Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nestettä helteellä?

+4
bulleriina
ritu
Wee2be
Matias
8 posters

Siirry alas

Nestettä helteellä? Empty Nestettä helteellä?

Viesti kirjoittaja Matias La Heinä 24, 2010 7:19 pm

Matias alkoi tässä pohtia isossa päässään, että miten te leikatut huolehditte nestetasapainosta näin helteillä? Olen tässä ollut työharjoittelussa ja nestettä on pitänyt juoda tosi paljon. Näin paksunapoikana kun hikoilee muutenkin paljon, saati sitten kovasti työskennellessä. Ouluun pääsyä odotellessa :)
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nestettä helteellä? Empty Vs: Nestettä helteellä?

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Heinä 25, 2010 1:59 am

Minua ei vielä leikattu, mutta kyselin jo "juoppona" etukäteen, että kuinka saan nesteitä tarpeeksi menemään leikkauksen jälkeen varsinkin kesällä..Vastauksena oli, että usein ja pieniä huikkia kerrallaan.. Mutten silti ole vielä ihan vakuuttunut, toimiiko se noin, kun ainakin nyt tuntuu, että puol litraa vettä menee ihan helpolla yhdellä juomisella. Toisaalta neste menee kuulemma (RT:ltä kuultua) läpi aina rivakkaan, et kaipa sitä sit saakin juoda tarpeekseen kun ei yritä kaikkea kerralla kiskoa..
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Matias Su Heinä 25, 2010 2:34 am

No sitähän minäkin aattelin , kun mullakin menee puoli litraa kerralla kun janottaa...mutta kai se nesteen tarve pienentyy kun ei ole enää "paksukainen". Mullakin on painoa 146 kg. Kirjoitelkaa leikatut. Lämmintä kesää kaikille!
Matias
Matias

Viesti kirjoittaja ritu Su Heinä 25, 2010 12:38 pm

Juomapullo aina lähettyvillä ja siitä pitää ottaa ryyppyjä aika tiheään niin pystyy kyllä sillä tekniikalla juomaan tarpeeksi näin helteelläkin, kun jano yllättää niin silloin ei ole tarpeeksi useasti muistanut tervehtiä vesipulloa ennakkoon.
Mulla menee 2-3 litraa päivästi keveästi eikä nestehukka vaivaa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja bulleriina Su Heinä 25, 2010 7:00 pm

Moi!

Leikkauksesta on nyt reilut 5 kk ja minä pystyn hyvin juomaan lasillisen vettä kerrallaan. Hiilihapotettujen kanssa pitää olla varovainen, tulee helposti sellainen kipeä kuplan tunne mahaan, jos juo liian nopeasti.

Minulla on työpöydällä 1½litran kannu, jonka käyn täyttämässä aamulla ja vahdin tarkkaan itseäni, että kannu myös päivän aikana tyhjenee. Varsinkin helteillä se on tärkeää. Työni ei kuormita fyysisesti, mutta kämpän lämpötila on reilusti yli 30 astetta.

Tsemppiä kaikille nesteytyksen kanssa!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja alati roculis Ma Heinä 26, 2010 4:03 am

Vettä tulee siemailtua työssä tuon tuostakin ryypyllinen ja onkin vaihdettava usein kylmään, kun ei ole jääkaappia. Kotona ihanaa kun saa veteen laitetuksi pari jääpalaa...pakasteesta ja on tosi hyvää.

alati roculis

Viestien lukumäärä : 77
Registration date : 08.07.2009

Viesti kirjoittaja Matias Ma Heinä 26, 2010 10:29 pm

Kylläpä tänään oli kuuma työpäivä, haalarit päällä, työkaluja taskut pullollaan. Vettä meni ja mehuakin. Kaikki vaatteet märkänä kotia. Tuntui että pökertyy kerta kaikkiaan, tämän painon kanssa tosi koville ottaa ja sitten kun on vielä DM.
Matias
Matias

Viesti kirjoittaja 2Shy Ma Heinä 26, 2010 11:02 pm

Mulla menee kyllä vettä 3-4 dl kerrallaan. En ole vielä kokeillut hiilihapollisia juomia, jotenkin jänskättää että siitä tulisi halju olo.. närästyksen ja erinäisten dumping-oireiden keskelle ei enää jaksaisi ottaa ylimääräisiä murheita. Tänä aamuna söin 4 porkkanaohukasta ja sain keskustella lavuaarin kanssa aika pitkään.
2Shy
2Shy

Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010

Viesti kirjoittaja sirutarleena Ke Heinä 28, 2010 8:14 am

Mulla menee parhaimpina päivinä reilu 3 litraa nestettä, juon isoista mukeista ja juomapullo mukana. Hiilihapolliset juomat närästää, niitä siis vältän. Lähinnä vettä ja mehua, mutta pari kuppia kahvia menee. Ulos lähtiessä olen huolehtinut että nestettä on mukana, sillä oloa saattaa heikottaa helposti.

sirutarleena

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 11.01.2010

Viesti kirjoittaja sinizii Ke Heinä 28, 2010 11:53 pm

Näin vuosi leikkauksesta ei juomisen kanssa ole mitään ongelmaa. Mut leikattiin kesäkuun 15.pvä, ja näin jälkeenpäin muistellessa on jollain tavalla koomista, että en päässyt sieltä kotiin koska en saanut juotua vaadittavaa kahta litraa. Kotonakin oli lista johon merkkasin juomiset, tavoitteena 2litraa. Hyvin monena päivänä jäi todellakin vajaaksi siitä ja nestehukkahan se siitä pukkas, sairaalassa pari päivää ja johan alko vesi maistua.;)
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa