Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tyypin II-diabetes ja leikkaus onko kenelläkään kokemuksia

+2
Jemima-61
kissus nytkö jo
6 posters

Siirry alas

Tyypin II-diabetes ja leikkaus onko kenelläkään kokemuksia Empty Tyypin II-diabetes ja leikkaus onko kenelläkään kokemuksia

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Syys 12, 2010 2:15 pm

Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että ennen leikkausta on ollut insuliinihoitoinen II tyyppi ja leikkauksen jälkeen ei ole ollut kuin lievä tai ei lainkaan diabetestä, onko kenelläkään jäänyt ns insuliinit leikkaus pöydälle?
Itselläni on vaikeahoitoinen II-tyyppi massiivisella lääkityksellä joka on se suurin syy miksi leikkaukseen ylipäätään olen hakeutumassa. Kuten aiemmin olen kertonut pistän pitkäkestoista 150yks/vrk- löytyykö kohalontoveria jo leikatuista tai niistä jotka vuoroaan vielä odottavat?
Diabeteslääkärini sanoi että tämä leikkaus on diabeeteksen suhteen taika temppu ONKO?
Itselläni alkaa tulla jonon pää vastaan, leikkaus on luultavasti marras-joulukuussa, nimen omaan tämän massiivisen lääkityksen ja vaikeahoitoisen diabeteksen takia pääsenkin sinne leikkaukseen näin nopeasti. MInulle tehdään se ei sleeve kun mikä se toinen leikkaus oli? Toivoisin niin kovin että ainakin insuliini määrä tipahtaisi reilusti siellä pöydällä....

kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyypin II-diabetes ja leikkaus onko kenelläkään kokemuksia Empty Vs: Tyypin II-diabetes ja leikkaus onko kenelläkään kokemuksia

Viesti kirjoittaja Jemima-61 Su Syys 12, 2010 4:51 pm

Mulle jäi insuliinit pois(enimmillään 96yks)kokonaan, metformit on välillä ollu poissa,mut nyt otan 500mg/vrk.Se toinen on Gbp eli gastric bypass ja auttaakin paremmin tähän diabetekseen.
Jemima-61
Jemima-61

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 20.10.2009

Tyypin II-diabetes ja leikkaus onko kenelläkään kokemuksia Empty Vs: Tyypin II-diabetes ja leikkaus onko kenelläkään kokemuksia

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Syys 12, 2010 4:53 pm

Eli toivoa on.... =)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Syys 12, 2010 7:10 pm

Tämä GBP-leikkaus on alunperin kehitetty hoitamaan kakkostyypin diabetesta(ruoka ohittaa pohjukkaissuolen, joka vaikuttaa hormonitoimintaan ja sokerin imeytymiseen), ja tämä painon pudotus tuli vähän niinkuin kaupan päälle.

Eli lienee enemmän sääntö kuin poikkeus että kakkostyypin diabetes paranee tämän leikkauksen myötä.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Syys 12, 2010 7:25 pm

Siis se olisi aivan uskomattoman upeaa.... JES! Mä oon nyt taistellu tuon painoni kanssa siitä saakka kun diabetes puhkesi lihavimmillani painoin 135kg nyt enää 102kg eli aika paljon olen saanut pois painoa pahimmillani pistin 320yks pitkää insuliinia itseeni nyt se on vaan tuon 150yks ja työvoiton tein lähetteeni kanssa. Liikalihavuusklinikan proffa sanoikin minule ekalla käynnillä kohteliaana herrana että olen heidän potilaakseen suorastaan hoikka =D
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja FatLady Ti Syys 14, 2010 4:32 am

Moi!

Viimeiset 50 yksikköä Lantusta + Diformin tabut sekä Micardis+ (verenpaineeseen) otin leikkausta edeltävän iltana !!
Heti seuraavana päivänä arvot oli jo niin lähellä "terveitä" että lääkäri sanoi ettei tarvitse ottaa mitään lääkkeitä...
Nyt vuosi leikkauksesta on HbA1c 5,1 (samoin paasto 5,1),
Verenpaineet 132/78,
Kolesterolit ei koskaan ole koholla olleetkaan ja nyt enää vaan 3,0 !!
(hdl 1,32, ldl 1,6 ja trigly 0,55)

(Minun kohdalla asia on kuitenkin vähän erilainen koska leikkaukseni on radikaalimpi ja oheistaudeista paranemisprosentit on suuremmat)
FatLady
FatLady

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 23.06.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Syys 14, 2010 3:34 pm

Mikä leikkaus on radikaalimpi minulle sanottiin että tehdään sellainen leikkaus mikä yleensä parantaa diabeteksen
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Syys 14, 2010 4:22 pm

En tiedä tajusinko oikein Kissus nytkö jo viestisi, mutta GBP on radikaalimpi kuin sleeve. Sleevessä ruoka menee edelleen mahalaukkuun (sitä vaan pienennetään 85% poisottamalla), kun GBP ohitetaan koko mahalaukku.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Syys 14, 2010 4:43 pm

FatLadylle on tehty DS (Duodenal Switch) joka lienee se kaikista radikaalein mitä tehdään. Google kertoo enemmän.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa