Kokemuksia Vaasan sairaalasta?
+6
Tepa43
sateenkaarenpäässä
Juuliska
ritu
tigertytto
muuminmamman4
10 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Kokemuksia Vaasan sairaalasta?
Minulla on leikkausaika Vaasaan 7/9 .... Mutta nyt olen alkanut pelkäämään kahta kauheemmin! Olen kuullut aika paljon huhuja? siitä että Vaasaan olis moni potilas kuollut? Siis tästähän olen lukenut netissä MUTTA miksi kukaan valehtelis semmosesta asiasta? Olen myös kuullut paljon siitä että sitä on aivan SAIRAAN väsynyt leikkauksen jälkeen (jos se edes onnistuu) ja sitä nukahtelee miten sattuu? Siis minulla on 4 pientä lasta enkä voi "nukahdella" miten vaan! Olenkohan haukannut liian ison palasen? Taidan olla tekemässä elämäni suurinta virhettä :( Siis haluan niin desperaatisti laihtua ja saada kunnon elämän mutta en halua sitä myöskään menettää jonkun leikkauksen takia (minkä itse on valinnut) Jaa,saa nähdä mitä tässä nyt tekee.....
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Vs: Kokemuksia Vaasan sairaalasta?
Mulla on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin samat ajatukset kuin sullakin muumimamman....haluan ihan täysillä tohon leikkaukseen koska haluan elämäni takaisin,sillä tälläisenä musta ei ole iloa kenellekkään...mutta kun pelkään myöskin ihan kamalasti mitä jos ja jos...mun kohdallani tapahtuukin just jotain kamalaa...mä en ole kylläkään kuullut että suomessa olisi kukaan kuollut tähän leikkaukseen...
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Kyllä Suomessakin on ihmisiä kuollut tähän leikkaukseen mutta onhan kuoltu myös umppari leikkaukseen joka on monta kertaa pienempi kuin tämä, ja ylipainohan lisää nukutus riskiä, mutta tuleehan ennenaikainen kuolema myös lihavuuden aiheuttamien sairauksien seurauksen.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Siis oikeesti! eikö täällä ole muita jotka olis leikattu Vaasassa? Nythän mua vasta alko pelottaa! En saa nukuttua ja mun laihdutuskin tuntuu menevän päin helvettiä! Kävin siellä Ruotsalaisilla viktop sivuilla ja pelkään kahta kauheemmin! siis siellä on täynnä juttuja miten leikkaukset on mennyt pieleen ja ollaan jouduttu jopa hengityskoneseen asti! Ja kyseessä ei ole vaan yksi ihminen vaan monia!? Minä luulin että tämä on aika turvallinen leikkaus? En siis ole monta hyvää juttua tästä kuullut! En halua tappaa itseäni mihinkään leikkaukseen mutta ei ole vaihtoehtoja! Halua elää vanhaksi mutta en myöskään halua kuolla näin nuorena jonkin leikkausken takia! Siis onko tämä edes vaihtoehto? Melkein kaikki leikatut kertoo miten väsyneitä ne on monta kk leikkauksen jälkeen, ne nukahtelee ilman varotusta ruokailun jälkeen? Siis minulla on 4 pientä lasta.... Voi helvetti! Mun on pakko soittaa sinne Vaasaan huomenna ja kysellä lisää kun ei muualta saa apua....
Kyllä me jo leikatut olemme käyneet samanlaisia ajatuksia kuin sinä ja moni on myös miettinyt testamentintekoa niin minäkin ja vaikka mulle oli käydä hassusti leikkauksen jälkeen tulleissa komplikaatioissa (onneksi kirurkit olivat nopeampia kuin pyhä Pietari ja vietin saitaalassa letku mahassa seuraavat kaksiviikkoa kun tuli ruuansulatus nesteet dreenipussiin siitä letkusta) niin menisin uudelleen samaan leikkaukseen antaa tämä kuiteskin niin paljon ja muuttaa elämää ehkä myös parempaan suuntaan.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Ota ystävä kallis rauhallisesti! Laihdutusleikkaus on operaationa "turvallisempi" kuin synnytys.. sä neljän lapsen äitinä varmasti osaat laittaa asian mittakaavaan sitä kautta. Vaasassa on pätevä ja *erittäin* kokenut henkilökunta, hyviin käsiin pääset kun Vaasaan pääset! VKS:ssä kun tehdään leikkauksia tosi paljon ja on tehty jo pitkään ja mm. Tampereen suunnalta erittäin isot ihmiset lähetetään Vaasaan leikattavaksi nimenomaan osaamisen takia.
Mut leikattiin Vaasassa toukokuussa ja kaikki on mennyt tosi hienosti. Joo, välillä väsyttää pirusti, mutta eihän sitä tietysti kesken askeleen nukahda! Parin minuutin siesta tekee jo ihmeita - ja taas mennään. Ja kun noudattaa ravintoterapeutin ohjeita syömisistä ja juomisista, niin ei sitä väsyä edes niin pahasti tule. Ajan myötä väsymys menee kokonaan ohi, ei se kestä kuin muutaman kuukauden korkeintaan.
Mutta jos sua noin valtavasti pelottaa ja askarruttaa yks jos toinen kysymys niin mieti vielä mitä haluat. Tää on iso juttu ja jos siihen ei oo henkisesti valmis, niin lykkää mielummin kuin tee hätiköiden päätöksiä. Ihan koko sydämestäni voin kylläkin suositella leikkausta: haitat ovat minimaaliset siihen nähden, mitä sen kautta oon saanut jo nyt! Neljässä kuukaudessa oon saanut painoa alas melkein 25kg ja siihen en olis ikimaailmassa pystynyt omin avuin. Kiitollinen oon Vaasan huipputiimille saamastani uudesta elämästä!
Tsemiä - ja mieti mitä tosissaan haluat ja elä sen mukaan!
PS: sanot, ettet ole montaa hyvää juttua kuullut laihdutusleikkauksesta... oletko oikeasti lukenut ihmisten kokemuksia tältä sivustolta...??
Mut leikattiin Vaasassa toukokuussa ja kaikki on mennyt tosi hienosti. Joo, välillä väsyttää pirusti, mutta eihän sitä tietysti kesken askeleen nukahda! Parin minuutin siesta tekee jo ihmeita - ja taas mennään. Ja kun noudattaa ravintoterapeutin ohjeita syömisistä ja juomisista, niin ei sitä väsyä edes niin pahasti tule. Ajan myötä väsymys menee kokonaan ohi, ei se kestä kuin muutaman kuukauden korkeintaan.
Mutta jos sua noin valtavasti pelottaa ja askarruttaa yks jos toinen kysymys niin mieti vielä mitä haluat. Tää on iso juttu ja jos siihen ei oo henkisesti valmis, niin lykkää mielummin kuin tee hätiköiden päätöksiä. Ihan koko sydämestäni voin kylläkin suositella leikkausta: haitat ovat minimaaliset siihen nähden, mitä sen kautta oon saanut jo nyt! Neljässä kuukaudessa oon saanut painoa alas melkein 25kg ja siihen en olis ikimaailmassa pystynyt omin avuin. Kiitollinen oon Vaasan huipputiimille saamastani uudesta elämästä!
Tsemiä - ja mieti mitä tosissaan haluat ja elä sen mukaan!
PS: sanot, ettet ole montaa hyvää juttua kuullut laihdutusleikkauksesta... oletko oikeasti lukenut ihmisten kokemuksia tältä sivustolta...??
Juuliska- Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 30.01.2010
Hei Juuliska!
kiitos kun kerroit sinun kokemuksista <3
Mä siis oikeesti haluan laihtua ja haluan tämän leikkauksen mutta niinkuin kirjotin pelkään aivan hullun lailla :( Niitä juttuja laihdutusleikkauksista olen lukenut Ruotsin sivuilta ja yhden jutun luin muistaakseni täältä just koskien Vaasan sairaalaa, se juttu oli kyllä aika vanha ja sain aika kauas menemään että löysin sen mutta ikävä kyllä useimmat ihmiset imee itseensä juuri noin huonot kokemukset! Ja koska minä sairastan kuolemanpelkoa se ei auta asiaa! Tiedän myöskin että synnytykset voivat olla vaarallsia, minulle on tehty 3 sectio 4 vuoden sisällä ja sen 4 vuoden sisälle mahtuu myös napatyräleikkaus ja yksi keskenmeno! 2003 tehtiin suunniteltu sectio 2003 sain keskenmenon 2004 tehtiin hätäsectio ja 2005 tehtiin tyräleikkaus ja sitten 2006 tehtiin kiireelinen sectio (kaksoset) Se ero näihin on että olin hereillä joka leikkauksen ajan! Mua pelottaa se nukutus kaikkein eniten! minulla on aika huonot keuhkot (täynnä limaa) No nyt yritän tehdä hengitysharjotuksia ym,ym..... Ja sitten varmaan vaikuttaa tuo että olen aina ollut lihava, en näe itseäni laihana ja en pysty edes uskomaan että se tulis minulle tapahtumaan! Käyn kyllä terapiassa tästä asiasta mutta en vieläkään pysty näkemään tulevaisuutta tämän leikkauksen jälkeen! OK,minulla on hyvät verenpaineet (110/70) ja muita sairauksia ei ole kun astma.... Aamusokerit on joskus kohollaan mutta nyt kun olen tätä kaalilitkua vetänyt niin ne on ihan hyvät! Ja asiaahan ei helpota kun ei ole ketään kenen kanssa keskustella! Muutin Suomeen Ruotsista ja en ole oikein saanut ystäviä näitten vuosien aikana! Lihavana ihmisenä pysyttelin kotona tai naapurin mökillä! Ihmettelen vieläkin että löysin miehen koska en ikinä käynyt missään! Muistan vieläkin kun kaikki mulle valitti että ei ne miehet sua kotoa hae! No haki , ja on vieläkin ukko 8 vuoden jälkeen =) Onhan meillä omat ongelmat mutta kenellä nyt ei olis? Mua katsos kahistuttaa toi mun painokin! Olen superlihava ja se jo on niin suuri riski leikkaukseen! (157cm ja 130kg) Hmm,tulipas tossa nyt kirjotettua kaikkee muutakin sontaa kun leikkaukseen liittyvää :D Noh sainpas taas vähän purettua tota pääkoppaa! Elikkä kiitoksia sun kirjotuksesta ja teille muillekkin kiitos! Loppukesän halauksia teille kaikille <3<3<3
kiitos kun kerroit sinun kokemuksista <3
Mä siis oikeesti haluan laihtua ja haluan tämän leikkauksen mutta niinkuin kirjotin pelkään aivan hullun lailla :( Niitä juttuja laihdutusleikkauksista olen lukenut Ruotsin sivuilta ja yhden jutun luin muistaakseni täältä just koskien Vaasan sairaalaa, se juttu oli kyllä aika vanha ja sain aika kauas menemään että löysin sen mutta ikävä kyllä useimmat ihmiset imee itseensä juuri noin huonot kokemukset! Ja koska minä sairastan kuolemanpelkoa se ei auta asiaa! Tiedän myöskin että synnytykset voivat olla vaarallsia, minulle on tehty 3 sectio 4 vuoden sisällä ja sen 4 vuoden sisälle mahtuu myös napatyräleikkaus ja yksi keskenmeno! 2003 tehtiin suunniteltu sectio 2003 sain keskenmenon 2004 tehtiin hätäsectio ja 2005 tehtiin tyräleikkaus ja sitten 2006 tehtiin kiireelinen sectio (kaksoset) Se ero näihin on että olin hereillä joka leikkauksen ajan! Mua pelottaa se nukutus kaikkein eniten! minulla on aika huonot keuhkot (täynnä limaa) No nyt yritän tehdä hengitysharjotuksia ym,ym..... Ja sitten varmaan vaikuttaa tuo että olen aina ollut lihava, en näe itseäni laihana ja en pysty edes uskomaan että se tulis minulle tapahtumaan! Käyn kyllä terapiassa tästä asiasta mutta en vieläkään pysty näkemään tulevaisuutta tämän leikkauksen jälkeen! OK,minulla on hyvät verenpaineet (110/70) ja muita sairauksia ei ole kun astma.... Aamusokerit on joskus kohollaan mutta nyt kun olen tätä kaalilitkua vetänyt niin ne on ihan hyvät! Ja asiaahan ei helpota kun ei ole ketään kenen kanssa keskustella! Muutin Suomeen Ruotsista ja en ole oikein saanut ystäviä näitten vuosien aikana! Lihavana ihmisenä pysyttelin kotona tai naapurin mökillä! Ihmettelen vieläkin että löysin miehen koska en ikinä käynyt missään! Muistan vieläkin kun kaikki mulle valitti että ei ne miehet sua kotoa hae! No haki , ja on vieläkin ukko 8 vuoden jälkeen =) Onhan meillä omat ongelmat mutta kenellä nyt ei olis? Mua katsos kahistuttaa toi mun painokin! Olen superlihava ja se jo on niin suuri riski leikkaukseen! (157cm ja 130kg) Hmm,tulipas tossa nyt kirjotettua kaikkee muutakin sontaa kun leikkaukseen liittyvää :D Noh sainpas taas vähän purettua tota pääkoppaa! Elikkä kiitoksia sun kirjotuksesta ja teille muillekkin kiitos! Loppukesän halauksia teille kaikille <3<3<3
Täällähän me ollaan kaikki tukemassa toisiamme. Itse olen menossa vasta lääkärille ja aikanaan sitten toivon pääseväni leikkaukseen ja se olisi silloin Vaasa. Minua se ei mitenkään pelota.
Olen lukenut täällä palstalla paljon erilaisia kokemuksia leikkauksista. Olen ollut myös yhdessä vertaisryhmätapaamisessa, jossa sain paljon tietoa - kiitos ryhmäläisille. Olen googlettanut netissä. Jutellut lääkärin kanssa.
Minun painoindeksini on 43 ja toivon sen olevan aivan jotain muuta leikkauksen jälkeen. En pelkää leikkausta ja kuolemaa. Minuakin on leikattu ennen ja lapsikin on sectiolla tullut maailmaan.
Mitä kuolemaan tulee, niin kuollaan me kuitenkin joskus. Ennemmin tai myöhemmin. Uskon minun loppuni tulevan tällä kunnolla aikaisemmin kuin leikattuna. Sydän, keuhkot, jalat.... ei kestä. En pysty itse kunnolla pukemaan, kun vatsa tiellä, jalat ei kanna ja ne turpoavat limpuiksi - tukos...
Mutta mieti, keskustele ja lue tätä suomenkielistä palstaa. Juttele ammatti-ihmisen kanssa pelkoasiasta. Odota, jos siltä tuntuu.
Tsemppiä ja oikein hyvää loppukesää
Olen lukenut täällä palstalla paljon erilaisia kokemuksia leikkauksista. Olen ollut myös yhdessä vertaisryhmätapaamisessa, jossa sain paljon tietoa - kiitos ryhmäläisille. Olen googlettanut netissä. Jutellut lääkärin kanssa.
Minun painoindeksini on 43 ja toivon sen olevan aivan jotain muuta leikkauksen jälkeen. En pelkää leikkausta ja kuolemaa. Minuakin on leikattu ennen ja lapsikin on sectiolla tullut maailmaan.
Mitä kuolemaan tulee, niin kuollaan me kuitenkin joskus. Ennemmin tai myöhemmin. Uskon minun loppuni tulevan tällä kunnolla aikaisemmin kuin leikattuna. Sydän, keuhkot, jalat.... ei kestä. En pysty itse kunnolla pukemaan, kun vatsa tiellä, jalat ei kanna ja ne turpoavat limpuiksi - tukos...
Mutta mieti, keskustele ja lue tätä suomenkielistä palstaa. Juttele ammatti-ihmisen kanssa pelkoasiasta. Odota, jos siltä tuntuu.
Tsemppiä ja oikein hyvää loppukesää
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Ööööö...Mä en ole muistaakseni lukenut täällä kuin muutamasta huonosta kokemuksesta....ja nekin on saatu korjattua ja asiat heillä on nyt ok...en ole kuullut/lukenut mistään että suomessa olisi kuollut ketään tähän leikkaukseen...eli mun tiedossani on noin 95% pelkkäää hyväää tietoa tästä leikkauksesta : )
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
"Leikkauksen vaikutus kokonaiskuolleisuuteen
Sairaalloinen lihavuus lisää kuoleman vaaraa. Diabetesta, uniapneaa ja hypertensiota sairastavilla on niin ikään suurempi ennenaikaisen kuoleman vaara. Laihdutuksen on osoitettu parantavan lihavuuteen liittyviä sairauksia (Aikuisten lihavuus: Käypä hoito -suositus 2007). Vaikuttaisi siis mahdolliselta, että lihavuuden ja liitännäissairauksien paraneminen laihdutusleikkauksen jälkeen vähentäisi kokonaiskuolleisuutta. Leikkaukseen liittyy kuitenkin vaaroja, joten päätelmää ei voida tehdä suoraan. Viime vuosien tutkimukset osoittavat lihavuuden leikkaushoidon vähentävän potilaiden kokonaiskuolleisuutta. Syynä on ainakin osaksi liitännäissairauksien paraneminen." VESA KOIVUKANGAS, LT, erikoislääkäri
TIMO HEIKKINEN, dosentti, erikoislääkäri
JUHA SAARNIO, dosentti, osastonylilääkäri
OYS:n kirurgian klinikka
Artikkelissa käytetty kirjallisuutta mm. Victorzon M (VAASAssa leikkaava), Tolonen P. Laparoscopic silicone adjustable gastric band: initial experience in Finland. Obes Surg 2000;10:369-71.
Juttu kokonaisuudessaan: http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo97060&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero#s7
Ihan turvallisin mielin!
Sairaalloinen lihavuus lisää kuoleman vaaraa. Diabetesta, uniapneaa ja hypertensiota sairastavilla on niin ikään suurempi ennenaikaisen kuoleman vaara. Laihdutuksen on osoitettu parantavan lihavuuteen liittyviä sairauksia (Aikuisten lihavuus: Käypä hoito -suositus 2007). Vaikuttaisi siis mahdolliselta, että lihavuuden ja liitännäissairauksien paraneminen laihdutusleikkauksen jälkeen vähentäisi kokonaiskuolleisuutta. Leikkaukseen liittyy kuitenkin vaaroja, joten päätelmää ei voida tehdä suoraan. Viime vuosien tutkimukset osoittavat lihavuuden leikkaushoidon vähentävän potilaiden kokonaiskuolleisuutta. Syynä on ainakin osaksi liitännäissairauksien paraneminen." VESA KOIVUKANGAS, LT, erikoislääkäri
TIMO HEIKKINEN, dosentti, erikoislääkäri
JUHA SAARNIO, dosentti, osastonylilääkäri
OYS:n kirurgian klinikka
Artikkelissa käytetty kirjallisuutta mm. Victorzon M (VAASAssa leikkaava), Tolonen P. Laparoscopic silicone adjustable gastric band: initial experience in Finland. Obes Surg 2000;10:369-71.
Juttu kokonaisuudessaan: http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo97060&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero#s7
Ihan turvallisin mielin!
Tieto lisää tuskaa................
Mä olen niin pöllö, että nautin elosta päiväkerrallaan............mut leikattiin kahteen kertaan, mutta silti en osannu pelätä.....luotan tämän päivän lääkäreihin sen verran paljon...........
ja nyt 8kk leikkuusta voin vaan sanoo, että mulla miljoona kertaa upeempi olo kuin esim. vuosi sitten....
Sitä en voi sanoo mitä on ens viikolla, mutta se on sit sen ajan murhe!
Sen oon myös oppinu, että se murehtiminen käy myös se pikkumasun päälle siis stressistä ei masu tykkää!
Yritetään nauttia elämästä......lapsista,puolisosta, kavereista ja jopa naapureista! :)
Jankutan vielä..............huumori mukaan tähän juttuun niin jaksaa paremmin jopa näiden roikkojen kanssa! :)
TSEMMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII KAIKILLE!
Mä olen niin pöllö, että nautin elosta päiväkerrallaan............mut leikattiin kahteen kertaan, mutta silti en osannu pelätä.....luotan tämän päivän lääkäreihin sen verran paljon...........
ja nyt 8kk leikkuusta voin vaan sanoo, että mulla miljoona kertaa upeempi olo kuin esim. vuosi sitten....
Sitä en voi sanoo mitä on ens viikolla, mutta se on sit sen ajan murhe!
Sen oon myös oppinu, että se murehtiminen käy myös se pikkumasun päälle siis stressistä ei masu tykkää!
Yritetään nauttia elämästä......lapsista,puolisosta, kavereista ja jopa naapureista! :)
Jankutan vielä..............huumori mukaan tähän juttuun niin jaksaa paremmin jopa näiden roikkojen kanssa! :)
TSEMMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII KAIKILLE!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Kiitos teille jotka vastasitte!
Niinhän me kaikki olemme erinlaisia, jotkut pelkää ja murehtii asioita etukäteen ja jotkut ottaa päivän kerralla! Ikävä kyllä minä olen tämmönen skitzo joka tutkii ja ajattelee ehkä liikaakin :( No mikä mun diettiin tulee niin kyllä minä jotain oikein teen vaikka en ole niillä nutriletteillä! Olen saanut painoa alas jotain yli kilon maanantaista! Ei paljoo mutta eikö pääasia ole että se menee alaspäin? Onko kenelläkään jotain sivua missä voin laskea mun BM?
Niinhän me kaikki olemme erinlaisia, jotkut pelkää ja murehtii asioita etukäteen ja jotkut ottaa päivän kerralla! Ikävä kyllä minä olen tämmönen skitzo joka tutkii ja ajattelee ehkä liikaakin :( No mikä mun diettiin tulee niin kyllä minä jotain oikein teen vaikka en ole niillä nutriletteillä! Olen saanut painoa alas jotain yli kilon maanantaista! Ei paljoo mutta eikö pääasia ole että se menee alaspäin? Onko kenelläkään jotain sivua missä voin laskea mun BM?
Löysin semmosen sivun....
Ja näin mulla on mennyt!
Tammikuussa indexi on ollut 59,2
ja nyt elokuussa 51,9
JEEEEEEEE.... Alaspäin mennään ainakin =)
Ja näin mulla on mennyt!
Tammikuussa indexi on ollut 59,2
ja nyt elokuussa 51,9
JEEEEEEEE.... Alaspäin mennään ainakin =)
Turhat huolet vain pois, eiköhän kaikki suju hyvin. Itse aion luottaa oman kroppani Vaasan lääkäreiden käsiin täysillä, sitten kun sinne asti päästään.
Mutta nyt matkaan ravintoterapeutille ihan pian, jänskättää!
Mutta nyt matkaan ravintoterapeutille ihan pian, jänskättää!
Moikka Laihduttava!
Oletko menossa Minnalle? Äsken puhuin hänen kanssa :D Piti varmistella että muistelin oikein nuo painon muutokset! Soitin tossa äsken Vaasan ja kyselin vähän mitä siellä tapahtuu.. Ei se paljoo kertonut sano vaan että näätpäs sitten ja tervettuloa! Varasin samalla itselle huoneen sieltä potilaskodista koska minullahan on leikkaus heti seuraavana aamuna! HUi,nyt se tuntuu enemmän todelliselta kun aikasemmin! Miten sulla muuten menee? Oletko saanut mitään tutkimusaikoja? Tai kirjettä vaasasta? Tai onko lähete mennyt jo eteenpäin? JOs lähete on mennyt kannattaa soittaa sinne vaasan leikkausjonoa kysymään? En usko että on niin hirveet jonot!
Oletko menossa Minnalle? Äsken puhuin hänen kanssa :D Piti varmistella että muistelin oikein nuo painon muutokset! Soitin tossa äsken Vaasan ja kyselin vähän mitä siellä tapahtuu.. Ei se paljoo kertonut sano vaan että näätpäs sitten ja tervettuloa! Varasin samalla itselle huoneen sieltä potilaskodista koska minullahan on leikkaus heti seuraavana aamuna! HUi,nyt se tuntuu enemmän todelliselta kun aikasemmin! Miten sulla muuten menee? Oletko saanut mitään tutkimusaikoja? Tai kirjettä vaasasta? Tai onko lähete mennyt jo eteenpäin? JOs lähete on mennyt kannattaa soittaa sinne vaasan leikkausjonoa kysymään? En usko että on niin hirveet jonot!
Heippa, juu Minnalla kävin. Ja minut on hyväksytty!!!!! Ihan mahtavaa!! Gastrokopia aika pitäisi tulla ihan lähipäivinä kotiin, sen jälkeen lähtee lähete Vaasaan. Jono on kaiketi 2-3 kk, mutta ihan maksimissaan 6kk. Eli viimeistään helmikuussa on minutkin leikattu!!!
Ja kunhan lähete menee Vaasaan, niin soittelen. Omiin aikatauluhini leikkaus sopisi syksyllä kaikkein parhaiten. Mutta katsotaan saadaanko aikataulut täsmäämään.
Happyhappyhappy!
Ja kunhan lähete menee Vaasaan, niin soittelen. Omiin aikatauluhini leikkaus sopisi syksyllä kaikkein parhaiten. Mutta katsotaan saadaanko aikataulut täsmäämään.
Happyhappyhappy!
Ai niin ja Muuminmammalle piti vielä sanoa, että puhuttiin tuon Minnan kanssa komplikaatioista. Niin hän sanoi, että hän ei täältä meidän alueelta tiedä yhtään tapausta, jolla olisi ollut komplikaatioita. Eli eiköhän sinne voi ihan turvallisin mielin sinne Vaasaan suunnata, siellä on osaava henkilökunta!
Moi Laihduttava! Ja ONNEA :) Mahtava juttu että sinut hyväksyttiin siihen leikkaukseen! Mulla ei mennyt sillon montaa viikkoa kun sain hyväksynnän että aika tuli leikkaukseen! Ja Vaasaan ei kuulemma ole niin pitkää jonoa! Joo niin se Minna minullekkin sano että Vaasassa ei ole mitään pahempaa vielä tapahtunut ja sen että umpparileikkaus on vaarallisempi kun tämä! No Ei minun pelko ole mihinkään hävinnyt mutta yritän vaan ottaa ihan rauhallisesti ja päivän kerralla! Ihana juttu että sinut hyväksyttiin! Muuten puhuko Minna mistään treffeistä? Olis niin kiva saada kasvotusten jutella toisten leikattujen tai leikkaukseen menevien kanssa!
Juu puhui se. Vertaistukiryhmä kokoontuu näillä näkymin lokakuussa. Ja sinne tulee kutsu kaikille leikatuille sekä jonossa oleville. Mä ainakin ajattelin sinne mennä, jos suinkin aikatauluihin sopii.
Kaverini leikattiin Vaasassa Tammikuussa ja on kehunut paikkaa .. itsekin odottelen leikkausaikaa Vaasaan .
jappa- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 13.08.2010
Kaverini leikattiin Vaasassa Tammikuussa ja on kehunut paikkaa .. itsekin odottelen leikkausaikaa Vaasaan .
jappa- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 13.08.2010
Moikka Jappa! Oletko millon menossa sinne Vaasaan? Olis todellakin kiva saada jonkinlaista yhteyttä johonkin muuhun joka olis suurinpiirtein samoihin aikoihin menossa Vaasaan! Jos se ei olis niin pelottavaa sitten! Minähän olen nyt sillä luomuenellä ja olen saanut painoa pois sen 3 kg! Toivon nyt että se paino (rasva) lähtee pois oikeista paikoista siís sisäelimien ympäriltä! Mutta täytyy sanoa että kyllä nyt jo huomaan eron omaan vointiin kun muistelen mitä se oli viimetalvena! Silloin painoin melkein 147kg ! Nyt olen päässyt 127kg :D !! Siis hittolainen sehän on 20kg!!?? Mutta mulla onkin aina talvi kun tervaa! Inhoon mennä ulos talvella ja silloin sitä istuu vaan kotona ja syö kun lehmä! En siis todellakaan ole mikään talvi ihminen!Mutta jos saan painoa alas niin ehkä talviurheilukin alkais vähän kiinnostaa? Pääsis nyt vaan hengissä ton leikkauksen läpi!
muuminmamman4 - 20 kg Upeaa!
Mulla toi liikunta on mulla tökkinyt, kun jalat ei kestä. Nyt syksyn alkaessa alootan taasen ystävättäreni kanssa vesijuoksun, jonka aikana ja sen jälkeen höyryissä puimme kaikki viikon tapahtumat. Ihana rentoutuminen työviikon päätteeksi. "Terapiaa". Mua ei kiinnosta mitkään isot porukkajumpat.
Olin yhdessä vertaistukiryhmässä, vaikka vasta olen menossa tapaamaan lääkäriä. Se oli tärkeä tapaaminen minulle. Sain lopullisen vahvistuksen pidempiaikaiselle mietinnälleni leikkaukseen lähtemisestä. Sain paljon hyödyllistä tietoa.
Ilmoitelkaa, koska tapaaminen lokakuussa on ja onko se tarkemmin minkä alueen.
Maanantaina lääkäriaika Sjoki Mikael V.
Mulla toi liikunta on mulla tökkinyt, kun jalat ei kestä. Nyt syksyn alkaessa alootan taasen ystävättäreni kanssa vesijuoksun, jonka aikana ja sen jälkeen höyryissä puimme kaikki viikon tapahtumat. Ihana rentoutuminen työviikon päätteeksi. "Terapiaa". Mua ei kiinnosta mitkään isot porukkajumpat.
Olin yhdessä vertaistukiryhmässä, vaikka vasta olen menossa tapaamaan lääkäriä. Se oli tärkeä tapaaminen minulle. Sain lopullisen vahvistuksen pidempiaikaiselle mietinnälleni leikkaukseen lähtemisestä. Sain paljon hyödyllistä tietoa.
Ilmoitelkaa, koska tapaaminen lokakuussa on ja onko se tarkemmin minkä alueen.
Maanantaina lääkäriaika Sjoki Mikael V.
Moikka ja huomenta teille kaikille =)
Nyt alko mun 2 ENE viikko ja täytyy sanoa että on aika hankalaa olla luomu ENE-llä! Olen koko viimeviikon syönyt kaalikeittoa ja tonnikalasalaattia... Painoa on tippunut 3kg... Tämän päivän ruokana on tonnikalasalaatti... Hmm, pitäis varmaan keksiä jotain muuta mutta en tiedä että mitä! Ensin ajattelin että kanasalaattia mutt en voi paistaa mitään.... Ja keitetty kana ei ole mitään herkkua vaan aika kumista! No enköhän minä jotain sitten keksi! Saahan sitä lihaa syödä joten sitä vois "grillata" uunissa vihannesten ja kasvisten kera :D .... En tiedä onko mulla ihan oikea luomu ene mutta eikö se pääasia ole että paino tippuu? 3 viikon päästä sitä sitten ollaan menossa Vaasaan! Nyt menen laittamaan lapsille aamupalaa ja saattamaan tyttöä Ekaluokalle <3<3<3 Ihanaa kesäpäivää teille kaikille :D
Nyt alko mun 2 ENE viikko ja täytyy sanoa että on aika hankalaa olla luomu ENE-llä! Olen koko viimeviikon syönyt kaalikeittoa ja tonnikalasalaattia... Painoa on tippunut 3kg... Tämän päivän ruokana on tonnikalasalaatti... Hmm, pitäis varmaan keksiä jotain muuta mutta en tiedä että mitä! Ensin ajattelin että kanasalaattia mutt en voi paistaa mitään.... Ja keitetty kana ei ole mitään herkkua vaan aika kumista! No enköhän minä jotain sitten keksi! Saahan sitä lihaa syödä joten sitä vois "grillata" uunissa vihannesten ja kasvisten kera :D .... En tiedä onko mulla ihan oikea luomu ene mutta eikö se pääasia ole että paino tippuu? 3 viikon päästä sitä sitten ollaan menossa Vaasaan! Nyt menen laittamaan lapsille aamupalaa ja saattamaan tyttöä Ekaluokalle <3<3<3 Ihanaa kesäpäivää teille kaikille :D
Hei,en tiedä kuinka paljon tämä auttaa, mutta mut leikattiin täällä Ranskassa kun mun BMi oli suunnillen sama kuin sinulla oli ennenkuin pudotit painoa .)
ja leikkaus ja nukutus meni hyvin, jo heräämössä jaksoin kommunikoida ja seuraavana aamuna liikuskella. Ja tuohon nukahtamisiin ruokailun jälkeen en ole törmännyt, ainoastaan siihen jos liian rohkeasti syö ja paljon sit kivut uuvuttavat, kun tärisee heikottaa hikoilee kylmöö ja ja juoksee wc väliä. Mulla tuon riittävän pienien annosten syöminen ja se ettei todellakaan juo kun syö auttaneet.. oon tällainen Hämeen hidas, niin kesti melkein kk ennenkuin tuo valkeneni ;) mutta nyt kaikki pukkaa hyvin.
Toivotan onnea mihin ratkaisuun tahansa päädytkin.
ja leikkaus ja nukutus meni hyvin, jo heräämössä jaksoin kommunikoida ja seuraavana aamuna liikuskella. Ja tuohon nukahtamisiin ruokailun jälkeen en ole törmännyt, ainoastaan siihen jos liian rohkeasti syö ja paljon sit kivut uuvuttavat, kun tärisee heikottaa hikoilee kylmöö ja ja juoksee wc väliä. Mulla tuon riittävän pienien annosten syöminen ja se ettei todellakaan juo kun syö auttaneet.. oon tällainen Hämeen hidas, niin kesti melkein kk ennenkuin tuo valkeneni ;) mutta nyt kaikki pukkaa hyvin.
Toivotan onnea mihin ratkaisuun tahansa päädytkin.
Maria- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa