Herkutella vai ei..?
+6
laila
bulleriina
Maria
ritu
kissus nytkö jo
*Aurinko83*
10 posters
Herkutella vai ei..?
Iskee pienoinen paniikki, että leikkauksen jälkeen ei saa enään mitään hyvää.. :) Sipsit, karkit, roskaruoka yms kaikki "hyvä" on kielletty melkeinpä loppuelämäksi, niin kauhea taistelu pään kanssa että pitäisikö nyt ahmia niin että oksettaa..?! Kuulostaa tyhmälle ja ei oo järkevää.. Mutta en osaa päättää :D usea näyttäs olevan laihiksella täällä. Mutta kun itelle ei oo määrätty viä mitään niin entiä miten pitäs käyttäytyä.. Onko neuvoja? :)
*Aurinko83*- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 28.09.2010
Vs: Herkutella vai ei..?
Sitä se on loppuelämän elintapojen muutosta, =) mutta otahan rauhallisesti mikäänhän ei ole kiellettyä leikkauksen jälkeenkään syöt vaan vähemmän kuin ennen,,, Eikö se ole ajatuksena mukava että tulee vähemmälläkin tyytyväiseksi? Ajattele miten paljon enemmän jää rahaa, vaikka uusiin vaatteisiin. Itseäni ainakin hivelee ajatus siitä että voi olla vielä ruokailultaan kuten "normi" ihmiset.
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Miksi ei saisi leikkauksen jälkeen herkutella, se on puppua kaikkea saa syödä ja mistään ei tarte kieltäytyä.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Samaa mieltä ritun kanssa, ei tässä mistään tarvi kieltäytyä. Kyllä minä edelleenkin niin sanottuja herkkuja syön, mutta ei niitä tarvi enään paljoa ja yllättävää kyllä, moni vanha herkku ei maistu miltään enään. Kyse on enemmän siitä mikä maistuu ja sopii vattalle, nekin oppii ajan kans.
Itse olen täällä onnessani kun vihdoin viimein mun vattani sietää tomaattia, sillä kirsikkatomaatit on ollu vuosia mun "karkkini". Nyt voin taas pikkuisen niitä syödä, tässä tuli 2 kk tauko milloin ne ei sopineet.
Ja jäätelö kyllä edelleen on ihan hirveän hyvää, nyt vaan riittää pieni pikari tai puikko, ennen meni Carte d'orin mansikkamascarponea kevyesti sen 7 desiä tai litra kerralla.
Itse olen täällä onnessani kun vihdoin viimein mun vattani sietää tomaattia, sillä kirsikkatomaatit on ollu vuosia mun "karkkini". Nyt voin taas pikkuisen niitä syödä, tässä tuli 2 kk tauko milloin ne ei sopineet.
Ja jäätelö kyllä edelleen on ihan hirveän hyvää, nyt vaan riittää pieni pikari tai puikko, ennen meni Carte d'orin mansikkamascarponea kevyesti sen 7 desiä tai litra kerralla.
Maria- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010
Kiitos tiedoista :) helpottavaa kuulla että saa syödä mutta tosiaan vähän pienemmässä mittakaavassa..
Mulla ei ole mitään ongelmia suolaisten herkkujen kanssa, määrät vain ovat pienempiä kuin ennen. Makeiden kanssa saan olla tarkka, koska paha olo tulee yllättävän nopeasti. Esim. Fazerin suklaapatukasta kaksi palaa on sopivasti, kolmas on liikaa ja alkaa oksettaa. Tuoremehuja en voi juoda ollenkaan, ilmeisesti niistä sokeri imeytyy liian nopeasti.
Kuitenkaan nämä "rajoitukset" eivät minua mitenkään haittaa, päin vastoin! On hyvä, että kroppa kertoo, mikä on liikaa. On ihanaa, että parista suklaapalasta saa nykyisin sen hyvän maun suuhun ja hyvän mielen, ennen meni koko levy ja kevyesti....
Kuitenkaan nämä "rajoitukset" eivät minua mitenkään haittaa, päin vastoin! On hyvä, että kroppa kertoo, mikä on liikaa. On ihanaa, että parista suklaapalasta saa nykyisin sen hyvän maun suuhun ja hyvän mielen, ennen meni koko levy ja kevyesti....
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Ja kaikkein ihaninta on kun ei tee kokoajan mieli HYVÄÄ, siis leikkauksen jälkeen!
Joskus oikein päätän, että tänään "herkuttelen", menen kauppaan ja koska en keksi mitään ihanaa herkkua niin ei tartte edes ostaa mitään. Tai jos ostan vaikkapa DaCapon, puolet jää syömättä! Eli jatkuvan makeantuskan loppuminen on aivan ihana-tunne!
Joskus oikein päätän, että tänään "herkuttelen", menen kauppaan ja koska en keksi mitään ihanaa herkkua niin ei tartte edes ostaa mitään. Tai jos ostan vaikkapa DaCapon, puolet jää syömättä! Eli jatkuvan makeantuskan loppuminen on aivan ihana-tunne!
laila- Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 24.06.2010
Joo, Laila, just noin. Ja sekin että välillä katsoo kelloa ja että jotain pitäisi syödä, ja kaappi notkuu, mut ei millään viitsisi/maistuisi.
Se on aivan uskomaton tunne!!
Se on aivan uskomaton tunne!!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Sitä tunnetta odotellessa.. :) Nykyään ei täyty mistään eikä tyydytä mikään.. kun korkeintaan 1/2 h.. :/
Mä söin kesällä varsin paljon kaikkea herkkua: sipsejä, karkkia, jädeä jne. Määrät vaan oli pienet, mutta päivittäin meni ja useampaa sorttia. Aikaisemmin saattoi helposti upota Pringles purkki, 5 dl jädeä, puolikas suklaalevy ja pussi nameja muutaman tunnin telkkan ääressä (valtaisan telkkaillallisen lisäksi!!!). Nykyään syön n. 1dl ruokaa / 2 hapankorppua (mun herkkua) ja siinä se. Jos otan makeaa, niin max. kourallinen karkkia.
Myöskin juomisella saa hyvin mahan täytettyä ja siirrettyä makeanhimoa. Tosin mulla se on nyt kadonnut parissa viimeisessä viikossa liki kokonaan. Tänään söin pitkästä aikaa ekaa kertaa makeaa ja vaikka entinen lempparini omenapiirakka olikin taivaallista en ole edes muistanut jääkaapissa puolikasta pellistä olevan. Aikaisemmin se ei olisi paria päivää pidempää yksin pimeässä jääkaapissa viihtynyt. Nyt on ollut jo 5 pvä ja huomenna varmaan saa ruveta jakelee pois tai heittää sitten kohta roskiin.
Myöskin juomisella saa hyvin mahan täytettyä ja siirrettyä makeanhimoa. Tosin mulla se on nyt kadonnut parissa viimeisessä viikossa liki kokonaan. Tänään söin pitkästä aikaa ekaa kertaa makeaa ja vaikka entinen lempparini omenapiirakka olikin taivaallista en ole edes muistanut jääkaapissa puolikasta pellistä olevan. Aikaisemmin se ei olisi paria päivää pidempää yksin pimeässä jääkaapissa viihtynyt. Nyt on ollut jo 5 pvä ja huomenna varmaan saa ruveta jakelee pois tai heittää sitten kohta roskiin.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Aurinko83 oletko kokeillut saisitko juomisesta / porkkanasta/ hapankorppujen pureskelusta täytettyä mahan pidemmäksi aikaa? Itselläni oli aikaisemmin "pohjaton maha". Vaikka tulin täyteen ruuasta saatoin silti hyvin vetää lisää herkkua ihan vaan siksi, kun se oli niin HYVÄÄ!!
Joo ei mulla varsinaisesti aina nälkä oo tekee vaan mieli kaikkea hyvää.. porkkanoita olen syöny ja juoda kokeillu mut jos saa valita otan sen suklaalevyn :)
Itse en ole vuosiin satunnaisia laihiksia lukuunottamatta ollut päivääkään ilman makeaa ja runsasta määrää makeaa! Nyt ei kesän jälkeen ole edes tehnyt mieli kuin pari kertaa, mutta kun ei heti ole jaksanut mennä hakemaan on parin min. päästä himo jo ohitse. En ole pariin kuukauteen syönyt karkkia ja parissa juhlissa olen ottanut jälkiruokaa sen "pakollisen" 2 lusikallista etten loukkaa isäntäväkeä, jotka nähneet vaivaa. Eikä ole saanut mua sokerihimon valtaan kuten olen pelännyt.
1 jäden olen syönyt, joka maistui hyvältä täällä hellesäässä, mutta pakastimessa on ollut viikkoja jo odottamassa useita paketteja jädeä ja ihan rauhassa ovat saaneet olla.
1 jäden olen syönyt, joka maistui hyvältä täällä hellesäässä, mutta pakastimessa on ollut viikkoja jo odottamassa useita paketteja jädeä ja ihan rauhassa ovat saaneet olla.
Tekee kyllä niin paljon mieli suklaakakkua ettei tosikaan...mutta nyt en kyllä anna periksi mun mielihaluille koska mun on pakko saada tää Ene kunnialla loppuun
mut tosiaan tekis kyllä niin paljon herkutella kaikennäköstä :(... kaikista pahimmat on kauppareissut ja tv:stä tulevat ruokamainokset joten niitä kahta yritän välttää:D
Nyt kuorimaan porkkanoita --->
mut tosiaan tekis kyllä niin paljon herkutella kaikennäköstä :(... kaikista pahimmat on kauppareissut ja tv:stä tulevat ruokamainokset joten niitä kahta yritän välttää:D
Nyt kuorimaan porkkanoita --->
Nana- Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 12.09.2010
Noita tunteita odotellessa,,,, tosin mä oon ollu ihan pohjaton ja nykyään riittää annos jonka otan eteeni, myös ene annos riittää täyttämään vatsani ja se on mulle paljon se.... =)
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Mulla on tää herkuttelu kyllä ihan totaalisesti repsahtanut käsistä. Jotenkin ekan lääkärikäynnin jälkeen oli semmonen fiilis, että ihan sama mitä syö, kohta pääsee leikkaukseen! Siitä se vaan lipsahti käsistä ja nyt on samantyyppinen fiilis varmaan kun alkoholistilla tai narkkarilla, että sokeria ja makeaa on saatava päivittäin.
Ja kaiken lisäksi eihän ole olemassa mitään taetta, että pääsen koko leikkaukseen ja jos pääsenkin niin mikä järki tässä välissä paisuttaa itteään. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Tänään en herkuttele!
Ja kaiken lisäksi eihän ole olemassa mitään taetta, että pääsen koko leikkaukseen ja jos pääsenkin niin mikä järki tässä välissä paisuttaa itteään. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Tänään en herkuttele!
silkkiuikku- Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010
Mulle kävi ihan samalla tavalla. Kun oma-aloitteinen ene loppui loppui myös motivaatio olla tiukkana. Söinkin sitten enellä pudotettuja kiloja takaisin viitisen kiloa ja leikkausajan saatuani suositteli lääkäri vielä lyhyttä eneä. Sain pudotettua vajaassa 2 vk 8kg, mutta sitten vikan viikon syönneillä nappasin sen takaisin. Eli kyllä todellista jojottamista tää on ollut.
Kesä meni leikkauksen jälkeen herkutellen päivittäin, mutta paino onneksi putosi kiitos leikkauksen. Vasta syyskuussa sain laitettua stoppia herkuttelulle ja sen myötä onneksi makeanhimokin on kadonnut.
Kesä meni leikkauksen jälkeen herkutellen päivittäin, mutta paino onneksi putosi kiitos leikkauksen. Vasta syyskuussa sain laitettua stoppia herkuttelulle ja sen myötä onneksi makeanhimokin on kadonnut.
Juuri näin silkkiuikku.. Sama homma.. Odotellessa syön kun olis maailmanloppu tulossa :D leikkauspäivästä ei tietoakaan vielä mutta kauheet mielihalut kokoajan. Ja sit alkaa masentaan kun on vaan vetäny kaikkee lihottavaa.. Argh.. Kaiken kukkuraks siirty taas aika r.terapeutille. Toistakertaa! Odotin sitä kun kuuta nousevaa.. :/ Odotan oikeen et joku KÄSKEE Enelle.. On tääkin kans... :O
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa