Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pussiruuista!

+10
Gilraen84
Omppupomppu80
kissakala
Laihduttava
kissus nytkö jo
Ranskis
Tepa43
Paloma
Poutapilvi
minnaeh
14 posters

Siirry alas

pussiruuista! Empty pussiruuista!

Viesti kirjoittaja minnaeh Su Syys 26, 2010 5:46 pm

olen huomannut tässä kun olen keskustelujanne lueskellut, että puhutte kovin pussiruuista eneilystä puhuttaess. itse ostin nyt tuollaisia nutriletin smoothieta; hunger control. ne on ihan hyvän makusia mitä olen maistellut. Mutta siis, tarkottaako nämä teidän mainitsemanne pussiruuat niitä keittoja? ostin myös Allevon peruna-purjokeittoa ja pitäiskö mun siis syödä tuota soppaa vain ja ainoastaan 5 kertaa päivässä? siis ihan aamupalaksikin?

oih, auttakaa blondia tässä asiassa! siis eneilyä en ole vielä aloittamassa vaan pitäisi saada 10kg pois ennen 1.12, jolloin on seuraava lääkärimiitti sisätautipolilla ja lääkäri totesi, että voisin siis jo nyt alkaa korvaamaan joitain aterioita näillä tuotteilla. ja nämä nutriletit, allevot sun muut ovat täysin uusi tuttavuus mulle!

minnaeh

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 22.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

pussiruuista! Empty Vs: pussiruuista!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Syys 26, 2010 8:12 pm

Joku kirjoitti, että smoothiessa on 2 "pussiruuan" verran kaloreita. Pussiruuista puhuttaessa tarkoitetaan ene (erittäin niukka energinen=vld=very low calorie) pusseja ei ne=(=niukka eneginen= ld =low calorie). Suomeksi en tiedä onko oikeasti ne nimitystä olemassa, mutta erona on se, että siinä on enemmän kaloreita ja soveltuu siis normaalienkin laihduttamiseen, ei pelkästään erittäin ylipainoisille.

ENEllä syödään vain pusseja ja max. 200 kcal edestä vihanneksia, ei hedelmiä eikä mitään muutakaan.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Paloma Su Syys 26, 2010 9:49 pm

Pusseja on monenmakuisia. Itse otan aamulla fiiliksen mukaan joko suolaisen tai makean pussin, lounaalla suolaisen+vihanneksia+pari rkl raejuustoa, välipalaksi makean ja vielä illalla fiiliksen mukaan jonkun pussin tai puolet valmiista "nesteestä" eli smoothien tai kaakaon.
Suolaisia pusseja olen löytänyt peruna-sipuli, kana, tomaattikeittoja ja makeita suklaa, metsämarja, mansikka ja päärynä (joka oli aivan kammottavan makuinen :)) Näitä valmiita nesteitä on myös useammanlaisia, mutta niissä on huikeasti enemmän hiilareita kuin pusseissa. Joku on kertonut syövänsä patukoitakin, mutta niiden hiilaripitoisuus on eneen liian korkea.
Tarkoitushan on se, että keho on ketoositilassa koko enen ajan. Siitä johtuu useimmiten eneilijöiden pahoinvointi, päänsäryt ja voimattomuus.
Näitä voi helpottaa sillä, että lisää hieman proteiinin määrää esim. raejuustolla tai rahkalla. Laitan rahkan sekaan light-mehua, ja maistuu ihan jälkiruualta.
Syön 4-5 pussia päivässä ja joskus korvaan yhden pussin puolella purkillisella näitä "low calorie" nesteitä. Lisäksi siis syön parsakaalia, kiinankaalia, kurkkua, tomaattia jne. Niitä kypsytettyjä vihanneksia on hyvä sekoittaa keittoihin. Tuntee syövänsä "oikeaa ruokaa" :)
Tällä menetelmällä on lähtenyt 2-2,5 kg viikossa...siis toimii.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Syys 27, 2010 12:40 am

Moi!
Mulle maistui vain nutrilettien suklaa ja sekin oli n.10min pakkasessa jähmettymässä! Oli helteellä odotettu nami! :)
Käytä päivässä saman firman pusseja!!!
Mun rytmi oli tällänen KLO:9,12,15,18 ja 21 otin pussin ja joka välissä join 0,5l VETTÄ! Eka viikon aikana lähti hurjat 4,5kg veke.....tietysti nesteitä mutta kummiskin innosti hurjasti seuraavaan viikkoon!
pariviikkoo jaksoin tiukasti 5/pussia päivässä tahtiin sit kun alko viluvaihe niin Klo:21 pussin tilalle otin lautasen 4-viljan puuroo +2hapankorppuu metwurstilla...ihana mennä nukkuu kun oli lämmintä vattassa!
(mä en juo kahvii enkä juur teetäkään!)10kg lähti 4-viikossa!Sit kesä kevyesti herkutellen ja välillä nutritellen....sain pois jouluksi siis ennen leikkausta (15.12.-09)23,5kg!
Aloitin eka nutrittelun aprillipäivänä (1.4.-09)AAttelin, että jos mönkään menee niin on sit selanen aprillipila......mutta onneksi ei jääny pilaksi oon nut indeksien mukaan NORMAALIPAINOINEN!
Oon kyllä sisätautilääkärin mukaan poikkeus..ei kuulemma näin hyvin olis kuulemma pitänyt mennä.........tän takii jouduin kilpirauhaskokeisiin niissä ei oneksi löytynyt mitään vikaa! Ja olo on mitä mahtavin...muistaa vaan syödä HITAASTI niin ei tuu pahaa oloo! Kaikkia ruokia mitä olen halunnut syödä niin pystyn syömään, mutta määrät ovat minimaalisia vanhaan verrattuna! MIKÄ ON IHANA ASIA!
Omasta kokemuksesta oon sitä mieltä, että koittakaa ottaa niin paljon kun vaan pystytte painoo pois ennen leikkuuta niin saatte leikkuun tehon niihin sitkeisiin viimeisiin kiloihin! Mä säästyin niiltä keljuilta jumeilta oonhan jo ns.normalipainoinen (ylärajoilla, mutta se riittää mulle!)

TSEMPPIIIIIIIIII KAIKILLE!
T: yks joka on niin ONNELLINEN kun lääkäri tuupas mut tähän leikkuuseen en oikeesti olis osannut tätä itse pyytää!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Syys 27, 2010 2:40 pm

Moikka! Tehokkaita nämä pussiruuat kyllä ovat. Olen eneillyt nyt 6 vrk ja syönyt lisäksi perussalaattia ja pari porkkanaa pahempaan pureskelun haluun. Painoa on lähtenyt pois yli 2 kg. Jos tahti pysyy ees suunnilleen samana koko 10 viikon kuurin ajan, oon tosi onnellinen!
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010

Viesti kirjoittaja minnaeh Ma Syys 27, 2010 3:30 pm

kiitos paljon vastanneille!
itseäni hieman jo hirvittää koko homma.. miten sitä muka pystyy tollasella elämään ja jaksamaan päivät?!

edelleen kysyisin noista pusseista, että mitä ne niinku on? onko ne niitä keittoja vai mitä?

minnaeh

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 22.09.2010

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Syys 27, 2010 3:47 pm

Moikka!
Älä suotta hirvittele pussikuuria, ei se niin kamalaa ole, mitä vois monista viesteistä ymmärtää. Kroppa menee ketoosiin eli paastotilaan muutamassa päivässä ja silloin ei tule lainkaan nälän tunnetta. Esim. itselläni ei ole ollut nälkää pariin päivään. Hampaat vaan kaipaa jotain pureskeltavaa. Olenkin syönyt siis porkkanoita ja salaattia silloin, niin pureskelun tarve on sillä helpottanut, eikä ole tullu ylimääräisiä kaloreja. Ene-kuurilla kun vrk-kalorimäärä ei saa ylittää 800 kaloria, muuten ketoositila poistuu.
Ne pussit on just niitä keittoja, mutta myös makeita makuja on olemassa. Itseasiassa, makeita vaihtoehtoja on enemmän kuin suolaisia. Kun katselet tältä palstalta vanhempia ja aikasempia juttuja, niin saat varmasti tyhjentävät vastaukset kaikkiin kysymyksiin pussiruoista, mitä vaan mieleesi tulee.
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Syys 27, 2010 3:54 pm

Semmosia jauheita mitkä sekotetaan.........oliko se nyt n.3dl vettä keitot kuumaan ja pirtelöt kylmään veteen! Niiden annetaan turvota vähän aikaa ja sitten eikun kitusiin! :) Ne kun syö säännöllisin väliajoin ja juo väleissä ainakin sen puollitraa vettä niin ei mun ainakaan nälkä tullut!
Sit välillä kun teki mieli narskuttaa jotain muuta kun porkkanaa niin otin PIENEN kupillisen fitness muroja ja narskutin niitä kun hiiri konsanaan.....kesti näin pidenpään!
JA MUISTA yks repsahdus ei maailmaa kaada!
Ja tosiaankin jos joskus on ylivomaista olla sortumatta johonkin niin ota sitä mutta VÄHÄN!
Mä en kieltänyt itseltäni mitään ...............tuntu jotenkin helpommalta niin.........monta kertaa kun menin johonkin, että nyt syön sitä js sitä niin ei sit tehnytkään mieli! Ja sit kun otin jotain niin söin siitä osan hitaasti nautiskellen.esin oltiin porukan kanssa pizzalla niin kun muut söi kokonaisen niin itse siinä ajassa mutustin neljänneksen ja loput kotiin myöhempää käyttöä varten! Ennen huitasin kevyesti kokonaisen pizzan eikä tuntunu missään! NYT nautin OIKEESTI, että en pysty syömään kokonaista pizzaa!
NO joo TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIII kaikille!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Syys 27, 2010 4:44 pm

Saako enellä syödä särkylääkkeitä?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Syys 27, 2010 6:24 pm

Kyllä mä olen ainakin buranaa tai panadolia huoletta napsinut niihin ekojen päivien pääkipuihin.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Syys 27, 2010 8:20 pm

No hyvä tietää että pysyy edes jokseenkin toiminta kunnossa..
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja kissakala Su Loka 03, 2010 7:26 am

Moi. ja mähän en jaksa ollenkaan ilman kunnollista ruisleipää.japussikeitot.heikottaa muuten kauheesti!ja paino on pudonnut silti 6 kg kolmessa viikossa.ja näin jatkan jatkossakin pussitellen.:)

kissakala

Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 16.09.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Loka 03, 2010 5:04 pm

Mä oon syönyt kyllä päänsärkyihin, jotka alussa vaivasitvat pahasti.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Su Loka 03, 2010 5:22 pm

Mua ei huoleta niinkään niiden maku (tosin ne makeat ovat aivan kamalia kun inhoan mm. kaakaota ja se suklainen on vähän sen oloista/makuista, se metsämarja maistuu jälkimakuna ihan hajuvedelle niinkuin metsämarjanmakuinen rasvaton jogurttikin...) vaan niiden koostumus, sillä en voi sietää suussani mitään minkä koostumus on iljettävä, jauhoinen, limainen tmv. Esim. leipäjuustoa en pysty suuhuni laittamaan kun se narskuu ja monia muita juttuja en kykene syömään/juomaan.

Viikon päästä alkaa 8viikon "testiene"... Eli siis meidän sairaanhoitopiirissä ennen lähetteen eteenpäin lähtemistä vaadittava ENE-kuuri.

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Registration date : 01.07.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Loka 03, 2010 5:29 pm

Kun ne pirtelöt antaa "turvota" kunnolla ne on ihan ok allevon vadelma banaani oli ihan siedettävä kun siihen laittoi ligh mehu tiivistettä mausteeeksi
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Joulu 25, 2010 6:47 am

Mulla ainoat mitkä menee alas on xtravaganzan-tuotteita ja niistäkin vaan vanilja, suklaa ja suklaa-toffee, et vähän on ykstoikkoset 4 viikkoa, mut kyl tän kestää. Mun ekan viikon tuloshan oli ihan hurja -7kg, et siitä sai kyl mukavasti lisäpotkua koko touhuun. Kirurgi asetti mulle tavotteeks tiputtaa pois 12kg tässä 4 viikon aikana. Mulla leikkaus siis 12.1.2011 tai 13.1.2011. Hyvinkin siis voi onnistua toi -12kg
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010

Viesti kirjoittaja lisbet La Helmi 26, 2011 10:35 pm

Saako niitä xtravaganza tuotteita ostaa, vaikka ei ole muuten mitenkään kyseisen ohjelman kanssa tekemisissä? Muistaako joku paljonko niitten pussit maksaa noin jotakuinkin? Ite olen muutamaan otteeseen elellyt Nutrilettin starttipaketilla, se on niin helppoa kun siinä on monta sorttii valmiina Smile (tosin ne liemet vois liemikuutiostakin liuottaa...).

lisbet

Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011

Viesti kirjoittaja millaida Ti Huhti 05, 2011 9:43 pm

Vuosi sitte maksoi 60 viikon ruuat. Ei täälä ainakaa voi ostaa ku jäsenet. Vihanneskeitto on ainaki aiva hyvää ja itseasias ne kaikki, mansikkaa ja vaniljaa ku laittaa molempia niin se oli todella hyvää.

millaida

Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 12.03.2011

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Pe Toukokuu 20, 2011 11:52 pm

Onkohan ok olla osa-enellä kun en pysty pelkillä pusseillä elämään. nytkin on paha päänsärky 5.pv enellä ja happovaivoja ja mahanpollttelua vaikka on Nexium menossa. Aamulla syön kaurapuuroa, marjoja ja rasvaton maito. päivällä kanaa ja salaattia ja vähän rahkaa, illalla ene-pussi ja 1-2 hedelmää. jos hiukoo, välipalana smoothie- pussi. olen ihan voimaton ja kauhulla ajattelen pelkkää pussi-eneilyä. 7 kg pitäs tippua 4 vk sisään, ja nyt mennyt vasta 1/2 kg.APUA?kauanko kestää tämä päänsärky ja huono olo?

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Toukokuu 21, 2011 2:12 am

Hei saimaannorppa!
Minulle ravintoterppa vakuutti, että on luvallista olla osa-Enellä. Mutta onko sinulla tietoa proteiinilla täydennetystä paastosta. Sitä minä käytin, mutta muunnellen. Siinä sai syödä lisäksi mm. näkkileipäpalan kevyellä juustolla ja 6 dl rasvattomia maitotuotteita päivässä. Mutta hedelmät ja marjat jättäisin sinuna pois, koska niiden hiilarit tekee nälkää. Minulta nälkä poistui omalla Enelläni. Jos kokeilin vaikka puolikasta banaania, pian oli huutava nälkä! Mutta tosi vauhtia tuli viimeisinä kuukausina vesijumpasta. Olen sitä mieltä, että riehuminen uimahallissa auttoi minua siinä, että leikkaus meni hyvin ja toipuminen mallikkaasti. Minulla ei ole ollut vielä kipuja, mutta juttunihan on ihan uusi. Toissapäivänä leikattiin ja heti kotiin tultuani läksin apteekkiin lääkkeitä hakemaan omalla autolla ajaen. Ei tehnyt minkäänlaista vaikeutta. Vähän jännitti, jos joku tuttu tulee vastaan, niin se ei usko näkemäänsä... bounce
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics