Ene tökkii ja pahasti!
+5
Bulla65
kanttura
muuminmamman4
2FatToFly
joku80
9 posters
Ene tökkii ja pahasti!
Hei palstalaiset!
Miten te olette saaneet oman viimeisen ENEnne menemään? Mulla vielä VIIKKO jäljellä ja nyt jo puistattaa kaikki jauheet. Ihan tosissaan meinaan oksentaa, kun yritän näitä syödä. :s Tuntuu, että maku-ja hajuaisti olisi jotenkin terävöityneet ja pussieneruokien teollinen jauhemaku puskee läpi maustamisesta huolimatta. Aluksi jotkin pussit olivat jopa ihan hyviä, nyt tuntuu etten voi syödä mitään. :(
Hirveästi haluttaa oikeaa ruokaa, vaikka näläntunnetta ei oikeastaan ole. Halut ja himot ruuan suhteen on kyllä tallella, hih! ;) Jotenkin en silti uskalla ENEillä ruualla, koska pelkään että joku menee pieleen, en laihdu tai syön liikaa...
Apuva, auttakaa! Nyt tarttee tsemppiä kovasti!
Miten te olette saaneet oman viimeisen ENEnne menemään? Mulla vielä VIIKKO jäljellä ja nyt jo puistattaa kaikki jauheet. Ihan tosissaan meinaan oksentaa, kun yritän näitä syödä. :s Tuntuu, että maku-ja hajuaisti olisi jotenkin terävöityneet ja pussieneruokien teollinen jauhemaku puskee läpi maustamisesta huolimatta. Aluksi jotkin pussit olivat jopa ihan hyviä, nyt tuntuu etten voi syödä mitään. :(
Hirveästi haluttaa oikeaa ruokaa, vaikka näläntunnetta ei oikeastaan ole. Halut ja himot ruuan suhteen on kyllä tallella, hih! ;) Jotenkin en silti uskalla ENEillä ruualla, koska pelkään että joku menee pieleen, en laihdu tai syön liikaa...
Apuva, auttakaa! Nyt tarttee tsemppiä kovasti!
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Vs: Ene tökkii ja pahasti!
Joku80, Tsemppiä! Viikko enää! JAKSAA JAKSAA!!!!
Mulla olisi alkamassa 4 viikon ENED, pelottaa jo valmiiksi. Painoa pitäisi saada alaspäin ja sisäelinten ympäriltä sitä kuuluisaa rasvaa pois. Tähän asti olen tiputellut painoa ruokavaliolla ja liikunnalla, mutta nyt pitäisi saada _se _loppukiri_ aikaiseksi.
PELOTTAA, miten siinä onnistun! Suositelkaapa te, jotka olette sen jo tehneet, mitä kannattaa kokeilla.
Kaikki vinkit jakoon, Please!?!
Mulla olisi alkamassa 4 viikon ENED, pelottaa jo valmiiksi. Painoa pitäisi saada alaspäin ja sisäelinten ympäriltä sitä kuuluisaa rasvaa pois. Tähän asti olen tiputellut painoa ruokavaliolla ja liikunnalla, mutta nyt pitäisi saada _se _loppukiri_ aikaiseksi.
PELOTTAA, miten siinä onnistun! Suositelkaapa te, jotka olette sen jo tehneet, mitä kannattaa kokeilla.
Kaikki vinkit jakoon, Please!?!
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Voih joku80 tsempiiä kauheena! sulla on yksi viikko jäljellä! taistele ystävä hyvä! TIEDÄN että se on vaikeeta mutta laita joka ilta rasti kalenteriin ja näet että päivät sen kun menee ohi vaikka taistelemalla! Minä jouduin olemaan sillä ruoka enellä ja täytyy sanoa että on ollut todella vaikeeta! Itse pelkään että ei ole ollut mitään hyötyä ja maksan ympäri on niin paljon rasvaa että leikkaus perutaan vaan sen takia! Mutta, taistele rakas ystävä, ajattele että viikon päästä se on ohi =)
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Voimia, voimia!
Itsellä ei ole kokemusta pussijutuista (laihduttelen tavan ruualla nyt <600 kcal/pv), mutta minua on auttanut kovasti, kun katson itseäni nakuna kokovartalopeilistä!!! Sieltä katsoo takaisin sellainen "ihramonsteri" useine roikkuvineen mahoineen, että kummasti on motivaatio taas löytynyt tähän usean kuukauden projektiin...
Tsemppiä, kyllä Sinä selviät nämä viimeiset päivät!
Itsellä ei ole kokemusta pussijutuista (laihduttelen tavan ruualla nyt <600 kcal/pv), mutta minua on auttanut kovasti, kun katson itseäni nakuna kokovartalopeilistä!!! Sieltä katsoo takaisin sellainen "ihramonsteri" useine roikkuvineen mahoineen, että kummasti on motivaatio taas löytynyt tähän usean kuukauden projektiin...
Tsemppiä, kyllä Sinä selviät nämä viimeiset päivät!
kanttura- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 19.05.2010
Kiitos, ootte ihania! Ei kai se auta kuin sinnitellä.
Pirtelöt onneksi menee paremmin, mutta niissä liikaa kaloreita. Pitänee ottaa puolikas pirtelö/ateria. Viikon päästä saa jo lopetella tätä kitudieettiä!
Pirtelöt onneksi menee paremmin, mutta niissä liikaa kaloreita. Pitänee ottaa puolikas pirtelö/ateria. Viikon päästä saa jo lopetella tätä kitudieettiä!
Hienoa Joku80 että olet jaksanut eneillä jo kolme viikkoa...ajattele, että enää on jäljellä 1/4 :). Kyllä sä pystyt siihen, pidät vaikka nenästä kiinni ja nielet ne liemet kerralla :D. Kohta saat syödä kaikenlaista hyvää, tosin pienempiä määriä, mutta kuitenkin. Ajattele, miten mukavalta tuntuu mennä sairaalaan leikkaukseen paino runsaasti pudonneena ja saada onnistuneesta eneilystä kehuja ja kiitoksia :). Kyllä sä pystyt, äkkiä se viikko menee...tsemppiä sulle!
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Mulla meni ene ihan pipariksi...ei kivaa..tunnen itseni todella heikoksi P*****si kun en tohon pystynyt.Juttelin äsken lääkärin kanssa puhelimessa ja kerroin tietty suoraan rehellisesti asian niin hän sanoi että jos paino on kuitenkin tippunut niin ei se haittaa vaikka pipariksi pussittelut menikin...
Nyt kuitenkin mietin itse täällä että onkohan mulla lähtenyt sitä rasvaa maksan ympäriltä tarpeeksi tai ollenkaan??olen korvannut osittain ateriat pusseilla ja myöskin syönyt tavallista koti ruokaa(lihapullia,muussia,karjalanpiirakkaa,tonnikalaa,raejuustoa jne).
Joku80 olet onnistunut todella hyvin kun jo kolme viikkoa olet jaksanut eneillä,nostan sulle täällä hattua siitä hyvästä : )
Nyt kuitenkin mietin itse täällä että onkohan mulla lähtenyt sitä rasvaa maksan ympäriltä tarpeeksi tai ollenkaan??olen korvannut osittain ateriat pusseilla ja myöskin syönyt tavallista koti ruokaa(lihapullia,muussia,karjalanpiirakkaa,tonnikalaa,raejuustoa jne).
Joku80 olet onnistunut todella hyvin kun jo kolme viikkoa olet jaksanut eneillä,nostan sulle täällä hattua siitä hyvästä : )
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Kun nopeasti laihtuu, niin ensimmäisenä aina lähtee rasva sisäelinten ympäriltä. Sillä ei ole merkitystä, millä metodilla paino on pudonnut. Itse en syönyt ainoatakaan pussia koko eneilyn aikana. Paino putosi 12 kg ja kirurgi oli ihan tyytyväinen.
Tsemppiä!
Tsemppiä!
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Tsemppiä Joku80,
Ajattele et sulla on enää viikko, mulla vasta ENE alkoi ja tavallisilla ruoka-aineilla. Kolmas päivä menossa ja nyt on NÄLKÄ ja PALELTAA.
Olisin ikionnellinen jos olisin jo kolmannella viikolla menossa. Viikonloppu tulee olemaan mun kohdalla pahin koitos, maanantaina jo varmaankin helpottaa kun elimistö on mennyt ketoosiin...
Vinkki sulle jos haluat välillä pitää ruokapäivän, tee salaatti, paista kanapihvejä tai suikaleita, punnaa liha siten että syöt 50g/annos esim. lounas & päivällinen. Laita lämmintä lihaa pieninä paloina kylmän salaatin joukkoon ja avot maistuu hyvälle. Laske vaikka että noi ateriat korvaa ne "raskaimmat" pussit...
Ajattele et sulla on enää viikko, mulla vasta ENE alkoi ja tavallisilla ruoka-aineilla. Kolmas päivä menossa ja nyt on NÄLKÄ ja PALELTAA.
Olisin ikionnellinen jos olisin jo kolmannella viikolla menossa. Viikonloppu tulee olemaan mun kohdalla pahin koitos, maanantaina jo varmaankin helpottaa kun elimistö on mennyt ketoosiin...
Vinkki sulle jos haluat välillä pitää ruokapäivän, tee salaatti, paista kanapihvejä tai suikaleita, punnaa liha siten että syöt 50g/annos esim. lounas & päivällinen. Laita lämmintä lihaa pieninä paloina kylmän salaatin joukkoon ja avot maistuu hyvälle. Laske vaikka että noi ateriat korvaa ne "raskaimmat" pussit...
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Kiitoksia paljon tosi hyvistä vinkeistä!<3 Tuo ruokaisia salaatti kuulostaa luksukselle, kokeilen! Eniten tekeekin mieli kaikkein eniten lihaa, kalaa ja kananmunia eli proteiinivaje ainakin päässä... :) Eihän siitä vain mene ketoosi tai ene pilalle? Mä otan tän nyt jotenkin hirveän tosissaan...
Tarkkaan ottaen mulla on menossa vasta toinen viikko lopuillaan, eneillä en ehdi kuin kolme viikkoa sillä sain leikkausajan yllättäen (ilm. peruutusaika), ja aloitin heti enen.
Sehän tässä on mun ongelma ollut koko ajan että laihdutanpa millä tavalla tahansa niin paino ei helposti putoa. Nyt pudonnut 3,6kg enkä usko aikaisempien kokemusteni perusteella että putoaa enää kovin paljoa. Alaspäin kuitenkin. Jospa se kirurgeille riittää, olen kyllä noudattanut ruokavaliota pilkulleen.
Paleluun muuten auttaa juominen, juominen ja juominen. Villi tunne muuten, kun tuntee missä kohtaa suolia juotu vesi milloinkin mennä lurisee. Siitä tulee ihan laiha olo, jos ei kato peiliin eikä istu ku sillon tuntuu kaikki pelastusrenkaat, hih! ;)
Tarkkaan ottaen mulla on menossa vasta toinen viikko lopuillaan, eneillä en ehdi kuin kolme viikkoa sillä sain leikkausajan yllättäen (ilm. peruutusaika), ja aloitin heti enen.
Sehän tässä on mun ongelma ollut koko ajan että laihdutanpa millä tavalla tahansa niin paino ei helposti putoa. Nyt pudonnut 3,6kg enkä usko aikaisempien kokemusteni perusteella että putoaa enää kovin paljoa. Alaspäin kuitenkin. Jospa se kirurgeille riittää, olen kyllä noudattanut ruokavaliota pilkulleen.
Paleluun muuten auttaa juominen, juominen ja juominen. Villi tunne muuten, kun tuntee missä kohtaa suolia juotu vesi milloinkin mennä lurisee. Siitä tulee ihan laiha olo, jos ei kato peiliin eikä istu ku sillon tuntuu kaikki pelastusrenkaat, hih! ;)
Hauskasti sanottu ja aivan totta, tätäkin kirjoittaessani ryystin puoli tuoppia vissyä ja kivasti kurisee tuolla suolissa...:))
Mut ei missään tapauksessa mene ketoosi ohi jos syöt kasviksia ja lihaa, jos esme syöt juureksia paljon niin niissä on hiilareita sen verran että ketoosi voisi jäädä tavoitteluksi.
Mulla paraikaa uunissa valmistumassa uunijuureksia; porkkanaa, lanttua, punajuuria ja selleriä vähän öljyä ja suolaa. tunnin verran n. 175 astetta. Voipi kuulostaa kamalalta mutta on ainakin mun mielestä tosi hyvää, lämmintä ja makeita nuo tuoreet juurekset. Kannattaa kokeilla.
Syön itse yleensä iltapalana telkkaria katsoessa, koitan huijata itseäni että voin vielä napostella... :))Ai niin sairaalan ohjeen mukaan voi syödä juureksia 200-300g/päivä ja vihanneksia 600-800g/päivä.
Mut ei missään tapauksessa mene ketoosi ohi jos syöt kasviksia ja lihaa, jos esme syöt juureksia paljon niin niissä on hiilareita sen verran että ketoosi voisi jäädä tavoitteluksi.
Mulla paraikaa uunissa valmistumassa uunijuureksia; porkkanaa, lanttua, punajuuria ja selleriä vähän öljyä ja suolaa. tunnin verran n. 175 astetta. Voipi kuulostaa kamalalta mutta on ainakin mun mielestä tosi hyvää, lämmintä ja makeita nuo tuoreet juurekset. Kannattaa kokeilla.
Syön itse yleensä iltapalana telkkaria katsoessa, koitan huijata itseäni että voin vielä napostella... :))Ai niin sairaalan ohjeen mukaan voi syödä juureksia 200-300g/päivä ja vihanneksia 600-800g/päivä.
Thanks MRA123! Huomenna suuntaan kauppaan ja "herkuttelen" antamiesi reseptien mukaan, nam! :)
Ihanaa löytää kohtalotovereita! Mulla on viides päivä menossa ja kamala herkkujen tuska... Ja ruuan. Lapsille piti hakea lauantaikarkkeja ja ite kuolasin niiden perään. Nälkä ei niinkään ole, vaan totaalinen himotus:) Tänä aamuna oli viisi kiloa lähtenyt eli dietti toimii. Se lohduttaa vähän. Kävin päivällä metsäretkellä ja illalla nukuin tätä ketutusta pois. Tiukkaa tekee. Mistä ihmeestä saan energiaa ja tahtoa jatkaa? Soitin vasta jonohoitajalle Peijakseen ja mua ei oltu laitettu jonoon, vaikka se lääkäri kesäkuussa lupasi niin. Sekin vähän masensi. Auttaisi, jos olisi päivä tai edes kuukausi tiedossa, milloin siihen leikkaukseen pääsee.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Vautsi Dunbar, hieno pudotus! Tsemppiä, eiköhän se leikkausaika sieltä pikapuoliin tule.
Mulla lähteny vasta 4kg ja eneilyä kaksi viikkoa... Ja ruokaa tekee mullakin edelleen mieli. Tuo punajuuri yms. paistos piti kokeilla ja se on hyvvää!!!;)
Mulla lähteny vasta 4kg ja eneilyä kaksi viikkoa... Ja ruokaa tekee mullakin edelleen mieli. Tuo punajuuri yms. paistos piti kokeilla ja se on hyvvää!!!;)
Huomenta Dunbar,
Mulla tänään viides päivä menossa, ja täällä tuuletan että näin sunnuntai aamuna olen melkein jo selättänyt tän viikonlopun!
Itseäni täällä taputtelen selkään ja kehun...
Meillä kans lapset syöneet viikonloppukarkkejansa ja sipsejä, ja mun on ne pitänyt antaa niille...UHHH. Pakenin paikalta.
Sulla on upea pudotus! Eilisen mukaan mulla olis lähteny n. 3kg
Edellinen eneilyjakso oli 01/2010 ja tää tuntuu paljooooon vaikeemmalta kuin silloin, huokaus.
Mutta ei auta vikinä, pakko vaan jaksaa! Tsemppiä! :))
Mulla tänään viides päivä menossa, ja täällä tuuletan että näin sunnuntai aamuna olen melkein jo selättänyt tän viikonlopun!
Itseäni täällä taputtelen selkään ja kehun...
Meillä kans lapset syöneet viikonloppukarkkejansa ja sipsejä, ja mun on ne pitänyt antaa niille...UHHH. Pakenin paikalta.
Sulla on upea pudotus! Eilisen mukaan mulla olis lähteny n. 3kg
Edellinen eneilyjakso oli 01/2010 ja tää tuntuu paljooooon vaikeemmalta kuin silloin, huokaus.
Mutta ei auta vikinä, pakko vaan jaksaa! Tsemppiä! :))
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa