Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Eneily ja liikunta

+7
kyllönen
KittyKatti
MRA123
Wee2be
Maria
tiikos
Ranskis
11 posters

Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja Ranskis Pe Syys 10, 2010 6:10 pm

Moikka taas! Kun on ene-kuurilla, kuuluuko silloin liikkua normaalia enemmän? Entä jos kunto tai paikat ei kestä normaalistikaan lenkkeillä, voiko eneillessä jättää sen ylenmääräisen kouhoomisen pois ilman että tulos kärsii? Minulla alkaa virallinen eneily sairaalan ryhmässä 21.09. , jolloin saan tietty lisää tietoa, mutta kun haluan jo alotella hissukseen sen omaan tahtiini...Aamulla taas sain sellasen slaakin, kun huomasin sen ällöttävän läskin siellä peilissani, että iho nousi melkeen kananlihalle kun inhotti. Taas kerran aloin ihmetellä, kuinka kukaan järkevä aikuinen ihminen on ittensä tollaseks laskenu: mä inhoon ja vihaan noita läskejäni! Tuli heti mielleyhtymä siihen eileniltaiseen ohjelmaan ylipainoisista, mähän oon kun ne kaikki yhteensä!
Alkoi siis eneily ominpäin, hiukka etuajassa ja syvän itseinhon motivoimana. Toi pakkoliikunta mua viä epäilyttää. Nilkat huutaa armoo jo muutenki aamuisin, kun könyän alakertaan rappusia, reippaat kävelylenkit veis varmaan totaalisesti jalat alta, tällä painolla.
Minulla on myös ens maanantaina aika sairaalan sis.tautilääkärille, ravintineuvojaa seuraava keskustelu leikkauksen mahdollisuudesta. Sekin jännittää niin kovasti kun painokin on noussu hiukan.
Siis kaiken kaikkiaan: hermo huonona, itseinho päällä.
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja tiikos Pe Syys 10, 2010 8:56 pm

Älä nyt Ranskis vaivu itseinhoon,ole lempeä itsellesi(=:
Mä löysin taas vanhan lajini: vesijuoksun! On aivan ihanaa ja nivelille ystävällistä. Sinne vaan uimahallille vesijuoksemaan, suosittelen. Itse en välitä enää yhtään toisten ihmisten katseista ja ihmettelyistä,kuinka paksu sitä on. Itsepähän läskini kannan(=:
Koitahan jaksella t. Tintti

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja Maria Pe Syys 10, 2010 11:07 pm

Ei liikunta ole pakollista eneilyn aikana, ellet sitten halua. Ja eikä sitä välttämättä jaksa edes eneilyn alussa, ottaa aikansa tottua tuohon oloon, sitten ehkä jotain liikuntaa mistä tykkäät/sopii sinulle ihan oman olon mukaan.
Niinkuin Tiikos sanoi vesijuoksu on hauskaa ja samoin uiminen, kumpikin on sopivan lempeitä nivelille. Minä tietysti oon puolueellinen ku olen aina uintia rakastanut ja aina menny uimaan ku on siltä tuntunut, hih. Enkä o kyl huomannu kenenkään katsellen vaikka siellä polskin yli 170 kiloisena, joten rohkeesti vaan.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja Ranskis La Syys 11, 2010 4:24 am

Kiitoksia vaan kovasti lohdutteluistanne! Tänään oli tosiaan huono aamu ja teillehän sitä oli helpompi purkaa turhautumistaan tähän painoon, kun tiiätte mitä se on pahimmillaan. Onneks päivä siitä sitte parani ja nyt on jo oikein hyvä. Tulihan maistettua niitä KAMMOTTAVAN makusia tomaattipastajauheita Nutriletiltä ja täytyy sanoo, että ykä pyrki poskeen parin lusikallisen jälkeen. Kumma kyllä, koirat söi sen satsin ihan halulla... Nyt mua tosiaan huolestuttaa ne tulevat viikot:toivottavasti löydän jonkun muunkin siedettävän maun kuin suklaa, voipi meinaan alkaa kyllästyttää jossain kohtaa.
Mulle on moni muukin ehdotellu vesijumppia, mutta laihoin tuloksin, sillä inhoan uimista ja uimahallin kloorivettä. En edes omista uikkareita. Oikasen vissiin taas tässä liikuntajutussa ja uskottelen, että kalorivaje on riitävä ilman ylimääräistä liikuntaakin, ainakin aluks. Voihan sitä sitte jaksaakin paremmin liikkua, kun painoa on vähän pois.
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja Wee2be La Syys 11, 2010 5:15 am

Nutrifastilla on ihan mukiin menevää kanakeittoa ja se suklaa on paljon parempaa kun nutriletin :) Voi, mullakin on eneily edessä ihan pian ja tykkään liikkua paljon ja huolestuttaa, jos en jaksakaan.. mieli käskee, mut kroppa ei ehkä anna.. Ongelmansa siis kullakin.

Mutta uskon, että jos nutrailee ihan nutreilla vaan, niin kalorivaje kyllä nousee niin suureksi, että paino tippuu ilman liikuntaakin.

Hirmuisesti tsemppiä!!
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 42
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja MRA123 La Syys 11, 2010 2:10 pm

Huomenta kaikille,

Mä en ole tämän eneilyn aikana liikkunut yhtään, ei oikein anna paikat periksikään. :( Tykkään kyllä liikunnasta oikein tosissani mutta kyllä tämä paino putoaa ilman liikkumistakin, mun mielestä on turha lähteä "paikkojansa" hajottamaan, menee sitten kun on helpompi liikkua.

Tällä dieetillä on kyllä niin vajaakunnossa että kyllä voisin hyvin kuvitella että lenkin jälkeen olisin aivan rapakunnossa; tutisuttais ja vapisuttais ja olis törkeän huono olo = sokeriarvot alhaalla?

Nimittäin päätin tässä aamutuimaan pestä kylppärin seiniä ja lattioita myöten, tässä piimälasin kanssa koneella vieläkin tutisen vaikka aamupalan jo söinkin, mulle tulee rehkimisestä tosi kelju olo. Täytyy olla vähän varovaisemmin, mun kroppa ei kestä kovaa fyysistä kuritusta tällä dieetillä.

Mut tulipahan puhdas kylppäri :))
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja Maria La Syys 11, 2010 11:04 pm

hei, ei su tarvi sinne uimahalliin mennä jos ei kiinnosta. Ja Toi ene dieetti on juurikin suunniteltu painonpudotukseen ilman liikuntaa. Liikunnan osuus ihan oikeesti pudotuksessa on minimaalinen, se kyllä parantaa mieltä ja vähän vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja kiinteyttää. Heitä vesilintua sillä liikunnalla ;P
Tai jos huvittaa niin heitä yks ylimääräinen pieni lenkki koiruuksien kanssa tai ihan vaan leiki niiden kans ulkona hetki tai tee pikkasen venyttelyjä, sekin auttaa. Mutta tee niin kuin hyvältä tuntuu, sulla on eneilyn jälkeen aikaa ja ehkä helpompikin aloittaa liikunta :)

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja KittyKatti Pe Syys 14, 2012 6:34 pm

Hei,

minulla sama itseinho Mad haittana ja aloitin myös oma-aloitteisen eneilyn. Nyt on 5 pv mennyt ja olen kärsinyt muutaman kerran kovasta huimauksesta, mutta suurempa ongelmana minulla itselläni on kun kieli tuntuu kuivuvan suuhun. Vaikka juon riittävästi mutta silti kieli on kuivan tuntuinen kokoajan. Onko teillä kenelläkään ollut samaa ongelmaa?

Muuten on mennyt aivan kivasti. Mitään uutta ei ole sairaalarintamalta kuulunut joten nyt kokeillaan miten saa tällä enenllä vastinetta painonpudotukseen.

t. KK
KittyKatti
KittyKatti

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Tyrnävä
Registration date : 14.05.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja kyllönen La Syys 15, 2012 12:18 am

Hei!

Rupesin kysymään semmoista asiaa.Tänään tuli leikkuu aika 24.9.
Minä en kerkiä olla enellä kuin viikon verran. Pidääkö minun jostakin
kysyä tätä ene juttua. Kun jossain puhuttiin kolmesta viikosta.
Leikkuu on Oulussa.

kyllönen

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : suomussalmi
Registration date : 09.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja KittyKatti La Syys 15, 2012 2:29 am

Kyllönen:

Minulle Oulussa ravitsemusterapeutti antoi ohjeet heti ensimmäsillä treffeillä. Kannattaa kysyä varmaan sieltä tai omasta terveyskeskuksesta. Oletko kauan jonottanut leikkuriin?
KittyKatti
KittyKatti

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Tyrnävä
Registration date : 14.05.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja rolli82 Ke Syys 19, 2012 12:07 pm

ei täs enen aikana kyl pysty millään huippusuorituksiin. viikonloppuna kävin sienessä ni aina ku vähänkään n ousin pyllöttämästä seisaalleen niin johan alkoi päässä heitti. Very Happy kaikki patistaa mua lenkille ja liikkumaan nyt enemmän ku olen enellä, mut siinähän patistavat, ku ei pysty ni ei pysty.

minä täs itse mietin et kuka ihme keksi sen tomaatti keiton?? tai nuttriletin penne tomato pastan. maistoin ja melkein oksensin, laitoin koiralle penne tomaaton ja se oli kyl syönyt sen, mut oksensi sit vähän ajan päästä kaiken ulos. niin hyvän makuista se on. mä olenkin nyt itse asiassa ruoka eneillyt, eilen kävin rt:n luona joka antoi luvan syödä maitorahkaa, koska en juo maitoa tai piimää, joita olisi saanut juoda siinä 800kcal ohjeiden mukaan, joten mä vaihdoin sen vähärasvaiseen maitorahkaan =)) mii sou häpi =)) nyt voin eneillä vaikka vuoden jos on tarvis :DD
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Paikkakunta : nilsiä
Registration date : 30.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja Yossu Ma Loka 15, 2012 7:50 pm

Hei, en oo nyt varma kuuluuko tää aiheeseen vaan meneekö vierestä mutta olen aloittanut eneilyn (10 vkoa) hieman päälle kaksi viikkoa (-6,6 kg). Ja ihan hyvin on sujunut ei mitään suurempia ongelmia ravinnon suhteen kuin että olen aina harrastanut liikuntaa paljon. Pelannut sählyä, kävellyt, uinnut, käyn salilla kolme kertaa viikossa yms ja siis treenaan ihan tosissani. Ja nyt eneilyn aikana tuntuu ettei energia enää meinaa riittää, salilla ei jaksa tehdä niinkuin ennen eikä lihakset palaudu treenistä vaan oon koko ruoto kipeänä.
Ravitsemusterapeutti ei osannut asiaan suoraan vastata. Sanoi että tutkii asiaa... Mutta ilmeisesti hiilihydraatteja joutuu lisäämään nyt ravintoon jollain tapaa maitotuotteiden tms muodossa. Olen noudattanut eneilyohjeita erittäin tunnollisesti ja kurinalaisesti. Pari kertaa on tosi huono-olo ja heikotus yllättänyt. Ei tekis mieli maatakkaan 10 viikkoa kun en ole siihen koskaan tottunut Sad
Vähän sekava selostus mutta vinkkejä otetaan vastaan.

Yossu

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Lieksa
Registration date : 14.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja snafu Ke Marras 14, 2012 4:25 am

Tuo jaksaminen taitaa olla todella yksilöllistä. Minä eneilin 3 vuotta takaperin ja aloitin samaan aikaan pyöräilyn sellaisilla 10km lenkeillä pari keraa viikossa. Kuukauden kun olin eneilly niin poljin vajaan 60km lenkin. Totaalinen hyytyminen puolessa välissä, Nutriletin patukka naamaan ja taas jaksoi loppuun asti. Palautuminen oli tosi nopeaa ja olo oli reissun jälkeen tosi hyvä. Minulle urheilu sopi tosi hyvin eneilyn aikana.

snafu

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : Pohjois-Sawo
Registration date : 13.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ke Marras 14, 2012 7:36 am

Jo 1993 eneilin (se oli silloin vlcd . very low caloric diet), kun viiden viikon ene-kuurilla aloitettiin laihdutus (oltiin eka viikko sisällä osastolla!).
Silloin myös harrastin liikuntaa, mutta sain siihen kyllä sairalasta ja sittemmin ihan valmentajilta hyvät ohjeet. VLCD:llä, ruokavaliolla ja liikunnalla lähtikin tuolloin sitten 43 kg puolessa vuodessa...
No sitten jojoilujen myötä "painoarvoni" olikin 15 v. myöhemmin parikymmentä kiloa suurempi kuin aikanaan ennen vlcd-kuuria.

Tämän nyt reilu vuosi sitten tehdyn GBP-leikkauksen yhteydessä olen eneillyt kahteen otteeseen: Noin vuosi ennen leikkausta ja sitten juuri leikkauksen alla (7 + 3 viikkoa, yht. 35 kg). Nämä ENE:t kuten tämä ensimmäinen vuosi leikkauksen jälkeen ovat menneet kyllä ihan ilman hikiliikuntaa, jota nyt vasta uskallan loppuunleikatuilla polvillani ja muutenkin remontoiduilla jaloillani pikkuhiljaa aloitella.
Kokemusteni mukaan ENE kuten myös lihavuusleikkauksen jälkeinen elämäkin onnistuvat kyllä ihan hyvin ilman liikuntaakin, mutta varsinkin ENE:n aikaisen liikunnan osalta kannattaa pyytää ohjeet ammattilaisilta - ja noudattaa niitä.



BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily ja liikunta Empty Vs: Eneily ja liikunta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa