivalta

Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : PK-seutu
Registration date : 03.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja huanita Ma Marras 15, 2010 2:24 am

Oikein mukavaa ja toivottavasti rentoa ekaa työpäivää sulle Survivalta Cool
huanita
huanita

Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : pääkaupunkiseutu
Registration date : 04.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa? Empty Vs: Riittikö teille 2 viikkoa sairaslomaa?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa