Mä pääsen leikkaukseen!
+2
MRA123
Sarianna
6 posters
Mä pääsen leikkaukseen!
Oli pakko tulla jakamaan tämä iloinen uutinen kanssanne.
Kävin tänään sisätautilääkärillä, joka sanoi heti, että kirjoittaa minulle lähetteen leikkaukseen, mutta vielä on edessä gastroskopia ja ravitsemusterapeutin käynti.
Lähete tehdään näiden jälkeen.
Lääkäri oli todella miellyttävä, nuori naislääkäri, joka tsemppasi ja kannusti ja sanoi uskovansa, että leikkaus hyödyttää minua kovastikin.
Keskusteltiin riskeistä, minua huolettaneista suonikohjuista ja lopuksi kysyin hiukan ironisesti, että tarvitseeko tehdä testamentti valmiiksi? Lääkäriä nauratti ja sanoi, ettei tarvitse. Sanoi, että selviän leikkauksesta kyllä. Tämä huojensi ainakin minua!
Lääkäri kannusti kovasti eneilyyn ja sanoi, että voisimme koittaa kahta kahdeksan viikon jaksoa, niin, että välillä on taukoa, jotta saisin ennen leikkausta mahdollisimman paljon painoa pois.
Harvoin on lääkärikäynnistä jäänyt näin hyvä mieli!
Nyt vain odotellaan ja mikä parasta, tämä lääkäri sanoi, että hoitotakuu näissä leikkauksissa on se 6 kk, jonka sisällä minunkin tulisi päästä tähän leikkaukseen. Tosin, ensin pitää saada se lähete, jonka saan vasta tähystyksen ja rav.terap. käynnin jälkeen.
Tsemppiä meille kaikille! Uudet tuulet puhaltaa.
Kävin tänään sisätautilääkärillä, joka sanoi heti, että kirjoittaa minulle lähetteen leikkaukseen, mutta vielä on edessä gastroskopia ja ravitsemusterapeutin käynti.
Lähete tehdään näiden jälkeen.
Lääkäri oli todella miellyttävä, nuori naislääkäri, joka tsemppasi ja kannusti ja sanoi uskovansa, että leikkaus hyödyttää minua kovastikin.
Keskusteltiin riskeistä, minua huolettaneista suonikohjuista ja lopuksi kysyin hiukan ironisesti, että tarvitseeko tehdä testamentti valmiiksi? Lääkäriä nauratti ja sanoi, ettei tarvitse. Sanoi, että selviän leikkauksesta kyllä. Tämä huojensi ainakin minua!
Lääkäri kannusti kovasti eneilyyn ja sanoi, että voisimme koittaa kahta kahdeksan viikon jaksoa, niin, että välillä on taukoa, jotta saisin ennen leikkausta mahdollisimman paljon painoa pois.
Harvoin on lääkärikäynnistä jäänyt näin hyvä mieli!
Nyt vain odotellaan ja mikä parasta, tämä lääkäri sanoi, että hoitotakuu näissä leikkauksissa on se 6 kk, jonka sisällä minunkin tulisi päästä tähän leikkaukseen. Tosin, ensin pitää saada se lähete, jonka saan vasta tähystyksen ja rav.terap. käynnin jälkeen.
Tsemppiä meille kaikille! Uudet tuulet puhaltaa.
Sarianna- Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 07.07.2010
Vs: Mä pääsen leikkaukseen!
Hei Sarianna,
Hienoa että olet saanut asioita liikkeelle!
Saanko udella missä kävit lääkärissä ja kuka oli lääkäri?
Sillä kyselen kun mua mahdottomasti kiinnostaa nämä Tampereen alueen asiat kun itsekin jonossa olen, noi tutkimukset on mulle tehty ja sanottiin et nää leikkaukset ei kuulu hoitotakuun piiriin. Olen käynyt asian tiimoilta aina Taysissa. Nimittäin jos kuuluisi niin sitten mulla ei pitäisi olla enää mahdottoman pitkää aikaa odottaa....
Olis ihanaa jos ehdit/viitsit vastata :))
Terkuin, MRA123
Hienoa että olet saanut asioita liikkeelle!
Saanko udella missä kävit lääkärissä ja kuka oli lääkäri?
Sillä kyselen kun mua mahdottomasti kiinnostaa nämä Tampereen alueen asiat kun itsekin jonossa olen, noi tutkimukset on mulle tehty ja sanottiin et nää leikkaukset ei kuulu hoitotakuun piiriin. Olen käynyt asian tiimoilta aina Taysissa. Nimittäin jos kuuluisi niin sitten mulla ei pitäisi olla enää mahdottoman pitkää aikaa odottaa....
Olis ihanaa jos ehdit/viitsit vastata :))
Terkuin, MRA123
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Onnea Sarianna,
itselläni leikkaus 20.9 =) tk:n kautta myös. tervetuloa ja yhdessä eteenpäin uuteen elämään=)
itselläni leikkaus 20.9 =) tk:n kautta myös. tervetuloa ja yhdessä eteenpäin uuteen elämään=)
Heluna- Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010
Onnea leikkaukseen pääsystä!
Mulle kyllä kans sano leikkaava lääkäri että tämä leikkaus ei kuulu hoitotakuun piirin. Tää lääkäri oli kans nuori nainen en muista sukunimeä mutta sen muistan että etunimi oli Pipsa, olisiko ollut sama henkilö? Oli kyllä tosi mukavan oloinen lääkäri.
Mulle kyllä kans sano leikkaava lääkäri että tämä leikkaus ei kuulu hoitotakuun piirin. Tää lääkäri oli kans nuori nainen en muista sukunimeä mutta sen muistan että etunimi oli Pipsa, olisiko ollut sama henkilö? Oli kyllä tosi mukavan oloinen lääkäri.
bombur- Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 22.06.2010
Mietin itsekkin tänään juuri noita suonikohju juttuja...Mulla on vasemmassa jalasssa tosi paljon ja suuria suonikohjuja niin voiko niille tapahtua leikkauksessa jotain,tai onko niistä haittaa???En ole tajunnut sanoa niistä missään vaiheessa lääkärille.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Kyselin niistä kohjusta minäkin täällä Lahdessa. Lääkäri sanoi, että leikkaukseen valmistautuessa laitetaan tiukat hierovat sukat jalkaan eikä niitä saa pois vasta kuin muutama tunti leikkauksen jälkeen. Täällä niin tehdään kaikki lihavuusleikkaukseen menijöille kohjuista riippumatta. Jos siellä muualla ei, kannattaa kysellä etukäteen.
Kävelemäänhän hoitsut nostaa mahdollisimman pian operaation jälkeen, ettei tulppia pääse syntymään.
Kävelemäänhän hoitsut nostaa mahdollisimman pian operaation jälkeen, ettei tulppia pääse syntymään.
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Mulle painotti omalääkäri jo lähetettä eteenpäin tehdessään, että ns. napapiikki on olennainen tulppien ehkäisyssä ja samaa painotti tämä varsinaisen lähetteen tekevä lääkäri.
Ja molemmat kannustivat sanoen, että todennäköistä on, ettei suonikohjuja tarvitse hoitaa enää leikkauksen jälkeen.
Mullakin todella syviä suonikohjuja, joiden takia jalat turpoavat ja sitten myös tämän lihavuuden takia, kun vatsa painaa laskimoita(taipeissa) ja nestekierto on ahtaalla.
Ja molemmat kannustivat sanoen, että todennäköistä on, ettei suonikohjuja tarvitse hoitaa enää leikkauksen jälkeen.
Mullakin todella syviä suonikohjuja, joiden takia jalat turpoavat ja sitten myös tämän lihavuuden takia, kun vatsa painaa laskimoita(taipeissa) ja nestekierto on ahtaalla.
Sarianna- Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 07.07.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa