Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lyhyet turvavyöt

+12
laila
kissus nytkö jo
Poutapilvi
Bulla65
Ranskis
Wee2be
Nancy
Lyltsy
Laihduttava
pingu70
muuminmamman4
Elämä edessä
16 posters

Siirry alas

Lyhyet turvavyöt Empty Lyhyet turvavyöt

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Syys 19, 2010 3:37 pm

Oli aikoja, jolloin sain turvavyöt ylettämään, kun ujutin sen mahaläskien alle. Myöhemmin löllyä tuli niin paljon, että en ole viitsinyt vierustoveria kauhistuttaa etsimällä vyölle paikkaa, vaan olen pyytänyt pokkana jatkopalaa. Ruokaillessa on aina taiteilemista, kun syömistaso jää mahan päälle suht pystyasentoon ja mikään ei pysy paikoillaan. Olen niellyt ylpeyteni ja tyytynyt tilanteeseen. Ja joka kerran päättänyt, että seuraavalla kerralla mahani ON pienempi.
Noloin kokemus on viime keväältä Turkkiin. Ilahduin, kun sain koneessa onnenkantamoisena väljän paikan ja vielä ikkunapaikan, enkä tajunnut, että väljyys johtuu varauloskäynnistä. Onneni ei kauan kestänyt, kun stuertti tuli selittämään, että minun pitää vaihtaa paikkaa. Alkuun hymysuin kuuntelin, mitä hän yrittää selittää. Sitten tajusin= kukaan ei pääsisi ohitseni, jos tulisi hätäuloskäynnille käyttöä! Voi armoitettu varjelus, että häivyin nolona takavasemmalle, mihin minut ohjattiin pois "ylileveänä kuljetuksena". Ja kaikki katsoivat kulkuani!!! ARGGHH!
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Lyhyet turvavyöt Empty Vs: Lyhyet turvavyöt

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Syys 19, 2010 4:18 pm

No voi että :( Kyllä tiedän miltä tuntuu kun ei saa turvavyötä kiinni! Olin siinä tilassa vuosi sitten! Mutta kyllä uskon että sovellut leikkaukseen ja sinäkin saat parin vuoden päästä vaan "muistella" tämmösiä tapauksia! Ja en tiedä auttaako sulle tämmönen mutta silloin kun itse odottelin vielä sitä leikkausta ja tuli joku tommonen nolo tilanne ajattelin vaan mielessä että odottakaapas te vaan, enköhän minä tässä vuoden päästä ole laihemassa kunnossa! Tsemppiä sinulle <3
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja pingu70 Su Syys 19, 2010 4:26 pm

Voi sinua, olen pahoillani ,että jouduit tollaisen nöyrytyksen kokemaan.
minä pelkäsin kans lentokoneeseen menoa.(toukokuussa olin parisissa)
sitä samaista vyötä jännitin, tuntui tosi nololta ajatuskin et pitäis pyytää lisävyö.pelkäsin et sitä ei olis ja en pääse sen takia lennolle.
onneksi vyö ylettyi juuri ja juuri mahamakkaran alta kiini.
iloitkaamme siitä,että seuraavalla lennolla se samainen vyö on liian iso ja saamme nauttia siitä hyvän olon tunteesta.
voimia vaan sinulle.

pingu70

Viestien lukumäärä : 116
Registration date : 15.06.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Syys 19, 2010 4:28 pm

Mulla on toistaiseksi turvavyöt koneissa aina riittäny, mutta se pöytä!! Se on niin kamalaa, kun sitä ei saa alas! Onneksi näillä kotimaan lennoilla on yleensä sen verran tilaa, että olen saanut vierekkäiset paikat kokonaan itselleni. Ja olenkin ottanut sen viereisen penkin pöydän käyttööni.
Sen sijaan noilla ulkomaanlennoilla ei vaan ole moista mahdollisuutta. Joten siinä on sitten ähisty ja yritetty syödä niin ettei kaikki tipu rinnuksille kun se on niin hankalaa.

Mutta seuraavan kerran kun tämä täti lentelee, on maha jo paljon pienempi =D

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Syys 19, 2010 4:53 pm

Toisissa lentoyhtiöissä osaavat huomaamatta antaa sen jatkopalan jo sisään mennessä, itse en ole tarvinnut ( joo, löysä ei ole vyö ollut, mutta on juuri ja juuri ylettänyt), mutta olen huomannut kun joillekin on annettu. Lisäksi hirmusti muuten vöiden pituus vaihtelee lentoyhtiöittäin/konetyypeittäin, esim. jenkkilennoilla ei ollut mitään vaikeuksia yletyttää vyötä kiinni.

Mutta tosiaan odottelen itsekin sitä pävää kun turistilennolla mahtuu syömään niin että pöytä mahtuu mukavasti ja sitä voisi vielä vetää jopa lähemmäksi, kuten lapsilla :)

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Nancy Su Syys 19, 2010 6:02 pm

Kuulostaa niin tutulta tuo vyö- ja pöytäongelma. Kerran ei vyö riittänyt, mutta jatkopätkällä asia oli korjattu. Pöydän kanssa on aina ollut ongelmia, se on pitänyt tunkea läskimakkaroiden väliin jotenkin ja melkoista taiteilua on ollut se syöminen. Mutta parempaan suuntaan ollaan menossa ja joskus nämä ongelmat ovat muisto vain.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Syys 19, 2010 11:43 pm

Oi odottelen jo niitä aikoja, kun ei tartte enää jännäillä ennen koneeseen menoa, jotta mahtuuko vyö ja saako pöytää edes alaspäinkään... Miehen suku asuu Alankomaissa ja sukulaisreissut on olleet tähän saakka jonkin asteinen näyryytys.. :P Mutta joskos jo ensi kesän reissulla ahteri uppois penkkiin hyvin, vyö menis äheltämättä kiinni ja pöytäkin laskeutuisi lähelle normaaliasentoa :D

Kerran näin koneessa niin ison miehen, että oikeasti hänestä puolet oli käytävällä.. suututti ihmisten katseet ja kommentit.. teki mieli kiljua, ettei asiassa ole mitään naurettavaa ja silti sitä samalla (hävettää edes myöntää!) nautti siitä, ettei kerrankin ollut se koneen suurin valas, norsu, läski....
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Syys 20, 2010 2:59 am

Moikka taas! Oottekos te joutunut tuskaileen autojen turvavöiden kanssa?
Mulle kävi sitten niin tänä kesänä. Olen ajellu yli 15 vuotta vain jenkeillä, joissa todella piisaa sitä pituutta turvavyössäkin. Mutta menin ja ostin ittelle kesäautoks sellasen -68 vuoden Kuplan ja voi ristus, siinä onkin niin lyhyet vyöt, etten saanu niitä kii! En sitte todellakaan kehdannu niitten kans alkaa temppuileen siinä ostotilaisuudessa, varsinkin kun se kaveri keltä ostin auton, on kuin kuivan kesän orava...Päätin vaan ittekseni viedä kuplan pajalle, jossa siihen vaihdettiin pidemmät uudet vyöt. Ajelin siis kotiin (yli 100 km ) moottoritietä ja pelkäsin niin maan perusteellisesti.
Mutta se häpeä, ettei mee auton turvavyöt kii...Onneks oma ukko sai pidettyä pokkansa, kun kerroin sille myöhemmin.
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Syys 20, 2010 3:18 am

Lentokonematkustamisesta en osaa kertoa mitään kokemuksia, koska en ole koskaan lentänyt - en ole näillä kiloilla uskaltanut edes ajatella sellaista, nolottaa jo matkustaa Pendolinolla Turusta Helsinkiin kun tursun vieruskaverin puolelle tai käytävälle vaikka yritän olla niin "hoikkana" kuin mahdollista...:(. Nostan junassa ja bussissa aina käsinojan ylös, jos se on mahdollista, jotta mahdun penkkiin paremmin.

Pendolinossa tai missään muussakaan junassa en saa pöytää laskettua kokonaan alas, "etureppu" on tiellä. Sama juttu pitkänmatkan linja-autoissa :(. Niissäkin on nykyään turvavyöpakko, mutta enpä ole vielä ollut sellaisessa linja-autossa, missä olis ollut riittävän pitkä vyö mulle eli eipä mee kiinni. En ole myöskään tietoinen, saako busseissa jatkokappaletta vöille enkä ole kehdannut mennä sitä kuskilta kysymään. Pöytälevyn kanssa on sama juttu kun junissa.

Niin ja en ole todellakaan kokeillut koskaan änkeä itseäni bussin vessaan...saattaisi olla aikamoinen kokemus sekin! Joskus kun olen ollut jonkun japanilaisvalmisteisessa henkilöautossa kyydissä, niin takapenkin turvavyöt eivät ole riittäneet mulle ja jopa jossakin takseissa on käynyt niin, merkkejä en kyllä muista. Itselläni on ajopelinä saksalainen "johtotähti", jossa on ihanan pitkät turvavyöt ja mahdun erinomaisesti penkille ja penkin ja ratin väliin - arvatkaa vaan, suosinko usein joukkoliikennettä... :).
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Syys 20, 2010 3:46 am

Mulla on yks ikävä kokemus autoilusta. Työkaverilla oli sellanen tosi pieni auto, olikohan se nyt Ford Ka -merkkinen. Juuri ja juuri sain itseni ängettyä siihen etupenkille, mutta kun aloin laittaa turvavyötä, en tiennyt miten ois ollu. Jouduin ihan tosissani vetää mahaa sisään ja istua hyvin ryhdikkäästi, että sain sen vyön kiinni. Se meni kyllä, mutta yhtään en pystyny liikkua siinä penkissä. Toivoin vaan koko matkan ettei puhelin soi, ettei ois tarvinu sitä jalkatilassa olevasta käsilaukusta kaivaa! Onneksi matka oli vain muutaman kilometrin.
Seuraavalla kerralla kun lähdettiin samaisella autolla, pelkäsin jo ihan kauheasti miten tulee käymään. Mutta vissiin se penkki oli jotenkin vähän taaempana kuin aiemmin, kun vyö meni kiinni ilman ongelmia. En valitettavasti keksiny mitään tekosyytä miksi olisin lähteny omalla autolla, joten pakko oli uudestaankin mennä kyytiin =D.

Mutta yksi kova paikka on huvipuistot! Mä rakastan kaikkia oikein kunnolla kieputtavia laitteita, mutta joka kerta joudun pelkäämään ettei turvakaaret riitä. Nyt jo tänä kesänä meinasin, että jätän laitteet väliin, mutten voinu kun oltiin tuttavaperheen kanssa, jotka tiesi mun tykkäävän laitteista. Joten piti vaan asetella itsensä taas mahdollisimman ryhdikkäästi, että sai turvakaaret kiinni.
Vieläköhän sitä ens kesänä uskaltaa edes mennä laitteisiin, jos niitä kaaria ei vaikka saiskaan tarpeeksi tiukalle? =D

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Syys 20, 2010 4:40 am

Lentokoneiden vyöt ja pöydät ovat tuttu ongelma. Onneksi matkausta/tin aina perheen kanssa, joten saatoi hyvällä omatunnolla laittaa ruokani lasten pöydälle ja syödä sitten siitä eikä kovinkaan moni ainakaan asiaan kiinnittänyt huomiota. Nyt ehkäpä ei enää tarvitse sitä murehtia!

Auton turvavyöt osaa joissakin pikkuautoissa olla todella lyhyet. Sen huomasi jo aikanaan turvakaukaloa kiinnittäessä. Hyvä, kun sai vyön kiinni juuri ja juuri kaukaloa vatkaten ja vispaten. Tuli mieleen omat läskien asettelut=(

Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Syys 20, 2010 12:55 pm

Lennellessä ei ole ollu ongelmia, mutta olen jotutunut muutaman kerran odottamaan parkkipaikalla että pääsen omaan autooni, kun vieruskaverit on paikoittaneet niin kiinni autoni kylkiin, etten ole läskeineni sinne mahtunut sekaan. Tai kun auton ratti ei mahdu liikkumaan mahamakkaran kanssa.
Odotan jo aikaa kun saan varpaankynnet itse leikattua ilman temppuilua ja kengät kiinni ja jalkaan ilman istumista.... Otetaan hei oma ryhmämatka ulkomaille?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja laila Ma Syys 20, 2010 1:11 pm

Jep, täältä tullaan New York ja ihan porukalla!!
Ollaan kaverini kanssa tähdätty kolmen-neljän vuoden päähän moisen aikeen kanssa ja muitakin mahtuu mukaan. Sit kun me lähdetään meillä on kaikilla valkoiset jakkupuvut päällä, eikä me tartteta lisävöitä eikä tartte pelätä,että heti matkalla pudotetaan ruoat rinnuksille!!

Täältä tullaan!!

laila

Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 24.06.2010

Viesti kirjoittaja Maria Ma Syys 20, 2010 4:57 pm

Noissa lentokoneissa on kyllä hurjia eroja, aina olen saanu vyöt kiinni ilman jatkoja ulkomaanlennoilla mutta noi Hki-Tampere ja Tre-Tukholma lennot Finncomilla on painajaisia.. penkit niin kapeat et perse jumissa siellä ja vyöt lyhyet aina, sit on vielä selkä jumissa ku on vääntyneessä asennossa vaikka lento on 45 min-2 tuntia max. Mutta noita Finnairin koneita mitkä tänne Pariisiin lentää, pidän suuresti, ei ikinä mitään ongelmia ja niin ihanat lentoemännät. Minä kun yleensä suoraan yövuorosta lensin Pariisiin, olivat ihania, antoivat extra tyynyjä ja peitonkin joskus ja lupasivat pitää ruuan sivussa että saan nukkua ensin pari tuntia. Ja paras oli kun kauniisti kysyi, pääsin yleensä yksin penkkiriville= sain nukkua jalat suorina penkillä jne.
harvoin oli kone niin täynnä ettei onnistunut, toiseen suuntaan ei onnistunut niin usein, mutta, silloin yleensä olikin takana nukuttu yö ja virkeänä siinä katseli pilviä.
Noi auton turvavyöt on kyllä sellaista jokeri peliä aina, varsinkin pienissä autoissa, meidän Twingon takapenkin vyö ei kyllä vieläkään riitä mulle, mutta, hyvin harvoin siellä istunkin, ainoastaan jos anoppia kerran vuodessa yhdessä kuskataan ;P
Aina jännittää kun menee johonkin uuteen autoon mistä ei tiedä kuin turvavyö riittää.
Mutta vielä en uskalla noilla EasyJet/RyanAir koneilla kokeilla kun niillä on niin tiukat kriteerit ja jos joudutkin ylimääräisen paikan ostaan, niin hinta onkin sitten ihan eri.. mutta, kun saan vielä 10 kiloa/10 senttiä lantiolta, ehkä sitten, tulis kotimaassakin useammin käytyä :D kun ei tarvitse 450 euroa per pää maksaa.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja xxxxl-tyttö Ma Syys 20, 2010 5:07 pm

Lentokoneista ei mulla ole kokemusta viime aikoina, ei ole innosyanut mennä kun jo 10 vuotta sitten oli ongelmia turvavöiden ja varsinkin sen pirun pienen pöydän kanssa... No ehkä vielä joskus uskaltauden ulkomaanmatkoillekkin.
Mutta noi autojen liian lyhyet turvavyöt on mulle enemmän kuin tuttuja! Kerran käynyt niin että en meinannut mahtua koko autoon, siis kuskin paikalle, ei mennyt penkki tarpeeksi taakse... Ja turvavyöt on todella usein liian lyhyitä, varsinkin takapenkeillä. Kaverinkin kyydissä takapenkillä joudun aina laittamaa vyön ylähihnan selän taakse että se ylettyy edes jotenkin kiinni. Onneksi saan useimmiten ajaa kun hänen autollaan kuljetaan, kuskin vyö ylettyy sentään hyvin kiinni.
Noh, onneksi leikkaus lähestyy, jospa sitten jo ensi kesänä elämä olisi helpompaa tämänkin ongelman suhteen...

xxxxl-tyttö

Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 26.08.2010

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Syys 20, 2010 7:43 pm

Mulle lentaminen oli aika ankeata viela vuosi sitten syksylla, painoin silloin 170 kg. Turvavyon sain valtaisalla ponnistuksella kiinni sielta vatsamakkaran alta, mutta henki ei kylla paljon kulkenut. Otsasuonet pullistellen sitten istuin samassa asennossa koko matkan.
Nyt kesakuussa menin jalleen koneeseen ja hip-hurraa, nyt sita turvavyota jai yli 20 cm vapaaksi, ekan kerran vuosikymmeniin. Se poyta ei viela mahtunut ihan suoraan, mutta kylla siina jo sai syotya, hankalaa se oli, mutta onnistui.
Tulen seuraavan kerran Suomeen nyt marraskuussa, ja nyt ei enaa tarvii jannittaa sen vyon takia. Kylla elama voi olla ihanaa.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Maj To Syys 30, 2010 2:48 pm

Mulla kävi yhden vanhan toyotan kanssa niin etten meinannut mahtua etupenkille, kun se oli älyttömän pieni oviaukko, ja kaiken lisäks tiivisteet joka kerta irtos ku nousi tai meni autoon :D Oli kaunis musta tiiviste kaulakoru :D :D
Ja se ratin ja penkin väli oli niin pieni että sinne piti sillee sujahtaa sivuttain jalka edellä, ja entäs se kampeeminen ulos, huhu.. Onneks se auto oli vaan mulla pari päivää lainassa.. Ei kyllä tullu paljon ajeltua ylimääräsiä sillä.. Kaupassakin kävin nii että ajoitin nii ettei kukaan näkin mun kampeemisia ulos sieltä :D
Sitten vanhan mersun etupenkin turvavyö ei meinaa koskaan mennä mun ympärille.. Muutaku että penki liu´uttaa taakse ja vetää henkee sisään ja voimalla runnoo sen kiinni.. Tosi mukavaa matkustusta.. En edes viitsi ajaa ko. autolla koska en pysty, koska kädet ei si ylety kunnolla rattiin.. Olen miettiny mitä poliisi sanoo jos pysäyttää ja sanot että sorry mutta en saa turvavyötä kii ku oon niin lihava.. Saako sakot??
Maj
Maj

Viestien lukumäärä : 30
Ikä : 43
Registration date : 29.09.2010

Viesti kirjoittaja Maria To Syys 30, 2010 6:12 pm

Maj, ikävä kyllä saat sakot. Ne sanoo että koska olet siitä tietoinen ettei turvavyö yletä, olet rikkonut lakia jos sinulla ei ole jatkopalaa. joskus ne armahtaa jos olet vieraassa autossa, mutta en luottais siihen.
On ne siihenkin todenneet että koska tiedät ongelmasi, niin sinulla pitää olla jatkopala mukana. Ja ihan oikeasti, tuo on syy miksi en matkusta takapenkillä jos vyö ei yletä, siinä vaarannan edessä olijan jos sieltä äkkitilanteessa singahdan. Etupenkiltä sentään on se mahdollisuus et itselle vaan huonosti käy. ei tuokaan tietysti ylentävä vaihtoehto ole..

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa