Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Oulun tietos

+4
kanttura
MRA123
Riski_iita
Rovatar
8 posters

Siirry alas

Oulun tietos Empty Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Rovatar To Syys 02, 2010 2:51 am

Soittelin taas tänään Ouluun tiedustellen tilannetta.
jonohoitaja kertoi että kaikki haastatteluajat kirurgi/anestesialääk.:lle on annettu ainakin syyslomaan asti.
Ja sen jälkeen aletaan katsomaan lisää.
Kyselin että kun minulle luvattiin (toukokuussa)mahdollisesti syys/lokakuulle aikaa niin jonohoitaja sanoi että todella tehyn lakko sotki jonoa jonkin verran ja ajat siirtyivät.
Nyt lupasivat että ensi talvena (ehkä kevättalvella)olisi varmaan lähempänä leikkuu.Ensin viime keväänä peruuntuneet leikkuut hoidetaan .
Mutta lupasi yrittää tuota haastatteluaikaa marraskuulle kun minulla on kaikki kokeet ja tutkimukset tehty.
Vähän tuli pettynyt mieli kun ajat ovat taas jälleen viivästyneet :(
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Riski_iita To Syys 02, 2010 7:13 pm

Voi kun kurjan kuulosta!! Koita kestää :(
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja MRA123 To Syys 02, 2010 7:44 pm

Eipä tunnu enää reilulta, kauanko olet jo odottanut??

MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja kanttura To Syys 02, 2010 8:09 pm

Harmin paikka!!! Odottavan aika on pitkä, mutta onneksi Sinulle on luvassa edes se haastattelu suhteellisen pian. Voimia ja tsemppiä!

kanttura

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : Leppävirta
Registration date : 19.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja joku80 To Syys 02, 2010 9:45 pm

No höh! Koko ajan Oulun tilanne muuttuu. Mutta toivotaan, että pääset pian. Mulla piti olla leikkaus myös lokakuussa, mutta pääsinkin peruutuspaikalle jo syyskuussa. Voihan olla, että puhelin pirahtaa ja käsky leikkaupöydälle käykin nopeammin. Tsemppiä!!!

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Rovatar Pe Syys 03, 2010 2:12 am

Kyllä jonohoitaja lupasi tehdä kaikkensa että saisi ylimääräisenä johonkin väliin minulle haastattelun.
Harmillista on juuri tuo,että ensin luvataan melko varmuudella jo 2kk tarkkudella aivan leikkuuta.
Sanoinkin sen jonohoitajalle ja ymmärsi pettymyksen ja lupasi yrittää.
Teputtaa vaan jalat siihen malliin :) kun ei ole enään niitä muita tutkimuksia.
On sellainen odottava olo ja ei saa mielestä.
Ei sen puoleen,nopeasti on kaikki tapahtunut kun vertaa toisia jotka ovat olleet huomattavasti kauemman jonossa.

Joku80...minä olin pari päivää pusseilla..on niissä niin kamala se teollinen maku.Päärynä on parasta mutta sitä ei ole joka paikassa saatavilla.
Ravitsemusterapeutti ehdotti ruoalla eneilyä.

Kun soitin keksiviikkona jonohoitajalle ja kerroin että täällä ravtsemusterapeutti kehoitti minua olemaan tässä välillä muutaman viikon enellä.Jonohoitaja sanoi että ei kannata nyt sressata sellaisella.Että kyllä se vielä ene vuoro tulee minullekin ja sitten ei ole ehkä puhtia kun tietää miten rankkaa se on ja ei ole turvallistakaan monta ene kuuria pitää eri jaksoissa.

Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja joku80 Pe Syys 03, 2010 11:55 am

Onpa sulla Rovatar niin tutut fiilikset! Mä uskon, että jonohoitajalle soittelu tuo tulosta eli että pääset mahdollisimman pian leikkaukseen. Koita jaksaa odotella! <3

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Matias Pe Syys 03, 2010 5:44 pm

Sinne myöhäsyksylle lupaili minullekkin haastatteluja marras>joulu? Ja haastattelu sitten kun on tutkimukset tehty, lähinnä tähystys pitäisi saada täällä tehtyä (Kajaani), Ouluun saa sitä odotella vuoden . . . Leikkaus sinne jonnekkin . . . Tympäsee kyllä odottaa, soittelin jononhoitajalle viikko sitten. Pitäisi saada tänne sisätautilääkärille näyttöjä , että laihdutus onnistuu. heh!
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Paikkakunta : Pohjoispohjanmaa
Registration date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Nancy Pe Syys 03, 2010 8:55 pm

Minulla lähti asiat Oulussa viimeinkin rullaamaan, kun sain käytyä kotipaikkakunnalla tähystyksessä. Se vaan, että tähystyksen tehnyt lääkäri ei ollut muistanut laittaa lausuntoon, että kenelle se olisi pitänyt lähettää. Onneksi soitin vatsatautien polille ja asia selvisi eikä mahassakaan ollu mitään vialla. Sitten soitin Ouluun jononhoitajalle ja ensi viikolla torstaina olisi verikokeet, keuhkokuva ja ylävatsan ultra. Perjantaina sitten pääsen tarvittaviin haastatteluihin. Viimeinkin jotain tapahtuu, nyt vaan jännittää, että pääsenkö oikeasti koko leikkaukseen. Sitten ottaa päähän ja rankasti, jos en kahden vuoden jonossa olon jälkeen sinne pääsekään. Mitä siellä haastattelussa kysellään? Voisko joku kertoa?

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Rovatar Pe Syys 03, 2010 10:21 pm

Minä käsittäisin että tuolla haastattelussa käydään läpi sitä leikkauksen kulkua,nukutusta jne.
Joku80 tietää tarkemmin..on ollut viimeksi siellä meistä :)

On tämä kauheaa odotella päivästä toiseen että milloin posti kirjeen tuo tuohon haastatteluun.Koko ajan levoto olo.Pitäisi pystyä olla miettimättä.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Syys 03, 2010 10:23 pm

Keskustelun aiheet riippuu ihan siitä oletko menossa sisätautilääkärin juttusille vai kirurgin jutusille.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Rovatar Pe Syys 03, 2010 10:37 pm

Joo..niin on.
Sisätautilääkäri ainakin Oulussa katseli kokeiden tuloksia,kävi laihdutushistoriaa läpi,kartoitti lähisuvun sydän/verisuoni sairauksia (periytyvyyden takia),kyseli onko lähisuvussa lihavuutta.
Teki perustutkimuksen.
Kaulasta varpaisiin suunnilleen :)
Katsoi kurkun.kuunteli sydämen,keuhkot,katsoi korvat.
Paineli vatsan alueen,kaulan,jalat.
Kyseli onko kipuja,millaisia jos on.
Ja määräää lääkkeet jos on tarvetta tai jos on tarvetta lisätutkimuksiin niin laittaa eteenpäin.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja joku80 Pe Syys 03, 2010 10:38 pm

Höh, hävitin jotenkin äsken viestin ja minä ku kirjoitin pitkät pätkät! :/

Mun kirurgin haastattelussa käynti oli sellainen, että kirurgi ilmoitti suosittelevansa leikkausta minulle ja kysyi haluanko vielä itsekin siihen ja ymmärränkö mitä siinä tapahtuu jne. Kertoi pääpiirteittäin leikkauksesta, riskit ja hyödyt -ei pelotellut.

Mun käsitys on sellainen, ettei keuhkokuviin yms. tutkimuksiin pääse, jos ei ole myönteistä leikkauspäätöstä. Näiden tutkimusten tarkoituksena on antaa lääkäreille tietoa siitä, mikä on juuri minun tilanteeni, miten juuri minut pitää leikata. Tietysti näissä kokeissa voi tulla jotain esille, joka estää/siirtää leikkausta. Esim. ultrassa nähdään maksan koko, jonka mukaan määräytyy Oysissa leikkausta edeltävä ENE-dieetti.

Jänskäsin itse tosi paljon ko.haastattelua, mutta jonohoitajan mukaan tässä tilanteessa erittäin harvoin enää joudutaan leikkauspäätös kieltämään.

Nukutuslääkäri halusi tietää aikaisimmista nukutuksista ja niissä mahdollisesti olleista ongelmista ja muista sairauksista. Esim. minun piti selvittää työterveyshuollossa verenhyytymistekijät voimakkaan sukurasituksen vuoksi. (tämä siksi, että osaavat antaa sopivan määrän lääkettä, jos olemassa oleva riski tiedetään, ei estä leikkausta).

Jonohoitajan kanssa päivitettiin mm. yhteystiedot ja häneltä oli muutenkin mahdollisuus kysellä asioista.

Kaiken kaikkiaan käynti oli lähinnä rutiiniasioita leikkausta valmistellessa enkä itse osannut kysellä mitään, kun olin valmistautunut taistelemaan kynsin ja hampain myönteisestä leikkauspäätöksestä ja sitten kun kuulin heti alkuun lääkärin olevan ehdottomasti leikkauksen kannalla...purskahdin raukka itkuun... ;)

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Rovatar Pe Syys 03, 2010 10:44 pm

Joku80...jipiiii...tuo vastaus toi ilon tähänkin iltaan :)

Eli tuo että enään ei tuolta "käännytetä" kuin hyvin harvoin.Helpottava tieto.
Minulla luki viimeksi Oulusta tulleessa kirjeessä että :"teille on tulossa kirurgin,anestes. ja hoitajan haastattelu ja samalla otetaan keuhkokuva.
Eli se tarkoittanee että leikkauspäätös on tavallaan tehty.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Rovatar Pe Syys 03, 2010 10:48 pm

Joku80..muuten..kun olet sillä enellä niin onko sinulla kauhean kylmä?
Minulla on aina ollut ongelma että kun on painonvartioidenkin pisteillä niin meinaa aivan jäätyä pystyyn.Kauhea hampaiden kalina käy :D
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Nancy Pe Syys 03, 2010 11:29 pm

Minulla on nimenomaan aika kirurgin, anestesialääkärin ja hoitajan haastatteluun silloin ensi perjantaina. Se minua just jännittääkin, että jos ne jostain syystä kieltäytyvät leikkaamasta. Tuo vähän helpotti, että tällaista sattuu erittäin harvoin. Kiitos joku80 tiedosta! :)


Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja joku80 La Syys 04, 2010 3:06 am

Ei kai ne varais teille ees aikaa anestesialääkärille ja sairaanhoitajalle, jos leikkauspäätös ois selvä! Kyllä sieltä myöntävä vastaus tullee! :)

Mulla on enen alkupäivinä palellu, mutta nyt oon yrittäny juoda paljon niin ei hirveästi palellut. En tiiä johtuuko juomisesta.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Nancy La Syys 04, 2010 3:19 am

Minunkin pitää varmaan alkaa eneily tässä pikapuolin. Oli jo tällä viikolla tarkoitus aloittaa, mutta miten lie unohtunut... Tai sitten odotan siihen asti, että kuulen tuomion tai saan leikkausajan ja toimin sitten ohjeiden mukaan. Kaapissa on ainakin kolme pakettia Nutrilettia, niillähän sitä alkuun pääsee. Minullakin on aikaisempien eneilyjen aikaan ollut jatkuvasti kylmä. Jospa se on merkki siitä, että rasva palaa.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Matias La Syys 04, 2010 8:50 pm

Minulla oli sama juttu. Pirun kylmä kun eneilin. Sokerit kohdallaan ja energiaa vähän.
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Paikkakunta : Pohjoispohjanmaa
Registration date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Oulun tietos Empty Vs: Oulun tietos

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa