Kela ei maksakaan työnantajalle sairasloman ajalta sairauspäivärahaa...
+4
Kimby
laila
Elämä edessä
Lyltsy
8 posters
Kela ei maksakaan työnantajalle sairasloman ajalta sairauspäivärahaa...
Eilen tuli em. päätös. Todennäköisesti ei sitten työnantajakaan maksa palkkaa ko. ajalta. Pitää tätä ensi viikolla selvitellä.
Mulla siis lähtötilanne oli BMI 39 ja ikäkausitarkastsuksessa verenpaine ja sokeriarvot koholla. Lisäksi polvi oli ajoittain kipeä, että vaivasi, esim. rappujen kiipeäminen oli vaikeaa. Mutta ei siis mitään pitkäaikaisseurantaa em. ongelmista.
Kela pyysi ensin sairauskertomuksen jonka toimitin , ja sitten uudelleen seurantakortit veri- ja sokeriarvoista. Laitoin esiselvitykset joissa näkyi nuo kohonneet sokeriarvot ja verenpaineet. Mutta ei siis riittänyt. Ennaltaehkäisyä ei Kelassa ymmärretä, henkilökohtaisella tasolla oli mulle tärkeää että tein ratkaisun ennen kuin sain noita oheissairauksia.
Huomoikaa tämä kun mietitte sairasloman pituutta.
Mulla siis lähtötilanne oli BMI 39 ja ikäkausitarkastsuksessa verenpaine ja sokeriarvot koholla. Lisäksi polvi oli ajoittain kipeä, että vaivasi, esim. rappujen kiipeäminen oli vaikeaa. Mutta ei siis mitään pitkäaikaisseurantaa em. ongelmista.
Kela pyysi ensin sairauskertomuksen jonka toimitin , ja sitten uudelleen seurantakortit veri- ja sokeriarvoista. Laitoin esiselvitykset joissa näkyi nuo kohonneet sokeriarvot ja verenpaineet. Mutta ei siis riittänyt. Ennaltaehkäisyä ei Kelassa ymmärretä, henkilökohtaisella tasolla oli mulle tärkeää että tein ratkaisun ennen kuin sain noita oheissairauksia.
Huomoikaa tämä kun mietitte sairasloman pituutta.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Vs: Kela ei maksakaan työnantajalle sairasloman ajalta sairauspäivärahaa...
Hei Lytsy!
Miltä ajalta ei saa sairasajalta palkkaa? Ollenkaanko?
Miltä ajalta ei saa sairasajalta palkkaa? Ollenkaanko?
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Ei voi olla TOTTA!!! Siitäkö ei voi enään valittaa mihinkään?
Minua siis odottaa sama päätös ja 4 viikon palkan menetys, sissus sentään.
No, leikkauksta en kadu siltikään mutta olisihan tämäkin ollut hyvä tietää jo etukäteen niin olisi voinut budjetoida. Ei siis osteta uusia silmälaseja ja siirretään hammaslääkärikäyntiä ensi vuoteen, näinhän se hoituu. Toivotaan, ettei tule koko syksynä ylimääräisiä menoja, peukut pystyyn sen asian suhteen.
Minua siis odottaa sama päätös ja 4 viikon palkan menetys, sissus sentään.
No, leikkauksta en kadu siltikään mutta olisihan tämäkin ollut hyvä tietää jo etukäteen niin olisi voinut budjetoida. Ei siis osteta uusia silmälaseja ja siirretään hammaslääkärikäyntiä ensi vuoteen, näinhän se hoituu. Toivotaan, ettei tule koko syksynä ylimääräisiä menoja, peukut pystyyn sen asian suhteen.
laila- Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 24.06.2010
Liittyyköhän tämä siihen leikataanko yksityisesti vai kunnallisesti? En ole kuullut että kunnallisessa leikkauksessa ollut ei olisi saannut sairausajan palkkaa. KELA ilmeisesti kelaa että jos mennään yksityisesti tarkoittaa se sitä että on tullut hylsy kunnaliiselta puoleta eikä silloin ole lääketieteellisiä syitä leikkaukselle?
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
No, minulla ainakin täyttyy Kelan kriteerit myös kunnalliselle puolelle eli BMI oli 44 ja verenpainetauti eli saas nähdä kuinka muijan käy?! Minut leikattiin siis Terveystalossa ja odottelen vielä Kelan päätöstä lisäselvityksien jälkeen.
Enpä usko että sillä on merkitystä KELAn mielestä täyttääkö ennakkokriteerit vai ei, ne ennakkokriteerit kun ovat täsmälleen samat yksityisellä ja kunnallisella puolella. Ei yksityisestikään pääse leikkaukseen jos BMI on 34 tai 39 ilman liitännäissairauksia.
Luulen että KELA yksinkertaisesti rankkaa niin että jos ei kelpaa kunnaliselle puolelle, ei ole riittävän painavia terveydellisiä syitä mennä leikkaukseen.
Luulen että KELA yksinkertaisesti rankkaa niin että jos ei kelpaa kunnaliselle puolelle, ei ole riittävän painavia terveydellisiä syitä mennä leikkaukseen.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Tarja Suurhaho Terveystalosta suositteli että käyn vielä asiaa läpi kirurgi Mäkijärven kanssa.
Kyllä mä meinaan tehdä valituksen, joka siis on kaikista Kelan päätöksistä mahdollista. Jospa siihen saisi Mäkijärven lausunnon vaikka liitteeksi.
Se maksaako työnantaja mulle silti palkan, tai siis ei ota sitä jo maksettua pois, ei ole vielä selvinnyt, että en osaa sanoa. Palaan asiaan kun se selviää.
Kyllä mä meinaan tehdä valituksen, joka siis on kaikista Kelan päätöksistä mahdollista. Jospa siihen saisi Mäkijärven lausunnon vaikka liitteeksi.
Se maksaako työnantaja mulle silti palkan, tai siis ei ota sitä jo maksettua pois, ei ole vielä selvinnyt, että en osaa sanoa. Palaan asiaan kun se selviää.
LYLTSY kummalla sulla leikkaus yleisellä vai yksityisellä? Multa pyydetiin leikkauskertomus ja sen toimitin sairaalasta. Oli lyhyt, ainoa syy leikkaukselle oli ylipaino ja sain Kelan päivärahat.
Kelan päätöksistä voi ja kannattaakin valittaa. Sama kohtelu kuuluu kaikille, joten hallinto-oikeudessa (maksuton homma eikä vaikea kirjoittaa) varmasti homma muuttuu. Vie vaan aikaa reilun vuoden.
Kelan päätöksistä voi ja kannattaakin valittaa. Sama kohtelu kuuluu kaikille, joten hallinto-oikeudessa (maksuton homma eikä vaikea kirjoittaa) varmasti homma muuttuu. Vie vaan aikaa reilun vuoden.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Mut leikattiin yksytyisellä.
Kaikenlaista sitä onkin.
KELAssa taitaa olla hieman "asennetta" näitä leikkauksia kohtaan. Ne haluaa kuitenkin varmistaa, että leikkaus on varmasti ollut tarpeellinen ja annettujen suositusten ja ohjeiden mukaan kaikki kuviot hoidettu.
Itse olen työterveyslääkärin lähetteellä liikkeellä ja bmi on alunperin ollut yli 44. Julkisen kautta hoidetaan. Prosessi on kestänyt pari vuotta, mutta nyt on leikkauspäivä määrätty, kunhan paino putoaa riittävästi.
Olen pomon kanssa puhunutkin ja hän sanoi, että palkallisena tulee. Se on sitten työantajan ongelma, maksaako KELA heille vai ei...
Saas nähdä...
KELAssa taitaa olla hieman "asennetta" näitä leikkauksia kohtaan. Ne haluaa kuitenkin varmistaa, että leikkaus on varmasti ollut tarpeellinen ja annettujen suositusten ja ohjeiden mukaan kaikki kuviot hoidettu.
Itse olen työterveyslääkärin lähetteellä liikkeellä ja bmi on alunperin ollut yli 44. Julkisen kautta hoidetaan. Prosessi on kestänyt pari vuotta, mutta nyt on leikkauspäivä määrätty, kunhan paino putoaa riittävästi.
Olen pomon kanssa puhunutkin ja hän sanoi, että palkallisena tulee. Se on sitten työantajan ongelma, maksaako KELA heille vai ei...
Saas nähdä...
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
siis miltä sairaslomalta, minkä takia olit sairaslomalla? lihavuusleikkauksenko? ota silloin heti yhteyttä leikanneeseen lääkäriin ja pyydä täsmennystä lääkärintodistukseesi!
Anu- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 11.01.2010
Mulle työnantaja maksoi palkan sairasloman ajalta (4 vkoa) ja sai Kelalta siitä korvauksen. Mitään lisäselvityksiä mun ei tarvinnut antaa. Leikkauksessa kävin yksityisellä.
Ei voi kuin ihmetellä näitä Kelan erilaisia päätöksiä samasta asiasta.
Ei voi kuin ihmetellä näitä Kelan erilaisia päätöksiä samasta asiasta.
mammamuumi- Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 59
Registration date : 16.09.2009
No sä voit hyvin valittaa päätöksestä ja sanoa, että tiedät esim. Peijaksen tapauksia toukokuulta 2010, jossa ei liitännäissairauksia ja paino samaa luokkaa ja silti päivärahat tulleet.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Sain tänään vastauksen että työnantaja maksaa silti palkan normaalisti, vaikka kela ei maksakaan sairauspäivärahaa, JIHUU!!!
Minulle tuli tänään hyviä uutisia Kela:sta eli maksoi työnantajalle sairaspäivärahan, niinkuin oikein onkin. Mun BMI:hän oli yli 40 eli kriteerit täyttyi siltäkin osin.
No, onneksi sulla on hyvä työnantaja ja suostui maksamaan hyvälle työntekijälleen palkan eli molemmille kävi sittenkin ihan hyvin. Mun työnantaja ei olisi todellakaan maksanut jos Kelasta ois tullut hylkäävä päätös.
No, onneksi sulla on hyvä työnantaja ja suostui maksamaan hyvälle työntekijälleen palkan eli molemmille kävi sittenkin ihan hyvin. Mun työnantaja ei olisi todellakaan maksanut jos Kelasta ois tullut hylkäävä päätös.
No vielä palaan tähän, kun tänään Kelalta tuli uusi päätös, että maksavatkin sairauspäivärahan. En tiedä oliko mun selvitykset menneet liian myöhään vai mikä oli syy, mutta ei tarvitsekkaan valittaa.
Hieno homma! Olihan tuo asiasi selvä. Niillä taitaa olla sellainen "automaatti" vastaus, joka sitten jälkikäteen korjataan.
Paha vaan että noin pelästytetään ihmisiä ihan turhaan.
Paha vaan että noin pelästytetään ihmisiä ihan turhaan.
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa