Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sarianna esittäytyy...

5 posters

Siirry alas

Sarianna esittäytyy... Empty Sarianna esittäytyy...

Viesti kirjoittaja Sarianna Ke Heinä 07, 2010 12:55 am

Hei, olen 39-vuotias perheenäiti Pirkanmaalta.

Leikkaushoitoa ehdotti ortopedi jo vuonna 2008, mutta ajattelin kokeilla (TAAS!) ensin itse painonpudotusta. Putosihan se, 20 kiloa, jotka tulivat ropinalla takaisin:-( Ja kesäkuun alussa menin omalääkärin vastaanotolle, joka oli heti myötämielinen leikkausajatukselleni ja kirjoitti lähetteen.

Tänään sain postissa kutsun sokerirasituskokeeseen, sisätautilääkärille ja ravitsemusterapeutille. Nopeaa toimintaa, kertakaikkiaan!

Nyt vaan alkoi ihan hirveästi jännittämään, joten kaikki tieto, kannustus jne. on tervetullutta!

Leikkausaikeestani tietää vain mieheni, muille en halua enkä aio asiasta kertoa, siksi iloiten kuuntelen teitä muita vertaistukea tarjoavia!

Hyvää kesää, toivotellen: Sarianna

Sarianna

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 07.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sarianna esittäytyy... Empty Vs: Sarianna esittäytyy...

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Heinä 07, 2010 12:49 pm

Tervetuloa tälle palstalle sarina : ) täällä on paljoooooooon kivoja ihmisiä jotka auttavat eri tavoin sinua matkallasi kohti leikkausta : )
Tai mua on ainakin auttanut suunnattomasti monet kerrat kun olen lukenut/kysellyt asioista.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Heinä 07, 2010 12:50 pm

Anteeksi väärä nimimerkki : ( taitaa olla silmät vimpulassa vielä tähän aikaan aamusta...korjaan tervetuloa sarianna : )
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Heinä 07, 2010 3:43 pm

Heippa Sarianna, tervetuloa palstalle minunkin puolestani. Tuntuu niin kovin tutulta tuo sinun tarinasi. Mullakin aina paino putosi ja tulla kohisi takaisin korkojen kera, joka kerta, ja niin kertoja on ollut tosi monta taman elaman aikana.
En tieda onko ne laihtumiset ja lihomiset nyt historiaa vai ei, aika nayttaa sen, mutta toivossa eletaan.
Sulla on prosessi lahtenyt hyvin kayntiin ja et usko miten nopeasti kaikki sitten etenee.
Minakaan en monelle kertonut leikkauksestani, enka ole vielakaan kertonut, kun ne reaktiot pakkaa olla niin kovin kummallisia. Mutta hyva nain.
Oikein paljon onnea sulle uuden elaman kaynnistamisessa ja kerro ihmeessa kuulumisiasi taalla.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja MRA123 Ke Heinä 07, 2010 10:27 pm

Heippa Sarianna ja tervetuloa foorumille!
Itsekin "jonotan" taysiin leikattavaksi, kesäkuulla oli letkunnielentä ja nyt odotellaan....hiukan ristiriitaista tietoa saatu leikkausajankohdasta, mulle sanottiin että nähdään ensi vuonna ja eräälle toiselle että ehkä syksyllä, ota näistä sitten selvää, ollaan tämän henkilön kanssa samoissa aikatauluissa jos sen nyt niin voisi sanoa...
Milloin oletkaan menossa rav.terapeutille + sisätautipuolen polille? Anteeksi uteliaisuuteni, kiinnostaa vaan ihan että tehdäänkö näitä esitutkimuksia myös kesällä kun kertoivat että leikkaukset on "jäissä" kesäsulun vuoksi.
Terveisin, MRA123
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Sarianna La Heinä 10, 2010 1:39 am

Hei MRA123!

Sain kutsun sokerirasituskokeeseen heinäkuun lopulla, sisätautilääkäri on elokuun puolivälissä ja rav.terapeutti elokuun 20 pv(muistaakseni).

Kovasti mua jännittää, ei niinkään leikkaus (vielä ainakaan) vaan se, mitä ne siellä tuumaa...

Ja juuri se, kun omalääkäri eilen sanoi, että vuosi menee ennenkuin leikataan.

Sarianna

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Heinä 10, 2010 6:27 am

Tsemppiiiiiiiiiiiiiii ja tervetuloo joukkoon!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Sarianna Ma Heinä 12, 2010 9:39 pm

Voi jukra, että mua on alkanut jännittää!
Jännitän siksi, että niin moni on kuitenkin saanut kielteisen päätöksen. Entä jos minäkin saan?

Mitkä ovat ne indikaatiot, jotka estävät leikkaukseen pääsyn?

Mulla siis artroosi polvissa ja lonkissa alkava artroosi. Lisäksi RR koholla ja verensokeritkin huitelee 8:n pinnassa...

Millä mittareilla ne arvioivat syömisiä/syömättä jättämisiä? Ja miten nämä asiat vaikuttavat leikkauspäätökseen?

Vastauksista kiitollinen, Sarianna

Sarianna

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa