Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

+4
Poutapilvi
Wee2be
Lyltsy
Paloma
8 posters

Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Paloma Su Loka 24, 2010 11:46 pm

Minut leikattiin 12.10. ja olen tässä huomannut, että peruna, riisi, leipä (mikä tahansa leipä), pasta jne eivät sovi ollenkaan. Söin tänään myös pienen palan jädeä sekä yhden murokeksin, ja olo muuttui 20 min jälkeen väsyneeksi sekä mahassa purputti oikein tosissaan.

Taidan joutua siirtymään Karpin ruokavalioon, mikä ei haittaa, sillä ruokareseptit, joita aiemminkin olen kokeillut, ovat hyviä ja ruuasta saa tosi maukasta. Täysjyvätuotteita pitää kuitenkin varovasti syödä, sillä täysin hiilarittomaksi en halua.
Jahka tämä aika vähän kuluu, pitänee ottaa siemenet ja pähkinät mukaan syömisiin.

Tässä on teille muillekin linkki, jota kautta löytyy karppaajan reseptejä, jos nimittäin hiilarit ei oikein sovi uudelle vatsalle :)
http://karppaus.info/resepti/index.php
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Loka 25, 2010 12:43 am

Juuri näin Paloma, paras olo tulee vähähiilarisesta ruuasta. Pidemmän ajan jälkeen, kuten mulla 5 kuukautta, ei ole niin tarkkaa, mutta edelleen paras olo tulee proteiinipitoisesta ruuuasta.

Jätski sopii mulle ( ihan perusvanilja) ja on hyvä proteiinin lähdekin :). Kunhan määrä on pieni.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Loka 25, 2010 2:23 am

Joo, pitää varmaan jäätelöä kokeilla vähän myöhemmin. Tuo oli vaniljaa ja laktoositonta kermajädeä...
Ehkä hyvä odottaa vähän aikaa.
Jospa tuo sokerikestävyys hieman paranee matkan varrella...paljon ei tarvitsisi :)
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Wee2be Ma Loka 25, 2010 4:40 am

Mule ei tule hiilareista mitään oloja..

Mikä on vähähiilarisuuden määritelmä, suhteet?

Ja onko leikkuun jälkeen tärkeää vältellä hiilaria ja saada runsaasti proteiinia vai vaan saada runsaasti proteiinejä, hiilareita miettimättä?

Mä en ole itselleni huomannut sopimattomia aineita ollenkaan.. määrissä, joita siedän, on eroja toki, mutta en koe esim. väsymyksiä hiilarien jälkeen. Pieniä annoksia olen tosin vasta kaikkea kokeillut..
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 42
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Loka 25, 2010 5:02 am

Nämä hiilarit ja muut taitaa olla ihan yksilöllisiä juttuja. Minulle ne eivät ainakaan vielä tunnu sopivan.
Suhteet ja hiilarimäärätkään eivät ole sen kummemmin tiedossa, kun syön vaan fiiliksen mukaan.

Tänään söin aamulla weetabixmurokkeesta puolet. Se on täysjyvää. Lounalla söin 1 dl täysjyväpastaa. Se ei tuntunut niin pahalta kuin peruna, jota söin päivällisellä pari palaa ja viime viikolla pari kertaa.
Jäden ja keksin sokeri olivat myös pahasta. Tuoremehu menee, vaikka siinä hiilareita onkin paljon.
Luulenpa, että nämä on täysin yksilöllisiä juttuja.

Olennaista hyvinvoinnilleni tuntuu olevan se, että proteiinia (kalaa, broileria, kalkkunaa, juustoa, muuta maitoproteiinia) tulee joka aterialla, rasvaa riittävästi päivän aikana ja näiden lisäksi vähintään kaksi kourallista kasviksia ja hedelmiä eri muodoissa. Sekä vettä :)
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Loka 25, 2010 11:27 am

Hiilareita ei pidä käsittääkseni vältellä, koska ovat kuitenkin elimistölle välttämättömiä. Ruuan määrä on leikatuilla niin pieni ettei niitä kuitenkaan mahdottomia määriä voi tulla, kun järkevästi syö... Hoitaja kertoi 1 leikatusta, joka tuli 1kk tarkastukseen Peijakseen ja ihmetteli miksi ei ole laihtunut lainkaan. Oli käsketty syömään nestemäistä ensimmäiset 2vk ja sen jälkeen 2 vk sosemmaista ruokaa... ja hän oli syönyt koko ajan joka aterialla, joka päivä sulatettua suklaata!!! No toki terveen järjenkäyttö ei ole kiellettyä ruokia valitessa.

Täytyy sanoa, että jos kuukauden söisi pelkkää suklaata se tulisi ainakin minulta ulos jo korvistakin. Toisekseen olihan se leikkaus toiminut, kukapa voisi elää suklaalla kuukauden ilman, että vaaka näyttäisi lisäkiloja :-)
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja ritu Ma Loka 25, 2010 1:23 pm

Ei suklaata tartte sulattaa sillä se sulaa suussa ilman sulattamistakin ja terve järjen käyttö on muutenkin sallittua tuon syönnin suhteen kun ihminen tarvitsee niin rasvoja, proteneita ja hiilihytraattia sopivassa määrässä että pysyy terveenä ja kunnossa, mistään ei tartte luopua eikä mitään tarte lisätä mitä normi kotiruuasta ei tuu.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja bulleriina Ma Loka 25, 2010 4:48 pm

Hyvä ritu!

Sinulla on aina ilahduttavan normalisoiva asenne meihin vähän "höyrypäisiin".
Tärkeintä varmaan on jokaisen kuunnella omaa oloaan ja syödä sen mukaan. Siinä onkin haastetta, että oppii kuuntelemaan itseään. Varsinkin kun leikkauksen jälkeen tuo lohtusyöminen ei oiken onnistu. "Onkohan minulla nälkä????"

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 09.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Loka 25, 2010 11:09 pm

Joo, ei tarvi välttämättä vältellä hiilareita, mutta kun annokset on pieniä, ja pitää turvata proteiinin saanti, pitäisi syöntijärjestys olla se että proteiinit ensin, sitten vähän jotain muuta kuten hyviä hiilareita (vihannekset, hedelmät, marjat). Ja monipuolisuutta korvaavat vitamiinit otetaan purkista. Nämä ohjeet sain Anette Palssalta.

Tutkitustihan vähähiilihydraattinen(=proteiinipitoinen) ruokavalio on muutenkin painonhallinnan kannalta erinomainen vaihtoehto.

Ja mulla ainakin oma olo kertoo että proteiinipainotteinen ruokavalio sopii mulle.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja joku80 Ma Loka 25, 2010 11:27 pm

Samat kokemukset myös mulla Lyltsyn kanssa. Ainakin vielä tässä vaiheessa syön eka proteiinit, sitten loput muuta mitä mahaan mahtuu ja mikä tuntuu hyvälle.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Loka 25, 2010 11:29 pm

Komppaan Lyltsyä.

Just söin päivälliseksi yhden munan munakkaan, jossa oli nesteenä laktoositon kevytmaitojuoma, "mausteena" pari juustoviipaletta ja kourallinen aiemmin kypsennettyjä porkkanasuikaleita. Haudutin pannulla, johon olin lorauttanut pari tl rypsiöljyä.
Hyvää oli. Nyt sitten odottelen, mikä on olo ½ tunnin kuluttua :)

Aiemmin ainakaan keitetty kananmuna ei ole aiheuttanut ongelmia.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Loka 25, 2010 11:47 pm

Myös mulle sanoi ravintoterapeutti, että jos lautasella on esimerkiksi pari lihapullaa, peruna, kasviksia ja kastiketta, niin syöntijärjestys on: lihapullat, kasvikset, peruna, kastike. Eli samaa tyyliä mitä Anette Palssa oli neuvonut Lyltsylle.
Mulla on itsellä leikkauksesta vasta muutama päivä, joten tämä ruokailu on toistaiseksi täysin opettelua. Sen verran koitan kiinnittää huomiota, että proteiinia olisi jokaisella ruokailulla, muuten en ole vielä huolissani ravintoarvoista. Kaloreita saan tällä hetkellä kasaan vasta noin 700. Mutta uskoisin tuon määrän kyllä nousevan.

Karppaustyylillä olen ajatellut syöväni jatkossa, kunhan pääsen kunnolla tässä hommassa eteenpäin.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeen vähähiilarista Empty Vs: Leikkauksen jälkeen vähähiilarista

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa