Kysymyksiä taas...
+3
Tepa43
Ulde
654321
7 posters
Kysymyksiä taas...
Moikka taas kaikille! Olisin kysellyt teiltä jo leikkauksessa olleilta, että oliko teillä leikkaukseen pääsyn edellytyksenä jokin aikaisempi eneily, laihdustusryhmä tai laihdutuslääke kokeilu? Siis ennenkuin saitte ajan leikkaukseen. Luin täältä jostain, että joltakin oli evätty leikkaukseen pääsy, siksi kun ei ollut ensin kokeillu näitä. vai ymmärsinköhän asian väärin? Itselläni ei ole noista edellä mainituista aikaisempia kokemuksia ja nyt mietinkin, että voiko mahdollinen leikkaukseen pääsyni tyssätä tähän? Mulla on vain kokemuksia monen monesta painonvartijat ryhmästä, hyvin ja vähän vähemmän hyvin tuloksin...mutta tuloksesta riippumatta kilot ovat aina varmasti tulleet takaisin :( Tunnen itseni jo niin hyvin, että tiedän etten saa painoani hallintaan ilman mahdollista leikkausta ja totisesti haluaisin uuden hoikemman ja terveemmän loppuelämän. Toiseksi olisin vielä kysynyt, että mitä siellä ravintoterapeutin luona käydään läpi? Kiitos taas jo etukäteen kaikille, jotka jaksavat vastailla.
Viimeinen muokkaaja, 654321 pvm To Elo 12, 2010 3:32 am, muokattu 1 kertaa
654321- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 19.04.2010
Vs: Kysymyksiä taas...
Ravitsemusterapeutin kanssa nyt käydään läpi syömistottumuksia. Ja korjaillaan vääriä tapoja.
Kannattaa itsekin kysellä ja olla siellä aktiivinen.
Kannattaa itsekin kysellä ja olla siellä aktiivinen.
Viimeinen muokkaaja, Ulde pvm To Elo 12, 2010 11:54 am, muokattu 1 kertaa
Ulde- Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010
Mulla riitti Porissa, että mainitsin painonvartijat tutuiksi ovat tulleet montakertaa...........siihen lääkäri sanoi, että jojoilu on pahinta mitä ihminen voi itsellensä tehdä.siihen jäi menneisyyden kaivelu!
Siis ei tarvinnut mitään dokumenttejä mistään!
Vinkki............ei kannata sanoo ettei oo käyny missään valvotussa painon tarkkailussa..........
Mitä oon näitä meidän juttuja lukenut niin joka sairaalassa tuntuu olevan omat metkunsa joten ONNEEEEEE MATKAAN SULLE!
T: Yks, joka on todella ONNELLINEN kun joutui/PÄÄSI tähän leikkaukseen............nyt jo normaali lukemissa painon suhteen!
( leikkuusta 8kk)
Siis ei tarvinnut mitään dokumenttejä mistään!
Vinkki............ei kannata sanoo ettei oo käyny missään valvotussa painon tarkkailussa..........
Mitä oon näitä meidän juttuja lukenut niin joka sairaalassa tuntuu olevan omat metkunsa joten ONNEEEEEE MATKAAN SULLE!
T: Yks, joka on todella ONNELLINEN kun joutui/PÄÄSI tähän leikkaukseen............nyt jo normaali lukemissa painon suhteen!
( leikkuusta 8kk)
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Minulla itselläni riitti, että olen ollut ammattilaisen ohjauksessa ja eneillyt itsekseni. Sisko käy TK:n eneryhmän ennen ja saa kuulemma sitten lähetteen leikkaukseen. Näyttää olevan hiukan paikkakuntakohtaisia nämä kriteerit. Tarkoitushan on, ettei kukaan ajattele, että leikkaus on oikotie onneen, eikä edes kokeile muita menetelmiä. Monet kuulemma eivät suostu edes ajattelemaan mitään kuukauden kestävää ryhmää vaan luopuvat sitten mielummin koko leikkausajatuksesta. Siinä taitaa tapahtua sitä oikeanlaista karsintaa, koska kaikille leikkaus ei ole mikään pikkujuttu.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Minulta TYKSissä sekä ravintoterapeutti, että lääkäri kysyivät, olenko käyttänyt lääkkeitä, mutta ei haitannut vaikka en ollutkaan. Minä sain kanssa sellaisen kuvan, että on tärkeää, että on laihdutellut ennenkin.
Lääkäriä kiinnosti se kuinka paljon esim. vartijoissa olin laihtunut ja mitä sitten tapahtui. Kerroin että paljon on lähtenyt monta kertaa ja joka kerta tullut vielä enemmän takaisin. Tämän kuultuaan hän totesi, että hän uskoo minulle olevan suurta hyötyä leikkauksesta.
Sitten sain kuulla, että leikkaus tulee olemaan luultavimmin joskus keväällä, mikä on hyvä asia, koska sitä ennen ehdin pudottaa paljon painoa ja siten saan parhaan mahdollisen hyödyn leikkauksesta.
Ensin aika tuntui minusta pitkältä, mutta nyt yön yli nukkuneena olen ajatellut että toisaalta tällä tavalla jää tosiaan paljon aikaa oppia uusi elämäntyyli, niin kuin toi "koko ajan syöminen", mullakin kun noi ruokailuvälit tuntuu aina venyvän ja sitten on julmettu nälkä ja vois syödä kaiken mikä ei liiku.
Vielä sain vinkiksi, että yritä syödä kuin jo leikattu jo nyt, niin ei sitten tunnu niin kauhealta muutokselta leikkauksen jälkeen.
Ai niin, se oli kanssa hyvä asia, että olin saanut painoa jo jonkin verran putoamaan lääkärille ja r.terapeutille pääsyä odotellessa.
Lääkäriä kiinnosti se kuinka paljon esim. vartijoissa olin laihtunut ja mitä sitten tapahtui. Kerroin että paljon on lähtenyt monta kertaa ja joka kerta tullut vielä enemmän takaisin. Tämän kuultuaan hän totesi, että hän uskoo minulle olevan suurta hyötyä leikkauksesta.
Sitten sain kuulla, että leikkaus tulee olemaan luultavimmin joskus keväällä, mikä on hyvä asia, koska sitä ennen ehdin pudottaa paljon painoa ja siten saan parhaan mahdollisen hyödyn leikkauksesta.
Ensin aika tuntui minusta pitkältä, mutta nyt yön yli nukkuneena olen ajatellut että toisaalta tällä tavalla jää tosiaan paljon aikaa oppia uusi elämäntyyli, niin kuin toi "koko ajan syöminen", mullakin kun noi ruokailuvälit tuntuu aina venyvän ja sitten on julmettu nälkä ja vois syödä kaiken mikä ei liiku.
Vielä sain vinkiksi, että yritä syödä kuin jo leikattu jo nyt, niin ei sitten tunnu niin kauhealta muutokselta leikkauksen jälkeen.
Ai niin, se oli kanssa hyvä asia, että olin saanut painoa jo jonkin verran putoamaan lääkärille ja r.terapeutille pääsyä odotellessa.
Bamse- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 11.08.2010
Vein oman painonvartijakorttini mukana sisätautilääkärille. Olen kokeillut kaksi kuukautta Reduktilia. Muuta en ole tehnyt. Pääsin leikkausjonoon.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Tämähän oli hyvä vinkki, viedä mukana Painonvartijoiden kortti sisätaudeille. Kumpa vain olisi kaikki vanhat tallella. Monet kerrat aloittanut ja sitten n 10-12 kerran jälkeen lopettanut. Ja kuinkas taas sen jälkeen kävikään.
[list][*]16.8.2010 Lääkäritalolta lähete keskussairaalaan, BMI 42[/list]
[list][*]16.8.2010 Lääkäritalolta lähete keskussairaalaan, BMI 42[/list]
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa