Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Iso Iita pieneltä kylältä

+2
möhrötti
annukka
6 posters

Siirry alas

Iso Iita pieneltä kylältä Empty Iso Iita pieneltä kylältä

Viesti kirjoittaja annukka Ti Helmi 24, 2009 5:33 am

Hei!
Olen aloittanut suuren matkan pienuuteen täältä pieneltä paikkakunnalta, jossa tietenkin kaikki tuntevat toisensa. Tulevan operaation jälkeen olen varmasti yksi suuri puheenaihe kylälläni. Olen tällähetkellä 162 cm ja 140 kg painava tytöntyllerö. Very Happy
Kävin terveyskeskuslääkärin juttusilla 19.11.2008 ja sain lähetteen Oysiin laihdutusleikkaukseen. Sain sairaalasta 17.12.2008 ilmoituksen jonoon asettamisestani. Soitin tammikuussa sairaanhoitajalle ja kysyin jonon tilannetta, hoitaja sanoi, että tammikuussa leikataan niitä, jotka olivat saaneet lähetteen leikkaukseen viime vuoden huhti-ja toukokuussa. Exclamation Question
Hoitajan mielestä minulla menee ainakin vuosi, ennenkuin pääsisin leikkaukseen. Kuinka kauan teillä on mennyt lähetteen saamisesta, että olette päässeet tutkimuksiin ja leikkaukseen?

Aurinkoisia kevätpäiviä! sunny
Toivottelee iso-iita

annukka

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 24.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Iso Iita pieneltä kylältä Empty Vs: Iso Iita pieneltä kylältä

Viesti kirjoittaja möhrötti Ti Helmi 24, 2009 12:41 pm

Mulla meni lähettestä leikkaukseen pual vuatta mut ajankohta oli melki 2 vuott takaperi. Nykyään jonot on nii pal pirempii et odotusaikaki on vuorest kahteen.
Tosi kurjaa toi orottamine mut on siitä hyötyyki siinnä voi sitte perehtyy ja valmistautuu leikkaukseen ku on kummiki kyse asiasta joka muuttaa elämää tosi paljo.
Se on kumminki pääasia et homma on lähteny alkuun tsemppiä jatkoon Very Happy
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Viesti kirjoittaja annukka Ti Helmi 24, 2009 5:40 pm

Kiitos möhrötti! Very Happy Oysin hoitaja sanoikin, että leikkauksesta on ollut tällähetkellä kovasti asiaa esillä, niin ihmiset ovat uskaltautuneet sen vuoksi paremmin lääkäriin.
Itse aloin miettimään ja ottamaan leikkauksesta selvää jo syksyllä 2007. Vuosihan siinä sitten meni, ennekuin menin terveyskeskukseen puhumaan leikkauksesta. Nyt sitten välillä tulee mieleen, että jos olisin uskaltautunut jo 2007 menemään lekurille, niin minut todennäköisesti olisi jo leikattu. Mutta tämä vuosi on tuonnut minulle varmuuden siitä, että todella olen valmis tähän suureen muutokseen, jonka leikkaus tuo.
Minulla on verenpainetauti ja luojan kiitos ettei ainakaan vielä ole muita sairauksia. Suvussani on paljon diabetestä, jonka vuoksi myös minulla on suuri vaara sairastua siihen ja tietenkin muihin liitännäis-sairauksiin. Toivon, että mahdollinen tuleva leikkaus toisi minulle terveyttä ja saisin diabeteksen pysymään poissa.

annukka

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 24.02.2009

Viesti kirjoittaja Rozeanne Ti Helmi 24, 2009 8:58 pm

Mulla kaikki tuntui menevän tosi nopeasti! Lokakuussa -08 lääkäri ja tutkimukset. Tutkimuksissa selvitettävää ja siihen meni marras-joulukuu-08.
13.1.09 kirurgit laittoivat leikkausjonoon ja leikkaus on jo 2.3. Eli kaikki on tapahtunut 1/2 vuodessa.... Minut leikataan KYS:ssä.

Toivon, että saat ajan nopeammin kuin vuoden päästä Smile
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Registration date : 19.09.2008

Iso Iita pieneltä kylältä Empty Helsingissä

Viesti kirjoittaja Pupunen Pe Helmi 27, 2009 12:41 am

Mulla laitettiin lähete maaliskuussa 08 Meilahden sisätautipolille.
Elokuussa 08 pääsin sinne lääkäriä tapaamaan ja ekat testit. (kesällä leikkaukset oli tauolla, siitä ilmeisesti tuo viivytys).
Vatsalaukun tähystys lokakuussa 08.
Kirurgin ja ravitsemusneuvoja tapaaminen helmikuu 09 ja laikkaus suunniteltu maaliskuu 09.

Eli mulla meni/menee tähän Helsingissä noin vuosi.
Pupunen
Pupunen

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 51
Registration date : 21.02.2009

Iso Iita pieneltä kylältä Empty pitkä odotus julkisella/entä yksityisellä?

Viesti kirjoittaja isomahamamma La Helmi 28, 2009 3:36 am

Julkisella vuoden odotus-se on tosi pitkä, kysyisinkin kauanko yksityiselle pääsy kestää? Jos joku on ollut Hesassa? Ja missä? olin menossa mehiläiseen, mutta petyin ku sanottiin ettei siellä tehdä, vaan kaikki Peijaksessa kunnallisella. Ja nyt on paperit palautettu bumerangina Meilahdesta takaisin lääkärille, ilmeisesti ei hyväksytty minua. Onko kukaan joutunut lihottamaan että pääsisi? minulta puuttuu 2 pistettä vaaditusta bmi:stä, mikä ei sinänsä ole ongelma, sen kyllä saan lihotettua nopeasti, mutta onko yksityisellä sama linja, vai pääseekö sinne pienemmällä bmi:llä jos oheissairaudet tarpeeksi pahoja?tähän haluisin vastauksen.

isomahamamma

Viestien lukumäärä : 36
Registration date : 26.02.2009

Viesti kirjoittaja Milla-Riikka La Helmi 28, 2009 4:42 am

isomahamamma kirjoitti:Julkisella vuoden odotus-se on tosi pitkä, kysyisinkin kauanko yksityiselle pääsy kestää? Jos joku on ollut Hesassa? Ja missä? olin menossa mehiläiseen, mutta petyin ku sanottiin ettei siellä tehdä, vaan kaikki Peijaksessa kunnallisella. Ja nyt on paperit palautettu bumerangina Meilahdesta takaisin lääkärille, ilmeisesti ei hyväksytty minua. Onko kukaan joutunut lihottamaan että pääsisi? minulta puuttuu 2 pistettä vaaditusta bmi:stä, mikä ei sinänsä ole ongelma, sen kyllä saan lihotettua nopeasti, mutta onko yksityisellä sama linja, vai pääseekö sinne pienemmällä bmi:llä jos oheissairaudet tarpeeksi pahoja?tähän haluisin vastauksen.

Paljonko sinun BMI on? Minun tietääkseni leikkaukseen pitää olla se BMI 40,mutta jos on jo sairauksia ja sairaudet erityisesti vaatisivat painonpudotusta ja kaikki keinot jo käytetty niin silloin pääsisi pienemmälläkin BMI:llä. sunny sunny sunny

Milla-Riikka

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 25.02.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa