Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Minnaeh esittäytyy! :)

+6
sateenkaarenpäässä
MRA123
Wee2be
Tepa43
muuminmamman4
minnaeh
10 posters

Siirry alas

Minnaeh esittäytyy! :) Empty Minnaeh esittäytyy! :)

Viesti kirjoittaja minnaeh Ke Syys 22, 2010 7:00 pm

Hei vaan kaikille! olenkin jo jonkin aikaa lueskellut palstaanne ja päätin nyt sitten itsekin rekisteröityä. Olen siis 26-vuotias, yhden lapsen äiti Satakunnasta. Koko ikäni olen ollut ylipainoinen, tosin joskus saanut laihdutettua itseni normaalin rajoille. Kilot siis aina kertyneet takaisin mahtavien korkojen kera! Tämän hetkiset mittani on kyllä ehdoton huippuni ja toivottavasti en suurempia aikoja edes näe!! Eli painan n. 138kg ja pituutta löytyy 170cm.

Kävin tuossa elokuun lopulla yksityisellä lääkärillä pyytämässä lähetettä laihdutusleikkaukseen. Lähete lähtikin heti ja kutsu tuli tosi nopeasti Poriin. Olin tän viikon maanantaina sisätautipolilla, joka oli kyllä yksi fiasko mielestäni. Tiesin etukäteen, että tapaaminen on opiskelijoitten opetus-tuokio, eikä mulla mitään opiskelijoita vastaan ollutkaan. Odotin tältä tapaamiselta todella paljon, koska jo kutsukirjeessäkin luki, että varaathan aikaa ainakin 2-3h, koska asiaasi perehdytään perinpohjaisesti. No, olin tunnissa jo kotimatkalla....

Vastassani oli erittäin mukavan oloinen opiskelija, jonka kanssa juteltiin hetki ja kerroin historiaani hänelle. Sen jälkeen muut opiskelijat tulivat huoneeseen jossa tämä minua haastatellut opiskeli briiffasi heille mitä me oltiin aikaisemmin juteltu. Ja sitten tämä lääkäri aloitti; "en suostu silpomaan noin kaunista tyttöä!", "sun täytyy rakastaa itseäs", "syöt vähemmän ja vähennät herkkuja", "se leikkaus ei ole mikään paras juttu", "laihduta, sä oot vielä niin nuorikin", "oot sä ennekin pystyny laihduttamaan!".
En siis enää edes muista mitä kaikkea se oikeen teatraalisesti selitti, mutta täytyy sanoa, että tuon jälkeen oli todella paska olo. Tämä kyseinen lääkäri on ennen ollut Tyksissä päättämässä leikkaukseen pääsevistä, joten olisin luullut, että hänellä olisi ollut pikkasen paremmat tiedot sairaalloisen lihavista ihmisistä!

No, sanoi hän sitten ettei aio olla prosessini esteenä vaan nyt laihdutan 10kg jouluukun jollon tulen uudelleen ja tapaan ne lääkärit, jotka myöskin sitten kohtalostani päättävät. Käyn myös ravintoterapeutilla ennen joulukuuta.

Kyselisinkin nyt teiltä muilta Porissa käyneiltä olettekote joutuneet tälläiseen laihdutusrupeamaan ennen kuin koko prosessi on edes alkanut? Olen kyllä nyt vähän ihmetyksissäni koko hommasta...

Kiitos että sain avautua! :)

minnaeh

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 22.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Minnaeh esittäytyy! :) Empty Vs: Minnaeh esittäytyy! :)

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ke Syys 22, 2010 8:43 pm

Tervetulo joukkoon minnaeh :) No olipas sulla aikamoinen reissu siellä sairaalassa! Täytyy välillä ihmetellä noita lääkäreitä! Olen minäkin kyllä tavannut vähän vaikka minkälaista tohtoria! Mutta silloin kun päätin että minä haluan leikkaukseen niin se tk-lääkäri jonka luona kävin oli heti sitä mieltä että ehdottomasti täytyy päästä leikkaukseen! Ei minulla mennyt sitten kun kaiken kaikkiaan se 1 vuosi koko hommassa! Mutta siitä kun menin kirurgille ei todellakaan mennyt kauaan että pääsin leikkaukseen! Nyt onkin vähän semmonen "epätodellinen" olo että olenko oikeesti käynyt läpi sen leikkauksen! Mutta sitten tulee taas kipuja ja sen semmosta joka palauttaa että kyllä olen käynyt ;) Onhan tässä oppimista tähän uuteen elämään ja olen tässä miettinytkin että tuskin minä nyt saan tätä painoa alas enempää! Olen nyt monta päivää ollut samassa painossa :( Kait se nyt tähän sitten jää! No, toivottavasti se tästä! (sori nyt mun masentavaa kirjotusta) Tervetuloa nyt tänne palstalle!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Syys 22, 2010 9:22 pm

MOi!
Pistin sulle yksityisviestin.........nyt on kiire taas joten tsemppiiiiiiiiiiiiiiii!
T: toinen satakuntalainen! :)
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Wee2be To Syys 23, 2010 12:35 am

´Tervetuloa palstaileen Minnaeh.. ;) Ollaanki jo tuttuja..edelleen sanon, että taistele tyttö taistele!
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja MRA123 To Syys 23, 2010 1:44 am

Hei Minnaeh,

Tervetuloa palstalle! Jo on ollu "kökköinen" alku sulla :(
Toivottavasti asiat kuitenkin lähtis luistamaan eteenpäin paremmalla tavalla...jonkun toisen lääkärin kautta? vai onko tuo lääkäri "edessä" kaikelle?
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä To Syys 23, 2010 2:52 am

Oliko tässä 10 kg taustalla motivaation tarkistus. Minulle lähetteen tehnyt lääkäri sanoi, että -7% painosta pois.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto To Syys 23, 2010 2:54 am

Tere tulemast joukkoomme : )
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja minnaeh Pe Syys 24, 2010 1:58 pm

Huomenta!
Kiitos kaikille vastanneille! :) Luulen, kyllä kans, et kyseessä vois olla tällänen motivaation tarkastus-juttu. Ihan hyvin painoa olen saanut jo pois; eilen aamulla puntari näytti jo 135,7kg. Tosin eilen oli kyllä sellanen vitutus-päivä, et tuli syötyä vähän yli tarpeen... :( on tää poka vaikeeta... ja näitä vkloppuja pelkään! en tajua, miksi sillon on jotenkin pistää aivot narikkaan ja vaan syö?! ei tietoakaan säännöllisestä syömisestä vaan oikeen odottaa et tulis ilta ja saa sipsejä :/

No, Porissa taas tapahtuu! Eilen tuli kutsu sisätautien poliklinikalla ja painonhallinta poliklinikalle :) aika on 1.12. osaiskohan taas joku satakuntalainen valistaa, että mitäs tuolla sitten mahtaa tapahtua? siis se mun viime kertainen fiasko tapaaminenkin oli tuolla sisätautipolilla, ja ymmärsin jotenkin sen lääkärin puheista, että nyt seuraavalla kerralla tapaisin jotain muita lääkäreitä (siitä siis ymmärsin, että ihan eri polillakin).

Tänään pitäisi mennä ostamaan Nutrilettia tai jotain muuta vastaavaa. Lääkäri kehotti yhden aterian päivässä korvaamaan niillä. Saas nähdä miten läskin käy :D

Viimeinen muokkaaja, minnaeh pvm Pe Syys 24, 2010 3:45 pm, muokattu 1 kertaa

minnaeh

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 22.09.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Syys 24, 2010 2:17 pm

Onhan tuossa lääkärillä asenne.. mutta yritä jaksaa.. Meillä on lähtökohta ollut suunnilleeen sama mä oon lihavimmillani ollut n.140kg bmi oli silloin 48 pituus 170 ja joka kilo on ollu taistelun takana, nyt yritän päästä alle sadan, en edes muista aikaaa jolloin olen alle sata painanut. Eneillyt en ole ikinä. Tsemppiä jatkoon!!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Syys 25, 2010 6:22 pm

Moi!
tsemppiiiiiiiiiii mun mielestä ravintoterapeutti KP on ihan mukava nainen!
Oletan, että on sama ihminen sunkin kanssa ei siis tartte jännittää on ihan asiallinen ei mikään niuho nipottaja! KOitas alottaa tuo kevennys niin, että oot arkipäivät suht tiukasti pusseilla ,mutta viikonloppuna sallit itsellesi kiusaukset...koita syödä kuitenkin niitä kiusauksiasi vähemmän kuin ennen!
NIIN JA MUISTA JUODA SE 2L VETTÄ PÄIVÄSSÄ!
Sit kun alkaa se viluvaihe niin tee niin, että päivällä ne 4 pussia ja illalla viimisen pussin tilalla lautasellinen puuroo 2hapankorpua jossa on metwurstia päällä niin ja "voi"silmä pitää olla (anakin mulla!)
Tää toimi mulla sain 23.5kg pois ennen leikkausta (maaliskuun ja joulukuun välisenä aikana pudotin!)
TSEMPPIIIIIIII
Ja huumori mukaan ei saa olla naama rutussa tässä hommassa!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Syys 25, 2010 9:38 pm

Tervetuloa mukaan! On noita sekopäisiä lääkäreitä varmaan jokaiselle tullut vastaan=(
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja gilda La Syys 25, 2010 10:02 pm

olipa se mullakin aikamoinen rumba tuon vajaan 2 vuoden aikana ennen leikkausta: sisätautilääkäri, ravintoterapeutti, psykiatri, kirurgi.... haastatteluja, yli 200 euron laihdutuspillereiden kokeilua, välillä ilmoitettiin etten pääse leikkaukseen, sitten soitettiin että pääset jos vielä olet halukas, painoa piti pudottaa 10%, 4 viikkoa pelkällä nutriletillä ennen leikkausta ym, ym.... lähtöpaino lyhyellä varrellani oli 97kg... monen kuukauden laihduttamisen ja kaiken kaikkiaan 6 viikon nutrilettikuurin tulos -8kg!!!!! ikää minulla on kyllä jo yli 50, mutta onneksi pääsin kaiken vaivan jälkeen leikkaukseen ja laihtuminen on jo alkanut :)

gilda

Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 25.09.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa