Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Napapiikin kipuilut

+6
sannikaarina
dunbar
Matami-xxl
joku80
kissus nytkö jo
Heluna
10 posters

Siirry alas

Napapiikin kipuilut Empty Napapiikin kipuilut

Viesti kirjoittaja Heluna Pe Loka 01, 2010 2:11 am

Moiks,
olen loppusuoralla napapiikkien otossa(3)päivää enää, mutt kun ei löydy sellaista paikkaa etteikö pistos koskisi ihan sikana=( itkua vääntäen yritän laittaa ja laitankin sen vaaditun piikin navan viereen oikealle tai vasemmalle mutta kun koskee.. Onko kaikilla sama juttu?? Ihan mustelmilla maha navan ympäriltä. Ei koskenut aluksi. Ja mulla punoittaa ja on turvonnut yksi tähystys haava pikkaisen, missäs vaiheessa kantsii vaivata tohtoria?
Että näin.
terv.Heluna

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Napapiikin kipuilut Empty Vs: Napapiikin kipuilut

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 01, 2010 4:25 am

Mikä on napapiikki? Voiko sen pistää muualle? Kun mulla on välillä vaikeaa pistää inskaa eli paikat vähissä pistän sivuttain pystysuoraan mustelman viereen voiko silleen toimia ja se kanssa auttaa kun puristaa pistokohtaa niin paljon et puristus käy kipiää ja piikki sattuu sitte sitä vähemmän.. Oisiko tästä apua?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja joku80 Pe Loka 01, 2010 1:49 pm

Kissus, Oysissa laittoivat napapiikin (eli tukoksia estävän piikin) vain sairaalassa eli meille ei tullut mitään piikkejä kotiin itse laitettavaksi. Voi olla vaihtelua sitten käytännöissä, jos geeneissä tms. altistavia tekijöitä tukoksille. Ihmettelin vähän, kun piikit jäi Oysiin.

Heluna: mulle kävi myös piikit erittäin kipeää ja maha vieläkin arka piikeistä. Olen kuullut sisareltani, joka muista syistä joutuu napapiikkejä pistämään, että voi olla pitkää kipeä, koska tod.näk. mahansisäisiä mustelmia on paljon. aikaa myöten paranee, eli jos sulla huomattavasti olo huononee ja haavat pahenee niin varmaan vasta sitten lääkärille soitto tai käynti. Mulla tuntuu vieläkin välillä ikään kuin "polttaisi" ihoa navan seudulta, vaikka vähenee koko ajan.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 01, 2010 1:58 pm

Okei eli sitä saa sairaalassa leikkauksen jälkeen oysissa huh..
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Heluna Pe Loka 01, 2010 2:41 pm

Kissus, napapiikki on klexane eli verenohennuslääke joka julkisella ainakin joutuu pistämään kotiintulon jälkeen 10 päivää 2 kertaa päivässä eli aamuin illoin. Estää veritulppaa.

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010

Viesti kirjoittaja joku80 Pe Loka 01, 2010 3:08 pm

Paitsi Oysissa...

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja Matami-xxl Pe Loka 01, 2010 7:42 pm

Moi Heluna ja muut!
Minä laskin siihen kymmeneen vuorokauteen sen leikkauspäivän mukaan, eli en enää pistä niitä piikkejä. Mullakin loppuaikana teki kovasti kipeää se pistäminen ja tuntui, että neula on niin tylsä ja nahka niin paksu, ettei enää kovin helposti mennyt läpi. En tiedä teinkö väärin, mutta jos kaikille annetaan ohjeeksi pistää 10 vrk kotona ja jokainen pääsee kotiin eri aikaan....niin toisille tulee kaikenkaikkiaan useampi piikki pistettäväksi.

Matami-xxl

Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 09.07.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 01, 2010 8:00 pm

No ei prk eikö siihen saa joka kerta vaihtaa piikkiä, sehän on epäterveellistä ja repii kudoksia ei ihme että käypi kipiää. Ainakaan insuliinia ei saa pistää kuin yhdesti samalla piikillä joka ikinen kerta on piikit vaihdettava. Pyytäkää hyvät immeiset riittävästi piikkejä mukaan eli 10x2= 20piikkiä kotiin. Myötätuntoni teille. Onko Heluna ne pistokset aiheuttaneet tulehduksen ja repineet kudokset jos yhdellä piikillä vaan oot pistelly?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Loka 01, 2010 8:07 pm

Klexanet on valmiita ruisku-piikki pakkauksia, joten aina pistetään uudella piikillä. Ottakaa kunnon ihopoimu sormien väliin ja tuikatkaa nopeasti piikki sisään. Käytin Klexanea section jälkeen ja mustelmia ei tullut. Ainoa mikä piikeissä ärsytti oli se, että se aine kirvelee aika lailla kun se menee nahan alle. Olin tyytyväinen, kun se pistely loppui... Voittehan antaa jonkun muun pistää sen. Menee varmasti paremmin sisään, koska aina sitä itseään pistäessä hieman hidastaa vauhtia...

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja sannikaarina Pe Loka 01, 2010 9:03 pm

Klexanea pistin minäkin kymmenen päivää leikkauksen jälkeen, myös selkäleikkauksen jälkeen pistettiin 10 päivää, tosin sen ajan vietin silloin sairaalassa.
Mulla kans maha vieläkin jonkin verran mustelmilla.
Hoitaja Eirassa sanoi, että voi pistää myös välillä reiteen, jos maha tulee kovin mustelmaiseksi ja kipeäksi.

Juuri vein viime viikolla käytetyt ruiskut apteekkiin, joten homma tuli hoidetuksi, vaikka neuloja pelkäänkin. Itse pistos ei mulla sattunut, mutta se ikävä kirvely.

Siskoni, joka on kotisairaanhoitaja, nauroi mun mahalle, kun oli mustankirjava pistelyjen jälkeen, että ei sitä voi tietää missä se pintaverisuoni menee, siitä kuulemma nuo mustelmat.
No, enhän mä ammatikseni pistäkään :).
Selvisin kuitenkin, vaikka sairaalassa kammosin ajatusta pistämisestä itse.

Sannikaarina
sannikaarina
sannikaarina

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Loka 02, 2010 1:59 am

No niin ne on siis ruiskuja valmiissa paketissa, miten täällä sitten joku sanoi et neulat on tylsiä? Satuuhan se tuo insuliinikin ihan älyttömästi jos sitä ihopoimua ei tee tai ote on liian veltto. Kannattaa siis tehdä homma rivakasti, samoin sattuu jos rupeet hivutteleen piikkiä ihon alle ei ku nahkasta kiinni ja piikki sisään aineet sisälle ja piikki ulos ja nopeeta varmoin ottein ja näin.. Mä oon niillä pinta mustelmilla tämän tästä ja tuon tuosta pistokohdat kipeytyy jos niitä ei vaihda jaottakaa mielessänne kellotaulu navan seutuun ja pistäkää aina uuteen kohtaan joka ikinen kerta ja kiertäkää täysi ympyrä piikeillä ja sit taas sormenpään leveästi seuraava kehä. Huh. Onneksi sit olen oppinu jo valmiiksi pistämään kun aika on, tympeää touhuahan se mut omasta puolestani olen aina ollut iloinen et on mulla ainakin pintaa mihinkä pistää kun on tuota kokoa jos olisin langan laiha olis pistos kohdat viel tiukemmassa.. =)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Rovatar La Loka 02, 2010 2:18 am

Minäkin ihmettelin että miksi toisissa sairaaloissa pistetään ns. "tukoksia ehkäiseviä"piikkejä kotona ja toisissa ei puhuta sellaisista mitään.
No nyt tuokin selvisi että mitä ne on .
Ei minullekkaan puhuttu Oulussa että sellaisia kotiin annettaisiin.
Eikä täällä LKS:ssäkään.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Su Loka 03, 2010 4:01 am

Mun kotilaakari neuvoi, etta se ruisku pitaa aina pistettaessa olla pystysuorassa asennossa. Mustelmien muodostus paattyi heti kun aloin pistaa hanen ohjeillaan.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Loka 03, 2010 5:25 pm

Aivan Tantta kohtisuoraan ilman kiemurtamista se auttaa kyllä!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ma Loka 04, 2010 2:57 pm

Napapiikistä ei varsinaista kokemusta, mutta tuon sympatiani sen kokeneille. Itse jousuin aikoinani pistämään puoli vuotta interferonia vatsanahkaan erään lääkekokeilun vuoksi johon osallistuin erään sairauteni kanssa. Ei kivaa! Tsemppiä kaikille, teidän parhaaksenne se on!!

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja sinizii Ti Loka 05, 2010 12:04 pm

Mä pistelin sitä piikkiä yltympäriinsä masua, koska mulle sanottiin, että se kuuluu pistää masun rasvakudokseen jota yleensä on eniten siinä navan ympärillä- tästä nimitys napapiikki. Mutta koska mulla ainakin sitä rasvakudosta on riittämiin muuallakin ni ihan vapautuneesti pistelin sinne tänne. Maha oli ku dalmatialainen ku jokaisesta piikistä tuli pieni pyöreä mustelma. Itse pistäminen ei näin ollen aiheuttanut ongelmaa, mutta mulla oli myös leikkauksen jälkeen noin tennispallon kokoinen pyöreä mustelma, joka ei ollut kosketus kipeä, mutta aina klexanen jälkeen siihen sattui ihan armottomasti. Sellaista viiltävää paineen tunnetta mihin auttoi hetken selällään köllöttely ja mustelman painaminen. Ilmeisesti sinne pääsi vuotamaan verta jostain ja klexane sitä kiihdytti. Mustelman värikin muuttui vaalean sinertävästä musteen väriseksi. Lopetin klexanet 2päivää aikaisemmin tämän kivun takia ja jäin henkiin. Mutta tuskin se hyvä sitten on..
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: