Anestesialääkäri kohtaaminen
+6
joku80
T55
luke64
tigertytto
Nancy
Ulde
10 posters
Anestesialääkäri kohtaaminen
Kyselisin teiltä jo operaation läpikäyneiltä, että minkälaisia kokemuksia on sen anestesialääkärin kohtaamisessa? Onko se vaan läpimenojuttu, jossa hän kertoo leikkauksesta vai voiko siinä vaiheessa tulla jokin este, miksei hän lähtisi nukuttamaan?
Ulde- Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010
Vs: Anestesialääkäri kohtaaminen
Minun kohdallani ainakin anestesialääkäri oli kiinnostunut aikaisemmista nukutuksista ja siitä onko niiden yhteydessä ollut mitään pahoinvointia tai muita ongelmia. Uniapnea on myös sellainen sairaus, joka on oltava nukutuslääkärin tiedossa. Lääkeaine-allergiat ja muut sairaudet sekä niihin käytettävät lääkkeet hän halusi myös tietää. Katsoi lampun kanssa nieluun ja tarkisti onko nilkoissa turvotusta. Siinäpä ne kaikki taisi ollakin. Jos tulee vielä jotain mieleen niin laitan sitten myöhemmin lisää tietoa, mutta nyt ei muistu mitään muuta mieleen.
Nancy- Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010
Kiva kuulla tuostakin, oon vähän "jännittänyt" tapaamista vaikka se on vasta 4.10.....
Multa kyseltiin aikaisemmista leikkauksista ja niistä heräämisestä...mitattiin kaulan ympärys,vyötärö ja lantio,otettiin sormenpäästä happi arvot,verenpaine,ja täytettiin joku kaavake missä kyseltiin kanssa polttamiset ym...se käynti oli mun mielsetä ihan läpikäynti juttu : ) joten ulde sinne vaan ilman paniikkia : )
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
KIITOKSIA KANNUSTUKSISTA! Mä oon ajatellut, että anestesialääkäri viel arvioi sen, että lähteekö hän nukkutamaan vai ei. Mul olis leikkauspäivä 11.10 ja nyt olen maanantaina aloittanut eneilyn. Olisi se kauhea isku, jos anestesialääkäri löytäisi jonkun syyn, miksei lähtisi nukuttamaan.
En oo ikinä kuullut että näin suurta leikkausta suoritettaisiin nukuttamatta.
Tallinnassa käytettiin Fentanyyliä, 3henkosta ja taju pois 4h, ei mitään jälki pahoinvointia.
Tallinnassa käytettiin Fentanyyliä, 3henkosta ja taju pois 4h, ei mitään jälki pahoinvointia.
luke64- Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009
No en tarkoittanutkaan, ettei leikkausta tehtäisi nukutuksessa. Vaan sitä, että jos anestesialääkäri ei lähde syystä tai toisesta nukuttamaan, niin automaattisesti ei myöskään leikata.
Ulde, vedä relat.
Mut on nukutettu 3sti, aina homma menny putkeen.
Viimenen nukutus tehtiin Töölönsairaalassa, 7/10 oli vuorossa selkäpuoli.
Mut on nukutettu 3sti, aina homma menny putkeen.
Viimenen nukutus tehtiin Töölönsairaalassa, 7/10 oli vuorossa selkäpuoli.
luke64- Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009
Hyvä, että sulla on onnistunut hyvin leikkaukset. Minut on viimeksi nukutettu alta 10 vanhana. Mutta nyt on kuullut kaikenlaisia sepustuksia siitä, miksei anestesialääkäri ole lähtenyt nukuttamaan. Se siinä onkin, kun ei tiedä mitkä on ne kriteerit. Täyttääkö ne vai ei.
Minä näin anestesialääkärin vasta leikkaussalissa,eikä siinävaiheessa enää mitään kyselty.Leikkaus tehtiin Kuopiossa.
T55- Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 17.02.2009
No niin, tänään sitten tapasin sen pelkäämäni anestesialääkärin ja nyt ajateltuna, pelkoni oli aiheeton. Hän ei nähnyt mitään syytä, etteikö lähtisi nukuttamaan. Kertoi omalta osaltaan leikkauksen sujumisen. Kaikki siis hyvin kohti leikkauspäivää.
Siitä hyvästä kävin ostamassa itselleni tänään kimpun kukkia.
Siitä hyvästä kävin ostamassa itselleni tänään kimpun kukkia.
Ihanaa, Ulde! Olet kimppusi ansainnut. :)
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Niin mielestäni ajattelinkin! Pari vuotta sitten olisin palkinnut itseäni lakritsilla tai muulla. Näin se vaan menee.... =)
Ja muistaakseni sä tykkäsit lakritsista(=:
Kukat oli hieno palkinto ja mukavaa , että pelkosi on ohi ja " nukkumatin" kohtaaminen sujui hyvin(=:
Kukat oli hieno palkinto ja mukavaa , että pelkosi on ohi ja " nukkumatin" kohtaaminen sujui hyvin(=:
tiikos- Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 09.06.2010
Juu, lakritsi on PAHEENI, valitettavasti.
Ja kohtaaminen todellakin sujui hyvin. Hän aikansa siinä kertoi nukutuksesta ym. Katsoi lääkitykset ja allergiat. Kun sitten lopultakin kysyin, että lähteekö hän nyt sit nukuttamaan. Sekä lääkäri että hoitaja repesivät nauramaan ja minä joukon jatkoksi. Hän ei nähnyt mitään esttettä, miksi ei lähtisi nukuttamaan.
Ja kohtaaminen todellakin sujui hyvin. Hän aikansa siinä kertoi nukutuksesta ym. Katsoi lääkitykset ja allergiat. Kun sitten lopultakin kysyin, että lähteekö hän nyt sit nukuttamaan. Sekä lääkäri että hoitaja repesivät nauramaan ja minä joukon jatkoksi. Hän ei nähnyt mitään esttettä, miksi ei lähtisi nukuttamaan.
Hyvä Ulde!
Kaikenlaisia asioita me täällä jännitetään mutta mikä mukavinta- on ihana huomata että pelko olikin turha!
Kaikenlaisia asioita me täällä jännitetään mutta mikä mukavinta- on ihana huomata että pelko olikin turha!
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Niinpä! Kun ei tiedä asioista tarkkaan ja kuuntelee kaikenlaisia juttuja. Parhain tietenkin olisi, kun tälläisissä asioissa kysyisi ihan suoraan ammattilaisilta.
Tsemppii Ulde!
Ilosta syksyy sulle,ens kesä on jo ihan uusi elämä usko pois! :)
Ilosta syksyy sulle,ens kesä on jo ihan uusi elämä usko pois! :)
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Toivottavasti! Välillä on tuntunut, että noi mun läskini ovat todella kiintyneet minuun. Niin turkasen hitaasti ne minusta suostuvat lähtemään. Voih! Ensi maanantaina pitäisi olla sitten leikkauspöydällä.
Huh, niin se aika kaikilla lähestyy! Mulla on ens maanantaina esikäynti ja seuraavan viikon torstaina leikkuupöytä odottaa. Jänskättää.
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa