Maksusitoomus vakuutusyhtiöltä?
3 posters
Sivu 1 / 1
Maksusitoomus vakuutusyhtiöltä?
Lyhyesti siis kysymys,
onko joku saanut maksusitoomuksen vakuutusyhtiöltä leikkaukseen?
Tekikö pyynnön lääkäri vai teitkö itse? Kauanko päätöksen saaminen kesti?
Itselläni on sairaskuluvakuutus ja olen ymmärtänyt että maksusitoomusta voi hakea, mutta en tiedä ketään joka olisi edes hakenut sitoomusta.
Toivottavasti jollakulla olisi kokemusta, sillä tämä on itseni ja yksityisen puolen leikkauksen välissä..
onko joku saanut maksusitoomuksen vakuutusyhtiöltä leikkaukseen?
Tekikö pyynnön lääkäri vai teitkö itse? Kauanko päätöksen saaminen kesti?
Itselläni on sairaskuluvakuutus ja olen ymmärtänyt että maksusitoomusta voi hakea, mutta en tiedä ketään joka olisi edes hakenut sitoomusta.
Toivottavasti jollakulla olisi kokemusta, sillä tämä on itseni ja yksityisen puolen leikkauksen välissä..
toukka79- Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010
Vs: Maksusitoomus vakuutusyhtiöltä?
Moikka! Hyvä kysymys, oon tota itsekin joskus miettinyt. Onneksi sinä sait sen tänne asti! Aika monellahan on varmaan sellanen vakuutuspaketti, missä on sairaskulu- tai sairaalavakuutus. Sehän ois ihan huippua, jos pääsis yksityiselle leikkaukseen ja vakuutus maksais! Ei vaan oo tullu koskaan kysyttyä tota vakuutusyhtiöstä, oisko kellään tosiaan varmaa tietoa asiasta?
Ranskis- Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010
Hei.
Vakuutusehdot vaihtelevat eri vakuutusyhtiössä. Sinun kannattaisi varmaan ihan ensiksi miettiä soittavasi vakuutusyhtiöösi ja pyytää saada puhua käsittelijän kanssa. Useimmissa tapauksissa vakuutus maksaa mikäli leikkauksella hoidetaan jotain ongelmaa, mutta ei ennalta ehkäisevänä toimenpiteenä. En sitten tiedä riittääkö esim. sokeritauti tai ylipainon mukanaan tuomat esim. nivelien kulumat siihen.
Vakuutusehdot vaihtelevat eri vakuutusyhtiössä. Sinun kannattaisi varmaan ihan ensiksi miettiä soittavasi vakuutusyhtiöösi ja pyytää saada puhua käsittelijän kanssa. Useimmissa tapauksissa vakuutus maksaa mikäli leikkauksella hoidetaan jotain ongelmaa, mutta ei ennalta ehkäisevänä toimenpiteenä. En sitten tiedä riittääkö esim. sokeritauti tai ylipainon mukanaan tuomat esim. nivelien kulumat siihen.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Heips,
juu mulla on oman vakuutusyhtiön (tapiola) linjaus selvillä tai ainakin paperilla heidän yleinen linjauksensa ja kuulostaa samalta kuin leikkauksen kriteerit.
Toki voisin vielä soitellakin ja tarkentaa..
Lähinnä nyt tosiaan kiinnostaa se että tekeekö lääri sen pyynnön vai jääkö se itselle ja ainoastaan leikkauksen hinta-arvio tulee yksityiseltä. Kenties kuitenkin lääkäri tietää käytännön..jotenkin hoitaja/respa ei osannut sanoa.
Kiitos vastauksistanne! Ja ensi vkolla on lekuri nyt yksityisellä joten eiköhän se siitä selviä..mutta edelleen niitä kokemuksia ja päätöksiä metsästän
juu mulla on oman vakuutusyhtiön (tapiola) linjaus selvillä tai ainakin paperilla heidän yleinen linjauksensa ja kuulostaa samalta kuin leikkauksen kriteerit.
Toki voisin vielä soitellakin ja tarkentaa..
Lähinnä nyt tosiaan kiinnostaa se että tekeekö lääri sen pyynnön vai jääkö se itselle ja ainoastaan leikkauksen hinta-arvio tulee yksityiseltä. Kenties kuitenkin lääkäri tietää käytännön..jotenkin hoitaja/respa ei osannut sanoa.
Kiitos vastauksistanne! Ja ensi vkolla on lekuri nyt yksityisellä joten eiköhän se siitä selviä..mutta edelleen niitä kokemuksia ja päätöksiä metsästän
toukka79- Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa